سفر به ژاپن | جاذبه های گردشگری کشور باستانی ژاپن

بسیاری از کسانی که برای اولین بار به ژاپن سفر می کنند، از این که این کشور آسیایی کوچک که یکی از پیشرفته ترین کشورهای صنعتی در جهان محسوب می شود، دارای تاریخ غنی و بی نظیر با قدمت هزاران سال نیز هست شگفت زده می شوند. در حقیقت، سال ها قبل از این که بسیاری از عالی ترین کلیساهای اروپایی ساخته شوند، معابد شینتو و بودایی ژاپن ساخته شده و با دکور و طراحی زیبایشان زائران و حامیان مذهبی را به خود جذب می کردند. ژاپن در عین حال در حال پیشرفت کردن در امور تجاری و مهارت های مختلف، از چینی و سرامیک تا محصولات نساجی مانند ابریشم بود که این کشور را در مسیر رسیدن به ثروت قرار می داد. بیشتر این سنت های غنی، با وجود جنگ ها و بلایای طبیعی، حفظ یا بازسازی شده اند و این روزها، یک سفر به ژاپن می تواند خاطره انگیز ترین تجربه ماجراجویانه عمرتان باشد. اگر قصد سفر به ژاپنر و بازدید از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن از جمله معبد های باستانی و بناهای تاریخی آن را دارید، بهتر است جاذبه های گردشگری و دیدنی های ژاپن را به طور کامل بشناسید و برای لحظه لحظه سفر خاطره انگیزتان برنامه ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا این مطلب همگردی را بخوانید :

سفر به ژاپن / جاذبه های گردشگری کشور ژاپن

کوه فوجی Mount Fuji

بدون شک، کوه باشکوه فوجی Fuji، شناخته شده ترین جاذبه گردشگری و دیدنی های ژاپن که به ژاپنی Fuji-san خوانده می شود، همچنین با 3776 متر بلندترین قله کشور نیز محسوب می گردد. این کوه آنقدر بلند است که از شهر توکیو در 100 کیلومتری آن نیز دیده می شود. کوه فوجی Fuji برای قرن ها در هنر و ادبیات ژاپن مورد تجلیل قرار گرفته است و هم اکنون آنچنان اهمیتی پیدا کرده که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفته است. تابستان هر سال، بیش از یک میلیون نفر از این کوه که بخشی از پارک ملی فوجی هاکونه ایزو Fuji-Hakone-Izu National Park به شمار می رود، بالا می روند؛ این کار اغلب برای انجام دادن یک عمل زیارتی که اوج آن تماشای طلوع آفتاب از قله فوجی Fuji است، انجام می شود. برخی از این افراد، کوهنوردی خود را از کوهپایه شروع می کنند؛ اما اکثرا این کار را از نیمه بالایی کوه، ایستگاه پنجم، آغاز می کنند که به یک صعود آسان تر شش ساعته منتج می شود. البته برای بسیاری از افراد، تنها تماشای کوه از دور، برای مثال در آسایش و راحتی یک قطار سریع السیر، کافیست تا بگویند : آنجا بودم و فوجی را دیدم.

کوه فوجی Mount Fuji

قصر امپراطوری توکیو Imperial Tokyo

یکی از نقاطی که حتما می بایست در سفر به ژاپن از آن بازدید کنید، قصر امپراطوری توکیو Imperial Palace می باشد. این قصر که مشهور ترین جاذبه گردشگری توکیو و دیدنی های ژاپن به شمار می رود، دارای پارک های قرن هفدهمی زیبایی است که با دیوارها و خندق ها احاطه شده اند. نگذارید این حقیقت که بیشتر بخش های این قصر به روی عموم باز نیستند، از هیجان شما بکاهد؛ این موضوع به این دلیل است که خانواده امپراطوری ژاپن همچنان در این قصر زندگی می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که در همان گردش کوتاه در محوطه قصر، چیزهای زیادی برای تماشا وجود دارند. علاوه بر تماشای چشم انداز های عالی و بسیار زیبا از نقاط بی شمار در اطراف محوطه قصر از جمله پل نیجوباشی Nijubashi Bridge یا پل دوبل (بخاطر وجود انعکاس پل در آب)، بازدید کنندگان می توانند از باغ هیگاشی گیوئن East Higashi-Gyoen Garden که یکی از معدود محوطه های عمومی قصر است دیدن کنند. نقطه دیگری از توکیو که گردشگران می بایست حتما سری به آن بزنند، منطقه خرید مشهور گینزا Ginza می باشد که تئاتر کابوکی زا Kabuki-za با اجراهای کابوکی مشهورش و تئاتر شیمباشی انبوجو Shimbashi Enbujo با رقص های سنتی آزوما اودوری Azuma-odori و اجراهای بانراکو Bunraku در آن قرار دارند.

قصر امپراطوری توکیو Imperial Tokyo

پارک یادبود صلح هیروشیما Hiroshima Peace Memorial Park

وحشت و ویرانی بمب اتم هیروشیما Hiroshima در آگوست سال 1945 برای همگان کاملا مشخص است و لازم نیست چیز بیشتری در مورد آن گفته شود؛ اما چیزهای زیادی در مورد تلاش های شگفت انگیز این شهر درخشنده ژاپن برای زنده نگاه داشتن یاد قربانیان این اولین حمله هسته ای در جهان و مهم تر این که، هیروشیما Hiroshima چطور از آن پس به نماد صلح پایدار تبدیل شده است، می توان گفت. سالانه بیش از یک میلیون نفر، اغلب غیر ژاپنی، از پارک یادبود صلح هیروشیما Hiroshima Peace Memorial Park یا آن طور که ژاپنی ها آن را می شناسند Hiroshima Heiwa Kinen Kōen بازدید می کنند؛ این پارک دارای بناهای یادبود و موزه های مهمی مربوط به آن روز سرنوشت ساز انفجار بمب اتم می باشد و در جایی که زمانی در گذشته، یکی از پر جنب و جوش ترین بخش های شهر به شمار می رفت و سپس توسط انفجار بمب اتم نابود شد، قرار گرفته است. این پارک علاوه بر محوطه سبز و باغ های رنگارنگ پر شکوفه، دارای بخش های جالب دیگری نیز هست که از زیباترین دیدنی های ژاپن است. برای مثال، موزه یادبود صلح Peace Memorial Museum با نمایشگاه های بی شمارش در مورد صلح جهانی و مقبره خالی یادبود Memorial Cenotaph و شعله صلح Flame of Peace و همچنین گنبد بمب اتم Atom Bomb Dome، ویرانه های یک ساختمان مدیریتی که در مرکز این انفجار قرار گرفته بود.

پارک یادبود صلح هیروشیما Hiroshima Peace Memorial Park

کیوتوی تاریخی Historic Kyoto

کیوتوی دوست داشتنی که یکی از پر بازدیدترین شهرها و دیدنی های ژاپن به شمار می رود، یکی از معدود شهرهای این کشور است که از ویرانی های جنگ دوم جهانی، در امان مانده است. این شهر سالانه بیش از 10 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند؛ گردشگرانی که برای گشت و گذار در خیابان های قدیمی و معماری بسیار زیبای آن که از زمان شروع اقامت خانواده امپراطوری در هزاران سال قبل، دست نخورده مانده است به این شهر می آیند. این شهر حتی در گذشته نیز مهم ترین مرکز فرهنگی ژاپن محسوب می شد؛ میراثی که به وسیله موزه ها و گاری های هنری متعدد مملو از مجسمه ها، نقاشی ها و سایر فرم های هنری مهم حفظ شده است. جالب ترین بخش های معماری کیوتو که از مذهب بودایی تاثیر گرفته است، معابد حفظ شده متعدد آن هستند که 30 تای آنها هنوز مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین بناهای مهمی مانند پاویون طلایی Golden Pavilion یا کینکاکوجی Kinkaku-ji که متعلق به قرن چهاردهم می باشد و بخاطر نمای خارجی طلایی بی نظیر خود مشهور است. اگر در سفر به ژاپن به کیوتو سفر می روید، حتما از قلعه قرن هفدهمی نیجو Nijo که شکل ظاهری، دیوار ها، برج ها و خندق های آن کاملا سالم مانده اند بهمراه دروازه های زیبا و قصر آن با دکوراسیون داخلی فوق العاده اش دیدن کنید. بنای دیگری که ارزش بازدید کردن دارد، قصر امپراطوری کیوتو Kyoto Imperial Palace یا کیوتو گوشو Kyoto-gosho می باشد که در سال 794 پس از میلاد ساخته شده است و یکی از پر بازدید ترین بناهای تاریخی شهر به شمار می رود. در نهایت، هیچ سفری به کیوتو، بدون وقت گذراندن در جنگل بامبوی آراشی یاما Arashiyama Bamboo Grove کامل نمی شود؛ محوطه بسیار زیبایی مملو از درخت های بامبو که به اندازه تنها چند دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد.

کیوتوی تاریخی Historic Kyoto

زیارتگاه جزیره ای ایتسوکوشیما Itsukushima

در سفر به ژاپن؛ با یک قایق سواری کوتاه از شهر هیروشیما Hiroshima می توانید به جزیره میاجیما Miyajima که در جهان با عنوان جزیره زیارتگاهی ژاپن مشهور است بروید. جزیره میاجیما Miyajima که نزدیک به 30 کیلومتر از خلیج هیروشیما را در بر می گیرد، بخاطر زیارتگاه ایتسوکوشیما Itsukushima شهرت دارد؛ معبد شینتویی که به دختران شاهزارده الهه باد، سوسانو Susanoo، تعلق دارند. اکثر ساختمان های این معبد که قدمت آن به قرن هشتم میلادی می رسد، از میان آب های یک خلیج کوچک بیرون آمده اند و تنها به وسیله چندین ستون در آب محکم شده اند. در زمان جزر و مد، این بناها از جمله دروازه مشهور اوتوری O-Torii از آب بیرون می آیند و این طور به نظر می رسد که روی آب شناور هستند. این بناها که توسط مسیرها و پل هایی به هم وصل شده اند، مکانی خارق العاده برای گشت و گذار هستند؛ بویژه سالن های بزرگ تر آنها مانند سالن اصلی هوندن Honden، سالن هیدن Heiden ، سالن دعا و سالن صد تشک Senjokaku. بخش جالب توجه دیگر در این زیارتگاه، صحنه اجرای آن است که روی آن، رقص های سنتی و اجراهای موزیکال برای بازدید کنندگان به نمایش در می آید. در نهایت بهتر است از محوطه فوق العاده و باغ های زیبای جزیره که جایگاه آهوهای وحشی و کولونی های بی شمار از پرندگان هستند نیز دیدن کنید.

زیارتگاه جزیره ای ایتسوکوشیما Itsukushima

شهر تاریخی نارا Nara : شهر معبد ها

شهر بکر و دوست داشتنی نارا Nara، برای قرن ها، جایگاه تعداد زیادی از بناهای تاریخی، گنجینه های مهم ملی و آثار هنری بوده است. این شهر علاوه بر خیابان های تاریخی متعدد، دارای معابد قدیمی مهم و بی شماری نیز هست که در سفر به ژاپن باید از آن ها بازدید کرد؛ از جمله معبد باشکوه قرن هفتمی کوفوکوجی Kofuku-ji و همینطور یکی از شناخته ترین معبد از هفت معبد بزرگ شهر نارا Seven Great Temples of Nara، معبد پرشکوه قرن هشتمی تودایی جی Todai-ji یا Great East Temple که در سال 749 پس از میلاد ساخته شده و بخاطر مجسمه عظیم برنزی از بودای بزرگ، به نام Daibutsu مشهور است. بخش های جالب توجه دیگر در معبد تودایی جی Todai-ji، دروازه بزرگ جنوبی یا Nandaimon، بنای دو طبقه 18 ستونه ای که مجسمه های آن از درب ورودی معبد محافظت می کنند و تالار بودای بزرگ می باشند.

شهر تاریخی نارا Nara : شهر معبد ها

قلعه اوزاکا Osaka Castle

قلعه اوزاکا Osaka Castle که به ژاپنی Ōsaka-jō خوانده می شود و در سال 1586 توسط جنگجو و سیاستمدار مشهور ژاپنی، تویوتومی هیده یوشی Toyotomi Hideyoshi ساخته شده است، در زمان ساخت خود، بزرگ ترین و مهم ترین قلعه در کشور به شمار می رفته است. با وجود این که این قلعه از آن زمان، بارها ویران شده و دوباره ساخته شده است، بنای حال حاضر آن که در سال 1931 ساخته شده، بسیار به بنای اصلی نزدیک است. جالب ترین بخش های این قلعه، برج اصلی پنج طبقه و 42 متری آن است که روی یک پایه سنگی با ارتفاع 14 متر ساخته شده و جایگاه تعدادی نقاشی است که تاریخ این قلعه و شهر اوزاکا را به نمایش گذاشته اند. در سفر به ژاپن حتما برای تماشای چشم انداز های شهر اوزاکا به طبقه آخر این برج بروید. بخش جالب دیگر در پارک قلعه اوزاکا Osaka Castle Park، زیارتگاه هوکوکو Hokoku Shrine می باشد؛ همچنین شناخته شده ترین معبد اوزاکا، معبد شیتنو جی Shitennō-ji که قدمت آن به سال 59 پس از میلاد مسیح باز می گردد و از معروف ترین دیدنی های ژاپن است. این معبد دوست داشتنی که اولین معبد بودایی ژاپن محسوب می شود، دارای یک پاگودای پنج طبقه و بناهای تزئین شده خارق العاده از جمله پاویون طلایی کوندو Kondō با مجسمه ها و نقاشی های فوق العاده آن، تالار سخنرانی کودو Kōdō و یک دالان سر پوشیده دوست داشتنی که هر سه دروازه این معبد را به هم متصل می کند.

قلعه اوزاکا Osaka Castle

پارک ملی چوبو سانگاکو Chūbu-Sangaku و آلپ ژاپنی

در سفر به ژاپن، تعدادی ناحیه برجسته از زیبایی طبیعی وجود دارد که اکثر آنها با عنوان پارک های ملی خوانده می شوند و حتی گاهی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفته اند. یکی از خارق العاده ترین پارک های این کشور، پارک ملی چوبو سانگاکو Chūbu-Sangaku National Park در مرکز هونشو Honshu می باشد که در بخش شمالی و برخی نواحی مرکزی آن، تعدادی کوه با عنوان کوه های هیدا Hida Mountains یا کوه های آلپ ژاپنی Japanese Alps قرار دارند. این ناحیه جایگاه برخی از بلندترین قله های کشور است؛ از جمله قله هوتاکا Hotaka در ارتفاع 3190 متری و قله یاری Yari در ارتفاع 3180 متری که از دیدنی های ژاپن است. کوه های آلپ ژاپنی Japanese Alps که از بسیاری جهات، هم نوع مناظر و هم انبوه برف زمستانی، به کوه های آلپ اروپای مرکزی شباهت دارند، در فصل تابستان، تعداد بسیار زیادی از کوهنوردان و در فصل زمستان، تعداد زیادی از اسکی بازان را به خود جذب می کنند. چشمه های آب گرم متعدد این پارک نیز بازدید کنندگان را جذب می کنند و باعث وسعت گرفتن اسپاها و مراکز تفریحی متعدد شده اند که مشهورترین آنها کامیکوچی Kamikōchi می باشد.

پارک ملی چوبو سانگاکو Chūbu-Sangaku و آلپ ژاپنی

زیارتگاه آتسوستا Atsuta در ناگویا Nagoya

زیارتگاه آتسوستا Atsuta در قلب شهر ناگویا Nagoya، مهم ترین زیارتگاه شینتو در ژاپن به شمار می رود که سالانه بیش از پنج میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این مکان مذهبی که در قرن اول میلادی ساخته شده است، بخاطر نشان امپراطوری موجود در آن که یک شمشیر به نام kusanagi-no-tsurugi است و تنها سه عدد از آن در سرتاسر کشور وجود دارد مشهور و از دیدنی های ژاپن است. بخش جالب دیگر، معبد اصلی این مجموعه به نام هونگو Hongu می باشد که با دیوارهای بلندی احاطه شده و دارای گنجینه ای از آثار هنری متعدد شامل نقاشی های قدیمی و مدرن، سرامیک، جواهرات و نقاب های سنتی می باشد. اگر به ناگویا سفر می کنید، حتما از قلعه ناگویا Nagoya Castle، یک مجموعه با شکوه ساخته شده در سال 1612 دیدن کنید. این قلعه دارای برج اصلی 48 متری است که بخاطر دو دلفین طلایی اش، موزه بزرگش که شامل گنجینه های هنری از قصر سابق است و چشم انداز های فوق العاده اش از شهر مشهور می باشد.

زیارتگاه آتسوستا Atsuta در ناگویا Nagoya

قلعه فوکوئوکا Fukuoka و فستیوال های باستانی

قلعه فوکوئوکا Fukuoka که به ژاپنی خوانده می شود، یکی از معدود نمونه های در امان مانده از عمارت های روی تپه متعلق به شوگان ها و حاکمان شهر می باشد و از جالب ترین بخش های سفر به فوکوئوکا Fukuoka و دیدنی های ژاپن به شمار می رود. این قلعه زیبا که در گذشته، بخشی از یک مجموعه وسیع و عظیم به شمار می رفت و مساحتی حدود 47 هزار متر مربع را می پوشاند، هنوز هم بازدید کنندگان را با اندازه و موقعیت خود در بالای تپه ای بلند مشرف به رودخانه ناکا Naka تحت تاثیر قرار می دهد. فوکوئوکا Fukuoka همچنین بخاطر رویداد ها و فستیوال های متعددش شهرت دارد؛ به ویژه فستیوال هاکاتا گیون یاماکاسا Hakata Gion Yamakasa که یک جشن 700 ساله مشهور است و دو هفته به طول می انجامد. این فستیوال هر ساله تابستان در ماه ژوئیه برگزار می گردد و میلیون ها بازدید کننده را از سرتاسر کشور به رژه های رنگارنگ و لباس ها و مسابقات سنتی می کشاند. این شهر، جاذبه های مدرن نیز دارد که در سفر به ژاپن باید از آن ها بازدید کنید؛ از جمله کانال سیتی هاکاتا Canal City Hakata که یک شهر-در-شهر است و از درون آن یک کانال عبور می کند و فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و یک سالن تئاتر نیز موجود می باشد.

کانال سیتی هاکاتا Canal City Hakata

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به کشور پرو | معرفی جاذبه های گردشگری پرو

مسلم علیمحمدی ، دوشنبه 30 مهر 1397

پرو که پایتخت آن لیما می باشد در آمریکای جنوبی واقع شده و برزیل ، بولیوی ، شیلی و اکوادور و کلمبیا و همچنین اقیانوس آرام مرز مشترک دارد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :