معروف ترین جشنواره های غذا در کانادا

کانادا یکی از کشورهاییه که تنوع زیادی در فرهنگ و سلیقه و ذائقه داره، به همین دلیل جای تعجب نداره که کانادایی ها که علاقه ویژه ای به مواد غذایی دارن، به هر دلیلی برای هر رویدادی که به هنر آشپزی مربوط می شه، جشن بزرگی برپا می کنن. زمستان های سرد و راههای دور که دسترسی سختی دارن باعث نمی شن که این جشنواره های غذا محور در استان ها و زمان های مختلف برگزار نشن.  در این قسمت از مجله همگردی 5 تا از بهترین جشنواره های غذا در کانادا و معروف ترین جشنواره های غذا در کانادا رو معرفی می کنیم:

جشنواره طعم های پاییزی - جزیره پرنس ادوارد

یک رویداد آشپزی که از 4 سپتامبر شروع می شه و تا 4 اکتبر طول می کشه. این جشنواره چند زیر مجموعه مثل جشنواره گوشت بلوز ( Beef N’ Blues)، جشنواره بین المللی حلزون International Shellfish Festival، جشن خرچنگ در ساحل Lobster Party on the Beach داره و همچنین شامل رویدادهای دیگه ای مثل آموزش آشپزی در سراسر این جزیره می شه.

جزیره پرنس ادوارد

معروف ترین جشنواره های غذا در کانادا : جشنواره خردل - استان ساسکاچوان

از اونجاییکه این استان بزرگترین تولید کننده خردل در کاناداست، پس جای تعجب نداره که اینجا محل برگزاری جشن این خوردنی زردرنگ باشه. برگزارکننده های این فستیوال تعداد زیادی از سرآشپزهای محلی رو دعوت می کنن تا بهترین غذایی که می تونن با خردل آماده کنن رو به نمایش بذارن. سرآشپزها برای به دست آوردن جایزه این جشنواره یعنی کت زرد سرآشپز  Yellow Chef’s Coat با هم رقابت می کنن که به منتخب مردم برای بهترین غذا هدیه داده می شه.این جشنواره همراه با یک ترکیب عالی از موزیک و فضایی که برای کودکان هم مناسبه هر سال در پایان آگوست برگزار می شه و از اون جشنواره هاست که هیچکس دوست نداره از دست بده.

جشنواره خردل - استان ساسکاچوان

جشنواره های غذا در کانادا : جشنواره پوتین - اتاوا

پوتین یا Poutine نام بشقابی از نوع سیب زمینی سرخ کرده ست که در فست فودهای کانادا عرضه می شن. این غذا که از استان کبک شروع شده شامل سیب زمینی سرخ شده با تکه های پنیر چداره که با سس مخصوص قهوه ای رنگی سرو می شه. این جشنواره که صرفا به غذای پوتین کانادا اختصاص یافته هر ساله در ماه می در اتاوا برگزار می شود.

تو این جشنواره شما می تونین از طعم های سنتی و جدید پوتین لذت ببرین. با اضافه کردن موسیقی زنده به این جشنواره و فعالیت هایی دیگه مثل مسابقه خوردن پوتین، مسابقه دو با گونی سیب زمینی، پرتاب سیب زمینی، این فستیوال تبدیل به یکی از دوست داشتنی ترین جشنواره های غذایی کانادایی می شه که هیچوقت فراموش نخواهد شد.

جشنواره پوتین - اتاوا

جشنواره بخورم یا نخورم! - ونکوور

این جشن هشت روزه متنوع در مرکز شهر ونکوور و در ماه می برگزار می شه. این جشنواره به طور خاص بر روی مواد غذایی و پخت و پز در سالن های مختلف تمرکز داره و در ضمن ورک شاپ و کلاس های آشپزی هم داره .

جشنواره بخورم یا نخورم! - ونکوور

جشنواره غذاخوری در بیرون از خانه -  ونکوور

این جشنواره یکی از بزگترین رویدادهای غذایی در کاناداست که 17 روز طول می کشه و 277 تا از بهترین رستورانهای ونکوور در اون شرکت دارن. برای اولین بار این جشنواره در سال 2002 برگزار شد و هر سال در ماه ژانویه برگزار می شه.

جشنواره غذاخوری در بیرون از خانه -  ونکوور
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از معروف ترین جشنواره های غذای جهان آشنا شویم

مهیار قاسمی ، سه شنبه 22 اسفند 1402

با ما در مقاله معروف ترین جشنواره های غذای جهان همراه شده تا شما را با شماری از بهترین جشنواره های غذای جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 16 مهر 1394

    من تا بحال غذای کانادا نخوردم ولی غذا کشورهای اروپای را چرا خوشمزه است