جاذبه های گردشگری بوردو | مسافرت یک روزه در بوردو، فرانسه

با ظرافت شهری و جذابیت ایالتی، بوردو یک مقصد توریستی و گردشگری جذاب در منطقه زیبای جنوب غربی فرانسه است. بوردو "قسمتی از ماه" نامیده می شود زیرا این یک مکان عاشقانه در ساحل حلالی شکل رودخانه گارون است و جاذبه های گردشگری بوردو بسیار بی نظیرن. در این محیط باشکوه که اجازه تجارت را رشد داد، این شهر دارای یک میراث فرهنگی غنی است که به دوران باستان می رسد. یونسکو بوردو را به عنوان یک میراث جهانی در سال 1998، برای قدر دانی از غنای گنجینه های معماری اش، به ثبت رسانید. بیش از 350 عمارت به عنوان آثار تاریخی ثبت شده اند که در سفر به بوردو باید حتما ببینید.

کلیسای جامع بوردو

کلیسای جامع بوردو

یک مکان مهم تاریخی در قلب بوردو، کلیسای جامع Saint Andrew بوردو است که به قرن 12 میلادی بر می گردد. به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده، این کلیسا بخشی از مسیر پیاده روی زیارت سنت جیمز و از جاذبه های گردشگری بوردو می باشد. زائران به بوردو از طریق ادوکس،تورز و جزایر بریتانیایی سفر می کردند و در راه خود از در راه خود را به سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا می گذشتند. کلیسای جامع Saint Andrew بوردو با نوتردام پاریس مقایسه می شود در عظمت آن و ویژگی نمایشی چشمگیرش با مجسمه های شام آخر، صعود و مسیح در عظمت. جالب است که طرف مقابل غربی کلیسا کاملا بدون تزئین است، زیرا در حقیقت برای بسته شدن دیوار های شهر قدیمی بوده است. اگرچه، حالا در مقابل کلیسا، ساختمان شهرداری (Hôtel de Ville) واقع است؛ این مکان بزرگ نئو کلاسیک در قرن 18 ساخته شده و تفاوت های دراماتیک تفاوت های معماری در طول قرن ها را نشان می دهد. در طی تابستان، فستیوال اعضای بین المللی بوردو در کلسیا برگذار می شود. بازدیدکنندگان می توانند از کنسرت هایی که توسط سازندگان با استعداد اروپایی اجرا می شود، لذت ببرند.
آدرس: 66 Rue Trois Conils, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 1

تئاتر بزرگ بوردو

تئاتر بزرگ بوردو در مرکز میدان Place de la Comédie قرار دارد و از جاذبه های گردشگری بوردو است، یک زندگی شهری سرگرم کننده و مکان باستانی انجمن رومی. این ساختمان یکی از نماد های شهر است، این تئاتر بزرگ و مهم در سال 1780 در سبک نئو کلاسیک در بوردو ساخته شده است. ساختمان به وسیله طراح مشهور ویکتور لوئی که "پله رویال" و "تئاتر فرانسه" در پاریس که از کار های اوست، طراحی شده است. ویژگی بیرونی آن 12 ستون غول آسا و باستانی است همراه با مجسمه هایی به نمایندگی از نُه الهه و خدای رومی به نام های جونو، ونوس و مینروا. در فضای داخلی تئاتر، بازدیدکنندگان از راهرو های باشکوه و پلکان های عظیم به وجد می آیند. برای یک تجربه به یاد ماندنی در سفر به بوردو، یک عصر را در تئاتر برای لذت بردن از عملکرد ارکستر ملی یا باله ملی بوردو، بگذرانید.

آدرس: Place de la Comédie, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 2

Place de la Bourse

خط کشی دیوار ساحلی بوردو برای نیم مایل شامل عمارت های کلاسیک زیبا از قرن 18 میلادی است. این مجموعه چشمگیر از معماری همراه به رودخانه برای خوش آمد گویی و تاثیر گذاری بر بازدیدکنندگان ساخته شده اند. برای مثال یکی از معماری های باشکوه نئو کلاسیک Place de la Bourse است، که زیبایی طراحی قرن 18 این کشور را مجسم می کند. میدان در سال 1730 تا 1755 به وسیله اعضای طراح خانواده گابریل طراحی شده است. در مرکز این میدان فواره عاشقانه سه افسونگر قرار دارد، احاطه شده توسط دو عمارت زیبا شبیه به عمارت کلاه فرنگی: بورس (اوراق بهادار) و موزه آداب و رسوم (Musée des Douanes). این ساختمان های ساحلی بی نظیر درست در بالای رودخانه گارون ایستاده اند. به یک پیاده روی خوش منظر در کنار رودخانه گارون بروید و معماری الهام بخش Place de la Bourse و تشعشع درخشان ساختمان های کنار رودخانه را تحسین کنید.

گردشگری بوردو فرانسه 3

Basilique Saint-Seurin

این کلیسای نفیس یک مکان ثبت شده توسط میراث جهانی یونسکو است که در سفر به بوردو باید دید؛ زیرا اینجا یک ایستگاه در مسیر راه قرون وسطی سنت جیمز بود. این کلیسا ویژگی های سبک رمانتیک معمولی را از کلیسای سانتیاگو د کمپوستلا اسپانیا به ارث برده است. تاریخ ایجاد این کلیسای استثنایی به قرن 11 میرسد. گروه کر، تخت سنگی راهب بزرگ برجسته و اصطبل های فانتزی، در بین قرن های 14 و 15 میلادی ساخته شده اند. کلیسای کر با ظاهر گوتیک چشمگیرش مزین شده است (صفحه های تزئینی) که 12 حجاری برجسته مرمر سفید و یک پیکره قرن چهاردهمی از میرم مقدس را نشان میدهد و از جاذبه های گردشگری بوردو است. قدیمی ترین بخش کلیسا سردابه ای از قرن 11 است که گنجینه ای از کلیساهای باستانی و تابوت هایی از قرن 6 و 7 را در بر دارد.
آدرس: Place des Martyrs de la Résistance, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 4

Basilique Saint-Michel

نمونه ای از یک سبک "Rayonnant Gothic" عجیب و غریب، این کلیسا به فرشته بزرگ (Archangel) اختصاص داده شده، یکی دیگر از کلیسا های مهم در راه زیارت سانتیاگو و از جاذبه های گردشگری بوردو است. همراه با کلیسای Saint Andrew و کلیسای Saint Seurin، کلیسای Saint Michael به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ساخت این کلیسا 200 سال به طول انجامیده است، از قرن 14 تا قرن 16 میلادی. کلیسای یک وحدت دلپذیر از سبک معماری را ارائه می دهد که به عنوان "Rayonnant Gothic" توضیح داده می شود (سبک گوتیک بسیار مجلل قرن 13 فرانسه). از بالای ناقوس بی آرایش کلیسا، می توانید یک دید خیره کننده پاناروما از شهر را ببینید. پس از دیدن از کلیسا، از قدم زدن در محله اطراف کلیسای Saint Michel لذت ببرید. این محله در جنوب Pont de Pierre یکی از رنگارنگ ترین و هم جوترین محله ها در بوردو است. هر هفته دوبار در صبح های شنبه و دوشنبه، محله Saint Michel به یک بازار بزرگ تبدیل می شود، و فروشگاه های اطراف محله یک محیط سرزنده را شکل می دهند.
آدرس: Place Canteloup, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 5

موزه هنرهای زیبا

در کنار پارک عمومی و مفرح Jardin de la Mairie، موزه هنرهای زیبا بخشی از شهرداری را اشغال کرده است که در سفر به بوردو باید دید. موزه دیدی شگفت انگیز از تاریخ هنر اروپا را ارائه می دهد، همراه با یک مجموعه از هنر های پوشیدنی از قرن 15 تا 20 میلادی. مجموعه دائمی شامل شاهکار هایی از تیسین، پائولو ورونز، پیتر پل روبنس، اوژن دولاکروا، پیر آگوست رنوآر و آگوست رودن همراه به دیگران. نقاشی ها به صورت تئاتری سازماندهی شده اند، به وسیله عصر و کشور گروه بندی شده اند مانند رونسانس، نقاشی های قرن 17 هلندی و نقاشی های قرن 17 و 18 فرانسوی. گالری مجاور des Beaux-Arts نمایشگاهی موقت از هنر معاصر را ارائه می دهد و از جاذبه های گردشگری بوردو است. برای کمک به بازدیدکنندگان در شناسایی نمایشگاه های موقت و دائمی، موزه تورهای گروهی برنامه ریزی شده ای را هر چهارشنبه و یکشنبه در ساعت 4 بعد از ظهر با یک هزینه اضافی کوچک ارائه می دهد.
آدرس: 20 Cours d'Albret, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 6

موزه آکیتن

موزه آکتین به وضوح تاریخ بوردو و منطقه آکتین را از زمان ماقبل تاریخ تا به امروز روشن می کند. موزه دارای قطعات استثنایی از دوران باستان است که در سفر به بوردو باید ازش دیدن کنید، شامل زهره لاوسل، یک مجسمه مصنوعی از 25,000 قبل از میلاد، سکه های طلا گالیک پیرامون 2 قرن پیش از میلاد و یک مجسمه هرکول از قرن 3 میلادی. دیگر اشیاء برجسته شامل شکل یک شوالیه قرن 13 از Curton و آرامگاه مونتین از قرن 16 است. بنای یادبود مونتین در ورودی موزه قرار دارد، و بازدید کنندگاه پای مجسمه مرد مشهور را به علت یک باور مذهبی برای جذب حکمت، لمس می کنند. برای زیر چشمی نگاه کردن به زندگی روزمره مردم بوردو در طول قرن 20، مطمئن شوید که از فروشگاه بازسازی شده خواربار که با نسخه های عالی از مبلمان، لوازم جانبی و مواد غذایی از دهه 1900 پر شده است، دیدن می کنید. شما یک صندوق پول شمار، قهوه ساز، میوه ها و سبزیجات کنسرو شده، گلدان درخت خردل، ترشی فوجی گراس، قوطی های کره ای و لوبیا های به نمایش گذاشته شده را کشف خواهید کرد.
آدرس: 20 Cours Pasteur, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 7

Tour Pey Berland

این برج به شدت تزئین شده، برج ناقوس کلیسای سنت آندره (Cathédrale Saint-André) است که در سفر به بوردو باید دید. در قرن 15 میلادی برای اسقف اعظم پری برلاند ساخته شده، برج برجسته معماری گوتیک با جزئیات مزین، ساعد مارپیچی و پشتیبان فرشته گوشه، با شکوه است. به عنوان الحاقات اخیر، یک مجسمه قرن 19 d'Aquitaine نوتردام، بالای برج را زینت بخشیده است. بازدیدکنندگان می توانند از برج بالا بروند یک منظره خیره کننده پانارومیک از شهر را در سفر به بوردو ببینند. معمولا در مکان Pey-Berland کنسرت هایی که برای عموم آزاد و رایگان است همیشه برگذار می شود.
آدرس: Place Pey-Berland, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 9

Pont de pierre

Pont de Pierre یا پل سنگی یکی از مناظر شهری در بوردو است که کاملا با ساختمان های حاشیه ای رودخانه هماهنگ و ترکیب می شود. در سال 1817 توسط مهندس Claude Descamps طراحی شده است؛ Pont de Pierre در سال 1821 پس از چند سال کار ساخته شد. نتیجه کار یک اثر زیبا و متناسب با مهندسی است. پل در دهان رود گارون با 17 قوس آرامش بخش و پشتیبانی توسط شمع های بنیادی که برای بستر رودخانه ساخته شده ، قرار دارد و به خوبی برای مقاومت در برابر جریان قوی طراحی شده است. در تاریخ بوردو، این نخستین پلی بوده است که طول رودخانه گارون را طی کرده است و در سفر به بوردو باید دید.

گردشگری بوردو فرانسه 10

Croiseur Colbert

Cruiser Colbert زمانی بزرگترین کشتی جنگی فرانسه بود. این کشتی در سال 1953 ساخته و تا جنگ خلیج فارس در سال 1990 حفظ شده بود. بازدیدکنندگان می توانند از 75 اتاق شامل آشپزخانه، اتاق مهندسی، اتاق کاپیتان و فرماندهی و تخت خواب های دریایی برای نگاه کردن به زندگی 600 دریانورد روی عرشه، بازدید کنند.
آدرس: Quai des Chartrons, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 14

موزه هنر های تزئینی

این موزه در هتل عاشقانه de Lalande مبلمان ها، ظروف سفره، جواهرات، مینیاتور ها و آلات موسیقی تزئین شده ای را از قرن های 18 و 19 میلادی نمایش می دهد.
آدرس: 39 Rue Bouffard, Bordeaux

گردشگری بوردو فرانسه 15

مرکز ملی ژان مولن

مرکز ژان مولن در سال 1967 به عنوان آرشیو اسناد و موزه جنگ جهانی دوم ساخته شد. این مرکز مجموعه هایی متمرکز بر مقاومت، تبعید و نیرو های بسیج فرانسوی را جمع آوری کرده است.
آدرس: Place Jean Moulin, Bordeaux

مرکز ملی ژان مولن

برای گشت و گذار در بوردو کجا اقامت کنیم؟

برای عکس برداری از محیط این شهر، بهترین مکان برای اقامت در بوردو مرکز شهر قدیمی است، جایی که شما مناظر عاشقانه پیدا می کنید با فروشگاه ها و رستوران هایی که می توانید در آنجا در فضای باز غذا بخورید. اغلب جاذبه های تاریخی در این منطقه هستند، شامل کلیسای مشهور سنت آندره. در زیر هتل های رده بالا در مکان مناسب هستند:
هتل های لوکس: منزل گرفتن در یک خانه قرن 19، بوتیک Yndo Hotel به سوی همه چیز است با امکانات لوکس و دکور بی نظیر. نام گذاری درست Le Boutique Hotel یک خانه قرن 18 را اشغال کرده است که زمانی منزلگاه بزرگان ادبیات مانند ویکتور هوگو بوده است. این یک هتل به تمام عیار در یک منطقه آرام، نزدیک به فروشگاه ها، رستوران ها و جاذبه های فوق العاده شهر است. برای کسانی که به دنبال یک گزینه شیک و مد روز هستند، هتل Hotel Burdigala Bordeaux - MGallery Collection که با تازگی بازسازی شده دارای اتاق های مفصل و مدرن است و تنها در چند قدمی فروشگاه ها و کلیسا ها قرار دارد.
هتل های متوسط: با پنج دقیقه پیاده روی از کلیسا سنت آندره به هتل BEST WESTERN Grand Hotel Francais می رسید. اتاق ها اغلب با بالکن هستند و با یک یخچال کوچک و صبحانه ای مفصل ارائه می شوند. با قرار گیری در یک مکان باستانی در خیابانی که تنها پیاده رو است، هتل Quality Hotel با اتاق های گرم و دکور مدرن قرار دارد. یک گزینه زیبا در یک مکان باستانی در این دسته بندی هتل Hotel Continental. است. عمارت در قرن 18 طراحی شده است؛ هتل با اتاق هایی آراسته و هر شب با غذایی محلی از شما پذیرایی می کند.
هتل های ارزان قیمت: عمارتی باستانی که شامل اتاق هایی با نمایش خیره کننده دیوار های ماسه سنگی و ستون های چوبی است، هتل فریبنده Hotel des Voyageurs است. در منطقه ای مشابه، هتل  Ibis Bordeaux Centre Bastide یک هتل مدرن با اتاق های کاربردی است که با قیمتی جذاب ارائه می شود. هر دوی این هتل ها در سمت شرقی رودخانه قرار دارند و در حدود 10 دقیقه پیاده روی تا مرکز تاریخی شهر فاصله دارند و آن طرف پل مشهورPont de Pierre واقع اند. تنها در شمال شرقی مرکز تاریخی شهر، اتاق هایی مناسب و تمیز توسط هتل Hotel Le Chantry با قیمتی مناسب ارائه می شود.

مسافرت ها روزانه از بوردو

Château de La Brède

ساخته شده بر فراز دو جزیره و در بین یک گودال دریاچه مانند،Château de La Brède شباهتی بی نظیر با قلعه لیدز در بخش کنت انگلستان دارد. مشهور ترین صاحب آن نویسنده معروف شارل دو مونتسکیو، که در 18 ژانویه 1689 در اینجا متولد شده است ، می باشد. بازدیدکنندگان می توانند از قلعه، باغ هایی به سبک انگلیسی و 150 هکتار جنگل بازدید کنند.
آدرس: Avenue du Château, La Brède

گردشگری بوردو فرانسه 16

Château de Cadillac

از اینجا می توانید نگاهی دیگر به رودخانه گارون بیاندازید؛ قلعه دوک اپرنون بین سال های 1598 تا 1620 ساخته شده و یک مثال عالی از معماری فرانسوی است. شومینه های حکاکی شده و پرده های نقش دار از ویژگی های داخلی آن هستند. محیط خارجی آن توسط یک خندق و دیوارهای تزئین شده ای با مجسمه ها احاطه شده است.
آدرس: Place de la Libération, Cadillac

گردشگری بوردو فرانسه 17

Abbaye de la Sauve-Majeure

این مکان در حومه شهر و در منطقه Entre-Deux-Mers واقع است؛Abbey of Sauve-Majeure در لیست یونسکو به عنوان یک بنای تاریخی در مسیر کامینو د سانتیاگو قرار گرفته است.
آدرس: 14 Rue de l'Abbaye, La Sauve

گردشگری بوردو فرانسه 18

Grotte de Pair-non-Pair

یکی از قدیمی ترین غار های نقاشی و تزئین شده جهان است؛ Grotte de Pair-non-Pair نقاشی های ماقبل تاریخی از اسب ها، گوزن ها و ماموت ها را در بر دارد. در سال 1881 آقای François Daleau این غار را با آثاری از 80,000 سال قبل در زمان نئاندرتال ها و 18,000 قبل در زمان انسان کرومانیون کشف کرد.
آدرس: Prignac-et-Marcamps

گردشگری بوردو فرانسه 19

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین شهرهای فرانسه در یک نگاه | جاذبه های گردشگری فرانسه

الهام یاوری ، دوشنبه 29 خرداد 1396

فرانسه یکی از محبوب ترین نقاط توریستی در دنیا است. این کشور هر ساله بیش از 82 میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می کند. برای شناخت زیبایی های فرانسه با ما باشین.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :