خانه مشروطیت اصفهان

  • 5 / 5 بر اساس 1 رای
آدرس: ایران اصفهان اصفهان خیابان نشاط، کوچه 74، جنب مدرسه علمیه اسماعیلیه
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره خانه مشروطیت اصفهان

مالک خانه مشروطیت اصفهان حاج نورالله نجفی از علمای برجسته و بزرگان مشروطه خواه بوده و به همین سبب، خانه وی به مرکز تجمع روشنفکران و بزرگان مشروطه خواه تبدیل گشت. معماری این خانه تا حدود زیادی شباهت به معماری دوره صفویه دارد و از برجسته ترین بخشهای معماری آن میتوان به دو شاهنشین و دوازده اتاق پیرامون حیاط اشاره کرد. درهای این بنا به ارسی های زیبا و رنگارنگ مزین شده و از دیگر ویژگی های آن نقاشی های زیبا به سبک شیر و شکر در شاه نشین شمالی خانه هستند. همچنین، گچبری های خاص در جلوه گرفتن این خانه بسیار موثر بوده اند. بخش بسیار خیره کننده این خانه، تزئینات چوبی شاه نشین شمالی بوده که دیده ها را به سمت خود می کشند. از دیگر ویژگی های این اثر که امروزه توسط شهرداری اصفهان حفظ شده، باغچه های زیبای اطراف حیاط بوده که تناسب رنگی فوق العاده ای را میان رنگهای شیشه های ارسی های اتاقها پدید آورده اند.

معرفی تعدادی از دیدنی ترین عمارت های تاریخی ایران
saeed.1376 ، شنبه 29 اردیبهشت 1403

در مطلب زیباترین عمارت های تاریخی ایران می خواهیم به معرفی چند تا مشهورترین عمارت های تاریخی ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

نمایش بیشتر
خانه مشروطه اصفهان + تصاویر
گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 2 مهر 1399
جای پارک عادی
دسترسی به تاکسی دارد
دسترسی به اتوبوس دارد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
2 دیدگاه و 1 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 15 خرداد 1397

    یکم پیاده روی داره

    • 15 خرداد 1397

    ارزش دیدن رو داره بخصوص که در مسیری که بهش میرسه از یه بازارچه ای رد میشه که محل هنرهای دستی اصفهانه و قیمتاش از میدان نقش جهان مناسب تر بود.