نکاتی مهم درباره سفر به شهر استانبول | سفرنامه استانبول ( قسمت سوم )

 چهارشنبه روز آخر حضورمون در استانبول بود. با توجه به اینکه پروازمون ساعت 2 صبح 5 شنبه بود و ما هم باید هتل رو 12 تحویل می دادیم با هتل تسویه کردیم و اومدیم بیرون که بچرخیم و شب گردی کنیم. تصمیم گرفتیم روز آخر قدری خرید کنیم و سوغاتی بگیریم و برای این منظور مرکز خرید Olivium رو انتخاب کردیم. اینجا کلی تونستیم چیزای خوب با قیمت ها عالی بخریم. پیشنهاد می کنم اگر می خواین تو استانبول خرید کنید حتما به اینجا سری بزنید. تا غروب ساعت 7 اونجا بودیم و بعد به هتل برگشتیم و خریدها رو در ساک ها که امانت دست هتل گذاشته بودیم جا دادیم و وزن کردیم که از بیست کیلو بیشتر نشه. بعد هم اومدیم بیرون در خیابونهای اطراف هتل راه رفتیم. برای رفتن به فرودگاه به هتل گفتیم برامون ماشین خبر کنه که اون هم برامون سفارش اتوبوس های مخصوص فرودگاه رو داد که می اومدن نزدیک هتل ها و مسافرا رو می بردن فرودگاه. تقریبا هر نیم ساعت یک ماشین داشت که ما آخریش رو که ساعت 8:45 بود درخواست کردیم. هزینه ماشین حدود 60 لیر شد چون مبلغش یورویی بود.

و باز هم شلوغی فرودگاه

فرودگاه آتاتورک معمولا خیلی شلوغ هست به همین خاطر هم برای اینکه بتونیم به موقع کارمونو انجام بدیم، زودتر راه افتادیم که البته باز هم حدسمونم درست بود. ساعت 11 کانتر زاگرس باز شد و انقدر صف طولانی داشت که یک ساعت توی صف ایستادیم تا نوبتمون بشه. تازه توی تلویزیون های فرودگاه هم درج نکرد که باز شده و ما شانسی فهمیدیم. خلاصه به این قسمتش خیلی حواستون باشه. بعد از تحویل بارها مرز هوایی رو رد کردیم و رفتیم بچرخیم تا ساعت پرواز برسه. تجربه این قسمت فرودگاه رو زیاد داشتم چون برای ترانزیت اومده بودم. به قدری همه چیز گرون و غیر منطقیه که اساسا نمیشه طرف هیچی رفت. قیمت مواد خوراکی هم قیمت شانزلیزه پاریس و لباس و اقلام مشابه هم در همون حده و از این بابت فرودگاه های اروپا بسیار وضع بهتری دارند. ساعت 2 سوار هواپیما شدیم و به سمت وطن عازم شدیم. من بقدری خسته بودم که تهران از خواب بیدار شدم!

و اما چند نکته مهم

در آخر می خوام چند تا نکته کاربردی براتون بگم. اگر علاقه دارید حمام سنتی ترک برید حمام خرم سلطان در همون منطقه سلطان احمد هست ولی دوست ترک ما توصیه نکرد چون می گفت گرونه و درست خدمات نمی دن. پیشنهادش حمام Gedikpasa Hamam بود که البته من قسمت نشد برم. همچنین پیشنهاد کرد برای خرید به بازارMahmut pasha و Egiptian Bazar  برم که اون هم فرصت نشد. در ترکیه در بقالی ها و داروخانه ها یک پودری به نام Thylolhot هست که برای سرماخوردگی معجزه میکنه، می تونید اگر سرما خوردید بخرید و با آب جوش مخلوط کنید و قبل از خواب بخورید تا صبح خوب شده باشید. حتی می تونید بخرید و با خودتون به ایران بیارید. تو این سفر کلی جای دیگه مثل قصر توپکاپی، مسجد سلیمانیه، جزایر پرنس، پارک گلخانه و قصر دلما بهپه هم بود که نتونستم برم و ببینم و موند برای دفعه های بعد. در مجموع ترکیه بخاطر قرابت فرهنگی بالا و شباهت های زیادی که با ایران داره خیلی  مورد استقبال هموطن هامون هست و شما اونجا اصلا احساس غریبی نمی کنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفرنامه شهر شیراز | سفر به شهر شعر و راز قسمت دوم

ندا مجیدی ، یکشنبه 28 آبان 1396

سعی کردم 7:30 صبح بیدار شم اما متاسفانه خواب موندم و چون گشنم بود سری اماده شدم رفتم پایین تا هم یه صبحانه کوچولو بخورم هم نور معروف مسجد صورتی رو

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :