جاذبه های گردشگری سنگاپور که باید دید

سنگاپور به عنوان تفریحگاه پول داران شناخته می شود و خب، درست است که این شهر-کشور (کشوری که شامل یک شهر و نواحی اطراف آن است)، ثروت خاصی دارد اما آنچه جاذبه های گردشگری سنگاپور ارائه می دهد، چیزی بیش از فروشگاه های با کیفیت و گران، هتل ها و ناهارخوری های لوکس است (البته اگر می توانید کمی در آنها بمانید، ارزشش را دارند) البته تاریخ درخشان و اقامتگاه های قومی متنوعی نیز وجود دارند که می توان در آنها به سیاحت پرداخت، به علاوه جاذبه های توریستی و خانواده پسند و فضاهای عمومی دوست داشتنی که دیدن از این شهر اندکی پیشرو را ارزشمند می کند. سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور، گشت و گذار در اطراف شهر را آسان و راحت می کند. به محض اینکه نقشه ای از شهر به دستتان برسد، برای رفتن از یک بخش شهر به دیگری هیچ مشکلی نخواهید داشت. انگلیسی، همه جا صحبت می شوند و علائم و نشانه ها هم به زبان انگلیسی هستند. در حقیقت، سنگاپور یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است که خیلی سریع و راحت می توان راه خود را در آن پیدا کرد و مادامی که شما قیمت ها را با کشورهای اطراف مثل تایلند یا ویتنام مقایسه نکنید، سفر به سنگاپور، برایتان دوست داشتنی خواهد بود.

Singapore

 مارینا بای سندز ( Marina Bay Sands)

مجموعه تفریحی لوکس و گران قیمت مارینا بای سندز شامل یک هتل، برندهای لوکس گران قیمت و باکیفیت، فروشگاهی که یک کانال از داخل آن می گذرد، موزه هنروعلوم و اسکای پارک مارینا بای سند است که آخرین نقطه خوبی برای دیدن تمام شهر به شمار می رود و از جاذبه های گردشگری سنگاپور است. عرشه و استخر اسکای پارک، همگی در یک کشتی (بله یک کشتی) و در بالای هتل قرار دارند. تنها مهمانان هتل می توانند از این استخر استفاده کنند ولی هر کسی می تواند دیداری از عرشه داشته باشد. در سفر به سنگاپور ، از اسکای پارک می شود پل دابل هلیکس، بندرگاه، باغهای نزدیک خلیج و افق زیبای شهر را ببینید. مادامی که مهمانان آن بالا هستند، این امکان را دارند که اسنک یا قهوه ای از رستوران بالای بام تهیه یا از جایگاه خرید سوغاتی، هدیه ای به یادبود انتخاب کنند. از آنجا که هتل در تمام شب نورپردازی می شود، می توانید عکسی از خودتان در مقابل آن با پس زمینه سبز بخرید و البته فراموش نکنید که قیمتش گزاف است. 50 دلار سنگاپور. بهتر است از یک توریست بخواهید که از شما عکس بگیرد. تجمل و ظرافت مارینا بای سندز مثالی از سنگاپور است که از حضور شهری مهم و بین المللی در آسیای جنوب شرقی خبر می دهد.
نشانی: 10 Bayfront Avenue, Singapore

 مارینا بای سندز ( Marina Bay Sands)

چرخ و فلک فلایر سنگاپور

در سفر به سنگاپور، اگر عرشه مارینابای سندز نتوانست کار زیادی برایتان انجام دهد، می توانید در حالیکه چای می نوشید از فراز بزرگترین چرخ و فلک دنیا نگاهی به سنگاپور بیندازید که از برترین جاذبه های گردشگری سنگاپور است. از بین چندین پکیج مختلف، یکی را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد در حالیکه نه تنها از افق سنگاپور، بلکه از جزایر اسپایس اندونزی و تنگه جوهور آن لذت می برید، خدمات خوبی به شما ارائه شود. چندین پکیج مختلف وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید، و هر کدامشان این امکان را به شما می دهند که از نمایشگاه چند رسانه ای سفر رویاها نیز دیدن کنید؛ این نمایشگاه کندوکاویست در تاریخ سنگاپور و ساخت چرخ و فلک فلایر. حرکتهای چرخ و فلک 30 دقیقه طول می کشد و از صبح زود تا اواخر شب ادامه دارد؛ بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید از کدام منظره شهر لذت ببرید: اول یک روز شلوغ دیگر یا هنگامی که سنگاپور در تاریکی می درخشد.
نشانی: 30 Raffles Ave, Singapore

چرخ و فلک فلایر سنگاپور

 باغهای نزدیک خلیج (Gardens by the Bay)

هنگامیکه چشمتان به زیبایی این فضای سبز طراحی شده روشن شد (شاید مثلا از بالای مارینا بای سندز) دیگر نمی توانید از آن دور بمانید. در باغ Bay East قدم بزنید؛ مکانی ایده آل و کامل برای لذت بردن از زندگی گیاهی و برای یک لحظه، فرار از شلوغی شهر. قطعا نمی خواهید Supertree Grove را از دست بدهید؛ مکانی شامل دسته ای از ساختارهای نمادین و پیشرو که برای انجام کارهایی که به طور طبیعی بادوامند، طراحی شده و از جاذبه های گردشگری سنگاپور است. سپس در سفر به سنگاپور، برای دیدن بلندترین آبشار در فضای بسته و یاد گرفتن درباره گوناگونی زیستی، به گنبد جنگل ابر بروید. وب سایت را برای فروش بلیط و زمان تورها چک کنید.
نشانی: 18 Marina Gardens Drive, Singapore

 باغهای نزدیک خلیج (Gardens by the Bay)

 باغهای بوتانیک سنگاپور

چنانچه از تعدد باغهای خلیج گیج نشوید، باغهای بوتانیک نیز ارزش دیدن دارند. سنگاپور اولین نامزدیش در سازمان میراث جهانی یونسکو را بابت این باغ به دست آورد و البته با دلایلی خوب. اگر چه شهر گاهی مثل یک جنگل تمیز و راحت به نظر می رسد، ولی باغ های بوتانیک تکه هایی از میراث وحشی تر و جنگلی تر سنگاپور را حفظ می کند که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور است. در واقع، شما می توانید درختهای باغ را از طریق مسیرهای پیاده روی ببینید. این درختها به عنوان بخشی از تلاش برای حفاظت از نمونه های درختی شهر، نگه داری شده اند. حتما باغ ملی ارکیده را نیز ببینید. جذابیتهای دیگر شامل موارد زیر است: باغ بوم شناسی (eco-garden)، دریاچه بوم شناسی (eco-garden)، باغ بونسای، مجسمه ها و چندین باغ و مکان منحصر بفرد دیگر است.
نشانی: 1 Cluny Rd, Singapore

 باغهای بوتانیک سنگاپور

چایناتاون

اگر تا به حال چین را دیدید، محله چایناتاون سنگاپور، دقیقا شما را به آنجا می برد. از فروشگاههای خانوادگی و غذاهای معروف چینی گرفته تا فانوسهایی با قرمز روشن، هیجان و سروصدا در این ناحیه وجود دارد. در سفر به سنگاپور، شما می توانید به مرکز میراث چینی سری بزنید و معبد هندوی سری ماریامان زیبا را ببینید که از جاذبه های گردشگری سنگاپور است. دیگر معبد تماشایی معبد دندان عتیقه بوداست. اگر صبحها خیلی زود بیدار می شوید (مثلا 4 صبح)، می توانید مراسم درام زنی صبحگاهی را بشنوید. یا می توانید بعد از دیدن قلعه دندان عتیقه بودا، به مراسم پایانی عصرگاهی نگاهی بیندازید. تابلوهای اطلاعاتی آثار، در کل محله به زبان انگلیسی، ژاپنی و چینی ساده شده نصب شده اند؛ بنابراین بازدیدکنندگان خیلی بهتر معنا و مقصود این ناحیه را می فهمند. البته که این محله فقط نشانه ای از تاثیر چینی ها بر گذشته سنگاپور نیست. این یک محله مترقی (با اینترنت وای فای مجانی برای همه) و خانه محله آن سیانگ هیل است؛ جایی که اغذیه فروشیها  عجیب و بوتیکهای اعیانی اش مناسب کشورهای غربیست.

چایناتاون

 هند کوچک و خیابان عربی

یکی از جنبه های هیجان انگیز سنگاپور، تنوع محله های آن است. البته که این کشور بهشت خریداران باهوش است ولی در اقامتگاههای قدیمی ترش، آداب و رسوم غنی، غذاهای خوشمزه و منش محلی نیز قابل رویت است. این مساله هیچ کجا بیشتر از هند کوچک و خیابان عربی (که به محله عربی نیز معروف است) درست تر نیست. جامعه هندی، فرهنگی غنی ای در سنگاپور دارد و این منطقه، قدمتی 200 ساله دارد. براساس اطلاعات سایت اختصاصی هند کوچک، نام سنگاپور از معادل سانسکریت Lion City گرفته شده است. امروزه، این محله، مکانی رو به رشد و رنگی است؛ جایی که تعطیلات باستانی جشن گرفته می شود، بازدیدکنندگان در سفر به سنگاپور، می توانند عبادت و فعالیت معبد Veeramakaliamman را ببینند یا در حالیکه با فروشندگان محلی صحبت می کنند، لباس ساری بخرند. در محله عربی، حتما دلتان می خواهد که مسجد تاریخی سلطان را ببینید که در سال 1825 ساخته شده است. اگر چه شاید کمی آزار دهنده باشد که به غیر مسلمانها اجازه ورود به سالن عبادت داده نمی شود، ولی حتما گنبدهای طلایی و هنرمندی به کار رفته در ساختارهای داخلی را تحسین خواهید کرد. خیابانهای حاجی و بالی به طور خاص، مکانهای خوبی برای خرید چیزهایی منحصربفردتر از یک کیف دستی گران قیمت است و از آنجا که رستوران های بیشماری دارد، مکانیست پر از موسیقی و غذا.

 هند کوچک و خیابان عربی

هتل رافلز

این ساختمان مستعمراتی یکی از آخرین گرند هتلهای قرن 19 است و سابقا ستارگان ادبی ای همچون رودیارد کیپلینگ، جوزف کنراد و بازیگرانی همچون چارلی چاپلین از آن دیدن کرده اند. هتل رافلز که در سال 1887 ساخته شده، بیش از یک قرن است که به عنوان نشان اختصاصی سنگاپور شناخته می شود و همچنان با غذاها و خدمات خوب، شهرت خود را حفظ کرده است. معماری کلاسیک و باغهای استوایی علاوه بر اینکه محیطی زیبا بوجود آورده اند، بعد دیگری از تاریخ غنی، متفاوت و متنوع سنگاپور را به تصویر می کشند. هتل رافلز واقع در محدوده مستعمراتی سنگاپور، مکانهای تاریخی دیگری نیز دارد. در میان آنها سایت لندینگ رافلز قرارد دارد که گفته می شود سر استمفورد رافلز در سال 1819 در آن وارد شده است. داستان از این قرار است که او یک دهکده کوچک ماهیگیری را دید ولی تشخیص داد که می تواند بندر خوبی باشد؛ بنابراین آن زمین را از سلطان جوهور خرید و مهاجران چینی و هندی را به آنجا دعوت کرد. و به همین صورت بذر چند قومیتی بودن سنگاپور پاشیده شد.
نشانی: 1 Beach Road, Singapore

هتل رافلز

کلیسا و موزه چانگی

سنگاپور از شرایط ناخوشایند جنگ جهانی دوم حفظ نشد و موزه و کلیسای چانگی داستان سربازانی را می گوید که تحت سلطه ژاپنی ها به شدت رنج کشیدند. موزه، نامه ها، عکسها، نقاشیها و اثرات شخصی ای را به نمایش می گذارد که از امپرسیونیست حاکم بر بیش از 50,000 شهروند و سرباز زندانی در چانگی صحبت می کند. کلیسای چانگی، واقع در محوطه فضای باز موزه، مدلی از کلیساهای بسیاریست که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده اند. برای یادبود کسانی ساخته شد که زیر قوانین ژاپن خم نشدند. مجموعه ای از نقاشیهای دیواری در موزه وجود دارد که از روی نسخه های اصلی و اثر Bombardier Stanley Warren، دوباره کشیده شده اند. مهمانان می توانند در سفر به سنگاپور در یک تور شرکت کنند یا یک تور صوتی انتخاب کنند که تجربیات زندانیان چانگی در دوران جنگ را شرح می دهد.
نشانی: 1000 Upper Changi Rd North, Singapore

کلیسا و موزه چانگی

 باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور که خود را به عنوان بهترین باغ وحش جنگلی دنیا به مردم شناسانده، مکانی به شدت زیباست. به شدت تمیز و جذاب است و به نظر می رسد با حیوانات خیلی خوب رفتار می شود؛ ضمن اینکه سرشار از گیاهان انبوه و فضاهای بومی است. اورانگوتانهای این ناحیه به طور خاصی جالب هستند و بازدیدکنندگان می توانند هم بچه اورانگوتانها و هم اورانگوتانهای بالغ را ببینند که یا مشغول تاب سواری هستند یا از درختهای موز آویزان شده اند. همچنین خانواده بزرگی از شامپانزه ها، گورخرها، میمون های پوزه دراز آفریقایی، اژدهای کمودو (نوعی مارمولک)، موشهای صحرایی، پلنگهای سفید، کانگوروها و انواع دیگری از موجودات در این ناحیه وجود دارند. مهمانان می توانند غذا دادن به بعضی از این حیوانات را تماشا کنند. سه ساعت از زمان خود را به رفتن به باغ وحش اختصاص دهید. اگر باغ وحش نتوانست نیاز شما برای نزدیک شدن به حیات وحش را برآورده کند، نایت سافاری و ریور سافاری (شامل جنگل بزرگ پاندار) و پارک پرندگان جورونگ را فراموش نکنید. اگر برنامه ریزی کرده اید که از بیش از یک پارک حیات وحش دیدن کنید، بلیطهای پارک هاپر وجود دارد. برای تجربه منحصربفرد و شخصی حیات وحش، صبحانه با اورانگوتانهای باغ وحش سنگاپور را امتحان کنید. این تور هفت خوان مجانی شامل موارد زیر است: انتقال از و به هتل محل اقامت، گشت و گذار نیم روزه در باغ وحش و گزینه اختیاری صبحانه در معیت اورانگوتانهای به شدت دوست داشتنی آن.
نشانی: 80 Mandai Lake Rd, Singapore

 باغ وحش سنگاپور

پارک فورت کانینگ

در میان قلعه های نظامی سنگاپور، فورت کانینگ زندگی متفاوت و طولانی ای دارد. این قلعه که در سال 1859 ساخته شده، مکانی ضروری در استحکامات دفاعی سنگاپور بوده است. در دوران صلح، ساختمان اصلی این دژ جایگاه نمایش مدرن گروههای هنری بوده و محوطه آن به عنوان یک پارک برای پیک نیک، کنسرت، نمایش تئاتر و برگزاری جشنواره های مختلف به کار می رود. از دیگر جاذبه های پارک می توان به عتیقه هایی از اوایل تاریخ سنگاپور مربوط به قرن 14 میلادی و ییلاق شخصی سر استمفورد رافلز اشاره کرد. مهمانان همچنین می توانند مدلی از بازار ادویه بنا شده توسط رافلز در سال 1822 و مجسمه های آسیان را ببینند که این مجسمه ها در دهه 1980 ساخته شدند.
نشانی: 51 Canning Rise, Singapore

پارک فورت کانینگ

جزیره سنتوسا

سنگاپور دقیقا یک مقصد ساحلی نیست، ولی اگر به دنبال کمی سرگرمی در زیر نور آفتاب می گردید، جزیره سنتوسا جائیست که آن را پیدا می کنید. ساحل سیلوسو (Siloso Beach) یک ساحل خوب و مناسب به نظر می رسد که گردشگران می توانند در آن به ورزش والیبال، که رایگان بوده بپردازند و یا با پرداخت هزینه مشخص، قایق سواری و اسکیت سواری را در لیست تفریحات خود قرار دهند. چندین جاذبه ساحلی دیگر نیز وجود دارد به علاوه آکواریوم جهانی زیر آب که می توانید در آنجا همراه با دلفین ها شنا کنید. مرلاین، مجسمه ای مشهور در جزیره سنتوساست که سر شیر و بدن ماهی دارد و به گردشگران توصیه می شود، حتما آن را ببینند. برای بالا رفتن از مجسمه می توانید از یک پله برقی استفاده کنید و از آن بالا، از چشم انداز نواحی اطراف لذت ببرید. دژ سیلوسو، تنها دژ حفاظت شده شهر نیز در جزیره سنتوسا قرار دارد. در این جزیره تفریحات دیگری نیز وجود دارد که می توان به پرش با طناب، ورزش های آبی سی بریز (SeaBreeze) و جت سواری بر روی آب اشاره کرد.

جزیره سنتوسا

خیابان Orchard

از آنجا که سنگاپور بخاطر سبک مدرنش، شهری با کلاس جهانیست بنابراین حتی اگر کسی قصد سفر به سنگاپور کند و فقط خرید کند، باز هم می توان او را بخشید. از آنجا که در هر پیج خیابان Orchard تعدادی فروشگاه گران و با کیفیت وجود دارد، این خیابان مکانی فوق العاده برای شروع خرید به شمار می رود. البته قطعا از خیابانی که 22 مرکز خرید و شش فروشگاه دارد، کمتر از این انتظار نمی رود. چهار سالن نمایش فیلم، شامل یک IMAX و یک سالن تفریح آوازخوانی KTV، نیز در این مکان وجود دارند. اگر در حالیکه مشغول پول خرج کردن هستید، گرسنه شدید، تعداد زیادی رستوران در محله وجود دارند که غذاهای بین المللی سرو می کنند.

خیابان Orchard

دیگر جاذبه های گردشگری سنگاپور

کلارک کوای

کلارک کوای که در قرن 19 میلادی مرکز تجارت بوده است، در حال حاضر به عنوان یک پاتوق شلوغ فعالیت می کند. امروزه درخشش این مکان واضح تر است از این رو، در سفر به سنگاپور بازدیدکنندگان می توانند بعد از یک روز طولانی خرید کردن در خیابان Orchard به کلارک کوای بروند و عصر خود را با غذایی در مقابل آب و تفریح و سرگرمی سپری کنند. تاکسی ها و قایقهای گردشگری نیز از این مکان حرکت می کنند.

کلارک کوای

موزه تمدن آسیایی

اگر هتل رافلز و پارک فورت کانینگ ذوق شما به معماری مستعمره ای را سیراب نکرد، بد نیست سری به ساختمان Empress Place بزنید. این ساختمان در سال 1865 و به سبک نئو کلاسیک ساخته و به نام ملکه ویکتوریا نامگذاری شد. در حال حاضر موزه تمدن آسیایی در این مکان قرار داد که فرهنگهای آسیایی را کاوش می کند که به شکل گیری سنگاپور کمک کردند.
نشانی: 1 Empress Pl, Singapore

موزه تمدن آسیایی

پولا اوبین (جزیره گرانیت)

اگر می خواهید بدانید که زندگی در سنگاپور پیش از پیدایش این همه زرق و برق و آسمانخراش چه شکلی بود، در سفر به سنگاپور سری به این جزیره بزنید. بخش پارکهای ملی، سفری به سنگاپور دهه 1960 است؛ جایی که مردم در روستاهای ساده ای زندگی می کنند و کشاورزی و ماهیگیری تنها راههای کسب درآمد است.

پولا اوبین (جزیره گرانیت)

در سفر به سنگاپور در کدام نقطه اقامت کنیم

سنگاپور، برای گشت و گذار آسان است و سیستم مترویی دارد که بازدید از جاذبه های گردشگری سنگاپور را ساده می کند. بسیاری از هتلهایی که در زیر لیست شده اند، در مرکز شهر و در یا نزدیک خیابان محبوب Orchard قرار گرفته اند که مکانی فوق العاده برای خرید و تماشای دیدنی هاست. دو سه تا از آنها هتلهای متفاوتی هستند و به عنوان جاذبه های مهم و قابل توجه در سنگاپور، شناخته می شوند. همه هتلهایی که در پایین لیست شده اند، محبوب و دارای کیفیت بالایی هستند.

هتل های لوکس: مشهورترین هتل تاریخی سنگاپور هتل رافلز است. این هتل که در سال 1887 افتتاح شد، یک هتل لوکس است که هر اتاقش، یک اتاق نشیمن مجزا و یک آشپزخانه دارد و در جای خوبی از شهر بنا نهاده شده است. دیگر هتل نمادین ولی مدرنتر، مارینا بای سندز است که با شکل کشتی مانندش، بالاتر از شهر قرار دارد و صاحب یک استخر پشت بامی مشهور نیز هست. برای تماشای دیدنی ها و خرید، هتل گرند حیات و هتل پلازا تنگ ماریوت سنگاپور، هر دو گزینه های گران و باکیفیتی هستند که سرویس خوبی ارائه می دهند و نزدیک یکدیگر و در حوالی خیابان Orchard قرار دارند.
هتل های با قیمت متوسط: هتل Holiday Inn Singapore Orchard City Centre، انتخاب خوبی در میان هتلهای با قیمت متوسط است و در مکان خوبی، البته دور از خیابان Orchard قرار دارد. در محدوده هند کوچک سنگاپور، Wanderlust یک هتل کوچک محبوب است که اتاقهایش به طور منحصربفرد و با خوش ذوقی با رنگها و تمهای مختلف و عجیب و غریبی دکور شده اند. Lloyd's Inn هتل کوچک دیگریست با اتاقهای کوچک ولی مد روز و پنجره های بزرگی که به زمینهای زیبایی باز می شوند.
هتل های با قیمت کم: هتل ویکتوریا یک هتل محبوب با قیمت کم است با مکانی خوب و فاصله ی چند دقیقه ای تا ایستگاه مترو. دیگر گزینه خوب، هتل راحت و تمیزکمپیون است که به خاطر قیمت خوب در سنگاپور شناخته شده است.
نکات و تورها: چگونه از دیدار خود از سنگاپور نهایت استفاده را ببریم

این مکانها را ببینید برای مسافران سفر اولی،تور اتوبوسی Hop-On Hop-Off سنگاپور راهی فوق العاده است برای اینکه این مکانها را ببینند و با شهر آشنا شوند. (این تورهای اتوبوسی مسافران را از همه ایستگاهها سوار می کنند و آنها در هر ایستگاهی که بخواهند، پیاده می شوند) بلیطها تا 24 یا 48 ساعت معتبرند و اتوبوسهای دو طبقه بدون سقف، با تفسیرهای صوتی چند زبانه، در تعدادی از مسیرها در حرکتند. در حالیکه با سرعت خودتان مشغول اکتشاف و جستجو هستید، این تورهای اتوبوسی راهی ساده برای دیدن و یادگرفتن درباره این مکانهاست. سنگاپور نزدیک شب برای به دست آوردن یک دور نمای واقعا منحصر بفرد از شهر، تور شبانه تماشای دیدنیهای سنگاپور را امتحان کنید. این تور نیمه مستقل، این شانس را به شما می دهد که از چراغهای شهر دیدن کنید، در خیابان Bugis خرید کنید، باغهای نزدیک خلیج را بگردید و در چرخ و فلک فلایر شام بخورید. این تور، ایاب و ذهاب از و به هتل، شام و ورودی باغها را نیز شامل می شود.

برای تماشای دیدنی ها در کدام نقطه از سنگاپور اقامت کنیم

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری استانبول | شهری که حتما باید دید

پگاه فراهانی ، چهارشنبه 17 آبان 1396

در این مطلب کارشناسان ما جاذبه های گردشگری استانبول را به شما معرفی می کنند و همچنین توصیه هایی برای بیشترین استفاده از سفرتان به استانبول، برای شما دارند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :