موزه اسباب بازی و عروسک کاشان

  • 5 / 5 بر اساس 2 رای
آدرس: ایران اصفهان کاشان خیابان علوی، باستان ششم، بن بست علامه، شماره 43
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره موزه اسباب بازی و عروسک کاشان

موزه اسباب بازی و عروسک کاشان خانه ای دیدنی بوده که در زمان قاجار ساخته شد. این بنا با نام خانه سهرابی ثبت ملی شده است. آقای سهرابی بعد از جمع کردن عروسکهای قدیمی، خانه ای را خریداری و مرمت کرد تا بتواند موزه ای را با نام موزه اسباب بازی و عروسک کاشان افتتاح کند. این خانه زیر بنایی در حدود 800 متر مربع داشته و در 2 طبقه 7 اتاق را جای داده است. این اتاقها دکوراسیون داخلی زیبایی داشته و بسیار جلب توجه می کنند. این مجموعه در قالب واحد اقامتی هم فعالیت داشته و اکنون عروسکها به طبقه پایین ساختمان منتقل شده اند.

قدمت اسباب بازی های این مجموعه به دوره قاجار رسیده و اکثرا فلزی و پلاستیکی کارخانه ای هستند. در میان این اسباب بازی ها، عروسکهای خیمه شب بازی، عروسکهای پارچه ای و سفالی و اسباب بازی های چوبی، سنگی و گلی هم دیده شده که جذابیت بیشتری را به مجموعه می بخشند. در این خانه کارگاهی هم در زمینه ساخت اسباب بازی و عروسک فعالیت داشته که قطعا بازدید از آن برایتان جالب خواهد بود. در ضمن، فروشگاه کوچکی هم در این مجموعه وجود داشته که شما می توانید اسباب بازی و عروسک های زیبایی را از آنجا تهیه کرده و با خود همراه ببرید.

آشنایی با اقامتگاه موزه عروسک ها در کاشان و بخش های دیدنی آن
z.v ، یکشنبه 6 خرداد 1403

با ما در مقاله اقامتگاه موزه عروسک ها در کاشان کجاست همراه باشید تا شما را از امکانات اقامتگاه موزه عروسک ها در کاشان آگاه کنیم.

نمایش بیشتر
جای پارک عادی
دسترسی به تاکسی دارد
دسترسی به اتوبوس دارد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
1 دیدگاه و 2 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 27 مرداد 1398

    خیلی عالی بود . مخصوصن که مسئول موزه ، خیلی اطلاعات مفیدی میده🌹