فرودگاه بین المللی مهر آباد

آدرس: ایران تهران تهران میدان آزادی، خیابان معراج
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره فرودگاه بین المللی مهر آباد

فرودگاه بین المللی مهرآباد در غرب تهران قرار دارد و راه دسترسی به فرودگاه مهرآباد از طریق میدان آزادی، خیابان معراج است. دو شرکت هواپیمایی مهم ایران یعنی آسمان و ایران ایر و همچنین چندین ایرلاین دیگر مانند زاگرس، کاسپین، کیش ایر، تابان، آتا و... فرودگاه مهرآباد را به عنوان قطب اصلی خود انتخاب کرده اند. همچنین این فرودگاه به سامانه های آی ال اس و وی اوآر مجهز است.

تاریخچه فرودگاه مهرآباد

فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران، در سال 1317 با 20 فروند هواپیما تاسیس شد. نام این فرودگاه را از نام روستایی در نزدیکی آن گرفته اند. در سال 1325 اولین گروه از خلبان ها از آمریکا برای کار به مهرآباد آمدند و در سال 1328 فرودگاه مهرآباد رسما کار خود را آغاز کرد.

خدمات، تسهیلات و امکانات رفاهی فرودگاه مهرآباد

فرودگاه بین المللی مهرآباد دارای 6 ترمینال است. ترمینال اول برای پروازهای داخلی، ترمینال دوم برای پرواز شرکت های هواپیمایی ایران ایر، معراج، قشم ایر، آتا، ایرتور و نفت، ترمینال سوم برای حجاح، ترمینال چهارم برای پرواز شرکت های هواپیمایی ماهان، تابان، آسمان، کاسپین، سپاهان و اترک، ترمینال پنجم برای حجاج و ترمینال ششم برای پروازهای ورودی از شهرهای دیگر به تهران استفاده می شود.

برای دسترسی به رستوران، کافی شاپ، سالن عمومی، سالن ترانزیت، غرفه کتاب، نمازخانه باید به ترمینال دوم مراجعه کنید.

امکان استفاده از خدمات بانکی در همه ترمینال های فرودگاه بین المللی مهرآباد وجود دارد. همچنین مراجعه کنندگان به فرودگاه می توانند از سه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 4 هزار خودرو در ترمینال های یک، دو و چهار و همینطور یک پارکینگ مخصوص حجاج در ترمینال پنج استفاده کنند.

برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد می توان از تاکسی و سامانه اتوبوسرانی استفاده کرد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 61021 تماس بگیرید.

اینترنت رایگان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :