قوانین حمل بار در هواپیما | باید و نبایدهایی درباره بار مسافر

در این مطلب از قوانین حمل بار در هواپیما برایتان گفته ایم درباره نبایدهای بار مسافر . زمانی که قصد مسافرت با هواپیما را دارید، باید تا حدودی با قوانین حمل بار در هواپیما آشنا باشید. بهتر است بدانید چه چیزهایی را می توانید با خود به داخل اتاق هواپیما ببرید و بردن چه چیزهایی ممنوع است. این محدودیت در حمل بار مسافر و ممنوع بودن برخی ابزار و وسایل به خاطر حفظ امنیت مسافران می باشد. از این رو بهتر است به این قوانین احترام گذاشته و آن ها را رعایت نماییم. در این بخش قصد داریم در مورد وسایلی که می توانید با خود به داخل هواپیما ببرید، اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط :

در اولین تجربه سفر با هواپیما چه کارهایی انجام دهیم
دلایلی که موجب اخراج از هواپیما می شود!!
نکات مهم در سفر با هواپیما | در سفر هوایی به این نکات توجه نمایید

قوانین حمل بار در هواپیما

کمی بیشتر درباره قوانین حمل بار در هواپیما

مسافران هواپیما همیشه با این مسئله درگیر هستند که چه چیز را می توانند با خود به همراه داشته باشند و به همراه داشتن چه چیزهایی ممنوع است. قوانین مربوط به بار مسافر، پس از بروز حادثه ی سپتامبر در سال 2001 سختگیرانه تر شده است تا جایی که در اغلب موارد محدودیت هایی بر روی لوازم بهداشتی شخصی نیز اعمال می شود. البته این گونه مواد خود به تنهایی هیچ محدودیتی ندارند بلکه ظرف، تیوب و جلدشان است که آن ها را غیر مجاز می سازد. اگر قصد  به همراه داشتن این مواد را دارید به شما اجازه داده می شود تا آن ها را در یک کیسه ی پلاستیکی با خود حمل کنید، البته اگر این امکان برای شما وجود داشته باشد. در ادامه لیستی از وسایل مجاز و غیر مجاز برای حمل در هواپیما را معرفی می کنیم.

قسمت بار هواپیما

اندازه ی چمدان همراه مسافر

در تصویر زیر اندازه چمدان دستی مسافرت های هوایی را مشاهده می نمایید. وزن این چمدان تا 18 کیلوگرم بوده و ابعاد آن 36*23*53 سانتی متر می باشد.

اندازه ی چمدان همراه مسافر

قوانین بار مسافر در هواپیما

در ادامه فهرستی از لوازم و ابزاری که نباید در بار مسافر باشد را آورده ایم. حمل برخی از این ابزار به همراه مسافر و در داخل اتاق هواپیما ممنوع است، اما مسافران می توانند آن ها را به قسمت بار تحویل داده و در سفر خود داشته باشند. برخی از چیزها نیز هستند که کلا حمل آن ها در بار مسافر مجاز نمی باشد. از جمله این موارد می توان به مواد منفجره، مواد قابل اشتعال و برخی از سلاح های گرم اشاره کرد.

 

وسایل ورزشی

به همراه داشتن وسایلی مانند تیر و کمان، چوب بیسبال، چوب کریکت، چوب گلف، چوب هاکی، چوب لاکروس، چوب بیلیارد، چوب اسکی، تفنگ ماهیگیری در بار مسافر مجاز نمی باشد، اما قرار دادن آن ها در قسمت بار هواپیما مشکلی ندارد و مجاز است.

 

اشیاء تیز

به همراه داشتن اشیای تیزی مانند تیغ موکت بری، کلنگ کوهنوردی، چاقو، ساطور قصابی، تیغ اصلاح، شمشیر ورزشی، قیچی، شمشیر جنگی به داخل هواپیما ممنوع است. اما می توانید این وسایل را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید و با خود ببرید. برای این که متصدیان حمل بار و بازرسان چمدان ها دچار آسیب نشوند، بهتر است این اشیاء را به درستی بسته بندی نمایید و سپس در داخل چمدان قرار دهید.

 

تفنگ و سلاح گرم

به همراه داشتن مواردی چون مهمات، تفنگ بادی، تفنگ بادی هوای فشرده (با سیلندر یا بدون سیلندر)، اسلحه کمری (پُر نشده و در بسته بندی)، شعله افکن (پُر نشده و در بسته بندی)، فندک تفنگی (با گاز یا بدون گاز )، قطعات اسلحه ی کمری، تفنگ ساچمه ای، تفنگ اسباب بازی، تپانچه یا هفت تیر (پُر نشده و در بسته بندی) در داخل هواپیما غیر مجاز است اما قرار دادن آن ها در قسمت بار مشکلی ندارد و مجاز است. حمل شراره (پادکار) و باروت چه در قسمت داخلی هواپیما و چه در قسمت بار ممنوع می باشد.

 

ابزار

به همراه داشتن ابزاری  چون تیشه و تبر، سیخ گاوچرانی، دیلم، چکش، دریل و مته، اره، ابزار و یراق (بزرگ تر از 17 سانتی متر) در داخل هواپیما غیر مجاز است اما قرار دادن آن ها در قسمت بار مشکلی ندارد و مجاز است. البته می توانید ابزار و یراق (کوچک تر از 17 سانتی متر)، پیچ گوشتی(کوچک تر از 17 سانتی متر) و آچار و انبُردست(کوچک تر از 17 سانتی متر) را با خود به داخل هواپیما نیز ببرید.

 

وسایل هنرهای رزمی و دفاع شخصی

اگر قصد دارید لوازمی مانند باتون دستی، چماق، پنجه بوکس، کوباتون، اسپری دفاع شخصی، سلاح هنرهای رزمی، نانچیکو، تفنگ بی حس کننده یا شوکر وشوریکن (تیغ های پرتابی) را با خود به سفر ببرید، آن ها را به قسمت بار تحویل دهید. به همراه بردن این وسایل به داخل هواپیما ممنوع می باشد.

 

مواد منفجره

حمل  هرگونه مواد منفجره از جمله چاشنی انفجاری، دینامیت، ابزار آتش بازی، دستی نارنجک، مواد منفجره پلاستیکی و اسباب بازی مواد منفجره چه در داخل هواپیما و چه در قسمت بار ممنوع می باشد.

 

مواد قابل اشتعال

حمل  هرگونه مواد اشتعال زا مانند ائروسل (به استثنای لوازم آرایش)، انواع سوخت، گازوئیل، مشعل گازی، گاز فندک، فندک اتمی، انواع کبریت (به استثنای کبریت بی خطر)، رنگ قابل اشتعال، رزین و حلّال رنگ  و بمب آتش زای اسباب بازی چه در داخل اتاق هواپیما چه در بخش بار ممنوع می باشد. فقط می توانید فندک معمولی پُر یا خالی را با خود حمل نمایید. البته فندک را نیز باید به بخش بار تحویل دهید و حمل آن به همراه مسافر در داخل هواپیما مجاز نیست.

 

مواد شیمیایی و خطرناک

حمل اقلامی مانند کُلُر (برای استخر و جکوزی)، اتفای حریق کپسول یا سیلندر گاز، مایع سفیدکننده، باتری اسید-ریز، رنگ اسپری، گاز اشک آور ( بیشتر از 2 درصد) و کیسه ی هوای خودرو چه در داخل هواپیما و چه در بخش بار ممنوع می باشد.  حمل کارتریج کوچک گاز فشرده مجاز است.

بار مسافر

سایر موارد

به همراه بردن شمع ژله ای به داخل هواپیما مجاز نیست اما می توانید آن را به قسمت بار تحویل دهید. حمل رنگ مایع، ژله ایی یا گازی قابل اشتعال بیشتر از 100 گرم چه در داخل هواپیما و چه در بخش بار ممنوع است، اما کمتر از این مقدار اشکالی ندارد. به همراه داشتن کُره ی برفی زینتی با آب کمتر از 100 گرم مشکلی ندارد و می توانید آن را با خود به داخل هواپیما ببرید و یا به قسمت بار تحویل دهید. با توجه به این که در بحث پرواز امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است، رعایت این نکات هرچقدر هم که سخت گیرانه باشد، برای حفظ ایمنی مسافران لازم و ضروری است. نکته ی قابل توجه این که موارد گفته شده در بالا می تواند با توجه به هواپیمایی و کشور مورد نظر شما کمی متفاوت باشد. همچنین قوانین پروازهای فرست کلاس نیز با سایر کلاس ها کمی فرق دارند. از این رو بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی در مورد حمل اشیای مجاز و غیر مجاز در بخش هواپیمایی و مقصد خود کسب نمایید. همچنین در هنگام تحویل بار لوازم و وسایلی که احتمال می دهید حمل آن ها مشکلی داشته باشد، اعلام نمایید تا دردسری برایتان ایجاد نشود.

قوانین بار در هواپیما

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

قوانین بار مجاز مسافر | باید و نبایدهایی درباره بار مسافر

فرزانه شریعتی ، دوشنبه 11 دی 1396

عوارض اولیه! در ماه مه 2008 بود که شرکت هواپیمایی آمریکایی اعلام کرد که شروع به پرداخت هزینه تمام کیسه های چک شده می کند، که اولین باربری بزرگ ایالات . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :