عجیب ترین میوه های دنیا | میوه هایی که از دیدنشان شاخ در می آورید

شاید تا کنون میوه هایی را دیده باشید که کمی متفاوت تر از باقی میوه ها باشند. در واقع هر میوه ای در یک شرایط اقلیمی خاص رشد می کند اما در این میان میوه های کمیابی هم وجود دارند که شکل، طعم و ویژگی های عجیب و منحصر به فردی داشته باشند و درواقع جزو عجیب ترین میوه های جهان محسوب می شوند. ما در این مطلب سعی داریم چندی از عجیب ترین میوه های دنیا را به شما خوانندگان عزیز همگردی معرفی کنیم.

عجیب ترین میوه های دنیا

میوه ای به نام سیب دارچینی

شاید چشیدن طعم میوه ای که هم شبیه به سیب و هم شبیه دارچین باشد و مزه کاستارد هم بدهد، برایتان باعث شگفتی شود، اما باید گفت که این میوه با گوشته ای شیرین و خامه مانند واقعا وجود خارجی دارد. سیب دارچینی را می توان در مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی و کارائیب یافت.

سیب دارچینی

میوه ای به نام اژدها

اگر به دنبال یک ملین قوی می گردید، علاوه بر کیوی می توانید روی میوه دیگری با همان طعم نیز حساب کنید. میوه ای به نام میوه اژدها یا پیتایا که بر خلاف زعم خوبش، شکل بسیار عجیبی دارد. البته برای بعضی ها این شکل و شمایل، زیبا هم به حساب می آید. این میوه گرچه میوه بومی مکزیک می باشد، اما امروزه آن را در مناطق جنوب شرقی آسیا نیز می توان یافت.

میوه اژدها

میوه ای به نام دورین

یکی از عجیب ترین میوه های دنیا، دورین است. این میوه در واقع مرواریدی درون صدف است، البته پوسته این میوه که بسیار خوش مزه است، کمی بیشتر و البته خاردارتر از صدف است و ممکن است برای رسیدن به آن کمی به زحمت بیفتید، اما به هنگام خوردنش متوجه خواهید شد که ارزش این همه سختی را داشته است. البته وجود این گوشته سخت به این خاطر است که بوی قوی میوه به خارج از آن درز نکند. میوه ای که به زعم بسیاری از اهالی جنوب شرق آسیا قابل مقایسه با هیچ میوه ای نبوده و از این رو آن را "پادشاه میوه ها" نامیده اند. پس اگر سفری به این منطقه از آسیا داشتید نام دورین را از یاد نبرید.

میوه دورین

میوه ای به نام میوه معجزه

شاید بتوان گفت که این میوه قرمز رنگ که در نگاه اول بسیار شبیه به زغال اخته است، می تواند لقب میوه معجزه را از آن خود کند و جزو عجیب ترین میوه های جهان قرار بگیرد. معجزه این میوه که نوعی توت متعلق به غرب آفریقا می باشد، در واقع این است که طعم شیرین میوه ای را که پس از آن می خورید، تبدیل به ترشی می کند که واقعا باعث شگفتی است. برای امتحان می توانید کمی از این میوه بخورید سپس یک لیمو ترش شیرین گاز بزنید. چیزی که تجربه خواهید کرد، بدون شک تا آخر عمرتان در یاد خواهید داشت.

میوه معجزه

میوه ای به نام میوه ستاره

احتمالا نام این میوه را که در فیلیپین و اندونزی یافت می شود ، شنیده باشید. برای خوردن این میوه هم می توانید از آن مربا تهیه کرده و هم آن را درسته میل کنید. این میوه که انواع کوچک تر آن، ترش مزه و انواع بزرگ تر آن، شیرین است، کارامبولا نام داشته که به "میوه ی ستاره" معروف است.

میوه ستاره

میوه ای به نام چری مویا

شاید در نگاه اول این میوه را با کنگر فرنگی و یا طالبی تغییر شکل داده شده، اشتباه بگیرید، ولی باید بگویم که این میوه ای است مستقل و با نام و طعم منحصر به خود که "چری مویا" نام داشته و مزه ای شبیه به آدامس دارد. گوشته نرم سفید این میوه حتی از نظر مارک تواین، می تواند به عنوان "خوشمزه ترین میوه شناخته شده برای بشر" در نظر گرفته شود. این میوه را می توان در رشته کوه های آند و حتی در جنوب شرقی آسیا نیز به خوبی یافت.

میوه چری مویا

میوه ای به نام مژکی

با دیدن پوسته بیرونی مودار و عجیب این میوه که "مژکی" نام دارد، احتمالا از خوردن آن پشیمان خواهید شد، اما شاید شنیدن اینکه میوه شیرینی درون آن نهفته که شبیه انگور است، نظرتان را به کلی عوض کند و انگیزه لازم را برای شکافتن آن پیدا کنید. در ضمن مژکی را می توان در کشور های اندونزی و مالزی به وفور یافت.

میوه مژکی

میوه ای به نام کیوانو

بافت درون این میوه که کیوانو نام دارد، شبیه خیار و مزه آن ترش است. کیوانو نقش مهمی در توسعه کشاورزی در آفریقا داشته و به (خربزه شاخ دار آفریقایی) شهرت یافته است.

میوه کیوانو

میوه ای به نام سالاک

هرچند این میوه، بیرونی پوست ماری دارد، اما درون آن کاملا متفاوت بوده و پرگوشت، نرم و آبدار است. در مورد مزه آن نیز باید گفت که از طعم کاملا شیرین گرفته تا مزه اسیدی را شامل می شود. ضمنا این میوه جز میوه های بومی بالی و جاوا است.

میوه سالاک

میوه ای به نام دست بودا

در نگاه اول، این میوه بیشتر به دسته ای از چند کرانچی می ماند تا میوه، اما درواقع جزو مرکبات به حساب می آید. از این رو می توان گفت که عطر و طعمی شبیه به لیمو داشته و با توجه به شکل عجیبش به دست بودا معروف است؛ ولی فقط این نیست. پوست این میوه هم برای طعم دار کردن غذا استفاده می شود. این میوه را تنها در کشور چین می توانید بیابید.

میوه دست بودا

میوه ای به نام موز صورتی

برای طرفداران رنگ صورتی، Musa Velutina یا همان موز صورتی، می تواند میوه ای آرمانی به حساب آید، چرا که اغلب نیز به خاطر زیبایی پرورش داده می شود. این میوه عجیب، بافتی کاملا کرک مانند ولی مزه ای فوق العاده دارد. پس اگر به موز علاقه دارید، می توانید نوع صورتی آن را نیز امتحان کنید.

میوه موز صورتی

میوه ای به نام توت فرنگی آناناسی

شاید دلیل این نام گذاری برای این نوع توت فرنگی این باشد که از انواع مختلف توت فرنگی بوده، ولی به طور شگفت آوری مزه آناناس می دهد. این میوه با وجود بافت سفید رنگ و دانه های قرمزش می تواند توت فرنگی نگاره گر نیز نام گیرد.

میوه توت فرنگی آناناسی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جالب ترین جاهای دنیا | عجیب ترین مکان هایی که پیش از مرگ باید دید

مهیار قاسمی ، دوشنبه 15 مرداد 1397

مدرنیته و لوکس و مجلل بودن مکان ها در یک سو و خدمات و امکانات عالی آن در کف دیگر ترازو سبب شده که ما تلاش نماییم تا این مکان ها را به شما معرفی نماییم.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :