دریاچه وان Lake Van

آدرس: ترکیه وان Unnamed Road, 13500 Adilcevaz/Bitlis, Turkey
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره دریاچه وان Lake Van

دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه بزرگ در خاورمیانه ست که در نزدیکی مرز ایران قرار گرفته. از اونجایی که آب این دراچه شوره، به جز چند نوع محدود ماهی ، هیچ جانور دیگه ای قادر به زندگی در اون نیست. به خاطر شوری بیش از حد آب حتی در زمستان که دمای هوا در این منطقه به زیر صفر می رسه هم آب این دریاچه منجمد نمیشه. از طرف دیگر شهر وان یکی از زیباترین طبیعت ها را به خصوص در فصل بهار و پائیز در اختیار گردشگران قرار می دهد. به همین خاطر است که این شهر در هر فصلی از سال گردشگران تور مسافرتی خود را دارد و مملوء از آژانس های مسافرتی است که تور طبیعت گردی یک روزه و یا تورطبیعت گردی چند روزه را به گردشگران ارائه می دهند. برای سفر به شهر وان می توانید با اتوبوس از شهر های قزوین و یا تبریز و زنجان به سمت مرز بازرگان و یا مرز رازی حرکت کنید. این شهر در فاصله ی 290 کیلومتری با ارومیه قرار گرفته است و یکی از تورهای مسافرتی ایده ال برای شما به حساب می آید. اگرچه با استفاده از قطار هم می توانید به این شهر دیدنی سفر کنید. جالب است بدانید از آنجا که این شهر بین تورهای مسافرتی ایرانی محبوبیت دارد می توانید خریدی فوق العاده را از کاسب های محلی این شهر داشته باشید. چراکه این فروشنده ها تخفیف هایی عالی و فوق العاده را برای مشتری های ایرانی خود در نظر می گیرند. در کنار خرید و بازدید از طبیعت دریاچه می توانید از قلعه ی وان دیدن کنید. آبشار مرادیه از دیگر جاذبه های محبوب بین تورهای طبیعت گردی وان است.

با زیباترین دیدنی های ترکیه آشنا شوید
کیانا صدیقی ، یکشنبه 13 بهمن 1398

اگر به دنبال این مناظر و مناطق هستید، در ادامه مطلب جاهای دیدنی ترکیه با ما همراه باشید تا با برخی از دیدنی های ترکیه آشنا شویم.

نمایش بیشتر
9 جاذبه گردشگری مبهوت کننده ترکیه
hb ، چهارشنبه 1 خرداد 1398
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
  • 2 نظر
    • 18 تیر 1397

    سلام من برای اولین بار عازم ترکیه هستم .کسی هست راهنماییم کنه لطفا.ممنونم.

  • 2 نظر
    • 16 تیر 1397

    سلام بله همینطوره.

    • 22 اسفند 1394

    من پارسال اینجا بودم. درکل برای شنا کردن جای مناسبی نیست. اب بسیار شور و لیز و چربی داره. کف دریاچه سنگی بود و بسختی میشد راه رفت. کلا فقط بدرد خرید میخوره.