معرفی برترین جاذبه های گردشگری مراکش !!

مراکش کشوری واقع در قاره افریقا است که سالیانه گردشگران بسیاری به آن سفر می کنند. یکی از شهرهای پرطرفدار مراکش، طنجه است. طنجه دروازه ورود به آفریقا از اروپا به حساب می آید، در واقع طنجه در نزدیکی جبل الطارق، بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار دارد.طنجه شهری است قدیمی با فرهنگ بسیار غنی، در گذشته مسافران این شهر، افراد بزرگی همچون نویسندگان، تجار، دیپلمات ها و هنرمندان بوده اند. با توجه به گذشته این شهر، مکان های دیدنی و زیبای مراکش در طنجه هستند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در این مطلب قصد داریم برترین جاذبه های گردشگری مراکش را معرفی کنیم. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از جاذبه توریستی برتر در مراکش..

طنجه

موزه کسبه فرهنگ مدیترانه

این بنا در گذشته به نام کاخ سلطان یا دارالمخزن، شناخته می شده است. امروزه با مرمتی که بر روی این بنا صورت گرفته است تبدیل موزه ای در مورد تاریخ این منطقه شده است. آثاری که در این موزه موجود است مربوط به زمان ماقبل تاریخ تا قرن 19ام می باشد. این آثار توضیحاتی به زبان عربی و فرانسه به همراه دارند. از جمله آثاری که در این موزه می توان آن ها را مشاهده کرد، اولین نقشه جاده های تجاری فنیقی در تجارت فلزات است، علاوه بر این نقشه، نقشه های دیگری همچون نقشه جهان که در سال 1154 در طنجه تهیه شده است، نیز وجود دارد. مجسمه های بزرگ، موزائیک های Venus و Volubilis و... از جمله آثار دیگری است که تمامی افراد می توانند، آن ها را مشاهده کنند. قبل از آن که وارد بنا شوید، باغ اندلسی که در حیاط این موزه وجود دارد را ببینید که از جاذبه توریستی برتر در مراکش می باشد.

موزه کسبه فرهنگ مدیترانه طنجه

موزه سفارت آمریکا

این بنا در واقع اولین بنایی است که آمریکا در خارج از خاک خود داشته است و امروزه تنها بنای تاریخی آمریکا در یک کشور دیگر است. در این موزه آثار متفاوتی را می توان دید مانند فرش های راه راه، همچنین در این جا نقاشی های بسیاری وجود دارند که نشان دهنده گذشته و فرهنگ طنجه است، این نقاشی ها با دست هنرمندان این منطقه کشیده شده اند. یکی از این نقاشی های جالب توجه، نقاشی به اسم مونالیزای مراکشی است که اسکاتمن جیمز را آن کشیده است. در این موزه همچنین کتابفروشی وجود دارد که یک قسمت آن مختص به نوسنده و مترجم آمریکایی، Paul Bowles می باشد. این موزه از مکان های دیدنی و زیبای مراکش، عمارت باشکوهی است که دارای 5 طبقه است. دیدن این موزه و سفارت قدیمی را به شما پیشنهاد می دهیم.

موزه سفارت آمریکا در طنجه

مدینه

از جمله برترین جاذبه های گردشگری مراکش که بین گردشگران شهر طنجه طرفداران بسیاری دارد، مدینه است. در این جا می توان زندگی سنتی این منطقه را از نزدیک لمس کرد. ساختمان هایی که در این جا هستند بیشتر مسکونی و تجاری اند و هم چنین بیشتر نوسازاند، بافت این منطقه به صورت پر پیچ و خم می باشد. در این جا همچنین اثری از قرن 15 میلادی وجود دارد، این اثر دیوارهایی است که متعلق به دژ پرتغالی ها می باشد.

مدینه در طنجه

Petit Socco

در گذشته یکی از تقاطع هایی که بدنام بود و پاتوق مواد فروشان بود، پتیت سوکو بوده است، اما امروزه این محدوده تغییر کرده است و با بازسازی هایی که کرده اند، تبدیل به فضایی پویا برای مردم و گردشگران شده است. این تقاطع به نام سوق الدخیل شناخته می شود.

Petit Socco

Grand Socco

در ورودی مدینه میدان بزرگ سنگ فرش شده ای وجود دارد که به آن سوکو گرند می گویند. در اطراف این میدان نخل های بزرگی وجود دارند، همچنین در وسط این میدان فواره ای نیز وجود دارد. در گذشته در این میدان بازار بزرگی وجود داشته است. این میدان حد فاصل بافت قدیم و جدید شهر است و می توان دیگر مکان های دیدنی این شهر را از این میدان ملاحظه کرد. اولین مکان دیدنی که از این میدان می توان دید، سینما ریف است. سینما ریف مکان مهمی در عرصه هنر و سینما می باشد، در این جا کافه هایی نیز در نظر گرفته شده است که روزانه جوانان بسیاری به این محل مراجعه می کنند. برای آن که بتوانید چشم انداز زیباتری از این میدان را مشاهده کنید، رو به روی ایستگاه پلیس نقطه ای به نام تراس (La Terrasse) وجود دارد که به دلیل ارتفاع زیاد آن، نمای بهتری از این محدوده را می توانید، نظاره گر باشید.

Grand Socco طنجه

کلیسای سنت اندرو

این کلیسا در سال 1890 ساخته شده است و زمین آن متعلق به سلطان حسن بوده که آن را اعطا کرده است. این کلیسا دارای محراب و همچنین شکافی در پشت این محراب است که جهت مکه را نشان می دهد، در این جا همچنین آیه ای از قرآن حک شده است. انگلیکان در این کلیسا به سبک فاسی تزئین شده اند. در این کلیسا همچنین آرامگاه هایی از افراد مهم و مشهور هم چون رهبر اسکاندر، توماس کیربی گرین، والتر هریس که از جمله افراد مهم در طنجه به حساب می آمده است وجود دارد. در این میان آرامگاه خدمه هواپیماهایی که در جنگ کشته شده اند به همراه نشانه هایی وجود دارد. این کلیسای زیبا از جمله جاذبه های شگفت انگیز و عجیب این شهر است.

کلیسای سنت اندرو طنجه

آرامگاه ابن بطوطه

ابن بطوطه یکی از جهانگردان بزرگ دنیا است که در این راه حتی از مارکوپولو نیز سبقت گرفته بود. او سفرهای خود را از شمال افریقا شروع کرد و سپس به خاورمیانه، روسیه، آسیای مرکزی، چین، سریلانکا و در آخر شرق افریقا سفر کرد. اما سفرهای او در این جا پایان نیافت بعد از آن نیز سفرهای بسیاری در غرب آفریقا و صحراهای این قاره داشت. او که یک قاضی و محقق بود، در سال 1355، سفرنامه خود را نوشت. این آرامگاه، آخرین استراحتگاه او بوده است. برای بازدید از این آرامگاه توجه داشته باشید، بسیاری از مواقع، قفل می باشد.

آرامگاه ابن بطوطه طنجه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری رم

سعید حسنی ، چهارشنبه 6 مرداد 1400

با ما در مقاله دیدنی های معروف رم همراه باشید تا شما را با شماری از برترین جاذبه های گردشگری رم آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :