کوه جیص و راس الخیمه | تجربه های از سافاری، کوهنوردی و صحرا نوردی

در این مطلب از تفریح در امارات برایتان می گوییم از راس الخیمه و کوه جیص. راس الخیمه یکی از مناطق گردشگری به طول 64 کیلومتر مربع در امارات متحده عربی می باشد بین کوه های حجر و خلیج همیشگی فارس صحرایی بسیار دیدنی واقع شده است به نام راس الخیمه. طول داخلی راس الخیمه 128 کیلومتر و مساحت آن چیزی حدود 1684 کیلومتر مربع برآورد می شود. شلوغی شهر دبی سبب شده است که ساکنان دبی آخر هفته های خود را در راس الخیمه سپری کنند نا گفته نماند که برای تفریح و خوش گذرانی نیز این مکان فوق العاده زیبا می باشد.

راس الخیمه

راس الخیمه و تفریح در امارات

جزایر مصنوعی و اقامت گاه های بزرگی که در صحرای ال وادی و راس الخیمه ساخته شده اند سبب شده است که تصور شود راس الخیمه همانند دبی خواهد اما راس الخیمه راس الخیمه است هیچ وقت دبی نبوده و نخواهد شد. راس الخیمه که در شمال امارات واقع شده است دارای طبیعت سر سبز و نخلستان های خرما و فضایی پویا و پر از تپه های شنی و بیابان هایی خشک می باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرده است . اگر می خواهید که در بیابان های راس الخیمه به رانندگی بپردازید کافی است که یک ماشین شاسی بلند اجاره کرده و به گشت و گذار و صحرا نوردی در دل بیابان های این ناحیه بپردازید . چون در این ناحیه هم کوه و هم بیابان وجود دارد و هم مناطق سرسبز و بکر در نتیجه می توانید هیجان زیادی را در این ناحیه تجربه کنید.

راس الخیمه دبی

کوهنوردی در کوه جیص راس الخیمه

کوه جیص یکی از بلندترین نقاط امارات متحده عربی می باشد و یکی از هیجان انگیز ترین جاده های خاورمیانه را به دلیل سنگ فرش بودن خیابان آن دارا می باشد. اگرچه راس الخیمه مانند دبی دارای آسمان خراش نمی باشد اما می توان کوه جیص که ارتفاعی بالغ بر 2000 متر دارد، را به مانند آسمان خراشی برای آن تصور کرد. جاده ای که با عبور از دره ها و صخره های بزرگ به کوه جیص ختم می شد فوق العاده زیبا و دل انگیز می باشد می توانید در طول مسیر خود گله های بز کوهی را ببینید و همچنین اگر شانس داشته باشید شاید بتوانید اندکی برف برروی نوک قله مشاهده کنید.

راس الخیمه
کوه جیص

تفریح در امارات به سبک بادیه نشین ها

در میان شن های آرام و ساکت در دره ای کوچک در محلی ساکت و آرام کمپ صحرایی بایده نشین قرار گرفته است برنامه های سرگرم کننده ای که توسط مردم این مناطق و در کمپ صحرایی بادیه نشین انجام می گیرد روح فرهنگ و سنت عربی را در معرض تماشا می گذارد که باعث می شود در این صحرای خشک و بیابانی گردشگران زمان های مفرح و خوبی را سپری کنند و سبک یک زندگی ساده و سنتی عربی را می توان در این کمپ دید که محیطی آرامش بخش برای گردشگران می باشد. در این مجموعه تفریحی می توانید به گشت و گذار در صحرا با استفاده از شتر یا با استفاه از ماشین های شاسی بلند بپردازید و یک سفر خاطر انگیز و شنی ای برای خود رقم بزنید. غذا ها و خوراکی های سنتی عربی در قسمت های مختلفی در اختیار در معرض عرضه گردشگران قرار می گیرد که گردشگران می توانند در کنار برنامه های سرگرم کننده و تفریحی از این غذا ها نیز استفاده نمایند .

تفریح در دبی

مرکز هیجان در صحرای ال وادی

یک منطقه ی حفاظت شده به نام صحرای ال وادی در راس الخیمه وجود دارد که روباه های صحرایی و غزال های عربی در این ناحیه حفاظت شده که مساحت تقریبی آن حدود 5 کیلومتر مربع است زندگی می کنند و شما می توانید در آن به اسب سواری و شتر سواری بپردازید بعد از گشت و گذار طولانی در دل صحرا مطمنا خستگی به سراغ گردشگران صحرا خواهد آمد بنابر این برای رفاه حال گردشگران در این منطقه یک اقامتگاه فوق العاده لوکس وجود دارد که شب را می توانید در سکوت و آرامش صحرا در آن سپری کنید. ممکن است میان این گردشگران کسانی باشندکه مثل خود بنده از گرما و آفتاب سوزان فراری باشند بنابر این این گونه افراد می توانند در شب در صحرای ال وادی که دارای زیبایی خاصی می باشد به گشت و گذار و تفریح در امارات و در دل صحرای شنی بپردازند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند. اگر شما عزیزان و همراهان مجله همگردی تصمیم گرفتید که به این منطقه یعنی ال ولدی سفر داشته باشید و به گردشگری در آن بپردازید بهترین زمان اوایل بهار یا زمستان خواهد بود چون که در این موقع از سال گل های رنگارنگ سرتا سر این ناحیه را می پوشاند و زیبایی خاص و شگفت انگیزی به ال وادی خواهد داد که در نوع خودش تماشایی و دیدنی می باشد.

شترسواری

تفریح در امارات ...

شما هم می توانید به سبک اماراتی ها برای خودتان گردشگری مهیجی را با یک ماشین لامبورگینی یا لندروور یا فراری در پستی بلندی های این کوه ها و در پیچ های خیلی تند به رانندگی و گشت و بپردازید و هیجانی وصف نشدنی را با این کار و تماشای منطره های زیبا از طبیعت تجربه نمایید. در این منطقه امکاناتی نظیر هتل و تراموای برقی ، پاراگلایدر ، زمین گلف و حتی یک پیست اسکی مصنوعی پیش بینی شده است اما هنوز این پیش بینی محقق نشده است و فقط شما شاهد زیپ لاین و مسیر کوه پیمایی آهن کوب شده می باشید . و بقیه این پروژه هنوز اجرایی نشده است . اگر می خواهید در کوه جیص به کوهنوردی بپردازید شما سه سطح از دشواری را در کوهنوردی تجربه خواهید کرد . اولین سطح شامل یک مسیر نسبتا طولانی و هموار که در واقع مسیر پیاده روی ساده می باشد از اطراف کوه تا اولین زیپ لاین ادامه دارد. سطح دوم مسیری پیچیده به نام مسیر میانه که با عبور از پله های فلزی در مسیر کوه نوردی باید خود را به زیپ لاین دوم برسانند.سطح سوم که که برای بالا رفتن از کوه باید از نردبان های کوه نوردی استفاده کنید معروف به مسیر وحشت یا جولفار می باشد که مسیر های مرتفع و چالش انگیز است، تابه زیپ لاین سوم برسید و برای پایین آمدن از کوه هم هیچ نگرانی ندارید چون باوجود مسیر های زیپ لاین شما می توانید خیلی راحتروبه سادگی و بدون هیچ گونه خطری از کوه پایین بیایید. این زیپ لاین که طولانی ترین زیپ لاین امارات می باشد 3000 متر طول دارد.

زیپ لاین دبی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدادی از بهترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان

ن. چرمچی ، چهارشنبه 20 دی 1402

با ما در مقاله بهترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین مسیرهای کوهنوردی و تپه نوردی جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :