سفر به جام جهانی 2018 روسیه | راهنمای سفر به کالینینگراد

در این مطلب از سفر به کالینینگراد و مناطق دیدنی کالینینگراد برایتان می گوییم. کالینینگراد Kaliningrad شهری بندری و مرکز استان کالینینگراد در روسیه است. این استان از بقیه خاک روسیه جداست و توسط لیتوانی و لهستان و دریای بالتیک محاصره شده است. شهر کالینینگراد شرقی ترین شهر بزرگ آلمان تا پیش از پیوست شدن به خاک اتحاد شوروی در پایان جنگ دوم جهانی بود. این منطقه که 300 کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد پس از جنگ جهانی دوم از آلمان گرفته شد. نام قدیمی این شهر در زبان آلمانی کونیگسبرگ Königsberg بود که به معنی «شاه کوه» است. شهر قدیم کونیگسبرگ به خاطر معماری شاهانه و باشکوه و همچنین فرهنگ دنیا دیده اروپایی مشهور بود، در حالی که شهر کنونی (کالینینگراد) که سالیان سال، پایگاه مرزی اتحاد جماهیر شوروی به شمار می رفت، نشانه هایی از آن دوران را نیز در خود دارد. اما با وجود ردیف بی شمار ساختمان های مهر شده به نشانه های استالین و بناهای به جا مانده از اتحاد جماهیر شوروی سابق، این شهر بخاطر وجود پارک های سرسبز، بخش های تاریخی نوسازی شده، موزه های استثنائی، محله های جذاب و دروازه های مشهور آن، بسیار چشم نواز و خوشایند است. بعلاوه، گشت و گذار در شهر کالینینگراد بسیار آسان است؛ چرا که سیستم حمل و نقل عمومی بسیار فعالی دارد و مردم محلی با میهمان نوازی مثال زدنی، در هر موردی به بازدید کنندگان یاری می رسانند.  جام جهانی 2018 روسیه هم نزدیک است و  بازار تور روسیه گرم، بنابراین برای آشنایی بیشتر با شهر کالینینگراد، این مطلب همگردی را بخوانید.

سفر به کالینینگراد / شهر کوچک تاریخی در کشور روسیه

تاریخچه کالینینگراد

قدمت تاریخی کالینینگراد به قرن سیزدهم میلادی می رسد، زمانی که با نام کونیگسبرگ، مرکز استان آلمانی پروس شرقی، پیش از آن دوک نشین پروس و پیش تر از آن ایالت طبقه تئوتونیک پروسی بود. این شهر، مرکز علمی و فرهنگی کشورهای آلمان، لهستان و لیتوانی به شمار می رفت و محل زندگی فیلسوف مشهور امانوئل کانت Immanuel Kant و نویسنده آلمانی ارنست تئودور آمادئوس هافمن Ernst Theodor Amadeus Hoffmann بود. امانوئل کانت چنان به زادگاهش افتخار می کرد که در طول عمرش هیچ گاه این شهر را ترک نکرد و همیشه عنوان می کرد که نیازی به انجام سفرهای خارجی ندارد، چرا که کشتی ها خودشان برای تعریف کردن داستان های مختلف به زادگاهش می آیند. در جنگ جهانی دوم بمب افکنهای بریتانیا این شهر را تقریباً نابود کردند و سپس این شهر در سال 1945 به اتحاد جماهیر شوروی پیوست. پس از آن، در سال1946 ، این شهر به نام میخائیل کالینین Mikhail Kalinin (یکی از رهبران کمونیسم) نام گذاری شد. در جریان جنگ سرد این شهر پایگاه ناوگان دریای بالتیک شوروی محسوب می شد و به همین دلیل ورود به آن ممنوع بود. اما از حدود بیست سال پیش، درب های این شهر رو به بازدید کنندگان از سرتاسر دنیا باز شده است.

سفر به کالینینگراد / شهر کوچک تاریخی در کشور روسیه

کلیسای جامع کونیگسبرگ Königsberg Cathedral

این کلیسای تماشایی که در جزیره کنیپهوف Kneiphof Island و در کنار رود پرگولیا Pregolya River قرار دارد، بین سال های 1333 و 1380 ساخته شده و بعد از پایان جنگ دوم جهانی به طور گسترده ای بازسازی شده است تا اینکه این روزها به یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد شده است. این کلیسا شهر کالینینگراد را به گذشته آلمانی آن و زمانی که شاه های پروسی تاجگذاری کرده بودند متصل می کند. بالای پله ها، در سمت چپ درب اصلی کلیسا، یک موزه سه طبقه به زندگی و آثار فیلسوف بزرگ ، امانوئل کانت  Immanuel Kant، اختصاص داده شده است و آرامگاه این فیلسوف در کناره دیواره های کلیسا قرار دارد.

کلیسای جامع کونیگسبرگ Königsberg Cathedral

کلیسای جامع کونیگسبرگ Königsberg Cathedral

قلعه والدائو Waldau Castle

قلعه والدائو Waldau Castle که یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد هست در 17 کیلومتری خارج شهر و در روستای نیزووی Nizovye واقع شده است. زبان شناسان عنوان می کنند که نام این قلعه از کلمه اسلویایی "والداتی" valdati به معنی "مالک بودن" می آید. قدمت این بنا به سال 1258 می رسد. در اواسط قرن پانزدهم میلادی، این قلعه ، محل اقامت ییلاقی یکی از بزرگان آن زمان بود و سپس مالکیت آن به دوک پروس واگذار شد. درون این قلعه، موزه ای برپا شده است که تاریخچه این قلعه و تاریخچه این منطقه از زمان پروسی ها تا حال حاضر را به نمایش گذاشته است و همچنین نمایشگاهی در آن وجود دارد که در مورد شاعر آلمانی ماکسیمیلیان ون شنکندورف Maximilian von Schenkendorf می باشد که در سال 1805 در این قلعه زندگی می کرده است.

قلعه والدائو Waldau Castle

قلعه والدائو Waldau Castle

موزه تاریخ و هنر کالینینگراد Kaliningrad Regional Museum of History and Art

موزه تاریخ و هنر کالینینگراد Kaliningrad Regional Museum of History and Art که یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد هست، در محل قبلی سالن کنسرت شهر که Stadthalle نام داشت ساخته شده است و قدیمی ترین موزه منطقه به شمار می رود. این موزه طول 70 سال فعالیت خود، آثار بی شماری از تاریخ، باستان شناسی، طبیعت و فرهنگ منطقه کالینینگراد را جمع آوری کرده است. سالن باستان شناسی این موزه، تاریخ باستانی پروسی ها و وایکینگ ها را نشان می دهد و ده ها هزار آثار هنری موزه پروسیای  کونیگسبرگ را که تا دهه 90، گمان می شد گم شده باشند، به نمایش گذاشته است. همچنین، این موزه بزرگ، نمایشگاه هایی از هنرمندان معاصر کالینینگراد برگزار می کند.  

موزه تاریخ و هنر کالینینگراد Kaliningrad Regional Museum of History and Art

برج مراقبت مایاک Mayak Observatory Tower

این برج 31 متری، بنای اصلی روستای Fishing Village به شمار می رود که یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد هست. بالا رفتن از 133 پله آن سخت به نظر می رسد، اما از آنجایی که می توانید از بالای آن، شهر کالینینگراد و جزیره کانت Kant Island را که خود شامل کلیسای جامع کونیگسبرگKönigsberg Cathedral و رودخانه پرگولیا Pregolya River می شود تماشا کنید، ارزش انجام دادن را دارد. حتی می توانید برای استراحت در میانه راه پلکان، از گالری هنری کوچکی که آثار باستانی شامل اسلحه ها، کفش ها و ظروف زیرخاکی را به نمایش گذاشته است دیدن کنید. بعلاوه یک کافه و یک فروشگاه خرید سوغات نیز در این بنا وجود دارد. زمانی که به بالای برج رسیدید، فراموش نکنید که روی مجسمه فلزی مرغ دریایی دست بکشید، چرا که گفته می شود با این کار، آرزوهایتان برآورده می شود.

برج مراقبت مایاک Mayak Observatory Tower

کلیسای خانواده مقدس Church of Holy Family

کلیسای خانواده مقدس Church of Holy Family یک کلیسای آجری به سبک نئوگوتیک در شهر کالینینگراد است که بسیاری آن را همتای کلیسای مشهور نوتردام در فرانسه می دانند و یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد. این کلیسا بین سال های 1904 و 1907 بنا شده و در دهه 80 میلادی بازسازی شده است. علاوه بر سبک معماری زیبای این کلیسا، نمای آجری سرخ رنگ و سقف فیروزه ای آن تماشایی است.

کلیسای خانواده مقدس Church of Holy Family

کلیسای کروزکیرش Kreuzkirche

کلیسای کروزکیرش Kreuzkirche بین سال های 1930 و 1933 در شهر کالینینگراد ساخته شده است و یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد هست. این کلیسا در طول جنگ جهانی دوم کمی آسیب دید و مدتی به انبار یک کارخانه تبدیل شده بود. سپس در سال 1988 به عنوان یک کلیسا بازسازی شد. در میان دو برج این کلیسا یک پنجره ی عظیم با یک صلیب بزرگ و زیبا قرار دارد.

کلیسای کروزکیرش Kreuzkirche

موزه کهربا Amber Museum

موزه کهربا Amber Museum در شهر کالینینگراد که یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد و بزرگ ترین معدن کهربای دنیا در آن قرار دارد ساخته شده است. این موزه که به نمایش آثار هنری و جواهرات ساخته شده از سنگ کهربا می پردازد، در مرکز این شهر قرار دارد. در این موزه، همچنین کپی دقیق بعضی از بخش های اتاق کهربا (در کاخ کاترین، از دیدنی ترین جاذبه های شهر سنت پترزبورگ که تماما از کهربا و طلا و آینه ساخته شده) ، از تابلوهای دیواری تا تزئینات آن، به نمایش گذاشته شده است.

موزه کهربا Amber Museum

موزه کهربا Amber Museum

خانه ی واژگون Upside Down House

این خانه دو طبقه در یکی از پارک های کوچک شهر کالینیگراد قرار گرفته و بر اساس تمامی اصول معماری ساخته شده است. با این تفاوت که، نه تنها خود خانه بلکه وسایل درون خانه نیز بصورت واژگون هستند. درون خانه نوعی احساس غلبه بر گرانش زمین به شما دست خواهد داد.

خانه ی واژگون Upside Down House

خانه ی واژگون Upside Down House

خانه شوروی Dom Sovietov

بعد از کلیسای جامع کالینینگراد، یکی از مناطق دیدنی کالینینگراد مهم ترین و دیدنی ترین نشانه باقی مانده از شهر قدیم کونیگسبرگ، دیواره ها، دژ ها و دروازه های آجری سرخ رنگ هستند که بین قرن های هفدهم و نوزدهم میلادی بنا شده اند و در سفر به کالینینگراد حتما باید از آن بازدید کرد. متاسفانه بقایای قلعه شهر در دهه 60 میلادی نابود شده و Dom Sovietov پایگاه هیئت حاکمه اتحاد جماهیر شوروی سابق، جایگزین آن شده است. زمانی که این بنای زشت و نفرت انگیز در حال ساخت بود، سازندگان متوجه شدند که زمین زیر آن توخالی است و یک کانال عبوری چهار طبقه از آن عبور می کند که به کلیسای جامع کالینینگراد متصل است. بنابراین این بنا بصورت نیمه ساز باقی ماند و هرگز از آن استفاده نشد. مردم کالینینگراد گاهی از این بنا با عنوان "ربات مدفون شده" یاد می کنند، زیرا شکل ظاهری ساختمان مانند رباتی به نظر می رسد که بدن آن در خاک مدفون شده و تنها سرش بیرون مانده است.

خانه شوروی Dom Sovietov

خانه شوروی Dom Sovietov

خرید کردن در کالینینگراد

در کالینینگراد همه نوع فروشگاه و مرکز خرید یافت می شود. اما سوغاتی اصلی این شهر، سنگ زیبا و با ارزش کهربا است. بزرگ ترین معدن کهربا در غرب کالیمینگراد در روسیه در عمق 30 متری زمین در زیر شن و ماسه است. این منطقه 95 دردصد کهربای جهان را در خود جای داده است.

خرید کردن در کالینینگراد ، کهربا

مرکز خرید اروپا Europa shopping mall

بهترین انتخاب برای خرید در سفر به کالینینگراد، مرکز خرید اروپا Europa shopping mall در میدان Victory Square است با زیر بنای 66 هزار متر مربع، مملو از بوتیک های شیک، سالن های سینما، فروشگاه های مواد غذایی، رستوران های عالی و کافه های دنج.

مرکز خرید اروپا Europa shopping mall

کارخانه کهربای کالینینگراد Kaliningrad Amber Factory

این تولیدی که در چند جای شهر کالینینگراد شعبه دارد، تنوع گسترده ای از جواهرات و آثار هنری ساخته شده از کهربا را به تناسب با بودجه های متفاوت به فروش گذاشته است.

کارخانه کهربای کالینینگراد Kaliningrad Amber Factory

نمایشگاه کهربا Amber pavillion

این نمایشگاه که در خیابان لنینسکی پراسپکت Leninsky Prospekt و نزدیکی هتل کالینینگراد قرار دارد، انواع اشیاء ساخته شده از کهربا را در قیمت های مناسب عرضه می کند. بنابراین در سفر به کالینینگراد بازدیدش را از دست ندهید.

 

 منطقه یانتارنی Yantarny

این منطقه که تا شهر کالینینگراد یک ساعت فاصله دارد، صاحب بزرگ ترین معدن کهربا در دنیا به شمار می رود و بیش از 90 درصد از کهربای موجود در جهان را تامین می نماید. در این منطقه، تنوع قابل ملاحظه ای از محصولات ساخته شده از کهربا قابل مشاهده است.

منطقه یانتارنی Yantarny

رستوران ها و کافه های کالینینگراد

رستوران Papasha Beppe Pizzaria در خیابان لنینسکی پراسپکت Leninsky Prospekt و در نزدیکی مرکز Plazma Center، به عقیده بسیاری از مردم محلی، بهترین پیتزای شهر را ارائه می کند. همچنین انواع سالاد ها، پاستاها، ریزوتو ها و دسرهای خوش طعم را در منوی خود دارد. رستوران زاریا Zarya که بهمراه یک سالن سینما و تئاتر، در خیابان پراسپکت میرا Prospect Mira و در نزدیکی هتل مسکو Moscow Hotel قرار گرفته است، رستورانی بسیار شیک است که به صورت روباز و سرپوشیده فعالیت می کند و منوی آن بسیار مفصل است، از جمله دسر هایی که در آن سرو می شوند عالی هستند. کافه سولیانکا Solyanka Cafe در خیابان پراسپکت میرا Prospect Mira، کافه ای بسیار عالی در شهر کالینینگراد است که اصلی ترین بخش منوی آن سوپ سولیانکا می باشد. سوپ سولیانکا Solyanka، یک سوپ غلیظ و خوش طعم است که به سه نوع مختلف سولیانکای گوشت، سولیانکای ماهی و سولیانکای سبزیجات پخته می شود. مواد اصلی این سوپ، خیار شور، زیتون، رب گوجه هستند که به آن طعمی نمکی و ترش می دهند. سولیانکا Solyanka در کنار سوپ بورشت Borscht (یک غذای سنتی سرخ رنگ روسی که ماده اصلی آن چغندر است) یکی از محبوب ترین سوپ ها در روسیه می باشد که در سفر به کالینینگراد حتما باید آن را چشید.

کافه سولیانکا Solyanka Cafe

سوپ سولیانکا Solyanka

اقامت در سفر به کالینینگراد

هتل Kaliningrad Hotel در خیابان لنین Lenin، یکی از هتل های مهم واقع شده در مرکز شهر کالینینگراد است که مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل با اغلب دیدنی های شهر فاصله کمی دارد و رسیدن به آنها با پیاده روی امکان پذیر است.

هتل مسکو Moscow Hotel در خیابان میرا Mira، مشابه هتل کالینینگراد است و فاصله تقریبا کمی تا مرکز شهر دارد.

هتل The Art Hotel “Pushkin Hall” در قسمت شمالی مرکز شهر کالینینگراد واقع شده است و هتلی خانوادگیست که در آن خودتان را در خانه خود یا دوستانتان حس می کنید.

مسافرخانه آمیگوس Amigos Hostel یک خانه دو طبقه با پارکینگ رایگان است. آشپزخانه هر سوییت با اتاق غذا خوری آن ادغام شده است. کارکنان آن به انگلیسی صحبت می کنند و اینترنت وای فای رایگان به میهمانان ارائه می شود. به اندازه یک پیاده روی نیم ساعته تا مرکز شهر فاصله دارد.

هتل ردیسون Radisson Hotel Kaliningrad در Pobedy Square میدان اصلی تاریخی شهر کالینینگراد واقع شده است. این هتل شامل 178 اتاق و سوییت می باشد که توسط معمار سوئدی  طراحی شده اند.

هتل Kaliningrad Hotel

هتل مسکو Moscow Hotel
هتل ردیسون Radisson Hotel Kaliningrad

جا به جایی در سفر به کالینینگراد

شهر کالینینگراد Kaliningrad دارای شبکه اتوبوسی، مینی بوسی و تراموا می باشد. اما بهترین راه گردش در شهر، استفاده از اتوبوس است. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر بسیار خوب است. کرایه ها پایین هستند و زمان انتظار برای رسیدن وسایل نقلیه، کم است. تاکسی های شهر دارای تاکسی متر هستند؛ اما اغلب قبل از سوار کردن شما، در مورد مبلغ کرایه توافق می کنند. در سفر به کالینینگراد حداقل کرایه برای مسافت های کوتاه 100 روبل است.

کالینینگراد ، روسیه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به جام جهانی 2018 روسیه | راهنمای سفر به سوچی

ن. چرمچی ، یکشنبه 16 مهر 1396

برای آشنایی بیشتر با شهر سوچی، پایتخت تابستانی روسیه ، این مطلب همگردی را بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :