سفر سبز چیست | چه کار کنیم سفرمان سبز باشد؟

اگر سفر به گونه ای باشد که کوچکترین خدشه ای به فرهنگ و محیط زیست یک منطقه وارد نکند به آن سفرسبز یا اکوتوریسم و بوم گردشگری می گویند. سفر سبز در واقع نیاز امروز جامعه ی ما می باشد . همه ی ما باید سعی کنیم با رعایت مواردی که در ادامه مطلب ذکر می کنیم بتوانیم حافظ و نگهدار محیط زیست پیرامونی خود باشیم فرقی نمی کند شهر خودمان باشد یا یک شهر در کشور خارجی به هر حال همه ی ما انسان ها نیاز به اکسیژن و هوای سالم برای تنفس داریم و نیازمندیم که با یاری یکدیگر محیط زیستی سالم و مطلوب در گردشگری سبز و طبیعت گردی داشته باشیم .

سفر سبز

صنعت گردشگری اگرچه می تواند سود کلانی را نصیب کشور یا شهر گردشگر پذیر نماید اما می تواند مضرات زیادی را هم به همراه داشته باشد که مهم ترین آن شاید آسیب رساندن به محیط زیست محلی باشد که گردشگران به آن مکان سفر می کنند ، اما با این حال نمی توان جلوی ورود گردشگر را گرفت ، چون اقتصاد بعضی از کشور ها و شهر ها و مناطق، وابسته به گردشگر و مسافر می باشد بنابر این باید راهکاری را پیاده سازی کرد تا با رعایت آن بتوان کمترین صدمه به محیط زیست محلی وارد آید. در بسیاری از کشور های دنیا امکانات و خدماتی که برای گردشگران تدارک می بینند در جهت حفظ محیط زیست می باشد. برای مثل هتل ها و مکان های اقامتی زیادی را در طبیعت گردی می توان در گوشه و کنار دنیا یافت که به صورتی ساخته شده اند تا به حفظ و نگهداری محیط زیست کمک کنند.

طبیعت گردی : کارهایی که باید انجام دهیم.

برای این که بتوانیم مناطق بکر و طبیعی را حفظ کنیم باید به گردشگری سبز ( سفر سبز) توجه ویژه ای شود و هر کدام از ما به عنوان مسافر و گردشگر باید سفیران سفر سبز باشیم، باید یاد بگیریم و یاد دهیم که چگونه باید با محیط زیست اطرافمان که حیات و بقاء ما به آن وابسته است رفتار کنیم. باید یاد بگیریم و یاد بدهیم که هنگامی که از یک مکان تاریخی و دیدنی بازدید می کنیم نیاز نیست که شماره تلفن خود یا نام خود را به همراه تاریخ بر روی آن کنده کاری کنیم یا با خود کار بنویسیم . این کاری بسیار زشت و ناپسند می باشد و هر کدام از ما باید خودمان زباله ای را که تولید می کنیم برداریم و در داخل سطل آشغال بیاندازیم نه این که آن را در طبیعت رها کنیم .

سفری سبز داشته باشیم

سفر سبز : رفتار سبز

حواسمان باشد که طبیعت به عنوان یک سرمایه ای برای تک تک ما انسان های این کره ی خاکی به شمار می رود باید خیلی در قبال طبیعت مسئولیت پذیر باشیم.سفر سبز و یا گردشگری سبز علاوه بر حفظ محیط زیست و طبیعت یک منطقه اهداف مهم دیگری دارد وآن این است که به اهالی منطقه ای که به آن سفر می کنید سود برسانید این سود رساندن می تواند با یک خرید از مغازه یا سوپر مارکت یا حتی دستفروش سر خیابان باشد یا اقامت در مکان های اجاره ای که افراد بومی منطقه در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهند.

سفر سبز و خرید از محلی ها

قوانین را در طبیعت گردی و سفر سبز به یاد داشته باشیم !

ابتدا برای این که سفر سبز و طبیعت گردی داشته باشیم از منزل خود شروع کنیم ساده ترین کارها را برای این کار می توان انجام داشت فیش کلیه لوازم برقی را بکشیم ، فلکه آب را ببندیم . دمای پکیج و آبگرمکن ها و ترموستات را کم کنیم و ... در طول سفر در هنگامی که در یک منطقه ای هستیم بهتر است از رستورا ن استفاده نکنیم وبا خرید کردن از فروشگاه های محلی و مغزاه های اهالی منطقه سعی کنیم پولمون به جیب آن ها برود تا رستوران های بین المللی که همه جا می شود پیدایشان کرد. از سیگار کشیدن در مکان های حساس و جاهایی که حضور کودکان را مشاهده می کنید یا در مناطق حفاظت شده و یا ایستگاه های قطار و ... خودداری نمایید.همیشه سعی کنید از تورهایی استفاده کنید که شرکت اراده دهند قوانین و سیاست هایی برای حفظ محیط زیست دارند و به طبیعت و محیط زیست احترام می گذارند.

هتل های سبز

گردشگری سبز : دانستنی های طبیعت گردی و سفر سبز

از هر آموزشی که در خصوص حفاظت از محیط زیست است سعی کنید استفاده کنید و یادبگیرید از اپلیکیشن هایی که در این زمینه برای گوشی های هوشمند طراحی شده است کمک بگیرید.مطالعه کردن در مورد استاندارد ها و سیاست های زیست محیطی یک منطقه می تواند کمک شایانی کند تا بتوانیم با احترام گذاشتن به قوانین آن منطقه سفری سبز و گردشگری سبز را تجربه کنیم.در استفاده از وسایل نقلیه جهت سفر سعی کنیم که از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش آلودگی هوا و مخصوصا کاهش کربن موجود در هوا استفاده کنیم . پیاده روی و استفاده از دوچرخه می تواند از آلودگی هوا بکاهد.و در نهایت امر این که سعی کنیم دغدغه ما حفظ محیط زیست و فرهنگ زندگی مردمان مناطقی باشد که به آن مکان ها سفر می کنیم و با رعایت اصولی که گفتیم و با مطالعه بیشتر و کسب اطلاعات لازم در خصوص اکوتوریسم یا بوم گردشگری سبز می توان سفری سبز را تجربه کرد.

سفر با وسایل نقلیه عمومی سفر سبز می باشد

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به ماداگاسکار | چگونه خوشگذرانی در ماداگاسکار را تجربه کنیم؟

سعید حسنی ، شنبه 8 اردیبهشت 1397

ماداگاسکار در ساحل شرقی آفریقا واقع شده است ،این جزیره تقریبا به اندازه ی فرانسه وسعت دارد و سومین جزیره ی بزرگ دنیا است،جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر دارد . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :