دیدنی های ماچوپیچو، شهری زیبا و تاریخ ساز

ماچوپیچو شهری باستانی است که برای قرن ها فراموش شده و خالی از سکنه باقی مانده بود و حال تاریخچه ماچوپیچو از لابه لای مه و صخره بیدار شده تا از تمدن قوم اینکاها، مردمانی که امپراطوری عظیم از سنگ را بنا کردند را برای مردمان امروز داستانی هیجان انگیز را تعریف کند. بنابراین با ما در دیدنی های ماچوپیچو همراه باشید در سفری در زمان برای دسترسی به ماچوپیچو که تا صدها سال پیش تنها افسانه ای باورنکردنی بود و این روزها یکی از عجایب هفتگانه جهان می باشد.

ماچوپیچو

مهم و تاریخ ساز

در تاریخچه ماچوپیچو آدمه که داستان از این قرار است که اسپانیایی ها به امپراطوری اینکاها که در سال 1450 میلادی ساخته شده بود، حمله کردند و آن ها را شکست دادند. قوم اینکا هم ماچوپیچو رو تخلیه کرد و بدین ترتیب دیدنی های ماچوپیچو شد. کوه ها خشن بودند و درختان بلند و به همین خاطر شهر از چشم غریبه ها پنهان ماند. تقریبا تمامی محلی ها از حضور شهری بر بلندای کوه ماچوپیچو خبر داشتند اما بسیاری آن را افسانه می دانستند و تنها افراد انگشت شماری میان مه و ابر آن را با چشمان خودشان دیده بوند. بالاخره در سال 1911 یک تاریخ شناس امریکایی با عکس و اطلاعات دقیق این شهر گمشده را به جهان معرفی کرد تا همه باور کنند که افسانه امپراطوری ماچوپیچو واقعیت دارد. این شهر سنگی و شگفت آور در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و بالای دره و رودخانه اروباما قرار دارد. شهر به سبک معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده و دو بخش شهری و کشاورزی داشته است. بخش شهری شامل میادین اصلی، معبد خورشید، قصر، ساعت نجومی اینتی هواتانا، انبارها، کارگاه ها، راه پله ها و فواره های آبی بود که همگی از سنگ گرانیت بنا شده و در زمین های هموار اطراف هم در تاریخچه ماچوپیچو کشاورزی می شد. ماچوپیچو این روزها به پر بازدیدترین جاذبه توریستی کشور پرو و یکی از عجایب هفتگانه جهان تبدیل شده و البته خیلی از افراد به خاطر ارتفاع زیادی که برای دیدن این شهر شگفت آور باید طی کنند، دچار ارتفاع گرفتگی می شوند بنابراین بهترین راه حل این هست که یکی دو روزی را در شهر اقامت کنید تا بدن شما به ارتفاع عادت کند و بازدید برایتان راحت تر باشد. برای رسیدن به سایت تاریخی ماچوپیچو هم می توانید پیاده و از راه کوهستان و جنگل حرکت کنید و هم با قطار خودتان را به اینجا برسانید البته باید به شما اخطار بدهیم که قیمت بلیت قطار بالاست و در نهایت هم حدود 8 کیلومتر پیاده روی تا شهر را در زمان دسترسی به ماچوپیچو پیش رو دارید.

مهم و تاریخ ساز

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به شهر قزوین؛ شهری دیدنی و تاریخ ساز

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 1 فروردین 1403

با ما در راهنمای سفر به شهر قزوین همراه شوید تا شما را با دیدنی های مشهور قزوین آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :