با تعدادی از پرطرفدارترین مشاغل برای عاشقان سفر آشنا شوید

شما سفر را دوست دارید؟ آیا شما گردشگر هستید؟ آیا صرفا به مطالب گردشگری علاقه دارید یا واقعا درباره سفر کردن رویاپردازی می کنید؟ با نحوه کار در سفر آشنایی دارید؟ با ما در مقاله مشاغل مناسب برای عاشقان سفر همراه شوید تا علاوه بر پاسخ این پرسش ها، شما را با تعدادی از پرطرفدارترین مشاغل برای عاشقان سفر آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین مشاغل برای عاشقان سفر برایتان مفید خواهد بود.

صنعت گردشگری

اگر می خواهید سفر کنید یا کاری در سفر داشته باشید، پس با صنعت گردشگری کار کنید. با کار کردن برای آژانس های مسافرتی، اغلب سفرهایی با تخفیف یا حتی رایگان دریافت می کنید؛ شاید برای اینکه سهمیه تان را دریافت کرده باشید یا برای اینکه مکانی را امتحان کنید تا بتوانید به مشتریان بگویید که سفر به آن نقطه واقعا چطور است. می توانید مهماندار هواپیما یا خلبان باشید. می توانید در شرکتهای هواپیمایی یا راه آهن کار کنید. در این صورت، باید برای انجام کارتان به مکانهای مختلف سفر کنید و وقتی به آنجا رسیدید، کمی فرصت برای استراحت و اختصاص دادن زمان به خود نیز دارید.

صنعت گردشگری

بازرس

شما نمی خواهید که فقط یک بازرس بیهوده و خسته کننده باشید. من درک می کنم، چون این مورد از پرطرفدارترین مشاغل برای عاشقان سفر را انجام داده ام. شما باید به عنوان یک بازرس بیرون بروید و مشتریانتان را در هرجایی که هستند، ملاقات کنید. برای این کار نیازی نیست که لزوما یک بازرس مالی باشید. شاخه هایی در بازرسی وجود دارند که شما چه در IT، وکالت یا بیمه مهارت داشته باشید، این تخصصتان به اندازه خواندن یک رسید مالی ارزشمند هست.

بازرس

مهندس/ معمار

فعالیت و کار کردن در صنعت ساخت و ساز ملزم به این است که به محل پروژه بروید. آیا تا بحال راجع به توسعه صنعت ساخت و ساز در دبی یا چین چیزی خوانده اید؟ می توانید تصور کنید که بتوانید در آنجا به عنوان معمار یا مهندس پروژه برای خود شغلی دست و پا کنید؟ تمام هزینه ها پرداخت خواهند شد و ممکن است با جو بسیار خوبی همراه شوید. حتی، کارگران نیز می توانند در این صنعت شغلی پیدا کنند که از محل زندگیشان دور باشد. این شغل یکی از برترین مشاغل برای عاشقان سفر هست.

مهندس/ معمار

مشاور

شاید شما در حال حاضر در یک رشته تخصص داشته باشید. دوست دارید کارفرمای خودتان باشید؟ پس، چرا در زمینه تخصصیتان مشاوره ندهید؟ بین سالهای 2000 تا 2001 من به عنوان مشاور در خاورمیانه مشغول به کار شدم. این اتفاقی بود که مسیر زندگی من را به کلی تغییر داد و پس از آن من مدام در حال سفر در سرتاسر جهان هستم. مهارتهایی که در حال حاضر دارید را تبدیل به یک استعداد قابل فروش کنید. چه بدنبال یک ماموریت بلند مدت هستید یا دوست دارید فقط برای یک جلسه سخنرانی یا کنفرانس سفر کنید، می توانید از استعداد و مهارت هایتان استفاده کرده و تمام جهان را زیر پای بگذارید.

مشاور

معلم

حتما تا به حال نام TEFL (Teaching English as a Foreign Language) به گوشتان خورده است. این یک شغل محبوب و منتخب افرادی است که دوست دارند به سفر بروند، به خصوص افرادی که در دوران 20 سالگی بسر می برند. لازم نیست خودتان را به آموزش انگلیسی محدود کنید، شما می توانید تقریبا هر چیزی را آموزش دهید. پیش دبستانی هایی که برای بچه های خارجی در نظر گرفته شده اند، در تمام جهان قرار دارند. اگر بتوانید در یک مدرسه خصوصی معتبر کار پیدا کنید، می توانید از دستمزد بسیار بهتری از طریق این مورد از مشاغل مناسب برای عاشقان سفر برخوردار شوید.

معلم

مترجم

گذشته از TEFL، ممکن است شما در زبانهای مختلف قوی باشید. برای مترجم ها همیشه جایی کار پیدا می شود. چه در کشور خودتان و چه در خارج از کشور شما همیشه می توانید به عنوان مترجم با گروههای مختلف و افراد جالب همکاری داشته باشید. آیا رئیس جمهور اوباما را در حال ملاقات با رهبران دیگر کشورها دیده بودید؟ اگر دقت کنید در این ملاقات ها افرادی را می بینید که در پشت آنها مشغول رفت و آمد و فعالیت هستند. تمام آن افراد بادیگارد نیستند و برخی از آنها مترجم هستند.

مترجم

ژورنالیست

گزارش دادن نیز مانند نوشتن یک مهارت بشمار می رود. آیا شما در حال حاضر یک خبرنگار تازه کار هستید؟ خبرنگاران می توانند بصورت پروژه ای کار کنند و به سراغ ماموریت های مختلف بروند یا برای مدت مشخصی استخدام شوند. اگر اخبار شبکه بی بی سی را دنبال کرده باشید، حتما تا بحال دیده اید که با همکاران خود در خاورمیانه یا آمریکا مصاحبه می کنند. این خبرنگاران بالا رتبه معمولا کارشان را از شهر و کشور خود شروع کرده، به مرور زمان در شغلشان ارتقا پیدا کرده اند و سپس، این شانس طلایی فرستاده شدن به خارج از کشور را کسب کرده اند.

تشکیلاتی مانند خبرگزاری صدا و سیما یا نشریات تمایل دارند در صورت امکان، کارمندان خود را در کشورهای دیگر برای خبرنگاری داشته باشند، چرا که در این صورت به کیفیت و صحت خبر اطمینان خواهند داشت. این نکته را فراموش نکنید که در این مورد از پرطرفدارترین مشاغل برای عاشقان سفر فرم های مختلفی وجود دارند. لزومی ندارد که حتما یک میکروفون در دست بگیرید. اگر یک دوربین همراهتان داشته باشید، می توانید به عنوان عکاس خبرگزاری ها فعالیت داشته باشید.

ژورنالیست

بازاریابی و فروش

من معمولا از این حرفه و کار در سفر به عنوان استعداد دروغگویی یاد می کنم، اما شاید دارم کمی غیرمنصفانه رفتار می کنم. اگر شما فروشنده خوبی هستید پس چرا خودتان را به یک بازار محدود کنید؟ همسایه من یک بازاریاب هست و به گفته خودش، در این زمینه بسیار هم موفق است. او طی سالهای متمادی در جاهای مختلف کار و به اندازه من به کشورهای مختلف سفر کرده است. ما معمولا درباره سفرهایمان به نقاط مختلف با هم گپ می زنیم و می سنجیم که کدام یک مسافت بیشتری را پرواز کرد.

بازاریابی و فروش

هنرپیشگی

این مورد از برترین مشاغل برای عاشقان سفر حرفه ای با پیشینه تاریخی دور و درازی است که به زندگی ما لذت بخشیده و آن را غنی تر کرده است. چه بازیگری روی صحنه تئاتر باشد یا سینما، شانس های بسیاری برای سفر وجود دارند. شما می توانید با فعالیت در زمینه تئاتر، موسیقی یا درخشیدن در سریالهای تلویزیونی و فیلم ها به نقاط مختلف جهان سفر کنید. دایی همسر من یک بازیگر بسیار معروف است. او در لندن در برنامه های تلویزیونی مختلف ایفای نقش و روی صحنه های مختلف اجرا کرده است. او حتی به آمریکا سفر کرد تا در کنار دمی مور ایفای نقش کند.

هنرپیشگی

امور خیریه

همیشه احتیاج به افرادی است تا به کشورهای مختلف سفر و به انسانهای مستمند کمک کنند؛ چه در زمینه ساخت و ساز، چه برای بهبود اوضاع سلامت روستا یا مدرسه یا حتی فقط کمک به یک مدرسه محلی یا شرکت در انجمنی برای بهبود اوضاع یک کشور جهان سومی. بدون شک، این مورد از مشاغل مناسب برای عاشقان سفر یک تجربه تاثیرگذار در زندگی شما بشمار می رود و به شما دید عمیق و تازه ای از زندگی این مردم می دهد. اگر فردی مذهبی هستید، بنابراین مسجد محل شما می تواند شما را برای انجام فعالیت های مذهبی به کشورهای مختلف بفرستد یا اینکه به بنیادهای خیریه بزرگ که در جهان فعالیت دارند، بپیوندید تا بتوانید در پروژه ای برای کمک رسانی نقشی برعهده بگیرید.

امور خیریه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از عجیب ترین دلایل برای سفر آشنا شوید

مسلم علیمحمدی ، سه شنبه 31 فروردین 1400

در مطلب عجیب ترین دلایل برای سفر شما را با تعدادی از جالب ترین دلایل برای سفر آشنا می کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :