خانه هایی در جاده های اسکاندیناوی | تنها ترین کلبه های شهر

احساس تنهایی به سراغ ما اومده. برای بعضی ها روزهایی که تنها گوشه ای نشستن و به خاطرات خوش گذشته فکر می کنن و برای بعضی ها وقتی که در جمع هستن و شاید هیچ چیز اونجوری که باید باشه نیست یا هست اما نه در کنار کسی که باید باشه. روزهایی هم هستن که همه چیز سر جاشه اما باز هم دلتون گرفته و انگار می خواد پر بکشه و به جایی بره که خودتون هم نمی دونین کجاست. شاهد تنهایی های تک تک اعضای خونواده فقط یه چیزه. خونه!! خونه ای که سال های سال، تنهایی های نسل ها رو می بینه و صدایی ازش درنمیاد. برترین خانه ها در در جاده های اسکاندیناوی که دیوارهاش از تنهایی ها و غصه های ساکنینش ترک بر می داره و کاری جز پناه دادن نمی تونه انجام بده. حالا می خوام به این فکر کنین که وقتی دیدنی ترین خانه ها در جاده های اسکاندیناوی تنها بشه چه اتفاقی میفته؟ وقتی که ساکنینش که عمری همدمش بودن، اونجا رو ترک می کنن و اون رو پشت سر در جاده، تنها میذارن تا فرسوده بشه و از یاد بره. این تنهایی بزرگ، قابل توصیف نیست. هنرمند با ذوقی، با دوربینش، بعضی از خونه های متروکه جاده ای منطقه اسکاندیناوی رو به تصویر کشیده. ما ازتون می خوایم که عکس های خانه هایی در جاده های اسکاندیناوی رو ببینین و فکر کنین که هرکدومشون چه سرگذشتی داشتن.

خانه هایی در جاده های اسکاندیناوی

خاطراتی شیرین

شاید اینجا زنی زندگی می کرده و هر صبح چشم باز می کرده که همسرش از همین جاده با قطار خوش خبری از جنگ برگرده و زندگیش دوباره شیرین بشه.

امید

خوب گوش کنین. شاید بتونین هنوز صدای خنده دو بچه کوچولویی رو که کنار ساحل بازی می کنن رو بشنوین و همینطور صدای مادرشون رو که صداشون می زنه و میگه ناهار حاضره.

بچه کوچولویی

زمستون های سرد، دستای یخ زده و پینه بسته پدری زحمت کش و در آخر، مهاجرت به امید زندگی بهتر و درآمد بیشتر و ترک منزل. شاید داستان این خونه همین باشه.

زمستون های سرد

حتی پرنده های جنگل هم از رفتن ساکنین این خونه ناراحتن و دیگه نمی خونن. ببینین که چطور گل ها سر خم کردن و به فکر فرو رفتن از این همه تنهایی.

پرنده

با دیدن این خونه، همچین کلماتی به ذهن من می رسه: گذشته، شادی، جشن، تسلیم، جاده. شما درموردش چی فکر می کنین؟

شادی

چه اتفاق ناگهانی یا حتی دردناکی می تونه باعث بشه که یه خونواده، اینجوری خونه و حتی ماشینش رو رها کنه، محل زندگیش رو ترک کنه و دل به جاده بسپره؟

دردناک

شاید این خونه، سعی داره داستان یه خونواده روستایی رو بگه که با چمن زنی و کاشت محصولات کشاورزی زندگی می کردن اما روزی بخاطر ازدواج فرزندشون اینجا رو ترک کردن و به شهر رفتن تا شاهد خوشبختیش باشن. همه رفتن ها که نباید غمگین باشه.

ازدواج

شما هم مثل من از دیدن این خونه حس خوبی بهتون دست میده و فکر می کنین که ساکنینش اونو رها نکردن؟ من فکر می کنم که افراد خونواده مثل یه دوست قدیمی، هر از چندگاهی جاده خاطرات رو طی میکنن چند شب رو باهاش سپری می کنن وگرنه پنجره هاش انقدر شاد، گرم و دوستانه به ما لبخند نمی زدن.

دوست قدیمی

چقدر این صندلی شبیه صندلی پدربزرگ های مهربونیه که عاشق قصه برای نوه هاشون هستن. اونا رو روی پاهاشون می نشونن و هیچ وقت از بازی باهاشون خسته نمیشن. شاید وارث این خونه، به احترام قصه های قشنگ پدربزرگش، اینجا رو دست نخورده نگه داشته تا همیشه خاطره اونو در ذهنش داشته باشه. اگه من صاحب این خونه در بین خانه هایی در جاده های اسکاندیناوی بودم، هیچ وقت نسیم دلنواز و بوی علف رو که از پنجره کوچیک خونه داخل میشد رو از دست نمی دادم و ساعت ها توی جاده قدم می زدم. اما هیچکس نمی دونه که صاحب خونه، چرا اینجا رو ترک کرده. شاید اون هم به اجبار این کار رو کرده باشه.

 پدربزرگ ها

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جالب ترین هتل خانه های بیرون شهر را در اوج هیجان تجربه کنید

علی حیدرنژاد ، جمعه 30 شهریور 1397

تقریبا نزدیک بهار است. زمانی ایده آل برای صاحبان یا خانم های خانه های بزرگ تا به یکی از جالب ترین هتل خانه های بیرون شهر فرار کنند.

نظرت چیه
4 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 29 مرداد 1396

    چرا این متن اینقدر زیبا بود !؟

    • 28 مرداد 1396

    بسیار لذت بردم میشه گفت یک حس عالی وفرح بخش

    • 28 مرداد 1396

    به فکر فرو رفتیم با دیدنشون؟!

    • 13 بهمن 1395

    واقعا عالی و زیبا و روح نواز بود ممنون