هواکاچینا | سرابی میان کویر که گردشگاه شد !

منطقه ای سرسبز با دریاچه ای  آبی رنگ زیر آفتاب سوزان کویر که از میان تپه های ماسه نمایان شده، سراب نیست، بلکه بهشتی زیباست که از آسمان به وسط کویر کشور پرو افتاده. " هواکاچینا " روستایی زیباست که در اطراف یک برکه میان شن های سوزان قرار گرفته. منطقه ای توریستی که هرساله افراد زیادی برای تجربه ی زندگی در سرابی بهشتی به بازدیدش می آیند. اینجا می تواند سرزمین شما باشد، روستایی که برای چند روزی آن را انتخاب کرده اید تا از زندگی شهری به دور بوده و آرامش کویر را لمس کنید. بنابراین با ما همراه باشید برای گردشی مفرح در این واحه و هواکاچینا واحه زیبا ...

هواکاچینا واحه

لذت گردش در هواکاچینا واحه 

هواکاچینا واحه  در سال 1940 کشف شد و شهرت آن به گوش ثروتمندانی رسید که عاشق شنا کردن وسط کویر بودند، اما بعد ها بنا بر دلایلی رها شد تا اینکه توسط فردی و به صورت خصوصی دوباره آباد و پر از اقامتگاه و امکانات تفریحات کویری شد. حالا اگر می پرسید چرا جای رفتن به منطقه ای سرسبز باید به کویر رفت و بعد هم لب آب؟ جوابتان این است که بهشت برای عده ای همین ماسه های داغ و آفتاب تند است، تپه های بی انتهایی که برایشان سکوت و آرامشی وصف نشدنی دارد، آسمان شبی که ستاره هایش آن ها را بغل می کند. این شهر مخصوص عاشقان کویر است و همان قدر که روزها در اطراف آن مشغول سندبوردینگ، باگی سواری، شنا و قایق سواری در دریاچه هستند، شب ها هم زیر نور آسمان و ماشین مشغول شب نشینی و پایکوبی می شوند تا صبح فردا که خواب آلود طلوع رو تماشا کرده و بعد بخوابند. برای تعریف این همه سبزی هواکاچینا واحه  ، درختان نخل و گیاهان گرمسیری که سایه شده اند برای اقامتگاه و هتل هایی که آماده پذیرایی از شما هستند آن هم  در کویری که تا چشم کار می کند خشک و بی آب و علف است، واژه ای بهتر از بهشت نمی توان پیدا کرد.

هواکاچینا واحه 2

هواکاچینا واحه 3
هواکاچینا واحه 4
هواکاچینا واحه 5
هواکاچینا واحه 6
هواکاچینا واحه 7
هواکاچینا واحه 8
هواکاچینا واحه 9
هواکاچینا واحه 10
هواکاچینا واحه 11
شما هم رای بدهید
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

دیدنی های کویر مصر، جزیره ای پنهان میان شن ها !

ندا مجیدی ، پنج شنبه 15 شهریور 1397

کویر مصر که اسم قدیمیش مزرعه یوسف بوده در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و 30 کیلومتری شمال شهرستان خور از توابع استان اصفهان واقع شده است.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 26 مرداد 1395

    بخش خصوصی یعنی این یک نفر می خرد آباد می کند بقیه هزینه می کنند و استفاده میبرند ع نه اینکه دولت بنفع خودش بردارد و زیرش زر بزند !!!