جاذبه های گردشگری پرو، کشوری در آمریکای جنوبی

پرو کشور تاریخ، فرهنگ، زیبایی و ماجراجویی، با طیف گسترده ای از امکانات و جاذبه هایی برای مسافران است. شهر اینکا باستانی ماچو پیچو یکی از برجسته ترین سفرهای مجلل گردشگری به آمریکای جنوبی است، اما در سراسر پرو مکان های بسیار بیشتری برای کشف قرار دارد که در سفر به پرو حتما باید از آن ها دیدن کنید. بازدیدکنندگان می توانند یک قایق در بلندترین دریاچه جهان داشته باشند و از یکی از عمیق ترین دره ها در جهان بیرون بیایند و بی نهایت از جاذبه های گردشگری پرو لذت ببرند! سعی کنید شانس شن بازی را برای خود فراهم کنید، در آندس بگردید، در پیرانا آمازون ماهی بگیرید، اسرار نازکا را کشف کنید ، در ویرانه های باستانی دره مقدس راه بروید و یا  پرو را مدرن تجربه کنید در حالی که خیابان لیما شگفت زده می شوید. تنوع چشم انداز، مردم و تجربیات در این جا، پرو را به یکی از منحصر به فردترین کشورها تبدیل کرده است. با همگردی همراه باشید.

پرو

 ماچو پیچو

شهر بزرگ اینکا ماچو پیچو یکی از زیباترین محیط های یک شهر ویران شده در جهان است که در ارتفاع 300 متری از رودخانه ارووبامبا واقع شده است که نباید در سفر به پرو از دستش داد. تقریبا به همان اندازه که ویرانه ها تماشایی است، مکان ها دیدنی و جذاب، کوه های شیب دار، سرسبز و اغلب پر از ابر است. در نزدیکی کلبه سرپرست، برای کند و کاوش بیشتر در ماچو پیچو، جنگل هایی که کوه ها را پوشش داده است و رودخانه ای که در پایین قرار گرفته است جالب به نظر می رسند. این غیر قابل تصور نیست که چرا اینکاها این محل را برای ساختن شهر خود انتخاب کردند. هیارام بینگام در سال 1911 در ماچو پیچو قرار گرفت و تا زمان مرگش معتقد بود که این شهر «شهر گمشده اینکاها» است که برای اولین بار توسط سربازان اسپانیا در دهه 1500 ثبت شده است. با این حال، مورخان معتقدند که شهر گمشده اینکاها در Espíritu Pampa بود، و به عنوان ویرانه بینگام دانسته شده است. در سفر به پرو؛ سفر به اینجا نیز بخشی از تجربه بازدید از ماچو پیچو است، چه با پیاده روی از اینکا یا دیدن آن توسط قطار. در هر صورت، این امکان وجود ندارد که از منظره الهام گرفته نشود. قطارها از کوسکو، Ollantaytambo یا رود اوروباما به مقصد اگواس کالینتس می روند. از آگوس کالنتنس، شهر زیر دست ماچو پیچو، یک اتوبوس بازدید کننده به ماچو پیچو می رود که حدودا 20 دقیقه رانندگی دارد. این امکان وجود دارد که در این جاده قدم بزنیم و از جاذبه های گردشگری پرو دیدن کنیم، اما این صعود طولانی و دشوار است. برای جلوگیری از شلوغی، بهترین زمان برای بازدید از این مکان در صبح و یا دیرتر در بعد از ظهر، یا قبل از رسیدن قطار از کوسوو یا پس از ترک آن جا است. فصل عالی از ماه ژوئن تا آگوست است، اما دو ماه  از هر دو طرف نیز آب و هوای مناسب را می بیند و می تواند وقت خوبی برای سفر به پرو و گردش با جمعیت کمتر و خلوت تر باشد.

جاذبه گردشگری پرو 1

 مسیر اینکا

معبد Inca Trail یک پیاده روی چهار روزه است که در ماچو پیچو متوقف می شود و توسط بسیاری به عنوان سفر به پرو شناخته شده است. این دنباله خوش منظر اغلب بیشتر از آنچه که بسیاری از مردم انتظار دارند است. چندین نقطه شروع برای اینکا وجود دارد، اما به طور سنتی گردش 4 روزه در 82 کیلومتر از خط آهن کوسکو - آگواس کالنتنس آغاز می شود. از این نقطه، بیش از 30 مسیر ویرانه اینکا از برخی از مناظر دیدنی می گذرد. سخت ترین بخش دومین روز پیاده روی ، با بالا رفتن از 1200 متر ارتفاع و دو مسیر مرتفع است. گردش باید با یک آژانس انجام شود و رزرواسیون باید قبل از فصل ویژه جولای تا آگوست، به خوبی انجام شود. برخی از آژانس ها در سفر به پرو یک نسخه کوتاه تر از پیاده روی ارائه می دهند که شامل دو روز از قبل  یا آخرین روز پیاده روی می شود. اردوگاه ها در فواصل در امتداد مسیر و یکی در پایگاه ماچو پیچو وجود دارد. بسته به نوع تور، مسافرین می توانند کوله پشتی خود را حمل کنند یا تصمیم بگیرند که برای آنها حمل شود.

جاذبه گردشگری پرو 2

 گنجینه های معماری کوسکو

قدم زدن در خیابان های کوسکو مانند سرگرم شدن در یک موزه است؛ تاریخی که بر اساس تاریخی از میراث جهانی یونسکو ساخته شده است. خرابه های اینکا بر پایه های بسیاری از ساختمان های دوست داشتنی قدیمی قرار گرفته اند که جاده های باریک را پوشش می دهند و تاریخ طولانی شهر را نشان می دهند و از جاذبه های گردشگری پرو هستند. میدان اصلی، پلازا د آرماس، در مرکز شهر، خانه کلیسای جامع و La Compania، دو سازه که به همان اندازه چشمگیر است، می باشد. میدان همچنین یک مکان عالی برای شروع یک تور پیاده روی است! توصیه می کنیم غذا را بگیرید و مردم را در طول روز تماشا کنید. اگرچه ساختمان های بی شمار و موزه ها ارزش دیدن را دارند، اما کلیسای سانتو دومینگو، که برروی خرابه های اینکا از Coricancha است، یکی از جاذبه های گردشگری پرو و کووزو است.

جاذبه گردشگری پرو 3

 دریاچه تیتیکاکا

آب درخشان آبی دریاچه تیتاکاکا توسط تپه های نورد و روستاهای کوچک سنتی احاطه شده است و ترکیبی از مناظر زیبا و فرهنگی که از دیگر نقاط کشور جدا شده است را ارائه می دهد. دریاچه تیتاکاکا در ارتفاع 3،820 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است که بالاترین دریاچه قابل کشتیرانی در جهان است اما همچنین یک منطقه فوق العاده دیدنی است که بازدید کنندگان در سفر به پرو می توانند از آرامش آن لذت ببرند. سفر با قایق به جزایر و روستاهای اطراف بهترین راه برای حس کردن دریاچه است. یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پرو، جزایر شناور اورس (Islas Flotantes) است که جوامع کوچکی از هندوها را حفظ می کند. اینها جزایر ساخته شده از نی ها هستند که از زمان اینکاها شیوه سنتی زندگی را حفظ کرده اند. مسافران، جزایری را که برای گردشگری طراحی شده اند را میبینند، اما این نمایی از شیوه زندگی سنتی را نشان می دهد. جزایر شناور تنها بخش کوچکی از جذابیت دریاچه تیتاکاکا هستند، با جذابیت واقعی که در روستاهای کوچک در تپه ها در امتداد ساحل تیتیکاکا و در جزایر اصلی Isla Taquile و Isla Amantani واقع شده است. دروازه اصلی Lake Titicaca شهر پونو است که الهام بخشی کمتری نسبت به، هتل ها، رستوران ها و آژانس های مسافرتی دارد. قطار و اتوبوس به پونو و پرواز در داخل و خارج از شهر جولیاکا وجود دارد.

جاذبه گردشگری پرو 4

 کالکا کانیون (Cañon del Colca)

هرچند زمانی که عمیق ترین دره جهان بود، ( Colca Canyon Cañon del Colca)، دو برابر گرند کنیون عمق داشت و الان هم عمیق ترین قسمت بعد از دره Cotahuasi است. عمق دره 3400 متر است و نتیجه یک زلزله بین دو کوه آتشفشانی و از جاذبه های گردشگری پرو است. دره مرکزی به مراتب دور تر از رودخانه مارپیچی است. منطقه کلای کانیون برای هزاران سال آباد شده است و توسط کالجوا، کبکا و در نهایت مردم اینکا احاطه شده و این مردمان در اینجا ساکن شده اند. سنگ تراشی در امتداد دیوارهای کانیون به تارخ 800 سال بعد از میلاد می رسد و هنوز هم در حال استفاده است. دره عمیق حدودا با چهار ساعت رانندگی از ارکیپا واقع است. سفرهای روزانه به دره از ارکیپا در دسترس هستند اما  توصیه می شود دو یا چند روز با توجه به زمان رانندگی از دره ی عمیق در نظر گرفته شود. علاوه بر تماشای دره، چشمه های گرم، کلیساها، روستاها و ویرانه های اینکا نیز برای کشف و جستجو وجود دارد. کرکس ها همچنین جذابیت زیادی در دره Colca دارند که بر فراز دیوارهای صخره ای پرواز می کنند.

جاذبه گردشگری پرو 5

 مسیر نازکا

مسیر اسرارآمیز نازکا یک منظره غیر معمول است که بازدیدکنندگان را با احساس ترس ترک می کند. این تصاویر عظیم در زمین نسبتا بیابانی کشف نشده بود تا زمانی که هواپیما در این منطقه در دهه 1920 خطوط هوایی را دیدند و متوجه شدند که الگوها تصاویر متمایزی را تشکیل می دهند. تا آن زمان، برخی از نقاط دامنه کوه در نزدیکی نازکا و پاراکاس ، که می تواند از سطح زمین دیده شود، شناخته شده و ترسیم شده بود. با این حال، نقشه های بزرگ در کف کویر مسطح بسیار بزرگ است که  برای درک آن نیاز به یک دید هوایی می باشد. از هوا می توان 70 طرح مختلف گیاهی و حیوانی و نیز صدها خط و دیگر اشکال هندسی را مشاهده کرد. برخی از این خطوط به طول 10 کیلومتر گسترش می یابند و در صدها کیلومتر مربع گسترش می یابند. در این میان این ارقام قابل توجه است که یک مارمولک 180 متر طول دارد، یک کرکس آمریکایی با بال 130 متری و چندین مورد دیگر که شامل میمون، مرغ زرین پر، نهنگ قاتل و عنکبوت است. گرچه معلوم نیست دقیقا چه کسی، چرا و چگونه مسیر ها را ایجاد کرده ، نظریه پردازان معتقدند که مسیر حاصل فرهنگ های پاراکا و نازا بین سال 900 میلادی تا سال 600 بعد از میلاد است. چرا آن ها ایجاد شده است موضوع بحث بسیار است. برخی از نظریات مطرح شده نشان می دهد که این خطوط در یک نوع تقویم نجومی برای کشاورزی، یک لایه زمین خشک بیگانه، یک مسیر جاری، پیاده روی هایی است که به مکان مراسم تشریفات پیوستند یا بخشی از یک تفکر مذهبی راجع به آب است. مسیرها با حذف لایه سنگی سطحی ایجاد شده و آنها را در دو طرف مسیر قرار داده و ایجاد تضاد بین سنگ های تاریک و خاک سبک تر در معرض نور قرار داد. پروازها را می توان از قبل یا بر اساس اولویت اول رزرو کرد. تقریبا چهار کیلومتر در خارج از نازکا، آبشارهای Cantalloc واقع هستند. در حدود 300 تا 600 سال بعد از میلاد، قناتی طراحی شده بود و حدودا در طی یک سال ساخته شد تا یک منبع آب برای منطقه فراهم کند و تبدیل به جاذبه های گردشگری پرو شود. آن ها با استفاده از کانال های آب زیرزمینی از چشمه های کوه به نزسا می روند. برخی از Aqueducts Cantalloc هنوز هم توسط کشاورزان در منطقه استفاده می شود. همچنین علاقه مندان به این منطقه در سفر به پرو بهتر است از گورستان چاوچیلا که شامل بقایای و مومیایی های نازکا است دیدن کنند.

جاذبه گردشگری پرو 6

دره مقدس

کمتر از یک ساعت رانندگی به شمال کوسکو، دره صخره ای زیبا و شهرهای Pisac، رود اوروباما و Ollantaytambo واقع است. این دره حاصلخیز شامل بسیاری از خرابه های اینکا است که ارزش دیدن آن ها را دارد اما همچنین دارای یک منطقه آرام برای گذراندن از طریق بازار یا غرق شدن در فرهنگ محلی است. برخی از معروف ترین دره ها، خرابه های Pisac، بازار روز یکشنبه در Pisac (بازار های کوچکتر بازار در روزهای سه شنبه و پنج شنبه ها) و ویرانه ها و قلعه در شهر کوچکی از Ollantaytambo واقع است. کمی به دور از جاده است، اما ارزش سفر را دارد! شهر موری که به عنوان یک منطقه تست کشاورزی توسط اینکاها و معادن نمک در سالیناس که از زمان اینکاها باقی مانده است، استفاده می شده و در حال حاضر از جاذبه های گردشگری پرو است.

جاذبه گردشگری پرو 7

 مرکز شهر تاریخی ارکیپا

ارکیپا ، با بیش از 2300 متر، اغلب به عنوان زیبا ترین شهر پرو شناخته می شود. مرکز شهر در قلب کوه های برفی قرار گرفته است و مرکز میراث جهانی یونسکو است. ادعای اصلی شهر، شهرت معماری قدیمی ساخته شده از ستون های سنگی است که از سنگ های آتشفشانی است و رنگ های روشن را در نور خورشید انعکاس می دهد. اکثر ساختمان در مرکز شهر تاریخی با این نوع سنگ ساخته شده است، که نام مستعار "شهر سفید" را به وجود می آورد. ارکیپا همچنین اغلب نقطه توقف برای کسانی که به دنبال بازدید از کلکا کانیون (کانن دل کالکا)، که با یک رانندگی چهار ساعت از شهر است، می باشد.

جاذبه گردشگری پرو 8

پورتو مالدونادو و آمازون

فقط با یک پرواز نیم ساعته از کسکو، پورتو مالدونادو نقطه عطفی برای تورهای آمازون است. این تجربه ای کاملا متفاوت است، زیرا بازدیدکنندگان در سایر نقاط پرو، جنگل های گرم و مرطوب و فرصتی برای دیدن انواع حیوانات وحشی منحصر به فرد پیدا می کنند. کیمن ها، کپیرارا، میمون ها، طوطی ها، لاک پشت ها و پوران ها همان چیزی است که بازدیدکنندگان می توانند در این قسمت از کشور پیدا کنند. Reserva Nacional Tambopata و Parque Nacional Bahuaja Sonene دو جاذبه اصلی در سفر به پرو هستند و توسط تعدادی از کلبه های جنگلی خدمات خوبی ارائه می دهند. کلبه جنگلی Reserva Nacional Tambopata تقریبا در فاصله یک ساعت قایق سواری از پوئرتو مالدونادو است. Parque Nacional Bahuaja Sonene در سراسر رودخانه از Parque Nacional Madidi در بولیوی و حدود چهار ساعت رسیدن با قایق طول می کشد. تورها معمولا از چند روز تا چند هفته طول می کشد.

جاذبه گردشگری پرو 9

پلازا د آرما لیما

یکی از جالب ترین مکان ها در لیما و سفر به پرو ، میدان اصلی پلازا د آرما (Plaza Mayor)، در مرکز منطقه تاریخی شهر است. بسیاری از ساختمان ها در میدان، یک میراث جهانی یونسکو هستند، که قدمت آن ها به اواسط قرن 18 می رسند. بسیاری از سازه ها پس از زلزله ویرانگر 1746 بازسازی شدند. معروف ترین ها در اطراف پلازا د آرماس، کلیسای جامع لیما در سمت شرق و کاخ دولت (Jiron de la Union) در سمت شمال است. همچنین توصیه می کنیم در این سفر از کاخ های اسقف اعظم و کاستا دل ایدور بهره مند شوید. پیشروی میدان خیابان عابر پیاده Jiron de la Union، با مغازه ها، رستوران ها و Iglesia de la Merced تاریخی است.

جاذبه گردشگری پرو 10

 ایکا و تپه های شن و ماسه در Huacachina

برای هر نوع ورزشی به دنبال چیزی کمی متفاوت باشید! بیابان پر رفت و آمد Huacachina در حومه ایکا مناسب این کار است. این منظره زیبا، شهر پر رفت و آمد ممتاز در نزدیکی جزیره ایاکا، که از لحاظ فنی هنوز هم بخشی از شهرداری ایکا است، در اطراف یک تالاب توسط تپه های ماسه ای بزرگ محاصره شده است که بعضی از آنها به ارتفاع 1000 متر می رسد. در حالی که آنها برای دیدن زیبا هستند، مردم برای امتحان ورزش ماسه سواری به اینجا می آیند. ماسه سواری شبیه به اسکی روی برف است که در پایین تپه های شنی بر روی شن و ماسه مخصوص ساخته شده است که می تواند در این منطقه اجاره داده شود. برای هماهنگی کمتر، اجاره تپه شنی راه دیگری برای لذت بردن از منظره است. ایکا کمی بالاتر از اقیانوس است و به همین دلیل مانند شهرهای دیگر توسط غبار معمول ساحلی در این قسمت تأثیر نمی پذیرد. این شهر آب و هوای آفتابی و خشکی را در طول سال دارد و در هر زمانی، مکان خوبی برای بازدید است.

جاذبه گردشگری پرو 11

پیسکو و جزایر (Islas Ballestas)

 دلیل اصلی بازدید کنندگان از آمدن به پیسکو، که در حدود 200 کیلومتری جنوب لیما است، می توانند دیدنIslas Ballestas و Reserva Nacional de Paracas در شبه جزیره پاراکاس باشد. تقریبا به طور مستقیم از غرب پیزکو، Islas Ballestas،که گاهی اوقات به عنوان «مرد ضعیف Galapagos،» شناخته می شود صدها هزار پرنده، شیرهای بزرگ دریایی، پیکان ها، پنگوئن ها و دلفین ها زندگی می کنند. تورهای قایقی که روزانه از جزایر بازدید می کنند، در صبح از پیزکو می گذرند. تور کامل مسافران را از "Candelabra"، جغرافیای تپه ای که از ساحل دیده می شود و بعد از آن صرف مقدار قابل توجهی از زمان قایقرانی در اطراف جزایر تماشایی حیوانات وحش می گذراند. این تور معمولا یک سفر نیمروز است که در ظهر بر می گردد. شبه جزیره پاراکاس، که در جنوب اقیانوس آرام واقع شده است، در نزدیکی پیزکو و به جزیره Reserva Nacional Paracas که بزرگترین بخش خط ساحلی محافظت شده در پرو می باشد، است. خط ساحلی شبه جزیره پاراکاس از انواع مختلفی از حیات وحش  که شامل حدود 200 نوع از پرنده های دریایی، دو نوع شیر دریایی، نوع نادر سمور دریایی و پنگوئن هومبولت که در معرض خطر هستند پشتیبانی می کند.

جاذبه گردشگری پرو 12

 سیلوستانی

سیلوستانی، در خارج از شهر پونو و نه چندان دور از دریاچه تیتاکاکا، محل برخی از برج های جذاب  منطقه چولپس است. این ساختمان ها به اندازه 12 متر ارتفاع دارند و توسط کللا در حدود 600 سال قبل از میلاد ساخته شده اند تا اصالت خانوادگی خود را حفظ کنند. تمام خانواده ها همراه با دارایی های غذایی و شخصی در این لوله دفن شده اند. اکثر برج ها در یک منظره در کنار دریاچه امیو قرار دارند. بازدیدکنندگان از تپه ای در پارکینگ از فلات بالا می روند. برج ها در انتهای میدان پشت دریاچه قرار گرفته اند. در زیر پارکینگ چند دریاچه کوچک باتلاقی است که در آن مردم محلی را می توان درحال برداشت نی ها در قایقشان مشاهده کرد.

جاذبه گردشگری پرو 13

 بارانکو

منطقه تپه ای عجیب و غریب بارانکو ، فقط در جنوب مرکزی لیما و Miraflores، یک منطقه جذاب با فاصله رفت و آمد آسان از مرکز شهر لیما است. با معماری بی نظیر مستعمراتی که بر روی خیابانهای باریک و منظره اقیانوس تپه قرار دارد، این منطقه بسیار آرامتر نسبت به شهر است. این منطقه به مدت طولانی با هنرمندان و شاعران محبوب شده است، و به آن احساس بوهمی می دهد. این یک مکان عالی برای لذت بردن در بعدازظهرو یا از غذا است، به خصوص در غروب خورشید، لذت بردن از یک غذا در یکی از رستوران ها مشرف به اقیانوس است. علاوه بر این محیط، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در بارانکو Puente de Los Suspiros (پل حسرت)  است.

جاذبه گردشگری پرو 14

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری اکوادور در آمریکای جنوبی

سعید حسنی ، شنبه 14 بهمن 1396

اکوادور واقعا کوچک مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری، منظره های دیدنی و جنگل های بارانی متراکم، یکی از جذاب ترین کشورها و ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :