طبیعت گردی آخر هفته | سفری آرام بخش به دشت شقایق کالپوش

اردیبهشت یعنی بوی نسیم بهاری در طبیعت، یعنی فرار از زندگی پرهیاهوی و رنگ پریده شهری و پناه بردن به دامان طبیعت های رنگارنگ. پس وقت سفر و بستن کوله پشتی فرا رسیده و باید عزم رو جزم کنیم برای پناه بردن به دل طبیعت برای استشمام بوی طبیعت و یک دنیا تازگی. تعطیلات آخر هفته رو باید سفری اردیبهشتی داشت و بهترین زمان فرا رسیده تا سفری یکی دو روزه به شقایق های کالپوش داشته باشین و از زیبایی های شگفت انگیزش لذت ببرین. اردیبهشت، یعنی تنها زمانی که شقایق ها چهره از نقاب برمیدارن، درنگ نکنین، فرصت دیدن شقایق های کالپوش همیشه نصیبتون نمیشه، پس خودتونو برای سفرهای یک روزه به اطراف تهران و یا سفرهای دو روزه به اطراف تهران آماده کنین. دل به جاده بزنید و از زیبایی بی حد و حصر طبیعت زاگرس لذت ببرین. دشت شقایق کالپوش بهترین پیشنهاد سفر یک روزهِ همگردی و شرکت در جشنواره دشت شقایق به شما دوستداران طبیعت می باشد...

دشت شقایق کالپوش

دشت شقایق کالپوش

میلیون های گل شقایق دشت کالپوش شاهرود، هرساله از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد، جلوه ای شگفت انگیز از رنگ های زیبا در دامان طبیعت به یادگار میزاره، آنچنان که گویی خالق هستی چادری سرخ بر دشت های سبز گونه در دامنه های کوه زاگرس پهن کرده تا برای دقایقی آدمی رو به درک قدرت بی انتهاش و تامل وا داره. شقایق های زیبا، طبیعت دوستان رو همه ساله به این بهشت رویایی دعوت میکنه. چشمه های زلال، آبشارهای پرتلاطم و درختان جنگلی برافراشته در اطراف آن وجود داره که تماشای آن ها هم خالی از لطف نیست. در این سفر حتما به مناطق زیبای قشقلته، آبشار زو و آبشار حسین آباد بروین و از دیدن این همه زیبایی شگفت زده بشین. منطقه جنگلی و زیبای کالپوش با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع که بارندگی کافی و زمین های مناسب کشاورزی در این منطقه در فصل بهار باعث میشه دشت ها مملو از گل های شقایق که زیبایی منطقه رو چند برابر کرده و بهترین پیشنهاد سفر یک روزه برای گردشگرانه. منظره های شگفت انگیز در مجاورت با پناهگاه حیات وحش ییلاقی و پارک ملی گلستان از موقعیت های ممتاز برای گردشگری محسوب میشه. این دشت زیبا در حد فاصل شهرستان شاهرود و گنبد کاووس واقع شده و از سفرهای یک روزه اطراف تهران و سفرهای دو روزه اطراف تهران برای پایتخت نشینان و دوستداران طبیعت می باشه.

دشت شقایق کالپوش

جشنواره دشت شقایق کالپوش

جشنواره دشت شقایق کالپوش برای هفتمین سال متوالی در روز 26 اردیبهشت در شهرستان میامی، بخش کالپوش روستای حسین اباد برگزار میشه. اجرای موسیقی سنتی، چوب بازی، بازی های محلی و عرضه صنایع دستی و سوغات و... از برنامه های جشنواره دشت شقایق کالپوشِ و از زیباترین جشنوراه های ایرانِ که رفتن به این دشت و شرکت در این مراسم فراموش نشدنیه و بهترین پیشنهاد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران و سفرهای دو روزه اطراف تهرانِ که تماشای این همه زیبایی خالی از لطف نیست.

دشت شقایق کالپوش

موقعیت و دسترسی

در مسیر بازگشت برای ایجاد تنوع در سفر، مسیر نردین، گردنه خوش ییلاق، شاهرود رو انتخاب کنین تا نظاره گر چشم اندازهای بی نظیر روستای تلوبین و گلستان باشین. بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه سلطان العارفین، بایزید بسطامی رو از دست ندهین و در بازگشت از منطقه زیبای کالپوش دیدن کنین.
برای دسترسی از تهران و طی 460 کیلومتر از مسیر تهران به مشهد با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال جاده جاجرم تغییر مسیر داده و به سوی منطقه زیبای کالپوش مسیر رو ادامه بدید. دشت شقایق کالپوش در 160 کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده. پس فراموش نکنین اگر برای دیدن شقایق ها میروید، اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد ماه فقط فرصت دارین.

دشت شقایق کالپوش

دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
دشت شقایق کالپوش
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

طبیعت گردی آخر هفته | سفری یک روزه به روستای شهرستانک

مهسا طاهری ، سه شنبه 19 اردیبهشت 1396

شهرستانک روستایی در 84 کیلومتری تهران که یکی از زیباترین روستاهای تهرانه که ناصر الدین شاه کاخی برای ییلاق در این روستا ساخته...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :