راهنمای سفر به اسکندریه | عروس مدیترانه

شهر ساحلی اسکندریه که دومین شهر بزرگ مصر هست در امتداد دریای مدیترانه قرار گرفته و به عروس مدیترانه نیز شهرت داره. اسکندریه به خاطر قدمت و تاریخی که داره خیلی از توریست هارو به سمت خودش جذب می کنه. فقط کافیه رو ساحل های ماسه ای این شهر زیبا قدم بزنین و تاریخ رو حس کنین. لذتی که داره واقعا فراموش نشدنیه.
شهر اسکندریه، توسط اسکندر، زمانی که در حال لشکرکشی به مصر و به قصد فتح تمام جهان بود بنا شد و اسمش رو روی آن قرار داد و تو طول 100 سال به یکی از بزرگترین های دنیا تبدیل کرد. اسکندریه به خاطر داشتن کتابخانه بزرگ که تو زمان خودش بزرگ ترین کتابخانه جهان بود و داشتن فانوس دریایی تو جزیره فرعون ها که یکی از عجایب هفت گانه جهانِ شهرت داشت. بنا به اعتقاد بعضی باستان شناسان شهر اسکندریه روی روستایی به نام راکتدت که مردمش به ماهیگیری اشتغال داشتن بنا شد. زمانی که از کف دریا در بندر اسکندریه لایروبی به عمل اومد معلوم شد که شهری بسیار بزرگ و پیشرفته هزار سال قبل از میلاد مسیح در این مکان وجود داشته. اسکندر این شهر رو برای حفاظت از بندر شهر، برابر توفان های زمستانی مدیترانه بنا کرد.
اینجا حرف های زیادی برای گفتن داره. باید تمام کوچه پس کوچه ها رو پای پیاده طی کنین تا با تاریخ و قدمتش آشنا بشین. به جرات میشه گفت که اسکندریه یکی از مهم ترین های قاره آفریقاست و حتما باید تو لیست گردشگری قرار بگیره.

پس برای آشنایی هر چی بیشتر و مطالعه راهنمای سفر به اسکندریه با همگردی همراه باشین.
اسکندریه
اسکندریه مصر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به کیپ تاون | عروس آفریقای جنوبی

ندا مجیدی ، دوشنبه 12 شهریور 1397

کیپ تاون که دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی بعد از ژوهانسبورگِ، محبوب ترین مقصد جهانگردی تو قاره آفریقاست. فقط کافیه منظره

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :