برج میلاد تهران

  • 5 / 5 بر اساس 1 رای
آدرس: ایران تهران تهران بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره برج میلاد تهران

کمتر کسی پیدا می شود که برج میلاد را نشناسد. برج میلاد برجی مخابراتی و چند منظوره بوده که مرکز ارتباطات بین المللی تهران است و داخل آن انواع سالنهای نمایشی، رستورانها، انواع سالنهای تفریحی، مراکز خرید و...قرار دارد. این برج و اطراف آن محل هیجان انگیزی برای پایتخت نشینان و کسانی است که به تهران سفر می کنند. این سازه بدلیل داشتن ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوت تقریبا از همه جای تهران نمایان است.

برج میلاد در سال 1387 هجری شمسی و در مساحتی بالغ بر 13 هزار متر مربع افتتاح شد تا جذابیتی دیگر را به پایتخت هزار رنگ ایران اضافه کند. این برج مرتفع با نمای زیبای خود نشانی از مدرنیسم و توسعه یافتگی پایتخت ایران بشمار می آید و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب شکوه و عظمت خود می کند. از ارتفاع 435 متری برج شما قادر هستید نمای کلی از شلوغی و حتی زیبایی های تهران را به چشم ببینید و اوقاتی شاد را در کنار خانواده دوستان در بخشهای گوناگون این برج سپری کنید.

این برج برای رفاه حال گردشگران بخشهای متعدد و هیجان انگیزی را در بطن خود تعبیه کرده که از طریق شش آسانسور مجهزی که در پیکره اش نصب شده اند، میتوان به سادگی و در زمان تقریبی 40 ثانیه به آنان دست یافت. شایان ذکر هست که سرعت تقریبی آسانسورهای میلاد 7 متر بر ثانیه تخمین زده شده است. بازدید از برج برای هر فرد در هر سنی جذاب هست. البته، تنها افرادی که ترس از ارتفاع دارند یا زنان باردار و بیماران قلبی نمی توانند سوار آسانسور شد و به بالای برج بروند.

سالن کنسرت های برج میلاد در کنار برج قرار گرفته است. خوانندگان بسیاری در این سالن کنسرت برگزار می کنند و برپایی این کنسرت ها همچنان ادامه دارد. یکی دیگر از بخشهایی که غالبا شلوغ هست و جلسات مهمی در آن برگزار می شوند، بخش همایش و سمینارهای برج میلاد است. اگر در فکر تدارک دیدن سمینار یا جلسه ای مهم هستید، می توانید از تالارهایی نظیر تالار حافظ برج میلاد که فضایی دنج و عالی در کنار بهترین تشریفات را دارد، بهره ببرید. سالن های پذیرایی میلاد که شامل مولوی، شهریار، عطار، خیام هستند هم با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب و کار آزموده می توانند بهترینها را در اختیار شما قرار دهند.

اگر از آن دسته افراد علاقمند به هیجان و آدرنالین هستید، باید میلاد را در برنامه خود قرار دهید. پل معلق چوبی که بلندترین پل معلق تهران است، در این مجموعه قرار داشته و با قدم زدن بر روی آن نوع دیگری از هیجان را تجربه خواهید کرد. زیپ لاین برج هم خود گویی پرواز است! در این مجموعه تمام نکات ایمنی رعایت شده و شما در کمال آرامش می توانید آدرنالین خون خود را افزایش دهید.

اگر بازی های گروهی و هیجان انگیز را دوست دارید، اتاق فرار ایده آل ترین مکان برای سرگرم کردن شماست. با دوستان یا خانواده خود گروههای 3 تا 5 نفره را تشکیل دهید و وارد اتاقی محبوس شوید. در اینجا شما 60 دقیقه وقت دارید تا با حل معماهای مختلف و پیدا کردن سر نخ ها راه خروج خود را پیدا کنید و ماموریت خود را به پایان برسانید. در زمان خروج خود از انیگما رکورد بزنید و سعی کنید در کمترین زمان از این اتاق فرار کنید. برای رفتن به این اتاق فکر باید خود را به نزدیکی ورودی پارکینگ برج میلاد برسانید. در این اتاق بازی می توانید از بین بازی های فکری کلبه وحشت، قتل مرموز و مجسمه گمشده یکی را انتخاب نمایید.

در رستوران گردان برج میلاد هم می توانید در بالاترین نقطه از شهر تهران بهترین غذاها را سفارش دهید. این رستوران تمام وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام را سرو می کند. نام رستوران گردان به این دلیل گفته می شود که در هر یک ساعت یک دور کامل به دور خود می چرخد و به شما نمایی 360 درجه از تهران را نشان می دهد. هر چند رستوران برج میلاد جز رستورانهای گرانقیمت تهران است اما اگر قصد سفارش غذا در آن را دارید، می توانید از ورودی مجموعه بلیت آن را تهیه کنید.

قبل از رستوران هم در ارتفاع 280 متری زمین و در طبقه هفتم سکوی دید باز قرار گرفته است. در این تراس شیشه ای می توانید نمایی 360 درجه ای از تهران را ببینید. این قسمت در حقیقت بیرون زده ترین بخش مجموعه راس برج بوده و در میانه و بخش سرپوشیده خود نیز کافه تریا دارد. در این طبقه خوردن مواد غذایی و استعمال سیگار ممنوع است و با دوربین های تراس هم می توانید کل شهر تهران را تماشا کنید. در طبقه پنجم برج هم موزه مشاهیر قرار گرفته که دارای مجسمه های سیلیکونی مشاهیر و مفاخر ایرانی ساخته دکتر علیرضا خاقانی است. این موزه در ارتفاع 271 متری قرار گرفته و بازدید از آن برای عموم امکانپذیر است.

آشنایی با شماری از برترین جاذبه های گردشگری شهر تهران
hb ، پنج شنبه 9 فروردین 1403

با ما در مقاله برترین جاذبه های گردشگری شهر تهران همراه شده تا شما را با شماری از بهترین جاهای دیدنی شهر تهران آشنا نماییم.

نمایش بیشتر
جای پارک عادی
دسترسی به مترو دارد
دسترسی به تاکسی دارد
دسترسی به اتوبوس دارد
پارکینگ دارد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
35 دیدگاه و 1 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 3 آبان 1400

    خوش به حال اونایی که توتهران هستن زندگی میکنن خدایامنم برم اونجازندگی کنم

  • 1 نظر
    • 3 خرداد 1400

    خوش بحال اونایی که تهران زندگی میکنن

    • 8 دی 1399

    اخه چرا پول میگیرن دکون باز کردن اخه یه برج رو نگاه کردن چی داره مگه .نمیخوایم که برج رو بخوریم لعنتی همه چی پولی شده

      • 22 مهر 1401

      بهترین جای تهران و نماد شهر چی داره توریستی😂

    • 9 آذر 1399

    من برج میلاد را دوست دارم

    • 6 مرداد 1399

    عکس بیشتر

    • 27 تیر 1399

    سلام ایابرای ورودی هم مبلغ پرداخت کنیم

    • 25 فروردین 1399

    من این را دوست دارم فردا می یام تهران

    • 10 اسفند 1398

    سلام.خسته نباشید اگه امکانش هست شماره کاواش برج میلاد رو بهم بدید خیلی ممنون.بنام اقای ملکی مسئول کارواش

    • 5 دی 1398

    سلام خوب است

    • 17 مهر 1398

    ااگر از شهرستان برای بازید بیایم و بخواهیم از.وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنیم از کدوم مسیر میبتونیم به برج برسیم