آشنایی با سیستم مترو و نقشه مترو سئول

سئول پایتخت کشور کره جنوبی و بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. این شهر از لحاظ ساختار شهری بسیار پیشرفته است. گفته می شود مترو سئول سومین شبکه ی بزرگ مترو در جهان بوده و حتی از متروی پیشرفته ترین کشورهای جهان مانند آمریکا نیز پیشی گرفته است. شبکه ی حمل و نقل زیرزمینی سئول با 20 خط و 256 ایستگاه، سالانه 200 هزار نفر را جابجا می کند. در این بخش قصد داریم شما را با مترو سئول، نقشه مترو سئول، ایستگاه مترو سئول و امکانات آن آشنا کنیم، با ما همگردی همراه باشید.

متروی سئول

سیستم پیشرفته ی حمل و نقل زیرزمینی در سئول

امروزه مترو یکی از بهترین وسایل حمل و نقل شهری در شهرهای بزرگ و پرترافیک جهان محسوب می شود. از بین سیستم های حمل و نقل زیرزمینی دنیا تعدادی از آن ها بسیار پیشرفته بوده و امکانات خاصی برای آسایش مسافران خود فراهم کرده اند. کشور آسیایی کره جنوبی نیز یکی از این سیستم های پیشرفته را داراست. در ادامه ویژگی های خاص سیستم متروی سئول، ایستگاه مترو سئول و نقشه مترو سئول را معرفی می کنیم.
1) یکی از بهترین امکانات این سیستم، دستگاه های پیشرفته ی بلیط در متروی سئول می باشد. در این جا مسافران نیازی به خرید بلیط ندارند. آن ها می توانند نرم افزار مربوط به مترو را دانلود کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند. آن گاه به راحتی و با کمک این دستگاه ها می توانند سوار مترو شوند. با این کار نیازی به ایستادن در صف و وقت گذاشتن برای خرید بلیط ندارند.
2) اگر مسافران نقشه مترو سئول را نداشته باشند یا تمایل به خرید بلیط داشته باشند، به راحتی می توانند از دستگاه مربوطه پول خرد تهیه کرده و بلیط مترو را خریداری نمایند. از این رو نیازی به حمل پول خرد نیست. 
3) در تمامی ایستگاه های متروی سئول نقشه های بزرگی دیده می شود که با کمک آن ها مسافران به راحتی می توانند بهترین مسیر را برای رفت و آمد خود انتخاب نمایند.
4) در سکوی انتظار مسافران، تعدادی درب کشویی در محل سوار شدن تعبیه شده است. این درها مانع از افتادن مسافران در مسیر قطار و آسیب دیدن آن ها می شود
5) تعدادی صفحه ی نمایش در ایستگاه مترو وجود دارد که در هر زمان مکان قطار را نشان می دهد. از این رو مسافران می توانند زمان انتظار خود را محاسبه و برای آن برنامه ریزی نمایند.
6) صفحات نمایشی هم هستند که در کنار اسم ایستگاه بعدی، زمان و مسافت رسیدن به ایستگاه را نیز نشان می دهند.
7) بر روی این صفحات نمایش گاهی نمایش های سرگرم کننده نیز برای مسافران گذاشته می شود.
8) وجود صفحات نمایش بزرگ برای تبلیغات در ایستگاه های مترو می تواند به معرفی و فروش بهتر محصولات کمک کند.
9) دستگاه های فروش اتوماتیک (vending machine) یکی دیگر از امکانات متروی سئول می باشد. همچنین فروشگاه هایی نیز در بعضی از سکوهای انتظار مترو دیده می شود.
10) برای امنیت بیشتر و صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی هیچ کدام از قطارها راننده ندارند و این یکی از عمده ترین تفاوت های این سیستم می باشد.
11) یکی دیگر از امکانات فوق العاده ایستگاه مترو سئول، استفاده از وای فای در تمامی ایستگاه های آن می باشد.
12) در بخش هایی از قطارها صندلی هایی وجود دارد که مخصوص خانم های باردار و افراد سالمند است. حتی زمانی که قطار پر از مسافر باشد هیچ کس بر روی این صندلی ها نمی شیند. البته این جزو یکی از رفتارهای درست و مناسب مردم این کشور نیز محسوب می گردد.
13) در ایستگاه آخر صفحات نمایش مسیر خروج را به مسافران نشان می دهند.
15) در راه خروج از سالن مترو، تابلوی تبلیغاتی بزرگی قرار داده شده که توجه مسافران را به خود جلب می کند.
16) یک مسیر مخصوص برای افرادی که نمی توانند درست راه بروند، تعبیه شده است. در این مسیر پیاده روی متحرک نیز وجود دارد
17) پله برقی های این شبکه ی مترو طوری طراحی شده اند که فقط زمانی حرکت می کنند که مسافر بر روی آن ها پا بگذارد. از این رو در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می شود.
18) سرویس بهداشتی های متروی سئول بسیار تمیز است. یکی از جالب ترین نکاتی که وجود دارد این است که هیچ دستمال توالتی در سرویس های مترو یافت نمی شود. مسافران باید از دستگاه های فروش اتوماتیک لوازم بهداشتی مورد نیاز خود را خریداری نمایند.
19) تعدادی خطوط زرد در تمام ایستگاه ها دیده می شود . این خطوط برای کسانی است که اختلال بینایی دارند تا بتوانند مسیر خود را راحت تر پیدا کنند.
20) در انتهای مسیر نیز نقشه ی بزرگی برای پیدا کردن راه خروج دیده می شود.

متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
راننده
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول
متروی سئول

همان طور که مشاهده می گردد، همه چیز کاملا حساب شده و منظم طراحی شده است. به همین دلیل است که متروی سئول را حتی پیشرفته تر از متروی نیویورک می دانند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با مترو پاریس | چگونه از متروی پاریس استفاده کنیم؟

سعید حسنی ، دوشنبه 1 آبان 1396

شبکه قطار زیرزمینی در پاریس 380 ایستگاه دارد و به همین دلیل بهترین راه برای رسیدن به حوالی هر نقطه از شهر است.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 19 شهریور 1401

    سلام. من می خواستم بدانم آیا بندرعباس که بزرگترین و قدیمی تریم بندر ایران است صاحب مترو است. آنچه من دریافت کردم جواب خواست من نبود. بلکه راجع به مترو سیول در کره جنوبیست. که هیچ ربطی به عملیات ساخت مترو در ایران ندارد. بلکه حسرت میآورد. لطفا در مورد اینکه چکار کنیم ما هم بتوانیم روزی به کره جنوبی در همه امور نه تنها مترو برسیم و آن همت دولت و مجریان دلسوز حکومت را می طلبد

    • 29 مهر 1396

    عالی بود تشکر لطفا از این مطالب بیشتر انتشار دهید تا فرهنگ مردم و توجه شهرداری ها بیشتر شود......