سفر به جام جهانی 2018 روسیه | راهنمای سفر به کازان

در این مطلب از سفر به کازان و مناطق دیدنی کازان برایتان می گوییم. شهر کازان یا قازان Kazan، با عنوان "استانبول" منطقه ولگا Volga خوانده می شود. چرا که اروپا و آسیا در این شهر به هم پیوند خورده اند. این شهر در حدود 150 سال قدیمی تر از شهر مسکو است و پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه به شمار می رود. شهر اولیه کازان روی تپه ای دیگ مانند بنا شده بود و واژه «کازان» Kazan در زبان تاتاری به معنای دیگ است. با جمعیتی در حدود 1.3 میلیون، تاریخ غنی، فرهنگ عمیق و تاثیر اقتصادی قوی، از بسیاری جهات، شهر کازان، بعد از مسکو و سنت پیترزبورگ، دارای بالاترین استانداردهای زندگی در کشور روسیه است. در سفر به این شهر، فستیوال ها و رویداد های مختلفی وجود دارند که می توانید طی اقامتتان در آنها شرکت کنید؛ رویداد هایی مانند فستیوال باله و اپرای بین المللی، انواع فستیوال های موسیقی، کنسرت های خوانندگان محبوب و بسیاری دیگر از موارد جالب دیگر مانند سیرک بین المللی آفتاب Cirque du Soleil که به طور منظم برنامه های خود را در این شهر برپا می کند. و البته فستیوال تابستانی که هر ساله در آغاز ماه ژوئن (اواخر خرداد) برگزار می گردد. علاوه بر این، می توانید از ایستگاه های رودخانه، سفری روی قایق در رودخانه ولگا Volga داشته باشید. این سفرها دو ساعت طول می کشند، چند بار در روز انجام می گیرند و هزینه انجام آنها 180 روبل است.  جام جهانی 2018 روسیه هم نزدیک است و  بازار تور روسیه گرم، بنابراین برای آشنایی بیشتر با شهر کازان، این مطلب همگردی را بخوانید.

کازان ، روسیه

کرملین کازان Kazan Kremlin

کرملین کازان Kazan Kremlin بخش اصلی ارگ های تاریخی تاتارستان در شهر کازان است و یکی از مناطق دیدنی کازان. این بنا، سمبل شهر کازان، قلب جمهوری، محل اقامت رییس جمهور تاتارستان و جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. این اَرگ در قرن شانزدهم میلادی روی ویرانه های دژ تاتار خان و به دستور ایوان مخوف ساخته شد. برای ورود به موزه این بنا، می بایست از ورودی برج  استفاده کنید. کلیسای Christian Orthodox Annunciation Cathedral که به عنوان بخشی از کرملین کازان Kazan Kremlin در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است، قدیمی ترین نیایشگاه سنگی در منطقه رودخانه ولگا محسوب می شود. تاتارستان، یک جمهوری منحصربفرد است که مسیحیت و اسلام برای صدها سال در کنار هم زیسته اند و فرهنگ های مردم آنها در این منطقه در هم تنیده شده است.

کرملین کازان Kazan Kremlin

کرملین کازان Kazan Kremlin

مسجد قل شریف Qol Sharif

شما می توانید گشت و گذار خود در شهر را با مسجد قل شریف Qol Sharif یکی از بزرگ ترین مسجد های اروپا و یکی از مناطق دیدنی کازان با ظرفیت 10000 نفر آغاز کنید. نام این مسجد از نام سید قل شریف Qol Sharif آخرین امام جماعت این مسجد در میانه قرن شانزدهم میلادی که از فرماندهان دفاعی شهر قازان بود و در طول اشغال این شهر کشته شد گرفته شده است. بازسازی این مسجد که دچار آتش سوزی شده بود در سال 1997 آغاز شده و در سال 2005 تکمیل شد. سکوی این مسجد، یک مکان فوق العاده برای انداختن یک تصویر پانورامایی است. نمای بیرونی مسجد که انعکاسی از ترکیب معماری مدرن و سنت های معماری تاتاری می باشد بسیار چشم نواز است. درون این بنا نیز با شیشه های رنگی، تزئینات موزاییکی، تزئینات هنری ساخته شده از طلا، گچ کاری ها، لوستر عظیم شیشه ای و فرش های ایرانی آن مانند نمای بیرون آن تاثیر گذار است. نکته قابل توجه دیگر، وجود موزه فرهنگی اسلامی در درون این مسجد است.

مسجد قل شریف Qol Sharif

مسجد قل شریف Qol Sharif

کلیسای جامع اپیفانی The Cathedral of the Epiphany

کلیسای چوبی Epiphany در قرن هفدهم میلادی ساخته شده بود؛ اما در اواسط قرن هجدهم، به طور کامل تخریب شد تا یک کلیسای سنگی به جای آن ساخته شود. بلندترین بنای این مجموعه کلیسایی،  می باشد که دو میلیون آجر برای ساختن آن به کار رفته است. بازدید کنندگان در سفر به کازان می توانند به بالاترین نقطه  که 74 متر ارتفاع دارد بروند و چشم انداز زیبای شهر را تماشا کنند، شاید به همین دلیل هم هست که یکی از مناطق دیدنی کازان می باشد.

کلیسای جامع The Cathedral of the Epiphany

کلیسای جامع The Cathedral of the Epiphany

ساختمان وزارت کشاورزیMinistry of Agriculture and Food of the Republic of Tatarstan

این قصر تماشایی در قرن بیست و یکم ساخته شده است و ساختمان جدید وزارت کشاورزی جمهوری تاتارستان محسوب می شود یکی از مناطق دیدنی کازان هست. این بنا بخاطر سادگی و عظمتی که دارد و ویژگی هایی که از سبک معماری باروک در آن به کار رفته است مورد توجه همگان قرار گرفته است. مساحت این قصر 17 هزار متر مربع است و در قسمت مرکزی آن،، درخت برنز 20 متری ساخته شده که نمایشگر اصالت و طبیعت ستودنی کار کشاورزان در این سرزمین است. در قسمت تاج درخت، طاقی ورودی بنا ساخته شده که با شاخه های زیتون کنده کاری شده تزئین شده است. این ساختمان نه تنها در روشنایی روز، که در هنگام شب نیز بسیار دیدنی است. شب هنگام، بخش جلویی ساختمان با نورپردازی روشن می شود و نور سبزی بر روی درخت و طاقی ساختمان تابیده می شود که منظره ای تماشایی را به وجود می آورد.

ساختمان وزارت کشاورزیMinistry of Agriculture and Food of the Republic of Tatarstan
ساختمان وزارت کشاورزیMinistry of Agriculture and Food of the Republic of Tatarstan

ساختمان تئاتر عروسکی Tatar State Puppet Theater

ساختمان تئاتر عروسکی تاتار Tatar State Puppet Theater یکی از جاذبه های دیدنی شهر کازان است که بویژه می تواند برای خانواده ها بسیار جالب باشد. برای سال های متمادی، تئاتر عروسکی این منطقه در یک فضای کوچک در کلیسایی قدیمی اجرا می شد تا این که این قلعه جادویی با برج ها و ستون های زیبای آن در بهار 2012 افتتاح شد. دو سالن تئاتر 250 نفره و 100 نفره درون این بنا وجود دارد که انواع تئاترهای عروسکی کودکان و بزرگسالان در آنها اجرا می گردد.

ساختمان تئاتر عروسکی Tatar State Puppet Theater
ساختمان تئاتر عروسکی Tatar State Puppet Theater

مرکز خانوادگی کازان Kazan Family Center

مرکز خانوادگی کازان Kazan Family Center یک بنای عظیم است که به یکی از جالب ترین سمبل های نوسازی شهر کازان تبدیل شده است. این ساختمان که به عنوان قصر برگزاری مراسم ازدواج به کار برده می شود به شکل یک دیگ عظیم که بر روی یک اجاق قرار گرفته، طراحی شده است. در این بنا، اتاق های جدا برای عروس ها و دامادها و همچنین چندین سالن مخصوص ضیافت و جشن قرار دارد. سه سالن اصلی این مرکز که با نام های سالن طلایی Golden، سالن نقره ای Silver و سالن شرقی Oriental خوانده می شوند، آمادگی برگزاری 100 مراسم عروسی در روز را دارند. محبوبیت مرکز خانوادگی کازان  بخاطر این است که یکی از بهترین چشم انداز ها از شهر کازان را به بازدید کنندگان خود ارائه می کند. سکوی تماشای چشم انداز شهر به صورت دو طبقه ساخته شده و بر روی بام این ساختمان قرار گرفته است. هزینه بلیط ورود به این بنا 50 روبل یا یک دلار می باشد.

مرکز خانوادگی کازان Kazan Family Center

مرکز خانوادگی کازان Kazan Family Center

پل هزاره The Millennium Bridge

پل هزاره Millennium Bridge بلندترین پل شهر کازان  به طول 1524 متر می باشد که به مناسبت جشن هزار سالگی شهر کازان افتتاح شده است. این پل دارای یک ستون مرکزی به شکل حرف انگلیسی ام M (حرف اول کلمه میلنیوم Millennium به معنی هزاره) می باشد که 45 متر ارتفاع دارد. این پل، دو سوی رودخانه کازانکا Kasanka را به هم متصل می کند و یکی از سمبل های قابل توجه شهر کازان محسوب می گردد. پیشنهاد ما این است که شب هنگام، زمانی که پل هزاره تحت نورپردازی های ویژه قرار می گیرد و حرف M در میانه آن، به یکی از روشن ترین و واضح ترین بخش های این شهر تبدیل می شود، بنابراین در سفر به کازان به دیدن این پل بروید.

پل هزاره The Millennium Bridge

پل هزاره The Millennium Bridge

مجموعه تفریحی هرمی Entertainment Complex Pyramid

بنای هرمی شکل Entertainment Complex Pyramid در شهر کازان که 30 متر ارتفاع دارد، در سال 2002 افتتاح شده است و بازدیدش را در سفر به کازان نباید از دست داد. این بنا که با نمایی تماما شیشه ای ساخته شده، دارای دو رستوران، شش بار، یک باشگاه بولینگ، باشگاه ورزشی، دیسکو، کافه و یک سالن کنسرت 1100 نفره در نوک هرم می باشد. اغلب کنسرت های مهم شهر کازان و همچنین فستیوال بین المللی فیلم کازان در این ساختمان برگزار می گردد.

مجموعه تفریحی هرمی Entertainment Complex Pyramid

مجموعه تفریحی هرمی Entertainment Complex Pyramid

موزه ملی جمهوری تاتارستان National Museum of the Republic of Tatarstan

موزه ملی جمهوری تاتارستان National Museum of the Republic of Tatarstan در شهر کازان، یکی از قدیمی ترین موزه های کشور روسیه  و مناطق دیدنی کازان محسوب می شود که در سفر به کازان حتما باید از آن دیدن کرد. در این موزه که در سال 1895 افتتاح شده است، کلکسیون چهل هزار اثر از هنرمند تاتار، آندره فدوروویچ لیکاچو و یادبودهایی از فرهنگ و تمدن تاتارستان به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی جمهوری تاتارستان National Museum of the Republic of Tatarstan

موزه ملی جمهوری تاتارستان National Museum of the Republic of Tatarstan

معبد تمام ادیان The Temple of All Religions

این بنای خارق العاده که با نام های معبد هفت مذهب Temple of Seven Religions و معبد جهانی Universal Temple نیز خوانده می شود، یکی از زیباترین مناطق دیدنی کازان به شمار می رود. ظاهر این معبد با گنبد ارتدوکس یونانی و مناره های روسی آن، به قصر ها و ساختمان های زیبا و رنگارنگ پارک های دیزنی لند شباهت دارد و ساختمان آن به سبک های مختلف معماری مذهبی مانند کلیسای ارتدوکسی، مسجد مسلمانان، کنیسه یهودیان و غیره ساخته شده است. این بنا به عنوان نیایشگاه فعال هیچ کدام از این مذاهب به کار برده نمی شود، بلکه به گفته طراح آن "ایلدار خانف" این معبد، "معبد فرهنگ و حقیقت" است. در این بنا، یک موزه، یک گالری هنری و یک سالن کنسرت وجود دارد و در آن، به جای مراسم مذهبی، رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار می گردد.

معبد تمام ادیان The Temple of All Religions

معبد تمام ادیان The Temple of All Religions

برج Suyumbike

افسانه برج Suyumbike به این صورت است که قول ازدواج Suyumbike شاهزاده تاتار به ایوان مخوف داده شده بود. یعنی همان ایوان چهارم واسیلیویچ ، از تزاران امپراتوری روسیه که به خاطر جنایات بی بدیلش در کشور روسیه به او لقب «ایوان مخوف» داده اند. اما شاهزاده Suyumbike تنها در صورتی قبول می کرد با وی ازدواج کند که او می توانست بلند ترین برج شهر کازان را در هفت روز بسازد. ایوان مخوف این کار را انجام داد، اما شاهزاده Suyumbike به جای تسلیم کردن خودش و مردم تاتار به این حاکم روس، از برج بالا رفت و خود را از برج به پایین انداخت. مردم محلی مطمئن نیستند که این افسانه حقیقت داشته باشد، اما از این داستان خوششان می آید. در حال حاضر ، هرچند بالا رفتن از پله های این برج برای عموم آزاد نیست اما بازدید این مکان را در سفر به کازان از دست ندهید.

برج Suyumbike

خیابان بومن Bauman Street

خیابان پیاده رویی که بین کرملین کازان Kremlin و میدان توکای Tokai Square و هتل تاتارستان Hotel Tatarstan کشیده شده است، با نام خیابان بومن Bauman Street شناخته می شود و یکی از مناطق دیدنی کازان هست. این خیابان پر از بوتیک، فروشگاه های سوغاتی، کیوسک، کافه، بار و رستوران و فرصت فراوان برای تماشای مردم است. مجسمه های این خیابان به طور ویژه ای جالب هستند، بنابراین در سفر به کازان حتما از این خیابان دیدن کنید.

خیابان بومن Bauman Street

خیابان بومن Bauman Street

رستوران ها و بار های کازان

رستوران بین المللی آمریکانو Americano در هتل رامادا کازان Ramada Kazan Hotel فضایی گسترده با میزهایی نزدیک بهم دارد. در این رستوران، قیمت ها کمی بالاتر از میانگین هستند. منوی کودکان بسیار ساده تر و قیمت های آن مناسب تر هستند. رستوران Perekrestok Jazza (Jazz Crossing) به کلوب جاز jazz club چسبیده است و شب ها در آن، کنسرت های زنده برگزار می شود. اما در طول روز، می بایست به پوسترهای موزیسین های روی دیوار بسنده کنید. مردم اغلب بخاطر فضای این رستوران به آن سر می زنند و خوش طعم بودن غذای آن در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد. این رستوران، منویی ترکیبی از غذاهای تاتار، روس و اروپایی به میهمانان خود ارائه می کند. رستوران بار BEERLOZHA (BEERLODGE) با نمایش فوتبال در تلویزیون بزرگ و نوشیدنی های عالی خود، مکانی متعلق به همه از زن و مرد و کودک به شمار می رود و تنها مختص به مردان نیست. منوی این رستوران بسیار جذاب است و همه غذاهای آن ساده، سالم و خوش طعم هستند. در کنار غذاهای عالی، نوشیدنی های فوق العاده ای نیز برای خوشایند مشتریان این بار سرو می گردد. دیوارهای این بار از تی شرت های بازیکنان فوتبال کازان پوشیده شده اند و تلویزیون های آن، اکثرا در حال پخش برنامه های ورزشی هستند. همچنین یک اتاق جشن با ظرفیت 20 نفر در این بار وجود دارد.

رستوران Perekrestok Jazza (Jazz Crossing)

رستوران بار BEERLOZHA (BEERLODGE)

اقامت در سفر به کازان

مسافرخانه Bulgaru Hostel در مرکز تاریخی شهر کازان، مراقبت و آرامش یک هتل خانوادگی را با فضای آزاد و پر نشاط یک مسافرخانه دانشجویی ترکیب کرده است. این هتل دارای پذیرش 24 ساعته می باشد و قوانین رسمی و دست و پاگیر هتل های قدیمی اتحاد جماهیر شوروی را ندارد. وای فای رایگان نیز جزو سرویس این هتل می باشد.

هتل میلنا Milena Hotel یک هتل تمیز و ساکت در نزدیکی ایستگاه قطار کازان می باشد که از خیابان بومن و کرملین کازان Kremlin به اندازه یک پیاده روی کوتاه فاصله دارد. به یاد داشته باشید که این هتل آسانسور ندارد؛ پس بهتر است یک اتاق در طبقه اول درخواست کنید.

هتل Courtyard Kazan در خیابان کارل ماکس Karl Marx دارای اتاق هایی با پنجره های بزرگ و چشم انداز زیبا از کرملین کازان می باشد. بار موجود در لابی این هتل، دارای طراحی نوآورانه، فضای پر آرامش و وای فای رایگان است. در رستوران اصلی آن، صبحانه تمام آمریکایی نیز سرو می شود. بار روی بام این هتل، چشم انداز های زیبا از شهر کازان و نوشیدنی های کوکتل خوش طعم به میهمانان خود ارائه می کند.

هتل میلنا Milena Hotel

هتل Courtyard Kazan

جا به جایی در سفر به کازان

بیشتر بخش های مرکز شهر و جاذبه های اصلی گردشگری نزدیک به هم هستند و رفت و آمد بین آنها با پیاده روی ممکن است. اتوبوس های عمومی فراوان و ارزان هستند؛ اما برای این که بتوانید علائم خیابان ها را بخوانید یا بپرسید که مقصد اتوبوس ها چیست می بایست زبان روسی بدانید. تاکسی های شهر همیشه در دسترس هستند و اغلب می بایست تلفنی با آنها ارتباط برقرار کنید. این تاکسی ها اغلب در مکان های پر مسافر مانند ایستگاه قطار یافت می شوند. سیستم متروی شهر کازان در حال گسترش است و نقشه رایگان آن در پذیرش هتل ها موجود می باشد.

کازان ، روسیه

امنیت در کازان

از دهه 70 تاکنون، شهر کازان به داشتن کمترین امنیت در بین شهر های روسیه مشهور بوده است و عبارت "پدیده کازان" به یکی از مفاهیم اجتماعی و روزنامه نگاری این کشور نیز بدل گردیده است. اما از اواخر دهه 90، وضعیت امنیت این شهر به طرز قابل توجهی تغییر یافته است. این شهر میزبان بسیاری از رویدادهای بین المللی بوده و در نتیجه آن، سیستم پلیسی این شهر مدرن تر شده و درصد جرم به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

کازان ، روسیه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به جام جهانی 2018 روسیه | راهنمای سفر به سوچی

ن. چرمچی ، یکشنبه 16 مهر 1396

برای آشنایی بیشتر با شهر سوچی، پایتخت تابستانی روسیه ، این مطلب همگردی را بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :