سفر به کیوتو | جاذبه های گردشگری کیوتو ، شهر بی نظیر ژاپن

شهر کیوتو Kyoto که توسط تپه های هونشوی مرکزی احاطه شده، یکی از بزرگ ترین شهر های ژاپن و بخاطر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعددش، کانون آموزشی ژاپن غربی به شمار می رود. این شهر با این که یکی از مقاصد گردشگری بزرگ کشور ژاپن محسوب می شود، موفق شده است عناصر بیانگر تاریخ گذشته خود را حفظ کند. این شهر تنها شهر بزرگ ژاپن است که از ویرانی های جنگ جهانی دوم در امان مانده است.  کیوتو که شهرت آن از این نکته که محل اقامت امپراطور و به مدت 1100 سال مرکز اصلی فرهنگی کشور بوده است، ناشی می شود، نمونه های عالی بی شماری از جاذبه های گردشگری کیوتو تندیس ها، نقاشی ها و سایر فرم های هنری را در موزه ها و گالری های متعدد خود به نمایش گذاشته است. این شهر  و جاهای دیدنی کیوتو همچنین جایگاه معماری بی نظیر با قدمت چند قرن است که بیشتر نمونه های آن تحت تاثیر بوداییسم خلق شده اند و در معابد باستانی یافت می شوند. کیوتو با وجود 30 معبد متعلق به فرقه های مختلف دین بودائی و 200 زیارتگاه شینتو، نقش بزرگی در مذهب ژاپنی بر عهده گرفته است. اگر قصد سفر به کشور ژاپن و بازدید از شهر بی نظیر کیوتو را دارید، بهتر است ابتدا جاذبه های منحصر بفرد این شهر را بشناسید و برای یک سفر خاطره انگیز برنامه ریزی کنید. در این مطلب، به معرفی مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر باستانی ژاپن، سفر به کیوتو، می پردازیم :

سفر به کیوتو / جاذبه های گردشگری کیوتو ، شهر بی نظیر ژاپن

قلعه نیجو Nijo Castle

قلعه نیجو Nijo Castle شامل دیوارها، برج ها و خندق آن، در سال 1603 ساخته شده و سپس بعدها به عنوان مقر حکومتی مورد استفاده قرار گرفته است. این مجموعه دارای ساختمان های متعددی است که شامل تعداد زیادی آثار هنری مهم هستند. جالب ترین بخش های این مجموعه، دروازه شرقی قلعه (هیگاشی اوتمون Higashi Otemon، ورودی اصلی قلعه)، دروازه داخلی یا کارامون Karamon که بخاطر کنده کاری های عالی و تزئینات فلزی آن قابل توجه است، و فراتر از آن، میکوروما یوز Mikuruma-yose پر نقش و نگار. مهم ترین ساختمان این مجموعه، قصر نینومارو Ninomaru Palace می باشد که از پنج ساختمان مجزا که توسط راهرو هایی به هم وصل شده اند و فضای بی نظیر داخلی که با نقاشی های کانو تانیو Kano Tanyu و شاگردانش تزئین شده اند، تشکیل شده است. اصلی ترین بنا نیز تالار فرستاده سلطنتی Hall of the Imperial Emissary یا ژودان نوما Jodan-no-ma می باشد  نام دارد که در شکوه و زیبایی، با دو اتاق مجاورش نینوما Ni-no-ma و توزامورای نوما Tozamurai-no-ma که دارای نقاشی های زیبا از ببرها هستند، شباهت دارد. چهارمین بنای این مجموعه ، به نام کورو شویین Kuro-Shoin دارای نقاشی های حیوانات از آثار کانو نانوبو Kano Naonobu از جاهای دیدنی کیوتو می باشد، در حالی که در آپارتمان های خصوصی شوگان Shogun، نقاشی هایی از چشم انداز کوه ها وجود دارند.

قلعه نیجو Nijo Castle

زیارتگاه فوشیمی ایناری تاییشا Fushimi-Inari Taisha Shrine

زیارتگاه فوشیمی ایناری تاییشا Fushimi-Inari Taisha Shrine از جاذبه های گردشگری کیوتو که یکی از مشهور ترین زیارتگاه های کشور ژاپن محسوب می شود، یکی از مکان هایی است که می بایست حتما از آن بازدید کنید. این زیارتگاه در سفر به کیوتو از جاهای دیدنی کیوتو که در سال 711 بعد از میلاد مسیح ساخته شده و به الهه رشد برنج تقدیم شده است، همچنان محل عبور و مرور تجار و بازرگانانی است که برای موفقیت بیشتر دعا می کنند. بنای اصلی متعلق به سال 1499 میلادی می باشد و مهم ترین ویژگی آن، خیابان 4 کیلومتری فوق العاده ای است با طاق هایی به رنگ نارنجی روشن که هر کدام توسط بازرگانان مختلف اهدا شده اند. گذر از تمامی 32 هزار طاق این خیابان، حدود دو ساعت زمان می برد. نکات قابل توجه دیگر، مجسمه های متعدد از روباه هایی که به عنوان پیام رسانان خدایان شهرت گرفته اند، در امتداد این مسیر هستند. حتما از فروشگاه ها و غرفه هایی که در ورودی زیارتگاه قرار دارند شیرینی های سنتی ژاپنی بخرید.

زیارتگاه فوشیمی ایناری تاییشا Fushimi-Inari Taisha Shrine

پاویون طلایی یا کینکاکو جی Kinkaku-ji

پاویون طلایی از در سفر دبه کیوتو  بی نظیر یا کینکاکوجی Kinkaku-ji که در قرن 14 میلادی به عنوان ویلای شوگان آشیکاگا یوشیمیتسو Ashikaga Yoshimitsu ساخته شده و امروزه به عنوان یک معبد بودائی شناخته می شود، یکی از زیباترین و تماشایی ترین جاذبه های کیوتو به شمار می رود. نام این بنا از برگ طلایی که دو طبقه بالایی از سه طبقه بنا را تزئین کرده، گرفته شده است؛ نشانه ای که به باور مردم، تمام نیرو های منفی مرتبط با مرگ را دفع می کند. این بنا بارها مورد بازسازی قرار گرفته است که آخرین آن مربوط به دهه 1950 میلادی می باشد. این معبد که روی یک برکه بزرگ ساخته شده، به همان اندازه که بخاطر محیط زیبای اطرافش نیز مشهور است، به دلیل  پاگودای سنگی قدیمی اش (گونه ای برج با بام هایی چندلا و رده وار که در ویتنام، چین، کره، ژاپن و دیگر کشور های شرقی آسیا ساخته می شوند) و چایخانه مخصوص سنتی آن نیز در سفر به کیوتو از مجموعه جاذبه های گردشگری کیوتو  بسیار شناخته شده است.

پاویون طلایی یا کینکاکو جی Kinkaku-ji

معبد کیومیزو درا Kiyomizu-dera Temple

معبد کیومیزو Kiyomizu در سفر به کیوتو در قسمت شرقی کیوتو، یکی از بنا های مهم ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو از مجموعه جاذبه های گردشگری کیوتو به شمار می رود و در مکانی بسیار زیبا روی کوه اتووا Otowa، مشرف به شهر کیوتو قرار گرفته است. بازدید کنندگان می توانند از قدم زدن در امتداد مسیر چایخانه به سمت معبد که پر از فروشگاه های کوچک و مغازه های فروش صنایع دستی می باشد، لذت ببرند. این بنا در سال 790 میلادی ساخته شده و به کانن 11 سر ، الهه بودایی رحمت که مجسمه اش در اینجا دیده می شود تقدیم شده است. بنا های امروز این معبد از جاهای دیدنی کیوتو ، بعد از سال 1633 در دوره توکوگاوا شوگان سوم Tokugawa Shogun که لمیتسو Iemitsu نام داشت برپا شده اند و بر فراز صخره بزرگی در آبشار اتووا Otowa  قرار دارند. ایوان بزرگ تالار اصلی از مهم ترین بخش های این معبد از جاذبه های گردشگری کیوتو به حساب می آید که روی ستون هایی به ارتفاع 30 متر واقع شده است و برای اجرای مراسم و رقص های صحنه ای مورد استفاده قرار می گیرد. از این ایوان، چشم انداز های خارق العاده ای از شهر و تپه های پر درخت اطراف آن به چشم می خورد، بخصوص در فصل پاییز که رنگ برگ ها به طرز زیبایی تغییر می کند.

معبد کیومیزو درا Kiyomizu-dera Temple

معبد سانجو سانگن دو Sanjūsangen-dō Temple

نام معبد سانجو سانگن از جاهای دیدنی کیوتو دو Sanjūsangen-dō یا معبد رنگویین Rengyoin از غیر معمول بودن ساختارش می آید. نمای بیرونی این بنا به 33 (سانجو سان در زبان ژاپنی) بخش (گن در زبان ژاپنی) تقسیم شده است تا این عقیده را که کانن Kannon، خداوند رحمت، دارای 33 شخصیت گوناگون است، به نمایش بگذارد. این بنا در سال 1164 میلادی ساخته شده است؛ اما چیزی که امروزه از این بنا به جای مانده، ساختمان بازسازی شده ای است که در سال 1266 میلادی پس از این که یک آتش سوزی مهیب، بنای اولیه را تخریب کرد بنا شد. به دلیل اهمیت این بنا در گذشته به عنوان محل آموزش نظامیان، می توان آثار تیر های شلیک شده از کمان ها را بر دیوار ها مشاهده کرد. مهم ترین اثر از آثار هنری این معبد، مجسمه سه متر و نیمی کانن  با صد دست مشهورش است که تاریخ ساخت آن به قرن سیزدهم میلادی می رسد و بخاطر ردیفی از 500 مجسمه کانن Kannon که در دو طرف آن قرار گرفته اند بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد. بخش قابل توجه دیگری که اهمیت بسیاری دارد، 28 تندیس ارتش آسمانی ا زجاذبه های گردشگری کیوتو که از پیروان کانن به شمار می رفته اند می باشد که در پشت مجسمه کانن Kannon قرار دارند.

معبد سانجو سانگن دو Sanjūsangen-dō Temple

قصر امپراطوری کیوتو Kyoto Imperial Palace

قصر اصلی امپراطوری کیوتو از جاهای دیدنی کیوتو و جاذبه های گردشگری کیوتو که کیوتو گوشو Kyoto-gosho هم نامیده می شود، در سال 794 میلادی ساخته شده است. این قصر که چندین بار پس از تخریب شدن به دلیل آتش سوزی، مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است، هنوز یکی از پر بازدید ترین مکان های تاریخی شهر کیوتو به شمار می رود. با وجود این که بنای امروزی قصر، در سال 1855 میلادی ساخته شده، همچنان بسیار تاثیر گذار است. این قصر که فضای وسیعی در نزدیکی مرکز شهر کیوتو را به خود اختصاص داده است، دارای ویژگی های جالبی از قبیل دروازه های تزئین شده بسیار زیبا، اتاق ها و ساختمان های مهم از جمله تالار مخصوص برگزاری مراسم رسمی یا Shishinden، محل اقامت امپراتور یا Seiryo-den، سالن دادگاه یا Ko-gosho و کتابخانه امپراطوری می باشد. ورود به محوطه این مکان زیبا درسفر به کیوتو و از جاهای دیدنی کیوتو برای عموم آزاد است، اما بازدید از قصر، تنها در تورهای دارای راهنما امکان پذیر است.

قصر امپراطوری کیوتو Kyoto Imperial Palace

معبد نیشی هوگانجی Nishi Honganji

معبد نیشی هوگانجی Nishi Honganji، معبد اصلی جودو شینشو Jodo-shinshu، یک نمونه فوق العاده از معماری بودایی به شمار می رود.مهم ترین و جالب ترین بخش این معبد، تالار اصلی آن یا همان هوندو Hondo می باشد که در سال 1760 بازسازی شده است و شامل مجموعه ای از اتاق های عالی می باشد که توسط نقاشی هایی با زمینه طلایی و مجسمه های مهم متعدد متعلق به قرن ششم میلادی تزئین شده اند. بخش جالب دیگر، تالار سازنده بنا به نام دایشی دو Daishi-do است که جایگاه مجسمه تقدیس شده شینران Shinran می باشد. این مجسمه که در سال 1244 میلادی ساخته شده، ترکیبی است از ترکیب لاک با خاکستر جسد شینران Shinran. بنای قابل توجه دیگر، دایشوین Daishoin یا گنجینه Treasury نام دارد که اتاق های آن با نام نقاشی های دیواری که در آنها قرار گرفته اند، شناخته می شوند؛ برای مثال، اتاق گنجشک ها (سوزومه نوما) Suzume-no-ma، اتاق غاز های وحشی (گان نوما) Gan-no-ma، اتاق گل داوودی (کیکو نوما) Kiku-no-ma با نقاشی های عالی قرن هفدهمی از گل های طلایی و سفید، اثر کایهو یوستسو Kaiho Yusetsu. یکی دیگر از بخش های جالب، معبد هیگاشی هونگانجی Higashi-Honganji می باشد که در سال 1602 میلادی ساخته شده و جایگاه تعدادی از نمونه های عالی هنری است. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تنها بخش هایی از این مجموعه برای بازدید عموم می باشد، بنابراین بهتر است از قبل برای بازدید از سایر بخش ها برنامه ریزی کنید.

معبد نیشی هوگانجی Nishi Honganji

موزه ملی کیوتو Kyoto National Museum و موزه هنر Municipal Museum of Art

در سفر به کیوتو، علاوه بر تعداد زیاد معابد قدیمی و آثار هنری مهم آنها، دارای کلکسیون های منحصر به فرد هنری نیز هست که در موزه ها و گالری های سطح جهانی این شهر قرار دارند. موزه ملی کیوتو National Museum مشهورترین موزه این شهر است که در سال 1897 تأسیس شده و مهم ترین موزه در ژاپن محسوب می شود. این موزه که تمرکز آن، بیشتر بر روی هنر پیش از دوران مدرن در آسیا بخصوص نمونه های هنری ژاپنی می باشد، در سال 2014 به طور کامل بازسازی شده و شامل نمونه های بی شماری از هنرهای کهن و هنر های کاربردی است که در چندین ساختمان به نمایش گذاشته شده اند. بنابراین خودتان را برای پیاده روی های طولانی آماده کنید. موزه دیگری که از مجموعه جاهای دیدنی کیوتو و جاذبه های گردشگری کیوتو ارزش بازدید کردن دارد، موزه هنر کیوتو Kyoto Municipal Museum of Art می باشد که در سال 1928 ساخته شده و دارای آثار مهم از تاکیشی سیهو Takeuchi Seihō یکی از هنرمندان برجسته قرن بیستم کشور ژاپن در سفر به کیوتو است.

موزه ملی کیوتو Kyoto National Museum و موزه هنر Municipal Museum of Art

معابد گیون Gion

منطقه گیون Gion از جاذبه های گردشگری کیوتو  منطقه ای در شهر کیوتو است که به عنوان محله سرگرمی بسیار مشهور است و می توان سرتاسر آن را به صورت پیاده طی کرد. گیون Gion که در کناره شرقی رودخانه کاموگاوا Kamogawa قرار دارد، ترکیبی چندگانه از معماری مدرن و زیبایی های تاریخی به شمار می رود که سنت های بی شمار ژاپنی، از گیشا ها و لباس های سنتی پر نقش و نگارشان تا چایخانه ها و رستوران های قرن هفدهمی را به نمایش می گذارد. منطقه گیون Gion از جاهای دیدنی کیوتو توسط خیابان های هانامی کوجی Hanami-Koji، شیجو دوری Shijo-dori و پیاده رو های ساحلی خیابان شیراکاوا مینامی دوری Shirakawa Minami-dori احاطه شده و بخاطر معابد فوق العاده اش مشهور است؛ بخصوص بنای قرن پانزدهمی پاویون نقره ای Silver Pavilion یا گینکاکوجی Ginkakuji و معبد چیون این Chion-in، یکی از مشهور ترین معابد کشور ژاپن. این معبد به خاطر برج دو طبقه ای سامون سان Sammon-san با ارتفاع 24 متری در مرکز توجه همگان قرار دارد؛ همچنین عظیم ترین زنگ ناقوس در کشور ژاپن و سفر به کیوتو ، با وزن 71 تن، در برج این معبد از جاذبه های گردشگری کیوتو قرار دارد.

معابد و گیشاهای گیون Gion

ویلای امپراطوری کاتسورا  Katsura

در سفر به کیوتو و تماشای جاهای دیدنی کیوتو بدانید که ویلای امپراطوری کاتسورا Katsura Imperial Villa که در سال 1624 میلادی برای اقامت شاهزاده هاچیجو توشیهیتو Hachijo Toshihito، برادر امپراتور گویوزی Emperor Goyozei ساخته شد، جایگاه یکی از مشهور ترین باغ های تاریخی کشور ژاپن محسوب می شود. باغ زیبای این ویلا که طراحی آن توسط کوبوری انشو Kobori Enshu و همکاری خود شاهزاده صورت گرفته است، به گونه ای طراحی شده که بازدید کنندگان همواره جلوی همه چیز را می بینند. در سفر به کیوتو  باغ های کوچک تر، دور تا دور یک استخر بزرگ قرار گرفته اند و منظره قله های کوه های آراشی یاما Arashiyama و کامیاما Kameyama از جاهای دیدنی کیوتو در پس زمینه آنها به چشم می خورند. جالب ترین بخش های این مجموعه از جاهای دیدنی کیوتو ، دروازه های میوکی مون Miyuki-mon  از جاذبه های گردشگری کیوتو و گذر گاه های متعدد موجود در باغ هستند. برخی از این گذرگاه ها از سنگ ریزه های رودخانه درست شده و برخی دیگر با سنگ های مستطیل شکل، سنگفرش شده اند؛ از میان بوته ها و خزه ها می گذرند و به دروازه های درونی باغ منتهی می شوند؛ جایی که یک گروه از ساختمان ها که به گوتن Goten مشهور هستند قرار دارند. یکی از بخش های ویژه و جالب توجه این مجموعه، ایوان فرو شیون Furu-shoin می باشد که به طور اختصاصی برای مشاهده ماه ساخته شده است؛ همچنین سه اتاق ناکا شویین Naka-shoin با نقاشی های فوق العاده از هنرمندان پیشگام ژاپنی که از بخش های مهم این مجموعه در سفر به کیوتو  به شمار می رود.

ویلای امپراطوری کاتسورا Katsura

معبد دایتوکو جی Daitoku-ji

معبد دایتوکو از جاهای دیدنی کیوتو جی Daitoku-ji یکی از اصلی ترین معابد منطقه رینزای Rinzai می باشد که در سال 1324 ساخته شده است و قدمت بناهای جدیدتر آن به قرن های شانزدهم و هفدهم میلادی می رسد. از 22 بنای موجود در این مجموعه، هفت بنا به روی عموم باز هستند؛ از جمله دروازه سبک چینی کارا مون Kara-mon با کنده کاری های بی نظیرش و دروازه اصلی دو طبقه سامون Sammon که در سال 1589 ساخته شده و بخاطر نقاشی های سقفی و مجسمه های عالی خود شناخته شده است. سالن اصلی که بوتسودن Butsuden یا داییو دن Daiyu-den نام دارد، در سال 1664 ساخته شده است و شامل مجسمه شاکیامونی Shakyamuni و تندیسی از دایتو کوکوشی Daito-kokushi می باشد. سایر بخش های جالب، شامل سالن شینجو آن Shinju-an با مجسمه ها و زیارتگاه هایش که متعلق به قرن چهاردهم میلادی هستند و یک باغ زیبای زن می باشد.

معبد دایتوکو جی Daitoku-ji

بهترین محل اقامت برای بازدید آسان از نقاط دیدنی کیوتو

بهترین مکان برای اقامت در کیوتو، پایین شهر، بخصوص درون و نزدیک منطقه گیون Gion و منطقه کاواراماچی دوری Kawaramachi-Dori می باشد. این نواحی در نزدیکی بسیاری از جاذبه های گردشگری اصلی، رستوران ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی شهر کیوتو قرار دارند. در این بخش، به معرفی برخی از بهترین هتل های نزدیک به این نواحی می پردازیم :

هتل های لوکس و گران قیمت :

هتل ریتز کارلتون Ritz Carlton در سفر به کیوتو در کناره رودخانه کاموگاوا Kamogawa قرار دارد و دارای خدمات لوکس، چهار رستوران و یک اسپای بسیار عالی می باشد. هتل کانرا کیوتو Hotel Kanra Kyoto به اندازه یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه اصلی قطار فاصله دارد و دارای اتاق های بزرگ و مدرن با وان های حمام چوبی بسیار شیک می باشد. در قلب منطقه گیون ، هتل مایفوکان Maifukan، اتاق های بسیار مجهز با یخچال های کوچک به میهمانان خود ارائه می دهد؛ همچنین دارای یک تراس و باغ روی بام است.

هتل های شیک با هزینه متوسط :

هتل اوهانابو Ohanabo یک هتل کوچک و دنج با اتاق های راحت در یک منطقه بسیار آرام است و یک رستوران بسیار محبوب دارد. هتل آنتروم Hotel Anteroom برای کسانی که به دنبال تفاوت هستند مناسب است. این هتل دارای یک گالری هنری و اتاق های منحصر بفرد است که به طرز زیبایی، کوچک اما کارآمد هستند و دارای تراس می باشند. هتل سیتادین کاراسوما گوجو Citadines Karasuma-Gojo با اتاق های بزرگ که شامل آشپزخانه و قسمت نشیمن هستند، برای اقامت های طولانی تر، انتخاب مناسبی است.

هتل خوب با هزینه مناسب :

هتل ایبیس استایلز کیوتو ibis Styles Kyoto Station یک هتل خوب در مرکز شهر است و اتاق های خوب و یک صبحانه عالی به میهمانان خود ارائه می کند. هتل سوپر Super Hotel در قلب منطقه خرید کاواراماچی دوری Kawaramachi-Dori قرار گرفته است، اتاق های مدرن و دنج دارد و با صبحانه رایگان از میهمانان خود پذیرایی می کند. برای کسب کردن تجربه ای ژاپنی تر و سنتی تر، بهتر است به ریوکان شیمیزو Ryokan Shimizu بروید که اتاق های آن دارای بالش ها و دشک های مخصوص ژاپنی هستند و یک چشمه آب گرم در محوطه آن قرار دارد.

سفر به کیوتو / جاذبه های گردشگری کیوتو
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به کیوتو در ژاپن | سفر به جاذبه های گردشگری کیوتو

ن. چرمچی ، سه شنبه 8 آبان 1397

در این مطلب همگردی، در مورد سفر به کیوتو در ژاپن و کارهایی که باید حتما در این شهر انجام دهید، شما را راهنمایی می کنیم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :