سفر به بلغارستان | گردشگری با سلیقه های مختلف !

بلغارستان کشوری تاریخی در شرق اروپاست که از نظر وسعت بین 52 کشور اروپایی رتبه چهاردهم را دارد و دارای منفی ترین رشد جمعیت  در جهان است! سواحل بسیار زیبای این کشور بر کرانه دریای سیاه، یکی از جاذبه های زیبا برای گردشگری می باشد. همچنین کوه های سنگی و بسیار زیبای این کشور، می تواند محل خوبی برای صخره نوردی، سنگ نوردی و کوه نوردی باشد. در کنار این جاذبه های گردشگری طبیعی، نمی توان از جاذبه های گردشگری تاریخی این کشور مثل کلیسا ها و صومعه های قدیمی صوفیه و معماری های اصیل و خانه های  تاریخیِ کوپریفشتیسا  چشم پوشی کرد. بلغارستان و جاهای دیدنی بلغارستان در سفر به بلغارستان دارای تابستان های گرم و مناسب برای علاقه مندان به گردشگری در سواحل آفتابی با آب های گرم  و دارای زمستان های سرد و مورد توجه برای اسکی بازان است. اما آب و هوای بهار و پاییز این کشور زیبا، کاملا مدیترانه ای می باشد و برای افرادی که دوست دارند در یک آب و هوای معتدل، از سواحل، کوه ها، جنگل ها و اماکن تاریخی مختلف این کشور استفاده کنند، مناسب است. تمامی این ویژگی ها موجب شده است تا این کشور ، قابلیت و انعطافِ پذیرایی از گردشگران با سلیقه های مختلف را داشته باشد.بلغارستان کشوری با تاریخ پر فراز و نشیب است اما به دلیل وجود کوهستان هایی همچون دو رشته کوه بالکان و همینطور کوه های ریلا و پیرین، از جمله مکان هایی است که می توان گفت حالت اصلی خود ر ا حفظ کرده و دچار دست خوردگی نشده است.

کلیسای تاریخی بلغارستان
سواحل دریای سیاه بلغارستان

صوفیه ، شهری تاریخی یا پایتختی مدرن؟!

صوفیه، بزرگ ترین شهر بلغارستان در سفر به بلغارستان و پایتخت این کشور، شهری تاریخی و فرهنگی است که همزمان با حفظ برخی از بافت های تاریخی خود، با پیشرفت در زمینه های مختلف، تبدیل به یکی از شهر های نسبتا مدرن نیز شده است.از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بلغارستان می توان کلیسای سنت جورج را نام برد که مکانی مناسب برای افردای ست که در کنار بهره بردن از طبیعت زیبا ، علاقه مند به بازدید از بناهای باستانی می باشند.علاوه بر کلیسای سنت جورج، کلیسای جامع الکساندر نوسکی ، صومعه ریلا ، موزه تاریخ نظامی ، نمایشگاه ملی هنر و حمام های ترکی، از دیگر مکان هایی هستند که بازدید از آن ها به علاقه مندان به گردشگری های فرهنگی و تاریخی در جاهای دیدنی بلغارستان توصیه می شود.

کلیسای جامع الکساند نوسکی صوفیه بلغارستان

پلوودیو، شهری با اماکن تاریخی و پارک های زیبا!

پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان در جاهای دیدنی بلغارستان در سفر به بلغارستان ، نیز با اماکن باستانی، تاریخی و فرهنگی و همچنین پارک های بسیار زیبا ، توانسته گردشگران را به خود جذب کند.سالن تئاتر رومی ها، خانه هیندلین، نمایشگاه هنر فیلی پوپولیس، موزه باستان شناسی، گالری های متعدد، مرکز فرهنگی تراکارت، کلیسای سنت مارینا، کلیسای مادر مقدس، باغ مرکزی تزار سایمون، آسنوفگراد و صومعه ی بچکوف از اماکن گردشگری این شهر می باشد.لازم به ذکر است که اگر علاقمند به خرید و یا بازدید از لباس های شیک و زیبا هستید ، گشت و گذار در فروشگاه های متنوع لباس در پلوودیو  و سفر به بلغارستان می تواند یک تفریح جذاب برای شما باشد. همچنین پس از گردش در جاهای دیدنی بلغارستان و سفر به بلغارستان فروشگاه ها می توانید به میدان اصلی شهر رفته و با صرف یک نوشیدنی و یا یک غذای خوشمزه و ارزان، خستگیتان را رفع کنید.

پلوودیو بلغارستان
میدان اصلی شهر پلودیو بلغارستان

وارنا ، شهری ایده آل برای گردشگری !

پس از صوفیه و پلوودیو، به وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان از جاهای دیدنی بلغارستان در سفر به بلغارستان، که معروف با پایتخت دریایی این کشور است، می رسیم. این شهر یک بندر مهم در بخش شرقی بلغارستان است که علاوه بر مرکز حمل و نقل دریایی و تجاری، به دلیل داشتن ساحل های فوق العاده زیبا، به یک جاذبه گردشگری قوی در بلغارستان تبدیل شده است.سواحل ماسه های طلایی (سواحل گلدن سندز) وارنا، با دریای آبی رنگ، منظره جنگلی، طبیعت بکر و آب و هوای عالی، موجب ترغیب سرمایه گذاران برای ساخت هتل ها و ارائه خدمات تفریحی شد و همین امر کمک کرد تا این محل به یکی از پرطرفدارترین اماکن گردشگری بلغارستان تبدیل شود.علاقمندان به گردشگری همچنین می توانند از سایر جاذبه های دیدنی و تاریخی وارنا مانند کلیسای جامع وارنا (بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس بلغاری) ، جنگل سنگی، صومعه الادزا، حمام های رومی، موزه های مختلف این شهر و باغ دریایی که خود به تنهایی از بخش های جذاب مختلفی برخوردار است، دیدن کنند.

سواحل وارنا بلغارستان

هیجان سفر خود را با رفتن به پارک آکواپلیس وارنا بالا ببرید!

این پارک آبی با نمای جنگلی و سرسبزدر کنار وسایل تفریحی پیشرفته مانند سرسره ها، استخرها و جکوزی ها و همینطور برج ها و سازه هایی به سبک باستانی ، ترکیبی جالب از چشم اندازهای طبیعی، تفریحات مصنوعی مدرن و سازه های تاریخی می باشد و به خوبی می تواند لحظات شاد و هیجان انگیزی را برای گردشگران بسازد.

پارک آبی آکواپلیس وارنا بلغارستان

غذاهای بلغاری را حتما امتحان کنید!

بلغارستان یک کشور شرق اروپایی است که آشپزی آن از فرهنگ ترکی و یونانی نیز تأثیر گرفته است به همین دلیل در این کشور می توانید در کنار  لذت بردن از بازدید مناطق گردشگری،  انواع و اقسام غذاهای معطر و خوشرنگ و لعاب را امتحان کنید. شهر کاردزالی ، محل مناسبی برای تجربه طعم فوق العاده غذاهای بومی و اصیل بلغاری است.بانیستا، کبابچه، سوپ سیرابی، دلمه بلغاری، فلفل شکم پر، مشنه اسکارا(میکس گوشت)، موساکا و سالاد شوپسکا از معروف ترین غذاهای بلغاری هستند که افراد می توانند با توجه به ذائقه خود انواع آن هارا امتحان کنند.

غذاهای بلغاری
سالاد شوپسکا
مشنه اسکارا
تاراتور

چطوری با مردم بلغارستان ارتباط برقرار کنیم؟!

برای دیدن زندگی روزمره مردم بلغارستان ، میتوانید به بنسکا سفر کنید .  زبان رسمی مردم بلغارستان، بلغاری است اما اغلب آنها به خصوص جوانان به زبان انگلیسی مسلط بوده و اگر گردشگران نیز زبان انگلیسی بلد باشد کمتر دچار مشکل می شوند. اما نکته جالبی که در برقراری ارتباط با بلغاری ها وجود دارد این است که تأیید و تکذیب آن ها با زبان بدن، با سایر مردم دنیا متفاوت است. آنها با تکان دادن سر خود به طرفین، در حال دادن جواب مثبت و با حرکت سر به بالا و پایین در حال دادن جواب منفی به سوال مورد نظر هستند.

مردم بلغارستان

سوغاتی هایی بگیرید که مخصوص بلغارستان باشند!

بلغارستان همانند بسیاری از کشورهای جهان دارای صنایع دستی و آثار تاریخی مختلفی از جمله تندیس های مختلف بلغارستان، کنده کاری های چوبی، گلیم، جوراب های پشمی دستباف و جواهرات می باشد و در قسمت خصوصی تر نسبت به این کشور می توان جایوش(قابلمه گلی مخصوص طبخ در کوره) و چاشکوپک (ظرف مخصوص پخت فلفل) را نام برد. اما اگر به دنبال یک سوغاتی خیلی خاص از کشور بلغارستان هستید، حتما به سراغ روغن گل رز بلغاری بروید. این روغن گران قیمت که از رز بلغاری کمیاب تهیه می شود، یکی از معروف ترین محصولات صادراتی بلغارستان است و هدیه خوب و با ارزشی از بلغارستان به حساب می آید. شاید یک شیشه کوچک روغن 50یورویی گل سرخ بلغارستانی، برای شما کمی گران باشد ، بنابراین می توانید به جای روغن، آب گل رز تهیه کنید که ارزان تر از روغن آن می باشد.

چاشکوپک
روغن گل رز بلغارستانی
شرناسول
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

هشدار درباره تبعات احتمالی سفر ایرانیان به بلغارستان

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 26 مرداد 1401

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، هشدار درباره تبعات احتمالی سفر ایرانیان به بلغارستان صورت پذیرفت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :