همه چیز درباره اسکلیم رود مازندران | اسکلیم رود کجاست

در پاسخ به این سوال که اسکلیم رود کجاست باید گفت این منطقه یکی از جاذبه های زیبای استان مازندران محسوب می شود که در دل جنگل های هیرکانی لفور جای گرفته است. تور اسکلیم رود می تواند روزتان را بسازد و بسیار برایتان جذاب باشد. جنگل نوردی، آب تنی و پیک نیک کنار اسکلیم رود مازندران از جمله کارهایی است که در تور اسکلیم رود پیش رویتان خواهد بود برای رفتن به این منطقه، ابتدا باید به استان مازندران و به یکی از شهر های آن که در مجاورت استان سمنان قرار دارد، سفر کنیم. این شهر که یکی از شهرستان های بزرگ مازندران است، سوادکوه نام دارد. مهم ترین شهر سوادکوه پل سپید نام دارد و اسکلیم رود در یکی از 6 دهستان پل سپید به نام لفور واقع شده است. لفور توانسته هر ساله به دلیل داشتن آب و هوایی مطبوع و مناظر دیدنی زیبا گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. این منطقه یکی از جاذبه های طبیعی مازندران محسوب می شود. بهترین زمان برای سفر به لفور و رود اسکلیم رود بهار و تابستان است، زیرا در این دو فصل این منطقه هم طبیعت زیبایی تری دارد و هم زمان مناسبی برای آب تنی در رود است.

اسکلیم رود کجاست

جنگل هایی با قدمت چند میلیون ساله در لفور

در تور اسکلیم رود و در بازدید از لفور می توانید در یکی از قدیمی ترین جنگل ها قدم بزنید. قدمت این جنگل به عقیده برخی، به زمان ژوراسیک یعنی چندین میلیون سال پیش باز می گردد. جنگل های هیرکانی تمام انتظارات شما از یک فضای سبز و با طراوت و البته بکر را برطرف می کند.

جنگل هایی با قدمت چند میلیون ساله در لفور

سد لفور یا سد البرز

سدی با ارتفاع حدود 72متر که بر روی محل تلاقی سه رود اسکلیم رود و کارسنگ رود و آذررود ساخته شده است. این سد وظیفه تامین آب روستا و شهر های بابل، بابلسر، قائم شهر و جویبار را دارد. این سد همچنین 10مگاوات برق تولید می کند. سد لفور بر زیبایی های این منطقه افزوده است. در پاسخ به سوال اسکلیم رود کجاست شما می توانید بگویید جایی که می توان در تور یک روزه اش از چندین جاذبه طبیعی با هم دیدن کنید.

سد لفور یا سد البرز

مسیر دسترسی به اسکلیم رود مازندران

اگر از تهران قصد سفر به لفور در مازندران را دارید باید به سمت آمل حرکت کنید بعد از گذر 250 کیلومتر می توانید این رود را ببینید.در این منطقه می توانید در خانه های محلی بمانید و از سفرتان لذت ببرید. شاید برایتان جالب باشد بدانید در این منطقه آثاری از زمان عصر آهن مانند پی های سنگی، خانه ها و خمره و تنورهایی برای نگهداری مواد غذایی کشف شده است.

مسیر دسترسی به اسکلیم رود مازندران
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

همه چیز درباره "چشم زدن" و "چشم زخم"

ن. چرمچی ، شنبه 12 خرداد 1397

با همگردی همراه باشید تا در مورد این نشان باستانی و ریشه های آن بیشتر بدانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :