با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری ریکیاویک آشنا شوید

ریکیاویک شما را با پاهای خودتان به خانه های ساحلی رنگ شده جالب و پر جنب و جوش می کشاند، به یکی از بوتیک های بروز خود می برد و هر بار تاریخ وایکینگ ها را به شما یادآوری می کند. رکیاویک آرام، محزون، تاریخی و هنری بوده و سرزمین آتش و یخ بشمار می رود. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری ریکیاویک همراه شده تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های دیدنی ریکیاویک آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف ریکیاویک برایتان جالب خواهد بود.

کلیسای هالگریمسکرکیا

از آنجایی که کلیسای هالگریمسکرکیا تقریبا از تمام نقاط ریکیاویک قابل مشاهده بوده، یافتن مسیر به سوی آن بسیار آسان است و باید یکی از اولین توقف های شما باشد. این بنای ملی هم از خارج و هم از داخل خیره کننده و به یاد ماندنی است. این بنا برای ادای احترام به شاعر ایسلندی، هالگریمور پتورسون ساخته شد. لوله 25 تنی باشکوه درون کلیسا یکی از ویژگی های قابل توجه آن است. ساخت و ساز در این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری ریکیاویک بیش از 40 سال طول کشید و به نماد ریکیاویک تبدیل شد. بعد از اینکه سالن اصلی کلیسا را کشف کردید، از فروشگاه هدیه یک توکن بخرید و با آسانسور تقریبا 74 متر به بالا بروید. این بهترین منظره شهر است.

کلیسای هالگریمسکرکیا

تور تماشای نهنگ

ایسلند توسط اقیانوس احاطه شده و فرصتهای زیادی برای تماشای نهنگ ها را ارائه می کند. در این تورها احتمالا سایر حیوانات مانند دلفین ها را هم خواهید دید. شرکتهای گردشگری متعددی از جمله الدینگ (Elding)، اسپشیال تورز (Special Tours ) و نهنگ سافاری (Whale Safari) تورهای منظمی را به خارج از بندر قدیمی برگزار می کنند. بسته به اینکه در چه زمانی از سال به اینجا سفر می کنید، تورهای ویژه ای در دسترس خواهند بود، مانند تورهای ماههای ژوئن و آگوست با سفرهایی که از نیمه شب شروع می شوند.

تور تماشای نهنگ

مرکز شهر ریکیاویک

در طول سفر خود به ریکیاویک، برای کاوش در مرکز شهر برنامه ریزی کنید. اینجا مانند هیچ یک از مرکز شهرهایی که تا بحال تجربه کرده اید، نیست. بجای فروشگاه های سوغات محلی، بوتیک های مستقلی را می بینید که اقلامی منحصر بفرد مانند لباس پشم ایرلند و سفال و سنگهای آتشفشانی را می فروشند. برای لذت از فروشگاه ها و صرف غذاهای سنتی خوشمزه وقت بگذارید. اجازه دهید قدم هایتان شما را به گردشگاه اسکله ببرد تا نسیم اقیانوس را احساس کرده و هنر و معماری زیبای شهر را مشاهده کنید.

در اواخر بعدازظهر، در نزدیکی مجسمه صخره ای سولفار (Solfar) می توانید از یکی از باشکوه ترین غروبهای آفتاب ایسلند لذت ببرید. اگر می خواهید در نزدیکی بهترین جاذبه های دیدنی ریکیاویک اقامت داشته باشید، هتل لوتوس (Hotel Lotus) به فاصله کمی پیاده روی از بسیاری از مناظر و مسیرهای اتوبوس قرار دارد.

مرکز شهر ریکیاویک

سالن کنسرت هارپا

حتی اگر در یک کنسرت در سالن کنسرت هارپا شرکت نکرده باشید، از تجربه یکی از بهترین نمادهای ریکیاویک لذت خواهید برد. معماری هنری منحصر بفرد این مورد از دیدنی های معروف ریکیاویک برنده جوایز بین المللی شده است. ظاهر لانه زنبوری آن در نور روز چشم نواز بوده و در شب با تغییر رنگ پنجره ها، رنگین کمانی از رنگهای محسور کننده ایجاد می شود. در داخل این بنا، دو رستوران غذای معتبر ایسلندی وجود دارد و یک فروشگاه هدیه کوچک هم هدایای منحصر بفردی از بسیاری از هنرمندان محلی را به فروش می رساند.

سالن کنسرت هارپا

استخرهای آبگرم

یکی از فعالیت های فوق العاده، ریلکس کردن در استخرهای آبگرم است. 17 استخر واقع شده در اطراف شهر با آب طبیعی زمین گرمایی ایسلند پر شده اند. استخرهای آبگرم محل اجتماعات ریکیاویک هستند و برای ذهن و روح درمانی طبیعی را فراهم می کنند. این استخرهای جمعی بخش مهمی از فرهنگ ایسلندی و راهی برای غوطه ور شدن شما در آداب و رسوم کشور هستند.

استخرهای آبگرم ریکیاویک

نمایشگاه زیستگاه ریکیاویک

این موزه توسط موزه شهر ریکیاویک اداره می شود اما در یک ساختمان جداگانه واقع شده و بازدید از آن به دو ساعت زمان نیاز دارد. تورهای هدایت شده در دسترس هستند اما طرح موزه امکان اینکه خود به تنهایی بتوانید در آن کاوش کنید را هم مهیا کرده است. از طریق مصنوعات باستانی حفاظت شده، در مورد زیستگاه اولین وایکینگ ها در ریکیاویک اطلاعات کسب کنید. صفحه نمایش های تعاملی دیجیتال شما را به چندین قرن پیش می برند تا حیات ایسلندی اولیه را تجربه کرده و به شما درک جدیدی از تاثیرات وایکینگ را می دهد.

نمایشگاه زیستگاه ریکیاویک

کوه اسجا

حضور پرشکوه کوه اسجا (Mount Esja) در فاصله کمی از ریکاویویک امکان یکی از بهترین سفرهای یک روزه ای را ایجاد می کند که می توانید در طول سفر خود داشته باشید. با پیاده روی در یکی از مسیرهای اصلی در اطراف کوه از هوای تازه ایسلند لذت ببرید. هر مسیر تا بالای کوه توسط علائم نشان دهنده سطح دشواری مشخص شده است. این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری ریکیاویک هم برای پیاده روی های گاه به گاه و هم برای سفرهای یک روزه افراطی مناسب هست. شما می توانید تا بالای این کوه 914 متری پیاده روی کرده و کتاب مهمان را امضا کنید یا از متداول ترین توقفگاه به نام استین (Steinn) که تنها کمی از قله فاصله دارد، برگردید. توجه داشته باشید که مسیر فراتر از استین نسبتا دشوار است. بنابراین، فقط کوهنوردان و مسافرین با تجربه باید دست به این کار بزنند.

کوه اسجا

موزه پرلان

موزه پرلان (Perlan Museum) یک ساختمان زیبا با نمایشگاه های جدید و پیشرفته است که بر روی بسیاری از شگفتی های طبیعی کشور تمرکز دارد. یکی از مهمترین این نمایشگاه ها، یک غار یخی تکراری بوده که می توانید در دمای منفی 14 درجه فارنهایت در آن به کاوش بپردازید. این نمایشگاه یخچال های طبیعی تاریخچه یخچال های طبیعی در ایسلند را بررسی کرده و به چشم انداز آینده این شگفتی های طبیعی می پردازد. در سال 2018، یک نمایشگاه افلاک نما با یک تجربه فریبنده زیر گنبد صوتی و تصویری بازگشایی شده که شما را در داخل شگفتی های آسمان ایسلند قرار می دهد. هنگامی که از پرلان دیدن می کنید، برای یک دیدگاه پانورامای 360 درجه ای از ریکیاویک سری به عرشه مشاهده بزنید.

موزه پرلان

منطقه بندر قدیمی ریکیاویک

قدم زدن در منطقه بندر قدیمی ریکیاویک به شما یک حس واقعی فرهنگ ایسلندی را می دهد. این بخش از شهر دارای برخی از بهترین مناظر خلیج و کوه اسجا بوده و همچنین نقطه خروج برای تورهای تماشای نهنگ و سفرهای مرغان دریایی و پنگوئن ها از اینجاست. بسیاری از ساختمانهای رنگارنگ پر جنب و جوش در ناحیه بندر قدیم بازسازی شده و به فروشگاه ها، کافه ها و رستورانها تبدیل شده اند.

منطقه بندر قدیمی ریکیاویک

موزه فضای باز آربائر ریکیاویک

موزه فضای باز آربائر (Arbaer Open Air Museum) یک دهکده کوچک با بیش از 20 خانه تاریخی ایسلندی برای اکتشاف است. در منطقه قدم بزنید تا ببینید که خانه های روستایی چطور در طول سالها ساخته می شدند و یک نگاه اجمالی به زندگی واقعی ایسلندی بیاندازید. این یک روش تعاملی برای یادگیری در مورد تاریخ منحصر بفرد ایسلند از طریق این روستا و مزرعه بازسازی شده است. بعد از کاوش در نمایشگاه های این مورد از دیدنی های معروف ریکیاویک، در خانه دیلون (Dillon's House) توقف کنید و یک فنجان قهوه بنوشید.

موزه فضای باز آربائر ریکیاویک

جزیره ویدی

مقاومت در برابر جذابیت جزیره ویدی (Videy Island) تقریبا بسیار دشوار است. خوشبختانه، شما می توانید این جزیره را ببینید و از منظره دیدنی شبه جزیره اسنائفلنس (Snaefellsnes) و منطقه اصلی لذت ببرید. این جزیره بسیار مهم است، زیرا یکی از اولین مناطق واقع شده در ایسلند بود. عناصر طبیعی از حیات وحش گرفته تا پوشش گیاهی همگی فراوانند و این منطقه را به مکان مورد علاقه عکاسان، هنرمندان و کسانی که بدنبال جذب زیبایی طبیعی صلح آمیز ایسلند هستند، تبدیل کرده است. مسیرهایی برای افراد پیاده و همچنین دوچرخه سواران تعبیه شده و نقطه عطف در طول سفر شما به این مورد از دیدنی های معروف ریکیاویک، تصور آثار هنری برج صلح (Imagine Peace Tower) است.

جزیره ویدی

آبشار بروارفوس

آبشار بروارفوس (Bruarfoss) در ریکیاویک آب آبی رنگ طبیعی را به رنگی نمایش گذاشته که واقعی به نظر نمی رسد. آبشار کامل مجموعه ای از آبشارهای چشمه های همگراست. تعجب آور نیست که بروارفوس آبشار محبوب عکاسان باشد. برای رفتن به این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی ریکیاویک، به یک جفت کفش مناسب و سلامت بدنی نیاز دارید. مطمئن باشید که منظره آبشار ارزش کفش اضافه ای که باید در چمدانتان حمل کنید را دارد.

آبشار بروارفوس
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون آشنا شوید

سعید حسنی ، سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری یانگون همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی یانگون آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :