مسجد اتابکان

آدرس: ایران چهارمحال و بختیاری شهر کرد خیابان ولیعصر
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره مسجد اتابکان

مسجد اتابکان مشهور به مسجد امام صادق مسجدی تاریخی مربوط به دوره اتابکان لر بزرگ است که در شهرکرد، خیابان ولیعصر جنوبی، میدان امامزادگان دو خاتون واقع شد. این اثر در تاریخ 17 مرداد 1351 با شماره 925 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. درب چوبی موجود در مسجد آجری اتابکان با داشتن قدمتی برابر با هشت قرن تاریخی بودنش را اثبات می کند. این مسجد برای پایداری و برقراری در دوره های مختلف بارها تعمیر و بازسازی شده و میتوان گفت که آخرین بازسازیش اخیرا توسط مسئولین صورت گرفت. مسجد اتابکان از لحاظ معماری به معماری قرون اولیه اسلام شباهتهای فراوانی دارد و در دوره صفویان هم دارای نمای آجری شد.

این مسجد از خشت خام، ملات گل و آجر ساخته شده و دارای پلانی مربع شکل است. مسجد سرپوشیده بوده و دارای چهار ستون منشوری قطور هست. طاق نمای وسطی فضای میان مسجد را شکل داده و محراب هم ساده ساخته شده است. در بالای دیوارها سه پنجره هلالی دیده شده که نور از طریق آنها به داخل می تابد. در ورودی مسجد در سمت شمال آن جای گرفته و بسیار زیبا طراحی شده است. در اطراف در مسجد دو سکو دیده شده و در بالای آن عبارت «انا مدینه العلم و علی بابها» به خط نستعلیق نوشته شد. این مسجد امروزه محل نماز نمازگزاران بوده و شما می توانید در ساعات مشخصی از روز از آن بازدید نمایید.

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهرکرد
مهیار قاسمی ، جمعه 10 مرداد 1399

با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری شهرکرد همراه شوید تا شما را با شماری از بهترین جاهای دیدنی شهرکرد آشنا کنیم.

نمایش بیشتر
با شماری از برترین جاهای دیدنی شهرکرد آشنا شویم
مجید قدیانی ، چهارشنبه 23 اسفند 1402
جای پارک عادی
دسترسی به تاکسی دارد
دسترسی به اتوبوس دارد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :