راه کارهایی ساده برای داشتن اندامی مناسب در طول سفر

آیا تا به حال برای تعطیلات تابستانی خود یک برنامه ی رژیمی و تناسب اندام را ترتیب دیده اید؟
برنامه ریزی کردن یک رژیم مناسب در طول تعطیلات تابستان یکی از چالش برانگیز ترین کارهای ممکن برای افرادی است که می خواهند در طی سفر، خود را به اندام دلخواه خود برسانند و یا دچار اضافه وزن نشوند. مشکل اکثر افرادی که نمی توانند در طول تور مسافرتی به رژیم غدایی و برنامه ی تناسب اندام خود پایبند بمانند انتخاب سخت ترین راه ها برای کم کردن وزن است. مثلا نخوردن غذای کافی یا دویدن بیش از حد در طول روز. در این مقاله ما چند شگرد ساده به شما معرفی می کنیم که بتوانید در کنار لذت بردن از تعطیلات خود به تناسب اندام نیز برسید و سلامتی خود را حفظ کنید.

سفر

1- داشتن خوابی خوب و کافی

داشتن خوابی عمیق و کافی خیلی یکی از مهم ترین مسائل در طول سفر است. اما توسط بیشتر افراد در طول مسافرت و تعطیلات نادیده گرفته می شود. خوابیدن در طی یک شبانه روز به مدت 8 ساعت در آرامش و استراحت کردن در شب نه تنها خیلی مهم است به همان میزان چگونه بیدار شدن از خواب نیز حائز اهمیت می باشد. بهترین زمان برای بیدار شدن ساعت 6 تا 8:30  صبح است. بهتر آن است که این جریان به یک عادت روزانه و منظم بدل شود.
تحقیقات نشان داده است که CAR کورتیزول در بدن موجب تنظیم انرژی در بدن می شود به این ترتیب هرچه CAR  در بدن وضعیت بهتری داشته باشد انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت و فعالیت های بیشتری می توانید انجام دهید. بهتر آن است که در مدت تور مسافرتی خود خوابی کافی را تجربه کنید.
خواب در سفر
2- ورزش و نرمش صبگاهی

تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای ورزش کردن صبح است. بدن شما در صبح به راحتی می تواند کالری بیشتری بسوزاند همین جریان موجب می شود در طول انواع تور یک روزه ی خود کمتر احساس خستگی کنید.
زمانی که مسافر هستیم زمانی برای ورزش کردن در طی روز نداریم. گردش و گشت و گذار به شما وقت نمی دهد که در ساعات پایانی روز بخواهید به ورزش بپردازید پس بهترین زمان برای شما همان صبح است. اگر مقصد تور مسافرتی شما طبیعت است و در قالب تور طبیعت گردی به منطقه ای خوش آب و هوا و زیبا سفر کرده اید می توانید پیاده روی فوق العاده را تجربه کنید. شنا، کوه نوردی و... از دیگر گزینه هایی هستند که در اختیار خواهید داشت.

سفر

3-چالش پیاده روی روزانه

شما با 5 مایل پیاده روی در روز چیزی در حدود 10000 قدم را طی می کنید. و روزی 500 کالری را خواهید سوزاند.

سفر

4- چیزی بجز آب، چای یا قهوه ننوشید

بهترین راه برای جلوگیری از جذب کالری های بیشتر قطع کردن نوشیدنی هایی با کالری بالا است. در طول سفر همواره به یاد داشته باشید که نوشیدن شربت ها، نوشابه ها و حتی نوشیدنی های رژیمی موجود در بازار و انواع نوشیدنی های غیر طبیعی و شیرین باعث افزایش وزن شما می شود.
می توانید در طول تور مسافرتی خود به مقدار بالا از آب استفاده کنید. نوشیدن آب، عطش شما را رفع خواهد کرد و مشکلی از نظر اضافه وزن برایتان ایجاد نخواهد کرد.

جهانگردی

5- پرهیز از فست فود و غذاهای پر کالری

 خوردن غذاهای فست فودی در طول سفر یکی از عمده ترین دلایل اضافه وزن گردشگران به شمار می رود. اگرچه زمانی که در مسافرت هستیم گاهی چاره ای جز خوردن فست فود نداریم اما برای کاهش میزان کالری غذاهای فست فودی اولین کار این است  که سس های غذا را حذف کنید. غذاهای خود را در سایز معمولی سفارش دهید و به جای سیب زمینی سرخ شده ساندویچ خود را با سبزیجاتی مثل گوجه کاهو پیاز و خیار پر کنید.

غذا در سفر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهکارهایی برای داشتن یک پرواز آسان در سفر هوایی طولانی

ز. نیرومند ، پنج شنبه 19 مهر 1397

مسیرهای طولانی معمولا برای افراد بسیار خسته کننده بوده و مشکلاتی را با خود به همراه دارنددر این پست سعی شده راه های آسان تر کردن این سفرها ارائه شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :