تور لحظه آخری چیست؟

فان فیر سه شنبه 4 خرداد 1395

واژه " تور لحظه آخری" در سالهای اخیر در بین مسافران و گردشگران به واژه ای آشنا تبدیل شده است . اما تور لحظه آخری چیست؟

"تور لحظه آخری" به توری گفته میشود که ظرفیت تور تکمیل نشده و البته در حداقل فاصله زمانی تا تاریخ امکان پذیر بودن ثبت نام برای آن تور قرار گرفته است . بنابراین آژانس/هتل در مرحله اول با کم کردن سود و در مرحله بعدی با پذیرش ضرر کمتر اقدام به ارائه آفرهایی برای فروش و خالی نماندن ظرفیت خود مینمایند. که این مدت زمانی معمولا بین 1تا 3 روز مانده به اتمام تاریخ ثبت نام تور و اجرای آن تور برای مقاصدی که نیاز به ویزا ندارند و 5 روز الی 10 روز برای مقاصدی که نیازمند ویزا هستند میباشد.لازم به ذکر است که آفرها تنها برای مقاصدی که چارتر شده اند و عدم تکمیل ظرفیت باعث ایجاد ضرر مالی سنگینی برای آژانس خواهد شد، پیش خواهد آمد و هیچگاه برای مقاصد خاص و کم مسافر آفری وجود نخواهد داشت.بنابراین این حالت بیشتر برای توررهای کشورهایی پیش میاید که آن کشورها از گردشگران ایرانی ویزا نمی خواهند . در راس این کشور ها ترکیه و بعد از آن مالزی، سریلانکا ، . . و البته کشورهای پرطرفداری مانند امارات، تایلند و . . .وجوددارد.در خصوص سفرهای داخلی نیز این قضیه بیشتر برای تورهای کیش و مشهد رخ میدهد.در این حالت آژانسهای مسافرتی اقدام به فروش این تورها با تخفیف بین 5 تا 50 درصدی مینمایند. البته مشخصا این حالت برای تعطیلات کمتر پیش می آید چرا که در زمانهای تعطیلات رسمی و مدت دار مسافر به این مقاصد زیادتر از هر زمان دیگری است.آژانسهای مسافرتی تنها راه فروش این تورهای لحظه آخری را در اطلاع رسانی به مشتری های خود و آژانسهای همکار میدانند و در پاره ای از اوقات موفق به فروش اینگونه تورها نمیگردند و از آنطرف هم امکان چاپ و درج این تورها در روزنامه و مجلات نیست چرا که زمان کافی برای این کار وجود ندارد."

اما چرا تور لحظه آخری بوجود می آید؟

صنعت گردشگری بر اساس شرایط آب و هوایی و البته تعطیلات و ...فصول High و Low میباشد . به این معنی که هر مقصدی به تناسب تعطیلات و البته آب و هوا ، شرایط اقلیمی، اقتصادی و . . . دارای فصول پر مسافر و کم مسافر بوده و بنابراین آژانسهای گردشگری در فصلهای کم مسافر جهت کم کردن زیان خود اقدام به ارائه آفرهایی جهت پر شدن ظرفیت خود و انگیزه دادن به مسافران برای استفاده از خدمات آژانس خود مینمایند. لازم به دکر است  حتی در فصول سفر نیز گاهی ممکن است این ظرفیت ها آنگونه که پیش بینی میشود پر نشوند و برای اینکه جلوی ضرر بیشتر گرفته شود خدمات توریستی (شامل تور، انواع و اقسام بلیط، هتل و . . .) را با درصد تخفیف هایی بین (5 الی 50 درصد) ارائه مینمایند.

بحث تورهای لحظه آخری محدود به کشور ما نبوده و دیربازی است در کشورهای پیشرفته واژه تورهای دقیقه آخری (Last Minute) جایگاه خود را بین مسافران، آژانسهای مسافرتی، هتلداران و شرکت های هواپیمایی جایگاه خود را باز کرده و به بخشی جداناپذیر از صنعت گردشگری تبدیل شده است.

در کشور ما مدتی رویه فروش تورهای لحظه آخری به صورت سنتی و بدون نظم و قاعده خاص انجام شده و لذا نتیجه و خروجی به وجود آمده برای مسافر و آژانس جذابیت خاصی نداشت.بر همین اساس جهت تمرکز بیشتر و ارائه امکان انتخاب مناسب به مسافر و اعلان تور لحظه آخری به تعداد بیشتر علاقمندان سفر، سایت فان فیر www.funfare.ir  با هدف ایجاد بانک تورهای لحظه آخری بوجود آمد. فان فیر با تمرکز بر همکاری با آژانسهای معتبر، سعی نموده مجموعه ای از تورهای لحظه آخری را برای علاقمندان سفر فراهم کرده و از این طریق ضمن خدمت رسانی به هموطنان داخل کشور، فرصتی برای فروش تور را برای آژانسهای گردشگری فراهم مینماید. شما نیز میتوانید با مراجعه به سایت www.funfare.ir میتوانید در سایت عضو شده و اطلاعات تورهای مورد نظر خود را به صورت ایمیل و یا اس ام اس به صورت رایگان دریافت نمائید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تور مشهد لحظه آخری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

- ، پنج شنبه 16 مرداد 1399

اگر قصد سفر به شهر مشهد را داشته اید، خالی از لطف نیست که شما هم در مورد تور مشهد لحظه آخری اطلاعاتی کسب کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :