خانه عامری ها در شهر کاشان؛ یک مجموعه تفریحی و گردشگری کامل

اگر شما هم از علاقمندان خانه های تاریخی هستید، بدون شک تاکنون نام خانه عامری ها در شهر کاشان را شنیده و حتی شاید از آن بازدید یا در آن اقامت کرده باشید. این خانه تاریخی امروزه به هتلی زیبا مبدل شده و شما می توانید از آن بازدید بعمل بیاورید. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا از جزئیات پلان خانه عامری ها در کاشان و همچنین تاریخچه خانه عامری ها در کاشان آگاهی یابید.

خانه عامری ها در شهر کاشان

تاریخ در دل بنایی دیدنی

شاید بتوان گفت که یکی از دلایل شهرت این خانه، وسعت و تعدد خانه ها و حیاط هایش باشد، چرا که این مجموعه دارای مساحتی بالغ بر هفت هزار متر مربع بوده و همچنین 3 خانه و 5 حیاط دارد که قدیمی ترین آنها که حیاط بیرونی و اندرونی نام داشته، حدود 85 اتاق دارد. از این رو، میتوان گفت که این خانه بزرگترین خانه تاریخی کاشان هست. این بنا در واقع در زمان زندیه ساخته شد و شخصی به نام سهام السلطنه عامری در زمان قاجار آن را بازسازی کرد. سهام السلطنه پس از مرگش حیاط های بیرونی را برای پسرش، ابراهیم خلیل خان عامری بجا گذاشت. اما همانطور که گفته شد، این مجموعه دارای ساختمان های متعددی بوده که به افراد دیگری از خاندان عامری ها تعلق گرفتند.

باید گفت که چهار حیاط بیرونی، اندرونی، مهمان خانه، حیاط خدمه و سوارکاران نظامی مورد استفاده قرار می گرفته و بستگان سهام السلطنه در سه حیاط دیگر سکونت داشته اند. از جمله وجوه تمایز و زیبایی های این خانه میتوان به انواع تزئینات روی بدنه خارجی حیاط ها و درون ساختمان و مهمتر از آن، وجود بادگیری که بلندترین بادگیر شهر نیز هست، اشاره کرد.

تاریخ در دل بنایی دیدنی

هتلی زیبا و سنتی در قلب این خانه تاریخی

و اما می رسیم به هتل سنتی خانه عامری های کاشان که پس از مرمت و بازسازی های صورت گرفته توسط اداره میراث فرهنگی کاشان، به شکل هتلی 5 ستاره درآمد تا برای اقامت و سکونت مسافران و البته گردشگران خارجی مناسب باشد. در این هتل علاوه بر تعدد اتاق ها و راحتی آنها، رستورانی نیز در یکی از زیباترین تالارها به نام تالار آینه خانه تعبیه شده و به میهمانان به خوبی هرچه تمامتر در فضایی کاملا سنتی سرویس دهی می شود.

از دیگر امکانات این مجموعه میتوان به وجود غرفه ها، فروشگاه ها، نمازخانه، چایخانه، کافه تریا، آرایشگاه و شیرینی پزی های گوناگون در پیرامون حیاط بیرونی ابراهیم خلیل خان اشاره کرد. البته، علاوه بر امکانات مذکور، امکاناتی نیز برای انجام امور بانکی و ارزی و همچنین عرضه صنایع دستی و خشکبار، جواهرات و فرش مهیا شده اند. سالنی نیز برای برگزای مراسم مختلف با گنجایش 90 نفر تعبیه شده است. بنابراین، میتوان گفت که در این خانه نگران هیچ چیز نباید بود.

هتلی زیبا و سنتی در قلب این خانه تاریخی

چگونه خود را به این بنا برسانیم؟

برای دسترسی به این خانه تاریخی، باید خود را به محله سلطان میراحمد برسانیم و پس از آن، در خیابان علوی و در کنار حمام سلطان میراحمد بدنبال خانه عامری های کاشان بگردیم.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تاریخچه خانه عامری ها، بنایی دیدنی و شگرف در کاشان

مسلم علیمحمدی ، یکشنبه 20 آبان 1397

خانه عامری ها از جمله مکان های زیبا و مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می آید که در کاشان و در محله سلطان میر احمد در خیابان علوی واقع گردیده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :