رازهای شگفت انگیز بدن انسان | 15 راز عجیب از بدن!

خداوند قادر در آفرینش جهان هستی و مخلوقات، به حدی ابتکار و خلاقیت به کار برده که هرگز نمی شود تصورش را کرد.به همان تعداد بی شمار آفریده ها هر کدام منحصر به فرد و خاص می باشند.هرگز نمیتوان دو جفت کاملا مشابه در میان تمام مخلوقات پیدا کرد.اسرار و جزئیات تک تک آفریده ها در نوع خود جالب توجه می باشند.در این پست به چند راز شگفت انگیز از اعضای بدن که نمونه ای از قدرت پروردگار را به نمایش می گذارد اشاره ای شده است. در ادامه با رازهای شگفت انگیز بدن انسان و به طور کلی رازهایی از بدن انسان با ما همراه باشید.

1.اثر زبان

اثر خطوط و اشکال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میکند. یعنی هر انسانی خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد. از این رو اثر زبان هم میتواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.

زبان

2. پوست

انسان هم بمانند دیگر پستانداران هر لحظه در حال پوست انداختن است. منتها این کار کاملا متفاوت و نا محسوس انجام می شود. طبق تحقیقات انسان در هر ساعت 600 هزار ذره از پوست خود را در فضا پراکنده میکند. این مقدار برابر 700 گرم پوست در هر سال می باشد. به صورت میانگین انسان در سن 70 سالگی تقریبا به میزان پنجاه کیلوگرم پوست اندازی کرده است.در حالی که اصلا قابل تصور نیست.

پوست

3. تعداد استخوان ها

در مجموعه رازهای شگفت انگیز بدن ،جالب است بدانید که کودک انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یک فرد بزرگسال دارد. ما زندگی مان را با 350 استخوان شروع میکنیم، اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یکدیگر این تعداد به 206 عدد استخوان کاهش پیدا میکند.

اسکلت

4. تغییرات معده

در نمونه نکات رازهایی از بدن انسان ، آیا می دانستید که هر سه یا چهار روز یکبار تغییراتی در معده شما بوجود می آید؟ اسیدهای قوی که معده برای هضم غذا به کار میگیرد، باعث تاثیراتی روی خود آن نیز می شود. البته معده مکانیزمی برای جلوگیری از هضم کامل خود دارد.

معده

5. حس بویایی

حس بویایی از مجموعه رازهای شگفت انگیز بدن انسان این مورد را در نظر بگیرید که ما به قدرت حس بویایی سگ سانان نیست و فقط میتوانیم 50 هزار رایحه مختلف را به خاطر بسپاریم.و جالب این که اگر برای خرید عطر چندین بو را امتحان کرده اید و از نظر بویایی هنگ کرده اید، کافی است مقداری قهوه را بو کنید، با اینکار مغز دوباره قادر به تمیز دادن بوها می شود.

بو

6. طول روده باریک

طول روده های باریک تقریبا 4 برابر بلندتر از قد متوسط انسان است. اگر روده های باریک به شکل کنونی خود نبودند، طول آن ها به 5 تا 7 متر می رسید.عجیب تر اینکه با این طول قابل توجه روده ها بطرز شگفت انگیزی ،پیج و تاب خاص خود را دارد.

روده

7. باکتری ها

در هر اینچ مربع از پوست بدن انسان نزدیک به 32 میلیون باکتری زندگی میکنند که بیشتر این باکتری ها بی ضرر هستند.

باکتری

8. بوی پا

منشا بوی پا ، غدد عرقی هستند. در یک جفت پا 500 هزار غده تولید غرق در حال فعالیت است که میتوانند روزانه نیم لیتر عرق تولید کنند.

پا

9. سرعت عطسه

هوایی که موقع عطسه کردن از دهان خارج میشود بالغ بر 160 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. عطسه کردن فشار بسیار زیادی به بدن تحمیل میکند.  در مجوموعه رازهایی از بدن انسان بدانید که این که محال است که بتوانید چشمان خود را هنگام عطسه باز نگه دارید.

عطسه

10. مسیر خون

خون مسیر زیادی را در هر لحظه در بدنتان طی میکند. تقریبا نزدیک به 100 هزار کیلومتر مسیر خونی در بدن وجود دارد. قلب این عضو حیاتی و پرکار بدن روزانه دو هزار گالن خون (برابر با 7500 لیتر) را در این مسیرها پمپاژ میکند آن هم بدون خستگی و متناوب . هیچ دستگاه یا ماشینی تابحال ساخته نشده که بتواند توان رقابت با قلب را داشته باشد.بطور میانگین با 60 سال پمپاز بی وقفه و مداوم.

خون

11. مقدار بزاق

شما مایل به شنا در آب بزاق دهانتان نیستید، اما جالب است بدانید که هر شخص به طور میانگین در طول زندگی اش نزدیک به 24 هزار لیتر بزاق تولید میکند. این مقدار برای پرکردن دو استخر شنا کافیست.

بزاق

12. صدای خر و پف

بعد از سن 60 سالگی ، 60 درصد مردان و 40 درصد از خانم ها شروع به خر و پف خواهند کرد. صدای خر و پف میتواند تا حد کر کردن گوش پیش برود. یکی از رازهای شگفت انگیز بدن انسان این است که عموما صدای خر و پف 60 دسیبل است که یعنی به بلندی صدای صحبت کردن معمولی اما این صدا میتواند تا 80 دسیبل نیز پیش برود. 80 دسیبل یعنی صدای یک دریل بادی که در حال نفوذ به بتن است. صدای بالای 85 دسیبل برای گوش انسان بسیار مضر میباشد و ممکن است باعث کری آن شود.

خروپف

13. رنگ و تراکم مو

آیا میدانستید تراکم موی سر را از روی رنگ آن میشود تخمین زد؟ در مجموعه رازهایی از بدن انسان بدانید که به طور میانگین هر انسان 100 هزار پیاز مو روی سرش دارد. هرکدام از این پیازهای مو در طول زندگی انسان قادر به تولید 20 تار مو میباشند. افرادی که موهای بلوند دارند از بیشترین میزان پیاز مو در مقایسه با دیگر رنگ ها سود میبرند، در نتیجه این افراد موهای پرپشت تری خواهند داشت. تعداد میانگین پیاز مو برای موهای بلوند 146 هزار، برای موهای مشکی 110 هزار، برای موهای قهوه ای 100 هزار و در آخرین رده برای موهای قرمز 86 هزار عدد میباشد.

مو

14. رشد ناخن ها

اگر ناخن های دست تان نسبت به ناخن پای شما خیلی زودتر رشد میکند این کاملا طبیعی است. ناخن هایی که بیشتر در معرض استفاده قرار میگیرند و مداوم کوتاه می شوند زودتر رشد میکنند. جالب تر این که ناخن انگشت های بلندتر و دستی که با آن مینویسید بیشترین رشد را دارند. به طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یک دهم اینچ رشد میکنند.

ناخن

15. نیاز به خواب

شاید بعضی اوقات بگویید که دارم از شدت خواب میمیرم، اما به معنای کلمه توجه نداشته اید. شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده میمانید، اما بعد از 11 روز نخوابیدن، برای همیشه به خواب خواهید رفت.خوابی که دیگر بیداریی در پی ندارد.

خواب
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راز های نادیده گرفته شده از تاریخ | رازهای عجیب از تاریخ که نمیدانستید

بانو ، چهارشنبه 27 دی 1396

تاریخ و مطالب مختلف از دوران باستان گاهی به اندازه ای جالب است که در حین مطالعه حتی نمی شود...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :