پارک ژوراسیک تهران؛ محلی برای دیدار با دایناسورها

دایناسورها از دیرباز مورد علاقه دانشمندان و مردم عادی بوده اند. سابقه شناخت دایناسورها و کشف استخوان و سنگواره های آنان به چندین قرن پیش باز می گردد؛ به روزهایی که هنوز نمی دانستند این استخوانهای غول پیکر مربوط به چه جانورانی هستند. واژه دایناسور اولین بار توسط دیرینه شناس انگلیسی، ریچارد اوون در سال 1842 به این موجودات ماقبل تاریخ اطلاق شد؛ موجوداتی که حکومتی 160 میلیون ساله بر کره زمین داشته اند. در پایتخت ایران، مکانی را به جهت آشنایی هرچه بیشتر افراد با این موجودات غول پیکر ایجاد کرده اند که همگان آن را با نام پارک ژوراسیک تهران می شناسند. با ما در این مقاله جذاب همراه باشید تا شما را از ساعت کار پارک ژوراسیک تهران و همچنین قیمت ورودی پارک ژوراسیک تهران آگاه کنیم.

پارک ژوراسیک تهران

چرا ژوراسیک؟

ژوراسیک نام دوره ای از زمین شناسی بوده که به میلیونها سال پیش باز می گردد و از نام کوههای ژورا در رشته کوه آلپ گرفته شده است. اولین بار مایکل کرایتون، نویسنده و پزشک آمریکایی رمانی با محوریت بازگرداندن ژنتیکی دایناسورها نوشت و نام پارک ژوراسیک را روی آن گذاشت. این رمان که در سال 1990 منتشر شد، فروش و استقبال خوبی پیدا کرد و باعث شد تا استیون اسپیلبرگ از روی آن فیلمی پر مخاطب با همین نام بسازد و نام پارک ژوراسیک را جاودانه نماید. بعد از این فیلم، در شهرهای بسیاری چون ورشو، لس آنجلس، کی یف و هاوانا پارکهایی ساخته شدند که در آنها مجسمه های دایناسورها را به نمایش گذاشتند.

چرا ژوراسیک؟

پارکی اسرارآمیز در پایتخت

برای رفتن به پارک ژوراسیک باید به محله سعادت آباد بروید. انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق محل احداث پارک ژوراسیک است؛ جایی پایین تر از پارک پرواز. ژوراسیک پارک یا بوستان دایناسورهای متحرک با به نمایش گذاشتن دایناسورهای مختلف در ابعاد واقعی، محلی است برای گردش، تفریح و آموزش. این پارک با مساحتی بالغ بر 30 هزار متر مربع، مجسمه متحرک 28 دایناسور را در خود جای داده که در کنار آنها نام علمی، نوع زندگی و خوراکشان نوشته شده است. این دایناسورهای با ابعاد واقعی دست و پای خود را حرکت داده و پلک هم می زنند. یکی از زیباترین دایناسورهای طراحی شده در ژوراسیک پارک تهران، نوزاد دایناسوری است که از تخم خود بیرون می آید و مجدد به داخل آن باز می گردد.

امکانات پارک

ژوراسیک پارک تهران با داشتن پارکینگ مناسب، کارگاه های آموزشی، سینمای سه بعدی، کافی شاپ مخصوصی به نام ژورا شاپ و استودیو ژوراسیک محیطی فرح بخش و به یادماندنی را برای خانواده های علاقمند فراهم کرده است.

امکانات ژوراسیک پارک تهران

اطلاعات تکمیلی

آدرس: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، خیابان عزتی

ساعت کار: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 19

قیمت بلیط: 50000 تومان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ژوراسیک پارک تهران | نوروز و پارکی برای معرفی دایناسور ها!

سینا رضائی ، دوشنبه 20 اسفند 1397

پارک ژوراسیک تهران، نحستین پارکی ایران است که شما را به ما قبل تاریخ می برد! در این پارک...

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 4 فروردین 1401

    با تشکر از زحمات شما اما مطالب و اطلاعات قدیمی هست 1- تلفن که قطع هست 2- قیمت ورودی پارک 50.000 تومان شده 3- اسپایدر پارک هم بهش اضافه شده 4- تور جنگل هم بهش اضافه شده لطفا به روز رسانی کنید

    • 22 مرداد 1397

    بلاخره نگفتی پارک کجاست چقد آیکیو پایینه

      • 23 مرداد 1397

      برای رفتن به پارک ژوراسیک باید به محله سعادت آباد بروید. انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق محل احداث پارک ژوراسیک است. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 22367660 - 021 تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. این ها توی متن بود دوست من.

      • 23 مرداد 1397

      آدرس و تلفن توی متن بود دوست من.

      • 23 مرداد 1397

      برای رفتن به پارک ژوراسیک باید به محله سعادت آباد بروید. انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق محل احداث پارک ژوراسیک است. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 22367660 - 021 تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.