آشنایی با ثروتمندترین کشورهای دنیا!

کشورهای زیادی هستن که به خاطر بالا بودن تولید ناخالص داخلیشون، ثروتمندترین کشورهای دنیا شدن. جالب اینجاست که خیلی از این کشورهای ثروتمند، از نظر مساحت کوچیکن ولی از استانداردهای بالایی برای زندگی برخوردارن و به دلیل داشتن اینهمه ثروت، محیط فوق العاده مناسبی رو برای شهروندانشون فراهم کردن. اگه دوست دارین در مورد ثروتمندترین کشورهای جهان اطلاعات داشته باشین کافیه با همگردی همراه باشین تا مروری داشته باشیم بر 10 تا از ثروتمندترین کشورهای دنیا.

ثروت

ثروتمندترین کشورهای جهان: عربستان سعودی

همون طور که می دونین نفت از مهم ترین دلایل ثروت کشور عربستانه. در واقع عربستان به خاطر داشتن ذخایر نفتی در دنیا بهترین بوده و کلا اقتصاد این کشور بر پایه ی نفت و گاز بنا شده که سرانه ی تولیدشون 51,924 دلاره. البته عربستان به جز نفت و گاز، منبع غنی از طلا، نقره، مس، آهن، منیزیم، سرب و سولفور هم هست و لازم به ذکرِ که کنار تمام اینها خرمای این کشور هم در سطح جهانی به فروش میرسه. خصوصی سازی بخش های خدماتی مثل آموزش، بهداشت، کنترل ترافیک، برق، مخابرات و آب هم باعث پیشرفت بیشتر این کشور تو این حوزه ها شده.

عربستان سعودی

ثروتمندترین کشورهای دنیا:  آمریکا

آمریکا هم به خاطر داشتن ثروت زیاد، جز ثروتمندترین هاست. این کشور از لحاظ تولید نفت و گاز هم جزء برترین های دنیا محسوب میشه که البته کنار اینها تو صنعت داخلی خودرو و بخش های فن آوری هم موفقِ و در حال حاضر بهترینه. آموزش تو این کشور از سطح فوق العاده بالا و مطلوبی برخورداره و سیستم بهداشتی و سلامت این کشور هم جز بهترین های دنیاست.
این کشور با 310 میلیون نفر جمعیت رتبه 9 از ثروتمندترین هارو به خودش اختصاص داده و جالبه که بدونین بزرگترین بورس جهان هم متعلق به همین کشوره.

 آمریکا

ثروتمندترین کشورهای جهان: سوئیس

خیلی خوبه که زیباترین کشور دنیا جز ثروتمندترین ها هم هست.
صنعت شکلات و ساعت و همین طور لبنیات این کشور بی نهایت قدرتمندِ و بعد از جنگ جهانی دوم نیز سوئیس به عنوان امن ترین مکان برای ذخیره و حفظ پول و ثروت اعلام شده. به حدی سوئیس از نظر مالی امنه که ثروتمندترین اشخاص و شرکت های جهان تو بانک های این کشور سپرده گذاری و همین طور سرمایه گذاری می کنن. از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان هم برخورداره و خلاصه یه کشور برگزیده و برتر انتخاب شده.
از کالاهای مهم سوئیس هم که به اقصی نقاط جهان صادر میشه میشه به ساعت، جواهر، لوازم ارتوپدی، سنگ معدن خام و فلزات اشاره کرد. همین طور مهم ترین واردات این کشو نیز شامل خودرو، جواهرات و دارو میشه.
سوئیس کشوری با کوهستان های بلند و طبیعتی رویاییِ و میشه گفت با استانداردهای بالا، آرزوی هر کسی برای زندگی.

سوئیس

ثروتمندترین کشورهای دنیا: نروژ

نروژ از نظر صادرات بهترینه و مواردی مثل گاز، نفت خام و نفت تصفیه شده رو صادر میکنه و همچنین این کشور بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی در جهانه. شهروندان این کشور از درآمد بالای کشورشون بهره میبرن و تو رفاه کامل زندگی می کنن.
تولید نفت، نیروی هیدروالکتریک و شیلات جزو مواردی هستن که باعث رونق وضعیت اقتصادی نروژ شدن. باز با این حال و وضعیت، اداره امور مالی فعاله و همچنان برای رسیدگی کردن به بودجه تلاش می کنه که این تنها بخشی از فعالیت های مثبت برای رونق اقتصادی نروژ انجام میشه.

نروژ

ثروتمندترین کشورهای جهان: هنگ کنگ

این کشور به خاطر تولید بالای ناخالص داخلی، جز ثروتمندترین و پیشرفته ترین های دنیاست.
هنگ کنگ از بازار اختصاصی مالی بین المللی برخورداره ولی با این حال دولت مردانش به شدت مشغول کسب کردن سودهای بیشتر هستن. هنگ کنگ رو کشور میلیاردرها میشناسن. میلیاردرهایی مثل لی کا شینگ، لی شائو کی، ری موند، توماس و ....

هنگ کنگ

ثروتمندترین کشورهای دنیا: برونئی

کشور کوچیک برونئی که جنوب شرقی قاره آسیا جا خوش کرده، با صادرات نفت، گاز و غذا، تونسته جزء ثروتمندترین های جهان باشه. جالبه بدونین برند حلال رو هم این کشور وارد بازار کرده. اسپارک اینوستمنت هم از مهم ترین پیشرفت های حاصل شده توسط کمپانی متانول برونئیِ و بزرگ ترین نقطه ی عطف این کشور محسوب می شه. در ضمن یکی از بزرگ ترین کارخانه های LNG نیز تو برونئی بنا شده. 

برونئی

ثروتمندترین کشورهای جهان: کویت

کویت هم جز کشورهاییِ که ثروتش رو مدیون تولید نفت خام هستش. این کشور به جز نفت خام، فرآورده های متعددی نیز صادر می کنه. علاوه بر نفت، کشاورزی هم در بالا رفتن سرانه ی تولید ناخالص ملی کشور کویت تاثیر بسزایی داشته.
همین طور بانک ملی کویت جز پیشرفته ترین ها در دنیای عرب هاست. شهروندان این کشور کوچیک از هر لحاظ تو بهترین شرایط هستن و نهایت لذت رو از زندگیشون می برن.

کویت

ثروتمندترین کشورهای دنیا: سنگاپور

اقتصاد، آموزش، سلامت، امنیت، آزادی های شخصی و همین طور داشتن دولت خوب، عواملی هستن که این کشور زیبا و پرتوریست رو جزء قدرتمندترین و ثروتمندترین های دنیا کردن. مدت 22 سال، تولید ناخالص داخلی این کشور 2 برابر شده که به خاطر همین موضوع از سنگاپور یک کشور گرون بوجود اومده. جالبه که دولت به مردمانش هم خونه های لوکس و گرون میده و کیفیت تو این کشور هم فوق العاده بالاست. دیگه چی از این بهتر !

سنگاپور

ثروتمندترین کشورهای جهان: لوکزامبورگ

اسم این کشور به تنهایی نماد ثروته.
لوکزامبورگ با جمعیت 500 هزار نفری، از کشورهای کوچیک جهان و همین طور رتبه 2 از لحاظ ثروتمند بودن در دنیاست. هیچ پولی تو این منطقه برای ارتش به هدر نمیره و هیچ هزینه ای صرف جاده سازی نمیشه. مردم لوکزامبورگ ثروتمند و تحصیل کرده هستن و تو بخش هایی مثل بانک، ارتباطات و انتقالات مشغول به کارن. مالیات فوق العاده پائینه و رازهای زیادی پشت این پیشرفت وجود داره.

لوکزامبورگ

ثروتمندترین کشورهای دنیا: قطر

و می رسیم به ثروتمندترین کشور جهان یعنی قطر.
این کشور فوق العاده ثروتمند پیشرفتش رو مدیون منابع غنی نفت و گاز هستش. از بقیه فعالیت های اقتصادیش هم میشه به پتروشیمی، تولید فولاد و کود شیمیایی اشاره کرد. سرانه ی تولید ناخالص داخلی این کشور 140649 دلار بوده و به دلیلِ همین ثروت بی نهایتش هم برای جام جهانی انتخاب شده.

قطر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با رسم و رسوم برگزاری جشن تولد در کشورهای مختلف دنیا

ن. چرمچی ، دوشنبه 26 آبان 1399

با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با چگونگی برگزاری جشن تولد در کشورهای مختلف آشنا کنیم.

نظرت چیه
19 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 19 مهر 1398

    امارات چی

    • 5 آبان 1395

    چون آخوند جماعت گدا بودند اینها دوست دارن 95درصد کشورشان گدایشان باشند وهیچ وقت اجازه سرمایه داری را به مردم اجازه نخواهند داد0

    • 31 شهریور 1395

    مسوولین یکم کمتر اختلاس کنن ایران رتبش جز 5 کشور دنیا میشه

    • 31 شهریور 1395

    جالب اینکه گنبد شمالی یا همون پارس جنوبی عامل اصلی ثروتمند ترین کشور قطر نیمی از آن در اختیار کشور ماست

    • 31 شهریور 1395

    نمیدونم تا کی باید افسوس بخوریم و صاحب بهترین کشوراز لحاظ ثروت ،آب و هوا ، تمدن و فرهنگ و ....با شیم و با حسرت فهرست کشورهای ثروتمند و با رفاه را تماشا کنیم بر باعث و بانی لعنت . خدا به داد نسل بعدی برسه که باید تاوان این بی توجهی را بده .....

    • 31 شهریور 1395

    روزی میرسه که از گشنگی میمیریم

    • 19 شهریور 1395

    فقط متاسفم برای همه ی مردم ایران واقغا چه بلایی سرمون اومده با وجود این همه ثروت تو ایران وضعمون اینه

    • 18 شهریور 1395

    واقعا برای کشورم نهایت تاسف دارم ما تو کشوری زنذگی میکنیم ه دولتش مشغول بخور بخور و به مردم اهمیتی نمیدن

    • 17 شهریور 1395

    یادمه چندسال پیش استاد بازنشسته ای بمن گفت که اگر ایرانیا بدونن چه امکاناتی داره ازشون گرفته میشه و پولهاشون چقد خواهد بود خودکشی میکنن.

    • 17 شهریور 1395

    والله چه عرض کنم ایران هم ازنظرمنابع دست کمی ازآنهانداره ولی چرادرهمه چیزمادرقعرجدولیم ویااصلا" نیستیم