ترفندهایی برای نجات زندگی | رازهایی که نمیدانستید!

در این مطلب ترفندهایی را می آموزید که شانس زنده ماندن شما را در موقعیت های مختلفی مثل گم شدن در جنگل، زلزله، طوفان و ... افزایش می دهند.هرگز نمی شود اتفاقات ناگوار را پیش بینی کرد، اما می شود یاد گرفت چطور در موقعیت های حساس جان سالم به در برد..این چند مورد ترفند کابردی را به خاطر بسپارید ،شاید روزی به کارتان آمد و یا با استفاده از آنها جان شخصی را نجات دادید. در ادامه با ترفندهایی برای نجات زندگی و ترفندهای زندگی باما همراه باشید.

ساخت چاقو با سیگار

اگر احتمالا در طبیعت گم شوید، برای به کار گیری ترفندهایی برای نجات زندگی نیاز به چند چیز اساسی دارید، یک سرپناه امن، آب و البته چاقو. پیدا کردن یک سرپناه و مقداری آب نستا راحت تر است، اما اگر چاقو همراه خود نداشته باشید، می توانید با استفاده از سیگار چاقو درست کنید! ساخت یک چاقوی موقت با سیگار آسان است، اما حواستان باشد که این چاقو می تواند بسیار تیز و برنده باشد! برای ساخت چاقو از سیگار اول فیلتر آن را روشن کنید و اجازه دهید بسوزد. زمانی که سوخت، با انگشت خیس فیلتر را فشار دهید تا شکل بگیرد. حالا شما یک چاقوی تیز خواهید داشت.

سیگار

گیر افتادن در یک ماشین غرق شده

اغلب همه فکر می کنند که گیر افتادن در ماشینی که در حال غرق شدن است، فقط در فیلم ها اتفاق می افتد. ولی، باور کنید یا نه، افراد زیادی هستند که در این موقعیت گرفتار می شوند؛ و حتی بدتر از آن، خیلی از آن ها درون این اتومبیل ها جان داده اند، چون نمی دانستند چطور باید خود را خلاص کنند. اگر چنین موقعیتی برایتان پیش آمد، اصلا سعی نکنید در را باز کنید، چون فشار آب به شما اجازه این کار را نمی دهد. بلکه با کمربند ایمنی یا هر وسیله دیگری که در ماشین دارید سعی کنید شیشه ها را بشکنید و وقت خود را برای باز کردن در از دست ندهید.

گیر افتادن در یک ماشین غرق شده

دست های بسته

اگر خدای ناکرده ربوده شدید و آدم ربا دست های شما را محکم گره زد، یک راه هوشمندانه برای فرار شما وجود دارد. در مجموعه نکات ترفندهای زندگی بدانید که برای این کار اول باید مطمئن شوید که آدم ربایان نزدیک شما نیستند. اولین کاری که باید بکنید این است که مشتتان را تا جایی که برایتان ممکن است، محکم گره کنید. این کار باعث می شود ماهیچه های مچ شما منبسط شوند. سپس دستتان را شل کنید و از میان طنابی که دور مچتان گره خورده دستتان را بیرون بکشید.

دست های بسته

مثل یک حرفه ای آتش روشن کنید

اگر روزی هیچ ماده ای در دسترس نداشتید که با استفاده از آن بتوانید آتش روشن کنید، نترسید. یک ترفند هوشمندانه هست که به شما اجازه می دهد با یک وسیله غیرمعمول آتش روشن کنید.شاید باورش کمی برایتان سخت باشد ولی شما میتوانید با استفاده از چیپس این کار را انجام دهید! بله، چیپس سیب زمینی! احتمالا شما در سفر چیپس همراه دارید،. لازم است بدانید که نودل های فوری و غلات صبحانه می تواند آتش را شعله ور نگه دارند بنابراین فراموش نکنید همراه چیپس، کمی نودل هم کمک زیادی به شما خواهد کرد!

حرفه ای آتش روشن کنید

کلید به عنوان وسیله دفاعی

اگر روزی ناچار بودید از محله ای عبور کنید که آمار جرم و جنایت در آن بالاست، توصیه ما از مجموعه ترفندهایی برای نجات زندگی این است که چیزی با خودتان داشته باشید که در حملات احتمالی از شما محافظت کند. لازم نیست این وسیله حتما چاقو یا تفنگ باشد. حتی کلید هم می تواند کارتان را راه بیندازد. اما باید یاد بگیرید که کلید را چطور برای دفاع از خودتان نگه دارید. نباید کلید را بین انگشتانتان بگیرید بلکه باید در یک جهت مستقیم نگه دارید و فشار مناسب را وارد کنید تا بتوانید ضربه بزنید و خود را از مهلکه نجات دهید.

کلید وسیله دفاعی

برق رفته و شمع ندارید؟

قطعی برق این روزها زیاد اتفاق می افتد. اما همه قادر هستند با روشن کردن شمعی، قطعی برق در شب را تحمل کنند. با این حال، ترس واقعی وقتی شروع می شود که شمع هم در خانه موجود نباشد. اما در این باره هم نگران باشید، از مجموعه ترفندهای زندگی بدانید که چون یک جایگزین خوب به جای آن به شما معرفی می کنیم. این جایگزین فوق العاده مدادشمعی است. مداد شمعی ها فقط برای نقاشی نیستند، آن ها هنگام قطع شدن برق هم کاربرد دارند و می توانید به جای شمع آن ها را روشن کنید وتا ساعاتی از روشنایی آن استفاده کنید.

مداد شمعی

دور کردن کنه ها

اگر روزی خواستید یک روز کامل را در جنگل بگذرانید، باید بدانید که احتمال زیادی دارد که از دست کنه ها راحت نخواهید بود، اگر آنها به شما حمله کنند، حیوانات بسیار خطرناکی هستند، چون ناقل بیماری های خطرناکی مثل لایم و تب کلرادو هستند. یک راه هوشمندانه از مجموعه ترفندهایی برای زندگی این است که برای دور کردن این حیوان وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید روغن درخت چای و مقداری آب است. برای تهیه محلول روغن چای درختی و آب را به نسبت یک به دو ترکیب کنید و محلول حاصل را روی لباس ها و کفش هایتان اسپری کنید.از شر کنه ها در امان خواهید بود.

کنه ها

طوفان

در هنگام طوفان زیر پل یا سازه های ترافیکی دیگر هرگز جای امنی نیستند. دلیل آن هم ساده است. در مجموعه نکات ترفندهایی برای نجات زندگی بدانید که این سازه ها در طوفان به راحتی فرو می ریزند. در عوض می توانید به سمت نزدیک ترین پناهگاهی که می شناسید رانندگی کنید. اگر برای این کار زیادی دیر شده، اتومبیلتان را متوقف کنید، کمربند ایمنی را بیندید، همه پنجره ها را ببندید و سرتان را با چیزی حفاظت کنید تا طوفان فروکش کند.

طوفان

طوفان رعد و برق

این نوع طوفان ها بسیار ترسناک هستند، چون هر سال جان هزاران نفر را می گیرند. اما درواقع این طوفان تندری نیست که جان افراد را می گیرد بلکه اشتباهات افراد است که نمی دانند چطور نسبت به این پدیده واکنش نشان دهند. برای حفظ جانتان هنگام طوفان تندری لازم است که دو چیز مهم را بدانید. اولین و مهم ترین نکته این است که هنگام طوفان تندری هرگز زیر سازه ها یا درختان بلند پنهان نشوید، زیرا رعد و برق جذب چنین اشیایی می شود. هم چنین اگر بیرون هستید نباید از گوشی موبایلتان استفاده کنید.

رعد وبرق

گیر افتادن زیر بهمن

نمونه دیگر این که اگر زیر بهمن گیر افتادید از مجموعه ترفندهایی برای نجات زندگی بدانید که باید سرعت عمل داشته باشید تا بتوانید خودتان را نجات دهید؛ اولین کاری که باید بکنید این است که حرکت نکنید. سپس مقداری فضا مقابل دهانتان ایجاد کنید. بعد آب دهان خود را بیرون بریزید و ببینید که گرانش زمین آن را به کدام سمت حرکت می دهد. وقتی متوجه شدید وضعیت تان چگونه است، بلافاصله شروع به کندن برف ها در جهت مخالفش کنید!

گیر افتادن در بهمن

رفع تشنگی در مناطق برفی

اگر روزی در یک منطقه برفی گم شوید و هیچ آبی برای خوردن نداشته باشید چه می کنید؟ احتمالا شروع به خوردن برف و یخ می کنید تا تشنگیتان برطرف شود. اما هرگز نباید چنین کاری بکنید. چون ممکن است منجر به بیماری خطرناک هیپوترمی شود. در چنین مواقعی از مجموعه دانستنی ها و ترفندهایی برای نجات زندگی در این مرحله نیاز به یک فندک و مقداری برف دارید. ابتدا برف را ذوب کنید و سپس آنچه بیرون می آید را بنوشید.

تشنگی در مناطق برفی

محافظت در برابر زلزله

و اما زلزله ها ،پدیده های طبیعی هستند که هنوز قابل پیش بینی نیستند. به همین دلیل است که هزاران نفر بر اثر زلزله جان خود را از دست می دهند. اما اگر زلزله محل زندگی شما را لرزاند چطور باید جان خود را حفظ کنید؟ وقتی زمین شروع به تکان خوردن می کند از مجموعه ترفندهای زندگی بدانید که فورا خودتان را به شکل جنین گرد کنید. سپس سعی کنید خودتان را در شیء بزرگی مثل کمد یا مبل جای دهید.

محافظت در برابر زلزله

ساعت به عنوان قطب نما

گم کردن مسیر در جنگل یا بیابان بدون قطب نما وحشتناک است. اما تا زمانی که ساعت مچی دارید نیاز نیست از چیزی بترسید، زیرا ساعتتان می تواند به عنوان قطب نما عمل کند. اگر در نیمکره شمالی هستید عقربه ساعت شمار را با خورشید تراز کنید. نقطه ای که بین ساعت 12 و عقربه ساعت شمار قرار می گیرد جنوب را نشان می دهد؛ و اگر در نیمکره جنوبی گم شدید ساعت 12 را با خورشید تراز کنید.به این ترتیب یافتن مسیر درست برایتان میسر است.

قطب نما

آب آلوده قابل نوشیدن

از مجموعه ترفندهای زندگی این است که احیانا اگر در بیابان گم شدید هرگز نباید به خودتان اجازه دهید که آب آلوده بنوشید. راه حل ساده ای وجود دارد که می توانید آب آلوده را قابل آشامیدن کنید. برای این کار نیاز به سفید کننده دارید! چند قطره سفید کننده را داخل بطری آب آلوده بریزید و اجازه دهید نیم ساعت ته نشین شود. این کار آب آلوده را برای خوردن بی خطر می کند و میتوانید آب را بنوشید.

آب آلوده قابل نوشیدن

چاقو را بیرون نکشید

افراد زیادی هستند که فکر می کنند اگر کسی به آن ها چاقو زد و فرار کرد باید فورا چاقو را بیرون بکشند و با اورژانس تماس بگیرند. این افراد نمی دانند که بیرون کشیدن چاقو یا هر شیء برنده دیگری که با آن آسیب دیده اند می تواند خطرناک باشد. بیرون کشیدن چاقو می تواند خونریزی را تشدید کند و در نهایت منجر به مرگ شود.

چاقو

دست در جیب

افراد زیادی  هستند در حالی که دست هایشان در جیبشان است از پله ها پایین می روند و احتمالا نمی دانند که این کارشان می تواند فاجعه آفرین باشد. زیرا اگر از پله ها پایین بیفتید هیچ چیزی نخواهید داشت که روی آن فرود امنی داشته باشید. شما به دست هایتان نیاز دارید که هنگام افتادن از پله ها بطور غریزی روی آن ها فرود بیایید، بنابراین دست در جیب از پله پایین نیایید.

جیب

ساختمان محترق

اگر در آتش سوزی یک ساختمان گیر افتادید می توانید با دنبال کردن یک قانون به راحتی جان سالم به در ببرید: پایین بروید، بیرون بروید به این معنی که در این مواقع تا حد امکان پایین بمانید و به دنبال راه خروج از ساختمان باشید.

آتش

گیر افتادن در جریان شکافنده دریا

اکثر کسانی که در این جریان گیر می افتند کاری می کنند که شرایط را بدتر می کند و آن این است که سعی می کنندبرخلاف جریان شکافنده و مستقیما به طرف ساحل شنا کنند. شما هرگز نباید در چنین موقعیتی به سمت ساحل شنا کنید بلکه باید مورب شنا کنید تا بتوانید خو را نجات دهید.

شنا

ضدعفونی در طبیعت

در مجموعه نکات ترفندهایی برای نجات زندگی اگر در طبیعت بودید و دچار بریدگی شدید چه می کنید؟ آیا منطقه بریده شده را با آب رودخانه یا دریاچه می شویید و تمیز می کنید؟ اگر به این روش بریدگی را تمیز می کنید اشتباه می کنید. ضدعفونی بریدگی با آب رودخانه یا دریاچه زخم را بدتر می کند. در عوض این قسمت را با آب آشامیدنی تصفیه شده بشویید و تمیز کنید.آب رودخانه مناسب تمیز کردن بریدگی نیست.

رود
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آیا میدانستید ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی کجاست؟

ز. نیرومند ، یکشنبه 24 تیر 1397

آیا شما نیز از جمله این افراد هستید و قصد دارید تغییری در محل زندگی خود ایجاد نمایید؟ اگر قرار باشد برای زندگی به کشور دیگری سفر کنید...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :