استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه | ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا

 در ادامه سری مطالب مربوط به جام جهانی 2018 روسیه و استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه اینبار از ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا نوشته ایم . همانطور که می دانید، جام جهانی 2018 روسیه، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از تاریخ چهاردهم ژوئن 2018 تا پانزدهم ژوئیه 2018 در این کشور برگزار می شود. جام جهانی 2018 روسیه، به دلیل نزدیکی این کشور به کشورمان و نیز فرمان ولادمیر پوتین برای عدم لزوم تهیه ویزا برای تماشاگران جام، بهترین فرصت مردم کشور ما برای سفر به روسیه و تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی خواهد بود. این اولین جام جهانی فوتبال در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می گردد. در این تورنمت، مجموعا 64 مسابقه در 12 ورزشگاه و 11 شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال جام جهانی نیز در تاریخ پانزدهم ژوئیه 2018 در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد و سپس قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون ها 2021 صعود خواهد کرد. کشور روسیه مانند همه میزبانان جام جهانی در دوره های قبلی، برای میزبانی این رقابت ها تدابیر بسیار ویژه ای اندیشیده و ورزشگاه های مدرن و گران قیمتی را آماده کرده است که در سری مطالب ورزشگاه های جام جهانی به معرفی آنها می پردازیم.

ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا

ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا Ekaterinburg Arena

ورزشگاه مرکزی یکاترینبورگ Ekaterinburg Arena که یکی از استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه است. این ورزشگاه که در سال 1957 تأسیس شده دارای 35٬000 نفر ظرفیت می باشد و یکی از ورزشگاه های جام جهانی فوتبال 2018 است.

ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا 2

تاریخ و مشخصات

ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا Ekaterinburg Arena که یکی از استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه است، هنوز با عنوان ورزشگاه مرکزی یا ورزشگاه سنترال Central Stadium نامیده می شود، بین سال های 1953 و 1957 ساخته شده است. این ورزشگاه در ابتدا یک مجموعه چند ورزشی بود که برای میزبانی مسابقات دو و میدانی و اسکیت روی یخ نیز به کار برده می شد. ورزشگاه سنترال Central Stadium با ظرفیت 27 هزار نفر تماشاگر، دهه ها بدون هیچ تغییری حفظ شد تا سال 2005 که برنامه ریزی های گسترده ای در جهت پیشرفت چشم گیر این ورزشگاه انجام گرفت. کارهای بازسازی ورزشگاه در سال 2007 آغاز شد و بعد از چندین وقفه در کار، بالاخره در سال 2011، تکمیل آن به سرانجام رسید. در این بازسازی گسترده، تغییرات وسیعی در ورزشگاه صورت گرفت؛ اما مسیر دو و میدانی و ظرفیت آن دست نخورده باقی ماند. تقریبا در همان زمان، کشور روسیه به عنوان میزبان جام جهانی 2018 انتخاب شد و بلافاصله چندی بعد، شهر یکاترینبرگ Yekaterinburg به عنوان یکی از شهر های میزبان این مسابقات برگزیده شد که این خبر در سال 2012 مورد تایید قرار گرفت. متاسفانه، ورزشگاه تازه نوسازی شده سنترال Central Stadium با استانداردهای فیفا FIFA مطابقت نداشت و بنابراین می بایست برنامه ریزی های جدیدی برای بازسازی این ورزشگاه انجام می گرفت. قرار شد نمای بیرونی ورزشگاه حفظ شود؛ اما کل بخش های داخلی می بایست دوباره بازسازی می شد و ظرفیت آن به 45 هزار نفر افزایش می یافت. زمان بسیار زیادی طول کشید تا دستور انجام این پروژه صادر شود و حتی شک هایی در مورد میزبانی شهر یکاترینبورگ در جام جهانی وجود داشت؛ اما کارهای ساخت آن در نهایت در بهار سال 2015 آغاز شد. ورزشگاه جدید یکاترینبورگ آرنا Ekaterinburg Arena قرار است در ماه دسامبر سال 2017 تکمیل گردد. در طول برگزاری جام جهانی 2018، ورزشگه یکاترینبورگ آرنا Ekaterinburg Arena میزبان چهار مسابقه دور مقدماتی خواهد بود و بعد از انجام مسابقات، با حذف شدن ردیف های صندلی پشت دروازه ها، ظرفیت آن به 35 هزار نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا روسیه

چگونه خود را به ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا برسانیم !؟

ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا Ekaterinburg Arena در منطقه مرکزی شهر یکاترینبورگ Ekaterinburg  و در شرق قسمت مرکزی این شهر قرار گرفته است. از این ورزشگاه تا میدان 1905 Square، حدود 20 دقیقه می بایست پیاده روی کنید. ایستگاه اصلی قطار در یکاترینبورگ Yekaterinburg که در شمال قسمت مرکزی شهر قرار گرفته است، کمی از ورزشگاه یکاترینبورگ Ekaterinburg Arena دور است؛ در واقع به اندازه 4 کیلومتر یا یک پیاده روی 45 دقیقه ای فاصله دارد. ترامواهای شماره 3، 5، 7، 21، 23، 27 و 32 ، همگی به ایستگاه میدان  که در نزدیکی ورزشگاه قرار دارد متصل هستند.

محل مناسب برای خوردن، نوشیدن و اقامت در نزدیکی یکاترینبورگ آرنا

ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا Ekaterinburg Arena از آنجایی که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد، در منطقه ای شلوغ با ترکیبی از ساختمان های تجاری و مسکونی واقع شده است. تعداد معدودی بار و رستوران در اطراف این ورزشگاه وجود دارند؛ اما انتخاب ها بسیار محدود هستند. دکه های غذاخوری واقع در مرکز خرید خیابان Malysheva که به اندازه یک پیاده روی پنج دقیقه ای با ورزشگاه فاصله دارد، در مواقعی که نیاز سریع به خوردن چیزی دارید بسیار مفید هستند. اما مرکز شهر ، به اندازه یک پیاده روی نیم ساعته با ورزشگاه فاصله دارد؛ تنها کافیست به سمت شرق و خیابان Malysheva بروید تا انتخاب های بسیار زیادی برای صرف غذا در مقابلتان قرار گیرد. بیشتر بارها و رستوران های مدرن در قسمت شرقی رودخانه ایزت و اطراف خیابان های Malysheva و Lenin قرار دارند.  اگر به دنبال محل اقامت هستید، هتل های متنوع و آپارتمان های اجاره ای بسیاری در نزدیکی ورزشگاه یکاترینبورگ آرنا Ekaterinburg Arena وجود دارند. هتل هایی که تنها چند دقیقه با ورزشگاه فاصله دارند، هتل های Guru Hotel و Vash Hotel هستند و اگر به دنبال یک محل اقامت با هزینه مناسب هستید، مسافرخانه Hostel Champion بهترین پیشنهاد در این زمینه به شمار می رود. البته اگر علاقمندید که در نزدیکی مرکز شهر یکاترینبورگ Ekaterinburg اقامت کنید، ممکن است هتل های Double Tree Ekaterinburg، Emerald Hotel یا هتل Hotel Olymp را ترجیح بدهید. همگی این هتل ها به اندازه یک پیاده روی 15 دقیقه ای از آرنا فاصله دارند و فاصله آنها تا مرکز شهر بسیار کم است.

ورزشگاه یکاترینبورگ روسیه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه | ورزشگاه اوتکریتیه آرنا

ن. چرمچی ، شنبه 1 مهر 1396

مطلبی در توصیف ورزشگاه زیبای اوتکریتیه آرنا در شهر مسکو، پایتخت روسیه؛ پیشنهاد می کنیم مطالب دیگر در مورد سایر ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه را نیز بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :