آشنایی با تعدادی از معروف ترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور

جایی مثل سنگاپور در جنوب شرقی آسیا وجود ندارد. شهر سنگاپور شهری جذاب و تاریخی بوده و با حمل و نقل عمومی خوب و پیاده روهای هموار شبیه یک مرکز خرید است. با ما در مقاله معروف ترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور همراه شده تا شما را با شماری از بهترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور آشنا نماییم.

سنگاپور

اطلاعات جامع درباره شهر

شهر سنگاپور میتواند بطور گسترده به تعدادی منطقه که هر قسمت دارای ویژگی های خاص و نقاط مثبت برای مسافران بوده، تقسیم شود. در حالی که شهر مملو از مراکز خرید است، خریداران ممکن هست مجذوب خیابان اورچارد رود شوند و کسانی که علاقمند به موزه ها و گالری ها هستند، می توانند به رودخانه ها و هتل رافلز شهر سنگاپور مراجعه کنند. محله چینی ها، هند کوچک، کامپونگ گلام و گیلنگ سرای هر کدام دارای چشم انداز های شگفت انگیزی هستند.

دوستداران فضای باز باید بدانند که هیچ جای جنوب شرقی آسیا به اندازه سنگاپور از مرکز شهر به پارک و حوضچه ها منتهی نمی شود. در عین حال، سنتوزا از بهترین سواحل شهر سنگاپور بوده و بیش از 30 جاذبه در یک جزیره کوچک جمع آوری شده است. به علاوه، ارزش سنگاپور به دلیل جاذبه های جهانی از جمله باغ وحش و سافاری در شب و همچنین پارک پرنده جورنگ سنگاپور هست. ارتباط همه اینها از طریق شبکه حمل و نقل SMRT بسیار مقرون بصرفه و راحت است اما در کنار آن، وجود یک شبکه بزرگ اتوبوسرانی و تاکسی برای زمانی که شما وقت ندارید 10 دقیقه تا ایستگاه MRT پیاده روی کنید، ضروری هست. هیچ شهری مانند شهر سنگاپور وجود ندارد که به آسانی بتوان به تمام نقاط شهر دسترسی داشت.

اطلاعات جامع درباره شهر سنگاپور

محله چینی ها

وجود محله چینی ها در سنگاپور ممکن است بیهوده به نظر برسد. اما هنگامی که در سفر این مورد از معروف ترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور را از نزدیک ببینید، نظرتان تغییر می کند. در اینجا آسمان خراش های شیشه ای به مغازه های سه طبقه کاهش یافته اند، مردم به جای قهوه استارباکس با چای های گیاهی بسر می برند و زندگی به آرامی و شاید پر سر و صدا سپری می شود. گرچه نشانه ها به زبان انگلیسی هستند اما در گویش کانتونی و ماندارین به گوش می رسند.

مدتها قبل از اینکه آقای استامفورد رافلز وارد شود و برای آن محاصره ای چینی قرار دهد، منطقه تجاری در جنوب غربی رود شهر سنگاپور توسط تجار و کشاورزان چیینی اداره میشد. همانطور که هجوم مهاجران چینی ادامه یافت، تازه واردان شروع به کسب و کار کردند، صنایع تجاری را تأسیس نموده و معابد را برای تشکر از خدایان برای ورود امنشان به این کشور جدید ایجاد کردند. همانطور که محله چینی ها گسترش یافت، با ساکن شدن مردم در محله های کوچک و زندگی بالای مغازه ها، جمعیت نیز گسترش یافت. برای اینکه نگاهی اجمالی به زندگی این مهاجرین اولیه داشته باشید، بخش مرکزی محله چینی ها را ببینید.

مردم محله چینی ها تا دهه 1960 زمانی که دولت شروع به ساخت مسکن و هیئت توسعه آپارتمان ها (HDB) نموده و هزاران نفر را ساکن کرد، تا حدودی در فقر بسر می بردند. مغازه ها، ساختمانهای حفاظتی و اکثر بخش های محله چینی ها تحت بازسازی گسترده شهری قرار گرفته اند. امروزه، محله چینی ها گسترش یافته اما همچنان پر هرج و مرج است. بازار این مورد از بهترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور از صبح تا شب باز بوده و خیابانهای باریک با فروشگاه های گیاهان دارویی، سالن های ماساژ، عتیقه فروشی ها و مغازه های سوغات فروشی پر شده اند.

در حالی که بسیاری از مردم به محله چینی ها می روند تا در مذاهب مهم مانند معبد دندان بودا یا معبد سری وراماکالیامان شرکت کنند، عده بیشتری هم به خوردن می پردازند. در این مورد از بهترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور، مرکز مواد غذایی ماکسول و مغازه هایی دلفریب وجود دارد که بهشتی از غذا هست. تست کایا، خرچنگ فلفلی، ماهی پهن کباب شده و املت صدف از غذاهای این منطقه هستند.

در این محله خیابانهای یک طرفه وجود دارد که بسیاری از آنها محل پیاده روی بین پل جدید و جنوب پل هستند. بخش مرکزی محله چینی ها وسط خیابان بتکده بوده و شرق خیابان پل جنوبی به خیابان کلاب و سیانگ که پر از بوتیک های مدرن و کافه های اروپایی است، منتهی می شود. همچنین، میتوان با میانبر به خیابان تلوک آیر، از قدیمی ترین خیابانهای محله که معابد قدیمی در آن واقع است، رفت. در جنوب غربی محله هم هتلهایی در خیابان کئونگ سیک و دوستون هیل و گالری های هنری، بوتیک و رستورانهای زیادی را خواهید یافت.

محله چینی ها همیشه فتوژنتیک است و جشنواره های زیادی را برای سال جدید چینی و اواسط پاییز برگزار می کند. بازارهای تعطیلات، نمایش ها و رقص اژدها در خیابان را از دست ندهید. هفتمین ماه، معمولا اوت یا سپتامبر با فستیوال روح گرسنه و با ارائه غذا در مسیرهای پیاده رو همراه است. اسکناس ها در معابد این مورد از معروف ترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور سوزانده می شوند تا ارواح عصبانی را خنثی کنند.

محله چینی ها در سنگاپور

گیلنگ سرای و فراتر از آن

آنچه که در مرکز شهر یا در خیابان اورچارد دیده اید را فراموش کنید. این سنگاپور واقعی است! در گیلنگ مغازه ها بیشتر صندل می فروشند تا کفش پاشنه بلند؛ ظرف غذا در این بخش از معروف ترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور هنوز 3 دلار بوده و دوریان کلمه بدی نیست؛ این منطقه عمدتا مسکونی است و به استثنای ورود و خروج از فرودگاه چانگی، تعداد کمی از بازدید کنندگان در مناطق شرقی سرمایه گذاری می کنند.

یک دوچرخه کرایه کنید یا پیاده روی بسیار طولانی را در پارک ساحل که تا 15 کیلومتر در جنوب شرقی ساحل سنگاپور امتداد دارد، انجام دهید. اکثر مردم به دلیل پاکیزه نگه داشتن آب به داخل آن نمی روند اما از پیکنیک در ساحل یا صرف غذاهای تازه و مقرون بصرفه در ساحل شرقی هاوکر دست نمی کشند. شرق سنگاپور همچنین دارای محله هایی با خانه های رنگارنگ است که معماریشان ارزش دیدن دارد. از لحاظ تاریخی، گیلنگ منطقه ای برای قوم سنگالی سنگاپور تعیین شده بود و حضور آنها در روستای فرهنگی مالایی و بازار گیلنگ سرای دیده می شود. در طول ماه رمضان، در این منطقه لباس و کوهه (شیرینی) در بازار شب فروخته خواهد شد. گیلنگ منطقه روشنایی سنگاپور بوده، از استانداردهای جنوب شرقی آسیا برخوردار است و غذاهای ویتنامی اش عالی هستند.

گیلنگ سرای و فراتر از آن

سنگاپور بزرگ

از بخشهای خارج از مرکز شهر سنگاپور و سنتوسا میتوان به باغ وحش و سافاری در شب در قسمت شمالی و پارک پرنده جورونگ در غرب اشاره کرد. همه اینها کاملا در سطح جهانی جای داشته و ارزش سفر به قسمت بیرونی جزیره را دارند. برای تفریح بیشتر، بازدید از یکی از جاذبه های غیر معمول سنگاپور را در نظر بگیرید مانند پارک Haw Par Villa یا یک تور عجیب به Tiger brewery. سنگاپور عمدتا مسکونی است و سفر به یک محله مانند جورونگ غربی یا آنگ م کیو هم به شما درک عمیق تری نسبت به سنگاپوری ها را می دهد.

سنگاپور بزرگ

کامپونگ گلام

در شرق سنگاپور، محله قدیمی کامپونگ گلام قرار دارد. در هر گوشه این مورد از دیدنی های معروف شهر سنگاپور هتلها و بازارهای خیابانی و جمعیت در مسیرهای پیاده روی و MRT قرار می گیرند، انگار برای خرید کردن یا رفتن به مسجد صف بسته اند. بوگیس (یکی از بخشهای کامپونگ گلام) به دلیل قبیله بوگیس نامیده شده و افرادی که در اندونزی می کنند، به عنوان دزدان دریایی شناخته می شوند. آنان در اوایل قرن نوزدهم به سنگاپور آمدند و این منطقه را تأسیس کردند. پس از ورود افراد بریتانیایی، کامپونگ گلام به خانه ای برای مسلمانان ثروتمند از جمله سلطنت مالایی و تجار عرب تبدیل شد.

در دوره پس از جنگ جهانی دوم، بوگیس تبدیل به مرکز تجارتی متفاوت شد و خیابان بوگیس هم برای وجود کافه های مجلل شهرت بدست آورد. این بخش از دیدنی های معروف شهر سنگاپور مدت زیادی دوام نیاورد. خیابان قدیمی بوگیس در اواسط دهه 80 میلادی تخریب شد تا مسیر جدید MRT ساخته شود اما تاریخ کثیف آن توسط سنت جک پل ورد در رمان و فیلمی مشابه ثبت شده است. بوگیس هنوز هم دارای مجموعه ای متنوع از جاذبه هاست؛ به بازار خیابان بوگیس برای خرید سوغات ارزان قیمت، خواندن روزنامه در کتابخانه ملی مدرن یا خوردن مورتابک (نان تخت) و شیرینی در یکی از رستورانهای مالایی بروید. خیابان عرب، مرکز فرهنگی معاصر مسلمانان هم دارای فروشگاه فرش ایرانی، کافه ها و مسجد سلطان است.

کامپونگ گلام

هند کوچک

با توجه به تعداد زیاد مردم، تجارت هرج و مرج و بی نظمی، بازدید از هند کوچک باعث می شود به سرعت خاطرات سنگاپور را فراموش کنید. از لحاظ تاریخی، هند کوچک از قومیت کمپونگ هند شکل گرفته که در دوران حکومت استعماری انگلیس ایجاد شد. همانطور که غارنشینان زیاد شدند، جمعیت تامیل جنوبی به این منطقه رودخانه نقل مکان کردند؛ جایی که آنها میوه های گرمسیری و دامداری را تولید می نمودند. در نهایت هم تنها ردی از این فعالیتهای کشاورزی در نام خیابانها مانند جاده بوفالو، معابد هندو، مغازه های ساری، مراسم های موسیقی، مراکز رقص هندی کلاسیک و رستورانهای گیاهی باقی ماند.

گرچه سیاست رسمی شهر سنگاپور از قومی به نژادی تبدیل شده، اما هند کوچک همچنان به عنوان محل اقامت هندوها در شهر سنگاپور و همچنین تازه واردان از هند، بنگلادش، سریلانکا و نپال خدمت می کند. تقریبا تمام ساخت و ساز در شهر سنگاپور توسط کارگران موقت از این کشورهای آسیای جنوبی انجام می شود و آنها هر روز یکشنبه تا یک ساعت به هند کوچک می روند. هند کوچک نیز به عنوان یک روستا با بهترین غذاهای هندی است.

در جشنها، خوراکی هایی مانند داسا ماسالا از تامیل نادو، غذاهای دریایی از کرالا و مواد تشکیل دهنده آنها را در بازارها و فروشگاه ها بیابید و مغازه های کوچک با موسیقی های بالیوودی و عود در پس زمینه هم یک جایگزین عجیب و غریب برای خیابان اورچارد هستند. شما داروهای آیورودا، تلفن های همراه و لباس سوغاتی را در این مورد از بهترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور خواهید یافت. اواسط راه بین هند کوچک و براس باسا هم خیابان واترلو را پیدا خواهید کرد؛ جایی که معابد تاریخی هندو و بودایی توجه بسیاری از پرستشگران را جلب می کنند. مناطق اطراف نیز دارای تعداد زیادی هتل و رستورانهای گیاهی بوده و مرکز فروش الکترونیکی سیم لیم هم چند متر دورتر در جاده روچور هست.

هند کوچک در سنگاپور

جاده اورچارد

جاده اورچارد محدوده بی پایانی از مراکز خرید، رستورانهای زنجیره ای و هتلهای پر زرق و برق و قلب شهر سنگاپور است. این نام برگرفته از باغهای میوه ای بوده که خیابانها را می پوشاند اما این باغ ها برای ایجاد مناطق تجاری و مسکونی نابود شدند. چون این شهر بیش از حد به گذشته اش نزدیک است، مقامات ساختمانهای استعماری را در طی رونق شهر سنگاپور گرفته تا مگامال های مدرن را راه اندازند. چندین ساختمان تاریخی همچون ایستانا و سفارت تایلند همچنان باقی مانده اند اما هیچ کس به بهانه دیدن منابع تاریخی به اورچارد نمی رود و همه برای خرید می آیند. خیابان اورچارد معبد مصرف گرایی است و مسافتی به حدود 2.2 کیلومتر دارد. اورچارد خیلی ارزان نیست و قیمت اجناسش بیش از اجاره یک تخت خواب در هند کوچک است.

جاده اورچارد

رود سنگاپور

رود سنگاپور اهمیت تاریخی زیادی دارد. این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی شهر سنگاپور به عنوان شریان اصلی شهر آباد شد و در دهه 1840 منطقه ای که اکنون به عنوان جریان قایق شناور شناخته می شود، ایجاد گشت. این توسعه با اسکله کلارک که به نام دومین فرماندار استعمار شهر سنگاپور نامگذاری شده، به عنوان نقطه ای برای مهاجرت کشتی های تجاری و اسکله روبرتسون برای کشتی ها و انبارها ادامه یافت. بسیاری از ارزشمندترین محصولات شرکت بریتیشی شرق هند لاستیک یعنی قلع، برنج و ادویه جات را بطور مستقیم در رودخانه سنگاپور حمل و فروخته می شوند.

تا دهه 1960 رودخانه سنگاپور به عنوان مرکز تجارت شناخته شد، زیرا کشتی ها به بنادر جدید خارج از مرکز شهر منتقل شدند، قایق موتوری ها ناپدید شده، مغازه ها بسته شده و شهر با یک رود کثیف و بی جان باقی ماند. پاکسازی رودخانه سنگاپور توسط لی کوان یو، نخست وزیر ایالت رهبری و موفقیت آن در سال 1987 اعلام شد. در این زمان، کار بازسازی مغازه های ویران شده و قایق های سواری آغاز گشت و در نهایت، بانک و کافه ها در سطح این مورد از بهترین مناطق دیدنی شهر سنگاپور بچشم آمدند.

رود سنگاپور

رافلز

رافلز به عنوان مرکز شهر سنگاپور یا منطقه مدنی شناخته شده است. این منطقه دارای بانکها، شرکتهای چند ملیتی، موزه ها، مکانهای تاریخی و ادارات دولتی قدیمی و جدید است. همچنین، مراکز خرید و هتلهای پنج ستاره ای در رقابت با اورچارد وجود دارند. این منطقه در شمال رود شهر سنگاپور جایی است که آقای استامفورد رافلز سنگاپور را به عنوان یک پست تجاری بریتانیایی ساخت و از معماری استعماری جان سالم به در برده است. مجسمه رافلز در جایی که در سال 1819 فرود آمد، در بهترین شکل ساخته شده و توسط برخی از قدیمی ترین ساختمانهای باقیمانده مانند تئاتر ویکتوریا احاطه شد.

رافلز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی فومن

مهیار قاسمی ، جمعه 17 مرداد 1399

ما در این مقاله جذاب و خواندنی قصد داریم تا شما را با معروف ترین جاهای دیدنی فومن آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :