بهترین سواحل دبی | زیباترین سواحل دبی را بشناسید

وقتی اسم سفر به دبی می آید و یا قصد سفر به آن جا را دارید اول از همه به یاد مراکز تجاری ، برج های بی نظیر و گردش در آن ها می افتید اما خوب است بدانید که برای جذب توریست دبی هزینه های زیادی کرده است و در سواحل خلیج فارس امکانات بسیاری برای تفریحات مردم قرار داده است زیرا دارای سواحل بسیار و زیبایی می باشد . هرچند که بسیاری از این سواحل به صورت خصوصی برای هتل های نزدیک خودشان هستند .در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین سواحل دبی و یا زیباترین سواحل دبی را به شما معرفی کنیم


سواحل دبی

1 _ ساحل وسیع الممزار /   Mamzer

یکی از بهترین سواحل دبی مانند این است که که دریا را برش داده و به دو دریاچه کوچک تقسیم کرده است ساحل الممراز یا مامزاز است که دو روز در هفته (( دو شنبه و چهارشنبه )) را به خانم ها اختصاص داده اند . این ساحل که دارای امکانات بسیار مانند دوش برای آبکشی های بدنتان که شنی شده اند ، صندلی ، چتر های آفتاب گیر ، اجاق هایی برای پخت و پز (( جوجه کباب ، کباب )) و فروشگاه هایی در جای جای ساحل برای فروش خوراکی های کوچک و سبک و بستنی است همانند پارک ساحلی یا ییلاقی شناخته می شود . این ساحل گشترده تشکیل شده از 5 ساحل کوچک است که دارای دو استخر بزرگ طبیعی نیز می باشد که شنا در آن ها آزاد است و با خیالی آسوده می توانید در این آب ها شنا کنید چرا که غریق نجات هایی در سر تاسر ساحل هستند که به تمام ساحل مشرف بوده و همینطور ساحل مشرف به سیستم های هشدار دهنده قوی می باشد .می توانید با هروسیله نقلیه ای به این ساحل از سواحل دبی و زیباترین سواحل دبی  بیایید اما وسیله ای که از همه آسان تر است مترو می باشد که در نزدیکی ساحل ایستگاهی به نام (( Al Quiadah ))  دارد و شما باید در این ایستگاه از مترو پیاده شوید .

ساحل بکر مرکاتو

2 _ ساحل مسکونی جمیرا /   Jumeirah Beach 

یکی از زیباترین سواحل دبی که دارای سه بخش جمیرا 1 ، ججمیرا 2 و جمیرا 3 است ساحل جمیرا نیز نام دارد که دارای دسترسی آسانی نیز می باشد چرا که در میان خیابانی طولانی  که به محله ی المینا  از یک سمت و از متی دیگر به الصفوح می رسد و دریا قرار گرفته است . این ساحل از معروف ترین سواحل دبی به دلیل دارا بودن ساحلی با شن های طلایی ، تمیزی بسیار و درختان نخل که طرفی  از این ساحل را احاطه کرده اند و چمن های سبز رنگ بسیارش و از همه مهم تر دو هتل بزرگ برج العرب و جمیرا دارای محبوبیت خاصی نیز است و همینطور دارای امکانات بسیاری نظیر دوش و آفتاب گیر ، صندلی های بسیار راحت و مسجدی به نام جمیرا است که افراد غیر مسلمان هم به داخل آن می روند می باشد و این موضوع این مسجد را از بقیه مسجد های دبی جدا کرده است . شما می توانید برای رفتن به این ساحل از سواحل دبی و زیباترین سواحل دبی تمامی وسایل نقلیه عمومی و شخصی استفاده کنید اما تردد با وسیله نقلیه عمومی راحت تر است بدین منظور با سوار شدن قطار می توانید در ایستگاه نزدیک این ساحل به نام (( Business Bay )) پیاده شوید و به طرف ساحل بروید .

ساحل بکر مرکاتو

3 _ ساحل روسی /   Russian Beach

یکی از بهترین سواحل دبی سواحلی که با توجه به امکانات کمی که دارد (( چند دوش و توالت )) اما دارای گردشگران بسیاری است ساحل روسی می باشد زیرا بسیار به جاده گردشگران ، فروشگاه های تنقلات فروشی نزدیک است . این ساحل را دلیل نام گذاری اش به دلیل ازدهام بسیار روسی ها و گردشگران آسیای شرقی است ساحل روسیه نامیده اند البته به دلیل نزدیکی اش به ساحل جمیرا برخی آن را جزوی از این ساحل و برخی آن را استقلال یافته می دانند .با توجه به امکانات ورزشی که سعی کرده است این ساحل فراهم کند بیشتر برای ورزش گردشگران به این ساحل می آیند و شما در طول روز افراد در حال ورزش را می بینید که ورزش هایی مانند شنا ، دو ، دوچرخه سواری و اسکیت بازی را انجام می دهند . خوب است بدانید که این ساحل در مجموعه زیباترین سواحل دبی در جهت مخالف برج العرب نیز می باشد .

ساحل بکر

4 _ ساحل کایت (( بادبادک ها )) /   Kite Beach

اگر می خواهید در بهترین سواحل دبی و یا زیباترین سواحل دبی بادبادک هوا کنید و یا به آسمانی که پر از بادبادک است تماشا کنید به ساحل کایت (( بادبادک )) واقع شده در نزدیکی جاده المناره بروید چرا که همه روزه هزاران بادبادک در آسمان این ساحل به هوا می روند و به نوعی همین موضوع باعث جذب گردشگران می شود و این ساحل را محبوب می کند . از امکانات این ساحل می توان به منقل هایی برای پخت غذا اشاره کرد که البته این منقل ها امروزه اجازه استفاده از آن ها وجود ندارد . از معایبی که می توان برای این ساحل نام برد نداشتن امکانات خوب ، و حتی نداشتن مغازه ای برای خرید تنقلات و افرادی که قصد آمدن به این ساحل را دارند باید از قبل خرید های خود را کرده باشند زیرا اگر بعد بخواهند برای خرید بروند از آنجایی که اکثر افراد با وسیله نقلیه به این ساحل می آیند وماشین شخصی ندارند تا فروشگاهی که در جاده المناره است باید مسافت زیادی را طی کنند . همانطور که گفته شد اکثر افراد با وسیله نقلیه عمومی به این ساحل می آیند از این رو در نزدیک ترین ایستگاه مترو به این ساحل به نام (( Noor Bank )) می توانید پیاده شوید و به سمت ساحل از نمونه سواحل دبی بروید .البته تاکسی هایی هم هستند که شما را به این ساحل می آورند .

ساحل

5 _ ساحل برج با چشم اندازی زیبا /   Burj Beach

اگر می خواهید در سواحل دبی نقطه ای که دید خوبی به برج العرب داشته باشد قرار بگیرید و در عین حالی که از دیدن این زیبایی در کنار غروب بی نظیر خورشید لذت می برید آرامش بسیاری هم داشته باشید می توانید در ساحل مجاور ضلع جنوبی ساحل کایت به نام ساحل برج بروید به نوعی این ساحل به دلیل غروب های بی نظیرش مشهور است . نام این ساحل از زیباترین سواحل دبیم برگرفته شده از برج العرب نیز می باشد . این ساحل در دست آماده سازی هایی برای رفاه گردشگران نیز می باشد تا امکانات آن از مشبک و تور والیبال که در همه جای آن دیده می شود فراتر برود . از این آماده سازی ها می توان به تعدادی کیوسک ، مغازه و بلندگو برای پخش موزیک اشاره کرد .

ساحل بکر دبی

6 _ ساحل خصوصی قنتوت /   Ghantoot Beach

ساحل زیبای دیگر واقع شده در جاده ی شیخ زید به سمت ابوظبی که باید برای ورودی آن 100 درهم (( در حدود 312 هزار تومان )) بپردازید ساحل قنتوت است که خصوصی بوده و متعلق به هتل قنتوت می باشد . این جز تنها ساحل خصوصی از میان سایر ساحل ها است که ورود برای عموم با پرداخت مبلغی آزاد بوده اما مطمئن باشید بعد از پرداخت پول و وارد شدن و دیدن شنا های طلایی ساحل ، زمین های والیبال ، منظره و چشم انداز بی نظیر ، محل های برپایی آتش برای پخت غذا خواهید فهمید که این ساحل زیبا ارزش این مبلغ را داشته و شما می توانید تعطیلات خوشی را با خانوادتان در این ساحل داشته باشید .برای رفتن به این ساحل آدرس دقیق آن بدین گونه است که ابتدا باید وارد جاده ابوظبی به سمت شیخ زاید شوید و سپس بعد از پیگیری تابلو های راهنما در نهایت به خروجی ساحل قنتوت خواهید رسید و باید بعد از آن از خانه های ییلاقی عبور کنید تا به میدانی برسید که در آنجا ورودی ساحل از وساحل دبی قرار دارد .

سواحل دبی

7 _ ساحل شنی جبل علی /   Jebel Ali Beach

یکی از بهترین سواحل دبی ساحل هایی که در آن چادر و کمپ بسیار می بینید ساحل جبل علی است که توریستان بسیار علاقه دارند تا شب را در آن چادر بزنند و این ساحل را کشف کنند همینطور به دیدن ستاره های بی نهایت زیبای آن بنشینند اما اگر تمایلی به این کار نداشتید می توانید در هتلی که در نزدیکی این ساحل با همان نام جبل علی قرار دارد اقامت داشته باشید و از ساحل زیبای آن به همراه وزش باد عالی و بادبادک هایی که در هوا به پرواز در آمده اند لذت ببرید . اکثر توریستان به این ساحل شنی خاکستری از زیباترین سواحل دبی  با دوچرخه یا ماشین های شاسی بلند می آیند . یکی از مواردی که این ساحل را از بقیه ساحل های ذکر شده جدا کرده است ساخت و ساز بسیاری است که در آن انجام شده اما باز هم فضاهای سبز و یا بوته هایی که در فاصله زیادی از هم در شن ها روییده اند را می توانید ببینید .

ساحل شنی

8 _ ساحل باز سازی  شده جی بی آر /   JBR Beach

اخیرا در ساحلی به نام جی بی آر از زیباترین سواحل دبی دولت امکانات رفاهی بسیار عالی مانند صندلی ، دوش ، سرویس بهداشتی ، رستوران برای صرف نهار و شام و امکانات ورزشی مانند راگبی و فیریزبی و مسابقات ورزشی رالی و والیبال ساحی را برای گردشگران نیز آماده کرده است که این موضوع باعث جذب گردشگر شده است و حتی به نوعی می توان گفت آن را به ساحلی جوان پسند تبدیل کرده است چرا که تا قبل از این امکانات این ساحل بسیار کثیف و پر از زباله و همین طور بدون امکانات بوده و همین امر سبب شده بود تا ساحلی متروکه بماند . شما برای آمدن به این ساحل بی نظیر می توانید با وسایل نقلیه عمومی مترو و تراموا به ایستگاه نزدیک موجود در کنار ساحل به نام (( Jumeirah lakes Tower )) بیایید و پیاده شوید و در نهایت با کمی پیاده روی به ساحل برسید .

ساحل دبی

9 _ ساحل بی نظیر رویال /   Royal 

یکی از بهترین سواحل دبی موجود در دبی با امکانات بی نظیر استخر های تمیز برای شنا ، رستوران با کیفیت ، آلاچیق های خصوصی ساحلی و کلبه ها ساحل رویال است که تمام این امکانات بی نظیر باعث شده است تا برای ورود به آن مبور شوید 500 درهم یا در حدود 420 هزار تومان را بپردازید هرچند که بعد از ورودتان مطمئن خواهید شد که ساحل ارزش این مبلغ را خواهد داشت . در نهایت می بینید که در پایان روز خاطره ای خوش و رمانتیک برایتان باقی مانده است .

ساحل رویال

10 _ ساحل مشهور چهار در چهار | 4x4 Beach

اگر می خواهید به تماشای غروب آفتاب در بهترین سواحل  بنشینید می توانید ساحل چهار در چهار واقع در کنار پارک ساحلی جمیرا را انتخاب کنید البته باید بدانید که از این ساحل نباید انتظار چندانی داشته باشید زیرا این ساحل فاقد امکانات بوده . همینطور خوب است در مورد تاریخچه نام گذاری این ساحل بدانید که چهار در چهار از روی ماشین های آف رود به دلیل تعدد زیادشان در این ساحل زیبا با شن های طلایی و طوسی نام گرفته است . با توجه به نداشتن امکانات این ساحل از زیباترین سواحل دبی اما یکی از مشهور ترین خلیج های دبی نیز می باشد .

سواحل دبی

11 _ سان ست ساحل کوچک جمیرا /   Sunset 

همانطور که در قبل گفته شد ساحل جمیرا دارای 5 ساحل کوچک است که یکی از این سواحل جزو زیباترین سواحل دبی ، رمانتیک ترین و آرام ترین ساحل ها با شن های طلایی نیز می باشد که ساحل سان ست نام دارد که دارای امکانات خوبی چون برخی بازی های شاد کننده مانند بادبادک بازی و صندلی برای آفتاب گرفتن و ... است  . یکی از کارهای لذت بخش در این ساحل که گردشگران را از مسافت های دور به این نقطه می کشاند نگاه کردن به غروب خورشید نیز است و به همین منظور هم نام این ساحل را سان ست گذاشته اند . در ساعاتی که وقتتان را در این ساحل می کذرانید می توانید از تفریحات مهیج این ساحل مانند قایق سواری ، بادبادک بازی ، آفتاب گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید استفاده کنید وو برای خودتان در پایان روز انبوهی از خاطرات زیبا از بهترین سواحل دبی داشته باشید و به یادگار ببرید .

ساحل جمیرا

12 _ ساحل بکر مرکاتو /   Mercato

اگر می خواهید به ساحلی آرام و بکر در مجموعه بهترین سواحل دبی بروید و در سکوت تنها به تماشای خورشید بپردازید می توانید ساحل خصوصی مرکاتو یا (( ساحل مخفی ، هیدن بیچ )) را انتخاب کنید . این ساحل به دلیل اختصتصی بودنش توجهی به آن نشده و دولت امکانات رفاهی برای این ساحل تدارک ندیده است و در زمان ورودتان به این ساحل به جای هر تفریحی تنها می توانید گردشگرانی را ببینید که در حال آفتاب گرفتن هستند .

ساحل بکر مرکاتو
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی شماری از زیباترین سواحل و استخرهای روباز دبی

مسلم علیمحمدی ، چهارشنبه 15 آذر 1402

با ما در مقاله زیباترین سواحل و استخرهای روباز دبی همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین سواحل و استخرهای روباز دبی آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :