جاذبه های گردشگری استکهلم، پایتخت سوئد

استکهلم، غالبا "ونیز شمال" نامیده می شود. استکهلم در تعدادی از جزایر و شبه جزیره ها در خروجی دریاچه مولار به دریای بالتیک قرار دارد که در آنجا یک ورودی عمیق ایجاد می کند. جذابیت آن به درهم آمیختن زمین و آب ها بستگی دارد. پرچین های ساحلی، ساحل هایی که از دریا عبور می کنند، الگوی پیچیده ای از آبراهه های شهر است. پایتخت سوئد دارای سه مکان مجزا از میراث جهانی یونسکو است: بریکا (Birka)،دوریتگو (Drottningholm) و گورستان وودلند (Woodland)؛ علاوه بر این، موزه ها، تئاتر ها، گالری ها و مؤسسات نوبل که در سطح جهان مطرح هستند. سیستم تی بانانا (T-banana)، سیستم عالی زیرزمینی است که بازدیدکنندگان سفر به استکهلم را تقریبا در هر نقطه از شهر می پذیرد. یک شبکه اتوبوس بسیار کارآمد و منظم، هر شکاف بین مقصد را پر می کند. استکهلم یک شهر فوق العاده است تا بتواند همه را جذب کند. بازدید کنندگان همچنین متوجه شبکه کارآمد خطوط دوچرخه خواهند شد. شهروندان با افتخار، شهر را : لووندا یا شهر زندگی می دانند، به این دلیل بخش بزرگی از جمعیت در این شهر هنوز در مناطق مرکز شهر زندگی می کنند. در ادامه جاذبه های گردشگری استکهلم را بررسی می کنیم.

سفر به استکهلم

 شهر قدیمی گامااستن (Gamla Stan)

آشنایی بافرهنگ 1200سال پیش تا امروز، جاذبه ها، کافی نت ها، مغازه های معتبر و مغازه های بوتیک، منطقه شهرقدیمی گامااستن یک موزه زندگی و از جاذبه های گردشگری استکهلم است. برای بسیاری این اولین توقف در سفر اکتشافی است. مطمئنا هیچ راهی بهتر برای فورا احساس استکهلم را جذب نمی کند و با فرهنگ شهر درگیر می شود. بسیاری از سوغاتیها و هدایا در شهر قدیمی وجود دارد و بازدیدکنندگان خود را به دوران قرون وسطایی منتقل می  کنند، زیرا از طریق یک پرتره بی نظیر از خیابان های پیچیده عبور می کنند. غارهای اسرار آمیز و نقاشی های باستانی در پشت نمادهای زیبا پشت سر گذاشته می شوند. اگر در زمستان سفر کنید، مطمئن باشید که در جالب توجه بازار کریسمس Julmarknad))، یک تجربه شبیه به بودن در یک افسانه است. کلیسای جامع استکهلم، موزه نوبل و کاخ سلطنتی در اینجا قرار دارد و باید در هر مسیر سفر گشت و گذار بالا باشد. در صورت بازدید از کاخ سلطنتی، مطمئن شوید که گارد را تغییر دهید.

 شهر قدیمی گامااستن (Gamla Stan)

 کاخ سلطنتی کانا هس سریا (Kungahus Sverige)

بازدید از کاخ سلطنتی کانا هس سریا می تواند یک روز شمارا پرکند. این محل اقامتگاه رسمی پادشاه سوئد است که درساحل دریا در حاشیه شهرقدیمی گامااستن واقع شده و از جاذبه های گردشگری استکهلم است. جالب توجه است، محل اقامت ملکه در جایی دیگر، در جزیره زیبا و میراث جهانی یونسکو، به نام جزیره ملکه یا Drottningholm)) قرار دارد.تجربه غنی امپراتوری سابق قدرتمند سوئد، کاخ یکی از بزرگترین اروپا است که بیش از 600 اتاق و پنج موزه دارد. دراین موزه شمامی توانید: شناخت مردمان از قرن 18، سبک باروک، جواهرات واقعی موردانتظار، تخت نقره ملکه کریستینا را ببینید، وهمینطوراز موزه آثار باستانی، اسلحه، موزه  «سه تاج »و وزارت خزانه داری بازدید کنید. همان طور که قبلا ذکر شده، بازدیدکنندگان در سفر به استکهلم می توانند تغییر روزانه گارد را شاهد باشند.
ساعت ها: روزانه 10 تا 5 بعدازظهر باز است
پذیرش: بزرگسالان 150 Sek، زیر 18 سال 75 Sek
آدرس : شهرقدیمی «گامااستن»

 کاخ سلطنتی کانا هس سریا (Kungahus Sverige)

 موزه واسا

غول پیکر واسا باور نکردنی غرور ناوگان امپراتوری سوئدی بود، اما پیش از قرن ها بعد از وقوع حادثه تایتانیک، در سال 1628 در سفر نخستین خود غرق شد. عملیات نابودی شگفت انگیز در سال 1961 صورت گرفت و اکنون بازدیدکنندگان می توانند از آن لذت ببرند این کپسول زمانی با شکوه است که 95 درصد آن کاملا اصلی است. سه مستطیل روی پشت بام موزه فقط یک توریست است. آنها به ارتفاع دقیق و مشخصات مستطیل های اصلی بازسازی شده اند. این بیشترین بازدید موزه در سوئد است و به همین ترتیب. بیش از یک میلیون نفر در سال به موزه واسا می آیند تا در ده نمایشگاه مختلف شرکت کنند و از جاذبه های گردشگری استکهلم دیدن کنند.
ساعت ها: روزانه 10 صبح تا 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 10 صبح تا 8 بعدازظهر، سپتامبر تا مه)، 8:30 صبح تا 6 بعدازظهر، ژوئن-اوت
پذیرش: بزرگسالان SEK 130، زیر 18 سال رایگان است
نشانی: Galervarvsvägen، 1411521 استکهلم

 موزه واسا

Djurgården

اوج ساحلی در قلب شهر، دجورا گاردن گردشگران و مردم محلی را به طور یکسان به ویژه در طول ماه های تابستان روزهای طولانی و شب های کوتاه جلب می کند. این محل مناسب برای پیاده روی و پیک نیک و همچنین در خانه چندین موزه و جاذبه های گردشگری استکهلم است. در مورد کافه ها، رستوران ها، اسنک ها و هتل ها لذت بخش است. بازدیدکنندگان می توانند دوچرخه را از طریق مسیرهای پیاده رو راه اندازند یا اگر احساس هیجان دارند، به آبراه ها در قایقرانی بروند. موزه جدید آبا موزه در اینجا قرار گرفته است و موزه اسکانسن و پارک تفریحی گرانا لند(röna Lund) است. یک راه سرگرم کننده برای رسیدن به کشتی از Gamla Stan یا Slussen (هر دو در T-Bana) است. به جای راه رفتن بر روی تراموا از نورلمستورگ، اتوبوس، و یا از مرکز شهر (15 دقیقه) قدم بزنید. برای کسب اطلاعاتی که به آن نیاز دارید، توسط مرکز بازدید کننده Djurgården بروید. 

Djurgården

موزه آزاد هوایی Skansen

قدیمی ترین موزه فضای باز در جهان، اسکانسن، در جزیره  دجورا گاردن (Djurgården)، جاذبه های شگفت انگیزی برای خانواده ها، به خصوص کسانی که با کودکان خردسال هستند. بازدیدکنندگان نه تنها به یک طعم معتبر سوئد، بلکه یک باغ وحش استکهلم تبدیل شده است. بیش از 150 ساختمان و خانه های مختلف از سراسر کشور جمع آوری شده و در اینجا مجددا جمع شده اند. مناطق شهری متمایز از جمله، در میان بسیاری دیگر، خانه های با مناظرزیبا، یک نانوایی، کلیسای چوبی سگلورا وسفالگری وجود دارد. باغ وحش آن شامل : گوزن شمالی، خرس ها، ریشس ها، گرگ ها، حیوانات خشک شده و همچنین باغ وحش مخصوص کودکان که دیدن آن لذت بخش هستند. بازدید ازرستوران سنتی سوئدی اسموگاس وهمینطور رستوران سلیدن.
بازدید : طول هفته
پذیرش: بزرگسالان 100_150 sek،زیر 15 60 sek،نوزاد رایگان است.   (قیمت ها و زمان های باز شدن با فصل متفاوت است)|
آدرس: 49-51  ، Djurgårdsslätten ، 11521 ، استکهلم  

موزه آزاد هوایی Skansen

موزه فوتوگرافیک Fotografiska

فوتوگرافیک موزه عکاسی معاصر استکهلم است و در سال جاری مجموعه ای از نمایشگاه ها را به نمایش می گذارد که در سفر به استکهلم باید از آن ئیئن کنید. یک رستوران، کتاب و فروشگاه سوغاتی وجود دارد و از طبقه بالا، یکی از زیباترین منظره های شهر و از جاذبه های گردشگری استکهلم است. در سال های اخیر، موزه شاهد افزایش چشمگیری در تعداد بازدید کنندگان است و اکنون به عنوان یکی از بزرگترین مراکز عکاسی در جهان شناخته شده است.رستوران «بیسترو»در طبقه بالا به عنوان یکی از جالبترین رستورانهای شهر مشهور است (برنز آخرهفته ، مخصوصا در میان مردم محلی محبوب است) و گالری در طول سال، میزبان دی جی زنده وباشگاه موسیقی است.
ساعت ها:یکشنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 9 بعد از ظهر، پنجشنبه تا شنبه 9 الی 11 بعد از ظهر
پذیرش:بزرگسالان 110 sek
نشانی: 22 ، Stadsgårdshamnen ، 11645 ، استکهلم 

موزه فوتوگرافیک Fotografiska

تالار شهرداری استادیس (Stadshuset)   

سالن شهر در کنار لبه آب قرار دارد و سه تاستاره طلایی دارد و یکی از ساختمانهای برجسته اسکاتلندی ودر تصاویر بی شمار و کارت پستال های شهر است.سالن درسال 1923 افتتاح شد که اکثر سوئدی ها از اواسط ماه اوت از آن استفاده می کنند. در داخل اتاق مونتاژ، دفاتر، آثار هنری و ماشین آلات دموکراسی مدنی است. سالانه روزنامه های معتبرنوبل  ردر اینجا برگزار می شود. گیرندگان اولین بار در Blå hallen (The Blue Hall) میهمان میشوند و سپس به توپ رسمی در Gyllene Salen (The Golden Hall) که کمتر از 18 میلیون موزاییک است، تزئینات دیوارهای آن را دارد. یک درمان خاص فرصتی است برای دیدن شهر از برج معروف.
|ساعت ها: باز روزانه - فقط تورهای هدایت شده
پذیرش: بزرگسالان SEK70-100، زیر 17 SEK20-40، زیر 12 رایگان (قیمت فصلی)
آدرس: برنامه رگنار اوستبرگز 1، 11220 استکهلم

تالار شهرداری استادیس (Stadshuset)   

گشت و گذار قایق

دریا از طریق شریان های استکهلم جریان دارد و در طول ماه های تابستان، این شهر به معنای واقعی کلمه با قایق هایی با ابعاد و اشکال فراوان است. بسیاری از شهروندان ساکن خانه های تابستانی در جزایر skärgården (مجمع الجزایر) زمان خودراصرف می کنند، اگر نه کل تابستان اما بیشتر تعطیلات آخر هفته این اتفاق می افتد این همه رفت و آمد برای جمعه مانند هیچ جای دیگرنیست. با توجه به این همه در ذهن،  تجربه استکهلم از آب قطعا باید برای هر بازدید کننده انجام شود. سفر را زیر پلهای استکهلم یا در طول یک یا دو ساعت در تور Royal Canal انجام دهید. گزینه های آپگرید، گزینه ی آپگرید با یک بلیط معتبر 24 ساعته وجود دارد.
ساعت: خدمات زمستانی محدود

گشت و گذار قایق

موزه مدرن

بازدیدکنندگان در سفر به استکهلم؛ می توانند انگشتان خود را به یکی از مجموعه های اصلی هنر اروپایی از قرن بیستم تا امروز تقسیم کنند، شامل آثار هنرمندان از جمله پیکاسو، دالی، درارت و ماتیس است. موزه همه چیز را از کلاسیک های مدرن تا هنر معاصر نشان می دهد و از بهترین جاذبه های گردشگری استکهلم اس. در نقاشی جزیره اسکپسولمن، ساختمان موزه مدرن توسط رافائل منو، معمار اسپانیایی طراحی شده است. موزه ارائه برنامه جهانی نمایشگاه های موقت، یک کارگاه آموزشی کودکان، یک فروشگاه، یک کتابخانه و یک رستوران دلپذیر با منظره های زیبا از Djurgården) )دجورگاردن و استرن واگن (Strandvägen) است. تورهای هدایت کننده در دسترس هستند.
ساعتها: دوشنبه ها بسته است.
پذیرش: بزرگسالان SEK120، زیر 18 سال رایگان است
آدرس: Exercisplan 2، 11142 استکهلم

موزه مدرن

پارک ملی سلطنتی

Right to roam (allemansrätten) یک قسمت قابل فهم از روان سوئدی است. پارک ملی سلطنتی ملی یک فضای سبز شش مایل طولانی است که در اطراف شهر قرار دارد که در سفر به استکهلم باید از آن دیدن کنید. این، اولین پارک ملی شهری جهان، جایی است که گردشگران و اقوام گمنام به عقب می روند. جنگل شامل گوزن، روباه، و بسیاری از زیبایی های بالدار، از جمله پرندگان نادر است. بازدیدکنندگان از موزه ها، قلعه ها، تئاتر ها و هتل ها، امکانات ورزشی و خانه های تاریخی دیدن می کنند. دوستداران طبیعت در بهشت ​​کاوش در مناطق بیابانی با درختان بلوط ، قرنها، دریاچه ها، رودخانه ها، خلیج ها، تالاب ها و کانال ها، نقاط شنا و تفریحی و تپه های سنگی را در نظر می گیرند. واقعا باور دارم که شما در وسط یک شهر پایتخت پر رونق هستید.

پارک ملی سلطنتی

منظره آسمان

منظره آسمانSkyView) )در ناحیه جنوبی استکهلم قرار دارد و شما را به سمت بالای بزرگترین ساختمان کروی جهان می برد کره ی اریکسون Globe Ericsson))، یکی از نشانه های مدرن استکهلم است. از 130 متر بالاتر از سطح دریا است و شما را به یک دیدگاه فراموش نشدنی در سراسر شهرراهنما می شود. تورهای روی گاندول ها حدود 30 دقیقه طول می کشد و هر ده دقیقه آن را ترک می کنند. پس در سفر به استکهلم، گردشگران می توانند از رستوران و مغازه سوغات بازدید کنند.
ساعت: باز روزانه
پذیرش: بزرگسالان SEK 145، کودکان (5-12 سال) SEK 100، سالمندان 65+ SEK 100، کودکان 0-4 ساله رایگان
آدرس: Globentorget 2، 12177 استکهلم

منظره آسمان

 استرمال(Östermalm)

اگر طراح استکهلم شیک باشد پس از آن، بیشترتجسس نخواهیدکرد.استرمال Östermalm) )منطقه منحصر به فردی درشهر است.با برچسب های بین المللی و با طراحی کلاسیک اسکاندیناوی برای افراد سطح بالا جامعه. دربیبل اتکس گیتن (Biblioteksgatan)، تعداد زیادی از مغازه های گل سرسبد و طراحان بوتیک ها مشهور وجود دارد، در حالی که محله اطراف استارپلن (Stureplan) بسیاری از مغازه های با شکوه - برخی از با برچسب های آسمان قیمت بالاتری ارائه می دهد. دوستداران هنر و طراحی داخلی از اسونسکت تن Svenskt Tenn) ) و مالم استن بوتیکن (Malmstenbutiken)در ابتدای (Strandvägen)استرن واگن در نزدیکی نیبرویکه ( (Nybrovikenلذت می برند. بسیاری از فروشندگان بزرگ عتیقه سوئد در اطراف محله کامن دورس گیتن (Kommendörsgatan) دروغ می گویند. اطمینان حاصل کنید که توسط استرمال شانل Östermalmshallen) ) بهترین و مطلوب ترین غذای سوئدی تولید تولید شود.

 استرمال(Östermalm)

نکات و تورها: چگونه بیشترین بازدید را در استکهلم انجام دهید

• تورهای گشت و گذار: یک مسیر راحت و انعطاف پذیر برای دیدن جاذبه های شهر است تور گشت و گذار در شهر استوپ هوپ. همراه با تفسیر صوتی، این تور اتوبوس دو طبقه، بازدید از 14 جاذبه مختلف، و شما می توانید درهر یک از ایستگاه ها توقف کنید. اگر شما ترجیح می دهید با استقرار اتوبوس و قایق به استکهلم بپردازید، در استکهلم تور یک تور یک روزه یک گزینه عالی است. این تور 2.5 ساعته با بازدید 75 دقیقه ای توسط مربیان صوتی هدایت می شود، بازدید از جاذبه هایی مانند کاخ سلطنتی و موزه واسا. با یک قایق دیدنی یک ساعته در اطراف پارک سلطنتی دجورگاردن و مجمع الجزایر زیبا شهر به پایان می رسد.

• استکهلم درشب: در سفر به استکهلم، برای دیدن منظره ی شهر، به خیابان اصلی غرفه اسکله رفته ودریک تور تاریخی، یک تور دو ساعته از شهر با نور فانوس، که در آن شما داستان های وحشتناک در مورد ارواح، خون آشام ها، اسطوره ها و رازها است که به عنوان خیابان قرون وسطی Gamla Stan  و قدم زدن در آن راتجربه خواهیدکرد.

• سفر روزانه: اگر وایکینگ سوئدی  تاریخ قرون وسطی شما را هیجان زده کند، تور نیم روزه تاریخ وایکینگ ها یک ضرورت است. در طول راه، شما سنگهای رومی را در Täby خواهید دید کشف کتیبه های باستانی در گرانبی؛ و قدم زدن در خیابان های قرون وسطی قدیمی ترین شهر سوئد، Sigtuna. راتجربه خواهید کرد.

• صرفه جویی در هزینه: گرچه استکهلم، مانند بسیاری از اسکاندیناوی ها، می تواند گران باشد، اما اگر بتوانید حسش کنید ، می تواند ارزش خوبی داشته باشد. در سفر به استکهلم یکی از راه های صرفه جویی در چند کرون، خوردن یک وعده غذایی در طول روز است وهمینطور برای شب عروسی چیزی سبکتر را انتخاب کنید. ناهار "Dagens rätt" یا "Dagens" (روزانه ویژه) یک راه عالی برای تجربه کرایه مناسب سوئدی در مقیاس هزینه ای است که در شبانه روز پرداخت می کنید.

• درمان های شیرین: سوئدی ها قهوه و کیک را دوست دارند و حتی کلمه ای برای آن در نظر گرفته اند «فیکا» قهوه نوشیدن، چیزی کوچک (و معمولا شیرین) بخورید و چت کنید. اطمینان حاصل کنید که کیک و شیرینی خوشمزه هستند.

 بازدید را در استکهلم انجام دهید

چه هتلی را برای سفر به استکهلم انتخاب کنیم

• هتل های لوکس: هتل Grand Hotel که به طور صحیح نام دارد، برنده جایزه نوبل در سوئیت های زیبا و رستوران های ستاره دار Michelin است. کسانی که سبک اسکاندیناوی معاصر را ترجیح می دهند از هتل Nobis در Norrmalmstorg، یک میدان عمومی در قلب شهر لذت ببرید.یکی دیگر از هتل های استکهلم هم هتل Sheraton Stockholm Hotel  است؛ در فاصله ی چند قدمی از Gamla Stan و تنها دو دقیقه از ایستگاه قطار، یک گزینه زنجیره ای قابل اعتماد در یک مکان فوق العاده است.

هتل های میان رده: هیلتون استکهلم Slussen در 5 کیلومتری پارک Gamla Stan در منطقه مدریم Södermalm، از منظره ای زیبا و دیدنی از شهر، از جمله هتل Radisson Blu Waterfront مدرن است که در قلب شهر شومینه ، کمتر از 3 کیلومتر از کاخ سلطنتی و شهر قدیمی فاصله دارد. مسافران به دنبال یک محیط تاریخی تر، بایستی هتل Sven Vintappare را در قلب Gamla Stan، که در جذابیت قرن هفدهم قرار گرفته است، در نظر بگیرند.

• هتل های ارزان قیمت: شاید منحصر به فرد ترین گزینه های بوداپست هتل نزدیک به سایت های تاریخی در آب - به معنای واقعی کلمه است. هتل و خوابگاه رایگردفورد (Rygerfjord)، هتل قایق قرمز و خوابگاه، و هتل لوگن (Loginn) هتل های  قایق با اتاق های کابین های راحت مناسب قدم زدن در این شهر قدیمی است. First Hotel Fridhemsplan برای کسانی که ترجیح می دهند یک هتل در زمین خشک را انتخاب کنند، انواع اتاق های مختلفی از قبیل اتاق های خانوادگی و... یک قطار 5 دقیقه ای از مرکز شهر در دسترس است.

گشت و گذار در استکهلم زیبا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

شناخت جاذبه های گردشگری پایتخت با سامانه جامع گردشگری تهران

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 19 خرداد 1400

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شناخت جاذبه های گردشگری پایتخت با سامانه جامع گردشگری تهران صورت می گیرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :