مجسمه بودا | مجسمه معروف بودا در هو کایدو ژاپن

تپه ی بودا تپه ای است که در آن مجسمه معروف بودا که ارتفاعی بالغ بر 13.5 متر دارد قرار گرفته است . قدمت این اثر زیاد نیست حدود 15 سال از عمر این آن می گذرد. مجسمه ای که در جزیره ی هو کایدو ژاپن در نزدیکی یک قبرستان و بر فراز تپه ای  با وزن تقریبی 1500 تن ساخته شد   و از این جهت به تپه ی بودا معروف است که بر روی آن مجسمه بودا ژاپن با هنرمندی تمام ساخته شده و در ساخت این اثر زیبا و مقدس برای بوداییان از سنگ های عالی و کیفیت بالا استفاده گردیده است و معمار تما ذوق و هنر خود را در خلق این اثر شگفت انگیز به کار برده است و کاری بس شگرف را به تصویر کشیده است. و طوری طراحی شده تا بتواند نظر هر بیننده را به خود جلب نماید و انصافا هم گیرایی خاصی دارد .

تپه ی بودا

محل قرار گیری مجسمه بودا

تپه ای که مجسمه معروف بودا بر روی آن قرار گرفته دور تا دور آن را تراش داده اند تا عظمت و شکوه این مجسمه را بیشتر نشان دهد در سال 2015 صورت گرفته است و به گفته ی معمار این پروژه آن ها این کار را برای این انجام دادند که جذابیت و شکوه مجسمه بودا ژاپن را بیشتر به رخ بکشند و هدفشان خلق مکانی برای عبادت بوده است.در بالای سر مجسمه بودا حاله ای از آسمان زیبا و بی پایان  نمایان است. در واقع این تپه فضایی مدور می باشد که دارای یک تونل 40 متری است و برای این که تولی فضایی به وجود آورند  این معماری و تغییرات بر روی تپه ایجاد شده است .  نمای مجسمه بودا ژاپن را از بیرون از تپه نمی توان دید چون که اطراف مجسمه معروف بودا را یعنی اندکی پایین تر از سر مجسمه بودا ژاپن را گیاهان لاوندر در بر گرفته است.

محل قرار گیری مجسمه بودا

ساخت مجسمه بودا

برای ساخت این پروژه که بیشتر از نظر منظر و طراحی اهمیت و ارزش بالایی دارد سازندگان و معماران این بنا با چالش های زیادی روبه رو شده اند و اعتقاد دارند که ساخت این پروژه برای آن ها تجربه ی مفیدی بوده است.  وسعت تپه ی بودا که نامش را از مجسمه ی بودایی که در آن ساخته شده است گرفته است چیزی در حدود 180 هکتار می باشد . که داخل قبرستانی واقع شده است. تعداد گل های لاوندر که در چهار فصل سال به رنگ های مختلف و زیبایی گل می دهد حدود 150 هزار گل می باشد. بهار گل های سبز و زیبا و تابستان گل های بنفش و زمستان هم سفید ابریشمی دور تا دور این مجسمه معروف بودا را فرا گرفته است. اگر از پایین تپه به آن نگاه کنی فقط سر آن را خواهی دید و شکوه و عظمتی خاص را با نزدیک شدن به آن مشاهده خواهی نمود.

ساخت مجسمه بودا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بزرگترین مجسمه های بودا در جهان و زیبایی بی نظیر

الهام یاوری ، چهارشنبه 20 بهمن 1395

در این مطلب، بزرگ ترین مجسمه های بودا در آسیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :