برج بلم Belém Tower

آدرس: پرتغال لیسبون Modelo 3D da Torre de Belém em Lisboa, Portugal
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره برج بلم Belém Tower

یکی از شگفتی های کشور پرتغال، برج بلم یا قصری در میان دریاست. این برج منحصر به فرد که در میان آب های دریا ساخته شده رو میشه یکی از جاذبه های گردشگری اصلی کشور پرتغال محسوب کرد. بلم نام برجی مستطیلی شکلِ که در بخش سانتا ماریای شهر لیسبون قرار گرفته و به عنوان یکی از بناهای تاریخی قابل توجه معرفی میشه. طراحی ساخت برج بلم در زمان شاه جان دوم در سده پانزدهم میلادی و به دستور او انجام شد که به عنوان بخشی از استحکامات دفاعی منطقه در دهانه رودخانه تاقوس (Tagus River) محسوب می شده و دروازه تشریفاتی لیسبون به حساب میومده. اما ساخت این برج در زمان شاه جان دوم هرگز آغاز نشد و تنها پس از گذشت نزدیک به 20 سال در اوایل سده شانزدهم میلادی و در زمان پادشاهی مانوئل یکم عملیات ساخت آن آغاز شد. این پادشاه در نظر داشت تا حاشیه شمالی رودخانه تاقوس را از نظر نظامی غنی سازه. او ساخت برج رو سال 1513 میلادی و در ساحل بلم آغاز کرد و نام آن نیز به واسطه همین ساحل به برج بلم مشهور شد. ساخت این برج به سبک معماری منیولاین که سبک معماری پرتغالی سده شانزدهم به حساب میاد، انجام گرفته اما میشه در آن سبک های دیگر معماری رو نیز مشاهده کرد.

معرفی شماری از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال
سعید حسنی ، جمعه 29 دی 1402

با ما در مقاله مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال آشنا نماییم.

نمایش بیشتر
قصر پرتغالی که روی آب بنا شده است
مهلا محمدی ، سه شنبه 3 دی 1398
برج بلم یکی از جاذبه های دیدنی پرتغال به شمار می رود
گلاره یوسف پور ، سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
6 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 8 دی 1395

    این نامیعنی بلم شبیه قایق وکشتی وکر جی است که د ر جنوب کشور به آن میگویند احتمال زیاد این نام از ایر ان زمانی که ناوگان تجار ی ایر ان ر ا از بین بر د ن کسب شد ه چون جنوب صد سال وببشتر از ز مان ناد ر شاه که با توطئه آنها کشته شد وبه د ر وغ به گر د ن افر اد ش اند اختن مر بوط میشود که باید جواب گوی آن د ور ان د ولت پر تقال باشد هر چند حال ابر قد ر ت نیست ولی باید چون تجاوز کر د ه باید خسار ت د هد

    • 14 آبان 1394

    واقعا زیباست

    • 14 آبان 1394

    توی تصویر هوایی سازه حاشیه دریا هست نه میان دریا.

    • 13 آبان 1394

    خیلی خوب

    • 13 آبان 1394

    میان دریا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • 13 آبان 1394

    این به چیزی که شباهت نمی دهد برج بیشتر به قصر تزدیکتراست با این حال زیباست