رزرو هتل | چگونه هتل رزرو کنیم؟؟

من معمولا بدون رزرو قبلی به سفر می روم. یکی از کارهای روزانه ی دشوار چک کردن هتل ها و پاسیون ها و انتخاب یکی از آنها است. در اروپا همه چیز ممکن است آسان باشد، اما لیست هتل ها غیر قابل اعتماد و غیر ضروری اند. در حال حاضر مسافران مانند کابوس در کارتون دنیای هستونز، باید همیشه آینده نگر باشند. اگر قصد رزرو هتل و اتاق دارید در اینجا اصول اولیه ی رزرو اتاق آمده است با همگردی همراه باشید تا به جواب چگونه هتل رزرو کنیم، برسیم....

رزرو هتل

چگونه هتل رزرو کنیم؟

معمولا راحت ترین راه برای رزرو اتاق، رزرو از طریق وبسایت هتل است. در بسیاری از این سایتها فرم درخواست رزرو اتاق وجود دارد (برای بهترین نرخ ها به جای سایت های مربوط به آژانس رزرو اتاق از سایت رسمی رزرواسیون هتل استفاده کنید). اگر در سایت هیچ فرم درخواست یا رزروی پیدا نکردید، یک ایمیل بفرستید. بسیاری از هتل های اروپایی به مهمانانی که فقط می توانند انگلیسی صحبت کنند عادت دارند.
مسئولین هتل یکسری اطلاعات از شما می گیرند:
تعداد و نوع اتاق هایی که نیاز دارید.
چند شب در هتل اقامت خواهید داشت.
تاریخ رسیدنتان به هتل (تاریخ را به سبک اروپایی بنویسید؛ یعنی به صورت : سال/ ماه/ روز).
تاریخ عزیمتتان از هتل
هر گونه نیاز ویژه (مثلا تخت دونفره یا تخت جدا شو، تخت بچه، حمام در اتاق یا حمام در سالن، تهویه ی مطبوع، سکوت، منظره، اتاق در طبقه ی همکف یا بدون پله، و نظیر آن)
وقتی می خواهید اتاق رزرو کنید در مورد تمام تخفیف ها سوال کنید.

رزرواسیون

گرفتن تایید رزرواسیون هتل

بیشتر هتل ها برای تایید رزرو شما و نگه داشتن اتاق برایتان، شماره ی کارت اعتباریتان را از شما می گیرند. می توانید شماره ی کارتتان را ایمیل کنید (من معمولا از این روش استفاده می کنم) اما راهکار امن تر این است که اطلاعات محرمانه تان را از طریق تماس تلفنی، از طریق ارسال دو ایمیل (در هر ایمیل نیمی از شماره ی کارت اعتباریتان را ارسال کنید) یا از طریق فرم های آنلاین رزرواسیون هتل، ارسال کنید. اگر نگران این هستید که مسئولان هتل ممکن است رزرو شما را فراموش کنند، می توانید از تایید رزرواسیون هتل، یک نسخه ی چاپی تهیه کرده و آن را به همراه داشته باشید.
در مورد B&Bهای کوچک که معمولا کارت اعتباری قبول نمی کنند ممکن است نیاز به پرداخت پول پیش نداشته باشید؛ اما در برخی جاها (که البته زیاد همه گیر نیست) صاحبان برخی از B&Bها از شما مقداری پول پیش دریافت می کنند تا اتاق مورد نظرتان را برایتان رزرو کنند.( به لطف Pay Pal این کار خیلی آسانتر شده است). در زمان های کسادی برخی از موسسات و هتل ها اتاق را برایتان رزرو نگه می دارند به شرطی که در اوایل روز برای تحویل اتاق بروید. هر قدر زودتر برای تحویل گرفتن اتاق بروید احتمال اینکه اتاق را برایتان نگه دارند بیشتر است. اگر فکر می کنید که ممکن است دیر برسید تماس بگیرید و به مسئول هتل یا صاحب اتاق اطمینان بدهید که در حال آمدن هستید.

رزرو هتل

لغو رزرواسیون

اگر می خواهید رزرو هتل خود را کنسل کنید، این کار را مودبانه و هوشمندانه انجام دهید و تا جای ممکن در مورد دلیل لغوتان توضیح دهید به خصوص به مسافرخانه ها و مکان های کوچکی که توسط خانواده ها اداره می شود. در صورتی که صورتحساب را پرداخت کرده اید درخواست دهید تا با لغو رزرو شما موافقت کنند. حواستان را جمع کنید: گاهی قوانینی در مورد ممنوعیت لغو رزرو هتل وجود دارد، قبل از انجام، عملیات رزرو هتل را با دقت خوانید. مثلا ممکن است در اطلاعیه ی کوتاهی ذکر شده باشد که اگر رزرو خود را لغو کنید پول پیش به شما عودت داده نخواهد شد، یا هزینه ی یک شب تا تمام مدت رزرو باید پرداخت شود. در رزرو اینترنتی ممکن است پول پیش پرداخت از حساب شما کم شود و گزینه ای برای بازپس گیری پول در صورت کنسل کردن رزرو وجود نداشته باشد.

هتل

تایید مجدد رزرواسیون

چند روز قبل از رسیدن به مقصد تماس بگیرید و از قطعی شدن رزروتان مجددا تایید بگیرید. این کار باعث می شود که در صورتی که واقعه ی ناخوشایندی رخ داده باشد و عملیات رزرو شما دچار مشکل شده باشد، وقت کافی برای تدبیر اندیشی داشته باشید. در مورد هتل های کوچک و  B&B ها که پذیرش بیست و چهار ساعته ندارند، من روزی که می خواهم به آن هتل یا B&B بروم با میزبانم تماس می گیرم تا به او بگویم که چه ساعتی به آنجا می رسم، این مسئله خیلی مهم است بخصوص اگر دیر برسید (مثلا بعد از ساعت 5 عصر).

رزرو هتل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چگونه یک هتل خوب با قیمت مناسب رزرو کنیم ؟

مهیار قاسمی ، جمعه 21 مهر 1396

برای رزرو کردن هتل سعی کنید که بهترین هتل را با بهترین قیمت و بهترین شرایط و مطابق با نیازتان انتخاب کنید . همیشه پیش از آن که سفر خود را آغاز کنید...

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :