بازارهای آنتالیا | خرید در خیابان های شهر لوکس ترکیه

در این مقاله ما قصد داریم به آنتالیا در کشور ترکیه بپردازیم، البته این بار می خواهیم یک مورد جدید را به شما معرفی کنیم. دیگر به سمت مجموعه های مجلل و خاص خرید آن نخواهیم رفت، بلکه خرید در آنتالیای ترکیه را به سمت کوچه ها و بازارهای آنتالیای ترکیه حرکت خواهیم داد. یکی از دلایلی که ما این تصمیم را گرفته ایم، عدم علاقه برخی افراد به خرید در آنتالیا از مکان های لوکس است. افرادی هستند که در سفرهای خود دوست دارند که به نزدیکی مردم عادی رفته و مانند آن ها از بازارهای محلی و بومی، خرید های خود را انجام دهند. برای همین ما هم تصمیم گرفتیم که در این مقاله به معرفی بازارهای آنتالیای ترکیه بپردازیم. به یاد داشته باشید که لازمه هر سفری، داشتن اطلاعات دقیق پیش از سفر درباره همه مسائل مربوط به مقصد است، مانند هتل ها رستوران ها، مراکز خرید در آنتالیا، آداب و رسوم و باقی چیزها. پس جستجو درباره این موارد را از یاد نبرید. با همگردی همراه باشید.

بازارهای آنتالیا

1) شنبه بازار آنتالیای ترکیه| Cumartesi pazari

در شهر آنتالیای ترکیه، محدوده ای با نام لارا وجود دارد که به طور تقریبا انحصاری برای گردشگران تدارک دیده شده است. در این محل می توان هتل های بسیار زیادی را در کنار فروشگاه هایی برای خرید در آنتالیا و مجموعه های تفریحی برای داشتن اوقاتی خوش مشاهده نمود که همگی این ها برای مسافران، جذابیت بسیار زیادی دارد، اما نکته حائز اهمیت، تفاوتی است که روز های شنبه این منطقه با سایر روزها دارد و تبدیل به یکی از بهترین بازارهای آنتالیای ترکیه می شود. در این روز هفته، بازاری محلی را می توانید مشاهده کنید که در آن وسایل بسیار مناسبی برای خرید قرار گرفته است. وسیله های زیادی در این بازار روز فروخته می شود که از جمله آن ها می توان به عینک های شیک، لوازم تزئینی و پوشاک برای اکثر رده های سنی را نام برد.ممکن است این بازار را در روز یکشنبه نیز مشاهده نمایید که تا پاسی از شب ادامه می یابد و مردم هم برای خرید در آن مشغول هستند. اگر قصد دارید بازدید از این بازار را در لیست خود قرار دهید، لازم است که آدرسی از آن داشته باشید. ما در زیر آدرس این بازار را برای شما آورده ایم. آن را از یاد نبرید.

ترکیه، آنتالیای ترکیه، جاده قدیم لارا

Eski Lara Yolu, Antalya, Turkey

بازارهای آنتالیا 1

2) آنتالیا بازار | antalya bazaar

از مشهورترین و قدیمی ترین بازارهای آنتالیای ترکیه می توان آنتالیا بازار یا بازار بزرگ آنتالیا را نام برد. با اندکی دقت می توانید ملاحظه کنید که مغازه های موجود در این بازار، اکثرا مشغول فروش پارچه و لباس هستند. پارچه هایی که در این قسمت به فروش می رسد، از نظر رنگ، بیشتر مورد علاقه افراد محلی است و دارای قیمت های بسیار مناسبی می باشد. اگر کمی بیشتر در این بازار وقت بگذرانید و اندکی قدم بزنید، می توانید ظرف های مختلفی را در طرح ها و نوع های متفاوت مشاهده نمایید که به سبک ترکی ساخته شده اند و به فروش می رسند. درست است که محبوبیت آنتالیای ترکیه در سال های اخیر افزایش یافته و همین امر سبب گشته تا افراد بیشتری با آن آشنایی یابند، ولی باید به این مسئله بسیار توجه نمود که این شهر از نظر قدمت، پیشینه ای طولانی دارد و از همین رو دارای آثار تاریخی و قدیمی بسیاری است. در این میان، بازار قدیمی از محل هایی محسوب می شود که هنوز هم توانسته این بافت نسبتا قدیمی را در خود حفظ نماید و در کنار آن مردم هم بتوانند از آن بهره ببرند. افرادی که علاقه مند به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترک زبان ترکیه هستند، می توانند با سر زدن به این مکان مفرح و گشت و گذار و حتی خرید کردن در آن بیشتر با این مسائل روبه شده و آشنا گردند.

ترکیه، آنتالیای ترکیه، مرادپاشا، میدان کاواگی

Meydankavagi Mh., 07200 Muratpasa/Antalya.Turkey

بازارهای آنتالیا 2

3) مرکز خرید مارک آنتالیا

پیش از این نیز ذکر کردیم که تعداد بازارهای آنتالیای ترکیه زیاد است. یکی از پر اهمیت ترین بازارهای آنتالیا که لوازم مارک دارد، markanyalya یا مرکز خرید مارک آنتالیا می باشد.می توان این مرکز خرید در آنتالیا را محلی محبوب برای ایرانیانی دانست که به آنتالیای ترکیه سفر می کنند. موقعیت جغرافیایی این مرکز خرید در آنتالیا در منطقه مراد پاشاست که یکی از محله های پر جنب و جوش در آنتالیای ترکیه و از قسمت های مرکزی این شهر حساب می شود. وقتی به این محل رسیدید، در نزدیکی آن می توانید خیابانی را ملاحظه نمایید که نام آن جمهوریت می باشد. در این خیابان می توان به وفور لوازمی را چون پوشاک و یا عینک مشاهده نمود. اگر به این مکان سری بزنید، می توانید وسایلی را که نیاز دارید، چه برای خودتان و چه به عنوان سوغات از این بازار با قیمت های خوب و تنوعی عالی خریداری نمایید. یکی از مواردی که این بازار را خاص تر می کند، قیمت های آن است. می توان گفت که مبلغ پرداختی برای وسایل در این بازار، تقریبا نصف مبلغی است که در مارک آنتالیا پرداخت خواهید نمود و این خود در شرایطی خواهد بود که مارک آنتالیا از قیمت های بسیار خوبی برخوردار است و محدوده قیمت ها در آن بالا نیست، پس می توان گفت که این بازار، وسایل بسیار ارزانی را در خود جای داده است. تعداد زیادی از گردشگران هستند که اصلا با این بازار هیچ آشنایی ندارند و در سفر های خود به آن سر نمی زنند، اما حال شما می توانید با مراجعه به آدرس زیر از این محل بازدید نمایید و کالاهای مناسب خود را برگزینید.

ترکیه، آنتالیای ترکیه، مرادپاشا، خیابان کاظم اوزالپ، خیابان جمهوریت

cumhuriyetçi Caddesi, Kazım Özalp Caddesi No:84, 07025 Muratpaşa/Antalya, Turkey

بازارهای آنتالیا 3

4) بازار قدیمی | İki Kapılı Han

آیا دوست دارید که با یکی از کهن ترین بازارهای آنتالیای ترکیه آشنا شوید؟؟ بازار قدیمی(old bazar) که به بازار کهن نیز معروف است را می توان از قدیمی ترین بازارهای آنتالیای ترکیه به حساب آورد که از حسن های این بازار این است که علاوه بر محل خرید در آنتالیا، مکانی است که افراد در آن نظاره گر سبک بازارهای کهن در ترکیه باشند. در این بازار کهن می توانید برای خرید وسایلی مثل پارچه، پوشاک، انواع لباس های محلی، جواهرات و حتی فرش اقدام کنید و تنوع بسیار زیادی را در خرید داشته باشید. در این بازار وسایل مورد نیاز هم خریداری می شود و هم به فروش می رسد. این بازار محلی برای گردهمایی بسیاری از افراد از مناطق مختلف جهان است و می توان در آن مسافران زیادی را مشاهده نمود که دارای ملیت هایی متفاوت و زبان های مختلف هستند، ولی همه آن ها با یک هدف مشترک به سمت این بازار روانه شده اند و درآن به گشت و گذار می پردازند. یکی از مواردی که در رابطه با این بازار باید بدانید، میزان شلوغی آن است. در زمان های خاصی ممکن است با ورود به این بازار با سیل عظیمی از جمعیت رو به رو شوید که این امر شما را برای خرید در آنتالیا و در این مکان با مشکلاتی رو به رو خواهد نمود. اگر در این زمان ها اقدام به خرید چیزی می کنید، باید درباره هزینه پرداختی خود بسیار دقت نمایید، چرا که در این هنگام ممکن است فروشندگان به دلیل اینکه مشتری زیاد دارند، به درستی مبلغ را محاسبه نکنند، پس باید حواستان را به خوبی جمع کنید.

بازارهای آنتالیا 4

5) بازارهای محلی کالجی

از محله های کهن آنتالیای ترکیه می توان به کالجی (kaleici) اشاره نمود که محل قرارگیری بسیاری از آثار تاریخی شهر آنتالیا در همین محله می باشد. از ویژگی های این محله می توان به ساختار قدیمی و سنتی آن اشاره نمود که با گذشت سال های زیاد، هنوز این بافت را حفظ نموده و با گشت و گذار در آن می توانید افرادی را ببینید که مشغول خرید و فروش کالا هستند. وسایل و تجهیزاتی که می توان در این محل آن ها را خریداری کرد، از صنایع دستی آغاز می شود تا فرش و گلیم و لباس. همه این ها را می توان در بازار محلی کالجی خریداری کرد. یکی از نکته هایی که می توان در باره این بازار به آن اشاره نمود، وجود همه افراد با همه رده های سنی در این بازار برای خرید و فروش است. همه با هم و در کنار هم تلاش می کنند که محصولات خود را به فروش برسانند و برای این کار حتی از دیوار های خانه خود هم استفاده می کنند و با آویختن وسایل از آن، اقدام به فروش آن ها می کنند. اگر به این بازار سری بزنید، مشاهده می کنید که اجناس و کالا ها در آن با مبالغی بسیار مناسب به فروش می رسند و شما می توانید با خرید در آنتالیا از این بازارها به اقتصاد آن ها هم کمک نمایید.

بازارهای آنتالیا 5

6) بازار گاراژ شرقی | dogu garaji market

یکی از فروشگاه های بسیار بزرگ و از بازارهای آنتالیا، بازار گاراژ شرقی در این شهر است که هر روز فروشندگان مختلفی را در خود جمع می کند تا بتوانند وسایل و لوازم خود را به فروش برسانند. وسایلی مانند انواع پوشاک، محصولات چرمی، فرش هایی که بافتی ترکی دارند، طلاها و جواهرات، ظرف هایی از جنس مس، عطر، ادویه و قهوه، اما این ها تمامی چیز هایی نخواهد بود که شما دراین بازار مشاهده می کنید، بلکه می توانید وسایلی را ببینید که کار دست است و یا گاهی می توانید میوه و تره بار را هم در آن ببینید. از این رو می توان گفت که این جا محلی برای عرضه هر نوع کالایی است که نیاز دارید. یکی از نکته هایی که باید به یاد داشته باشید، این است که این بازار به صورت روزانه برگزار می گردد و ممکن است اجناسی که امروز در آن مشاهده می نمایید، فردا نباشند، پس در صورتی که از چیزی خوشتان آمد، آن را بخرید و به بعد موکول نکنید، زیرا ممکن است برای همیشه آن را از دست بدهید.

بازارهای آنتالیا 6

7) بازار فرش لیدیا سوزانی | lidya suzani carpet gallery

یکی از کالا هایی که همیشه در محدوده خاورمیانه و کشورهای قاره آسیا از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است، فرش است. به جز ایران که در این زمینه پیشتاز است، کشور های دیگری مانند امارات متحده عربی و یا ترکیه محل های مناسبی برای خریدن فرش شناخته می شوند. یکی از بازارهای آنتالیای ترکیه که می توان برای خریدن فرش به آن مراجعه نمود، بازار لیدیا سوزانی است که در همه جای آن می توان انواع فرش های زیبا و هر نوع زیر اندازی را مشاهده نمود. یکی از مسائلی که پیش از پا گذاشتن به این بازار نمی توانید اطلاعات دقیق تری از آن داشته باشید، محدوده قیمتی کالاهاست. برای رفتن به این بازار می توانید به آدرسی که در زیر برای شما گذاشته ایم مراجعه کنید.

ترکیه، آنتالیای ترکیه، هیساپچی، بارباروس ماه

Barbaros Mah. Hesapci Sok No:16, Antalya07100, Turkey

بازارهای آنتالیا 7

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای خرید در بازارهای آنتالیا (قسمت دوم)

مهیار قاسمی ، دوشنبه 26 تیر 1396

اگر می خواهید خریدی مناسب و ارزان در آنتالیا داشته باشید و در خرید، سرتان کلاه نرود، این مطلب را تا آخر بخوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :