هیجان انگیزترین جاهای دنیا برای بیس جامپینگ (قسمت دوم)

بیس جامپینگ یا پرش از ارتفاع بدون طناب، یه ورزش خطرناکه که بین آدمایی که عاشق آدرنالین هستن خیلی محبوبه و باعث شده این ورزشکارا بهترین جاهای دنیا که برای پرش، آزاد هستن رو کشف کنن.در قسمت قبلی تعدادی از جاهای موردعلاقه جامپرها رو معرفی کردیم و حالا در ادامه هیجان انگیزترین جاهای دنیا برای بیس جامپینگ را برای شما توضیح خواهیم داد ...

 پارک ملی یوسیمیتی، کالیفرنیا آمریکا

این پارک دارای صدها قله و مناظر دیدنیه. یکی از قله های معروف این پارک به نام هف دام (Half Dome) بین کوهنوردا و صخره نوردا خیلی محبوبه. البته بیس جامپ از این قله غیرقانونیه اگرچه این ممنوعیت باعث نمی شه که ماجراجوها بترسن و از این قله فاصله بگیرن. البته این محبوبیت روزافزون ممکنه باعث بشه تغییراتی ایجاد بشه و پرش از این قله رو آزاد کنن.خود پارک یوسیمیتی یه جای فوق العاده زیباست که طبیعت بکری داره در کنار همه این دیدنی های کوهنوردا و جامپرها می تونن فرصت های خاصی تو این پارک برای خودشون پیدا کنن.

بیس جامپینگ
بیس جامپینگ2
بیس جامپینگ3
بیس جامپینگ4
 

پل پرین، آیداهو آمریکا

این پل روی رودخانه مار (Snake River) ساخته شده و زمانیکه در سال 1927 افتتاح شد مرتفع ترین پل جهان بود. اینجا یکی دیگه از مکان های موردعلاقه جامپر هاست. این پل فقط 150 متر ارتفاع داره اما در انتها شیب رودخانه در انتظار این ماجراجویانه. یکی از دلایل محبویت این پل اینه که دسترسی به اون با ماشین خیلی راحته و نیازی به کوهنوردی طولانی مدت نداره.

پل پرین، آیداهو آمریکا
پل پرین، آیداهو آمریکا2
پل پرین، آیداهو آمریکا4

هیجان انگیزترین جاهای دنیا برای بیس جامپینگ : دولومیتی، ایتالیا

رشته کوههای دولومیتی که بخشی از آلپه برای جامپرها هم به اندازه اسکی بازها و کوهنوردا جذابه. دولومیتی شامل مناظر نفس گیر و پرتگاههایی با شیب تنده و از اونجا که قله های زیادی داره، بیس جامپرهایی که عاشق کشف مکان های جدید هستن، هنوز دارن در اون کاوش می کنن تا جاهای جدیدی رو برای پرش پیدا کنن. دولومیتی از دیدنی ترین جاهای اروپاست جایی که می تونین قله های مرتفع مشرف به مناظر خیره کننده رو در کنار دریاچه ها و مراتع کوهستانی ببینین.

دولومیتی، ایتالیا
دولومیتی، ایتالیا2

بیس جامپینگ : برج خلیفه، دبی امارات

بلندترین ساختمان جهان باید جای مطلوبی برای بیس جامپرها باشه، با اینحال شما باید بتونین برای این کار غیر معمول تون اجازه ویژه بگیرین. در سال 2010، Nasr Al Nivadi و Omar Al Hegelan موفق شدن این اجازه رو بگیرن و پرشی رو امتحان کنن که 1.5 دقیقه طول کشید تا به زمین برسن.تماشای منظره شهر از بالای برج خلیفه، حتی برای کسانی که به پرش علاقه ندارن، می تونه خیلی جذاب باشه و همونطور که می دونین تماشای دور نمای شهر از این برج یکی از جاذبه های گردشگری دبی به حساب می یاد.

برج خلیفه، دبی امارات
برج خلیفه، دبی امارات2
 

بیس جامپینگ : آبشار آنجل، ونزوئلا

این آبشار با ارتفاع 979متر بلندترین آبشار دنیاست خوب این می تونه دلیل کافی برای جذب ماجراجوها به این منطقه باشه. طبیعت این منطقه هم فوق العادست جریان قدرتمند آب که از روی صخره ها به سمت جنگل های سرسبز رو به پایین می ره، منظره دیدنی رو به وجود آورده که همه جای دنیا نمی شه تجربش کرد. علاوه بر این زیبایی ها پرش از این آبشار آزاده و حتی یک سرویس ویژه همراه با راهنماهای بومی با تجربه هم برای کمک به بیس جامپرها داره.

 آبشار آنجل، ونزوئلا
 آبشار آنجل، ونزوئلا2
 آبشار آنجل، ونزوئلا3

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

هیجان انگیزترین جاهای دنیا برای بیس جامپینگ (قسمت اول)

ندا مجیدی ، یکشنبه 11 شهریور 1397

بیس جامپینگ یا پرش از ارتفاع بدون طناب، یه ورزش خطرناکه که بین آدمایی که عاشق آدرنالین هستن خیلی محبوبه

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 7 شهریور 1394

    نشانگر قدرت خالقه بی همتاست باشد که شکر گذار باشیم

    • 7 شهریور 1394

    عالی

    • 7 شهریور 1394

    خلی قشنگ