تاریخچه دره ستاره ها، زیبایی دیدنی در قشم

اطراف قشم دره دیدنی و زیبایی به نام دیدنی های دره ستاره ها وجود دارد که از برترین دیدنی های این جزیره محسوب می شود و به خاطر شکل ظاهری عجیب و غریبش به دره ستاره ها معروف است. بومیان منطقه عقیده دارند به دلیل سقوط یک ستاره از آسمان این دره با این شکل و ظاهر عجیب به وجود آمده و چون ستاره بر اثر ضربه خیلی محکم با زمین برخورد کرده، خاک از زمین بالا آمده و به هر شکلی که بوده خشک شده است ولی در واقع به دلیل تندبادها و باران های موسمی این دره ایجاد شده است. این دره که بومیان بدان ستاره افتاره یا استاره هم می گویند از زیباترین و شگفت انگیزترین جلوه های فرسایش در جزیره پهناور قشم که باعث شده گردشگرای زیادی از هر نقطه ای به این منطقه سفر کنند و تاریخچه دره ستاره ها را از نزدیک ببینند. ویژگی ها و دیدنی های ستاره افتاره باعث شده تا این دره به عنوان بخشی از ژئو پارک جزیره قشم، جز آثار طبیعی در سازمان یونسکو به ثبت برسد. ژئو پارک جزیره قشم با آثار طبیعی و تاریخی فوق العاده زیبا تنها ژئو پارک خاورمیانه در زمان دسترسی به دره ستاره ها است.

دسترسی به قشم

کمی بیشتر در مورد دره ستاره ها

محلی ها شب های این دره دیدنی را زمان رفت و آمد ارواح و اشباح می دانند. گردش هوا در دره باعث شده برخی از ورود به تاریخچه دره ستاره ها در هنگامه شب خودداری کنند. وجود همین داستان های خیال انگیز و شکل و شمایل صخره های این منطقه در تاریخچه قشم باعث شده که از دره ستاره ها یا دره ستارگان به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم نام برده شود و گردشگران جزیره در بازدید خود از جاذبه های گردشگری جزیره، بازدید این منطقه را هم در برنامه های خود قرار بدهند. تقریبا تمام تندیس های موجود در این دره، خاکی و به نوعی یاد آور کلوت های کویر لوت است. درست مانند کویر که می شود ستاره ها را در دست جا داد در اینجا هم به هنگام شب ستاره ها نزدیک تر به نظر می رسند. زیبایی این دره در شب های مهتابی، موقعی که سکوت همه جا را فرا گرفته و آسمان و ستاره ها در نزدیکی زمین احساس می شوند، چندبرابر می گردد و از بی نظیرترین دیدنی های قشم محسوب می شود.

کمی بیشتر در مورد دره ستاره ها

آدرس دره ستاره

این دره در حوالی روستای برکه خلف قرار گرفته است. دره ستارگان قشم، در جاده غارهای خوربس واقع شده که باید بگوییم که خود غارهای خوربس و روستای برکه خلف هم از جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شوند.

آدرس دره ستاره

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به دره ستاره ها | سفر دره ای شگفت انگیز قشم

شرکت خدمات مسافرتی و طبیعت‏گردی اسپیلت البرز ، دوشنبه 14 دی 1394

این جاذبه طبیعی را به زبان محلی (استاره کفته) میگویند، دره ایست اعجاب انگیز در قشم که بی شک هر بیننده ای را مجذوب خود میکند.

نظرت چیه
15 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 24 مرداد 1394

    من جن را دوست دارم

    • 25 تیر 1394

    این اشکال در اثر نوعی فرسایش توسط اقلیم اون جزیره به وجود اومدن

    • 25 تیر 1394

    سال 1388 با هزار امید با خانواده رفتیم به دیدن به حساب دره ستاره ها اما اونجا که رسیدیم پشیمان شدیم چون جای خاصی نبود بجز چند تپه خاکی که به ناچار برگشتیم رفتیم لب دریا باور کنید اونجور که اب تاب و لعاب میدهند نیست....

    • 25 تیر 1394

    جالبه نه

    • 8 اردیبهشت 1394

    جای قشنگییه خوش به حال جن ها

  • 70 نظر
    • 7 اردیبهشت 1394

    ستاره ها در تصویر سوم محشره

    • 7 اردیبهشت 1394

    از جن و پری که نمی دونم ولی زیباست

    • 7 اردیبهشت 1394

    این عکس ها زیبا هستن و نظر هرکس برا خودش محترمه. شما هم که ادعا داری 15 ساله عکاس هستید اگه اگه عکس زیبا تری دارید بذارید تا دوستان استفاده کنن اگه ام نه که مثل طلیکارا صحبت نکنید

    • 7 اردیبهشت 1394

    دوستانی که جو گیر میشن و میگن زیباست واقعا کجای این محل زیبا هستش والا کار بنده 15 سال هستش که عکاسی هستش البته به دوستان حق میدم شاید اینجا براشون زیباست اما بنظرم خوبه سریع همه لایک ندن.

    • 7 اردیبهشت 1394

    واقعا ازواج کردن با جن ها خیلی آسون تر از ازدواج کردن با خانوم ها هستش تازه رو جن ها یه وام خود اشتغالی هم هست