دریاچه فشافویه (دریاچه تفریحی فشافویه)

• 4.3 / 5 بر اساس 8 رای
آدرس: ایران تهران حسن آباد اتوبان تهران به سمت قم ، کیلومتر 18 بعد از عوارضی ، کیلومتر 5 بعد از زیر گذر اتوبان (خروجی رباط کریم) به سمت حسن آباد
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره دریاچه فشافویه

شهر تهران ساحل ندارد و بیشتر به آلودگی و ترافیک و شلوغی شناخته می شود اما موضوع به همین جا ختم نمی شود چون قرار است نظرتان را درمورد آن عوض کنیم و شما را تا نزدیکی فرودگاه امام خمینی بکشانیم. درست نرسیده به فرودگاه امام و در 18 کیلومتری اتوبان تهران قم، دریاچه ای هست که تمام امکانات تفریحی سواحل کیش، ترکیه و ... را داشته و جذابیت بسیار زیادی چه برای ساکنان و چه برای شهرهای دیگر ایران دارد. دریاچه فشافویه یا همان دریاچه مصنوعی فشافویه در منطقه حسن آباد شهر ری این مکان را مراجعه کنندگانش می دهد تا با کمترین هزینه بتوانند از امکانات بازی های آبی در نزدیکی شهر تهران استفاده کنند. از جمله تفریحاتی که در این مکان ایجاد شده است و جذابیت آن را چندین برابر نیز کرده است می توان به جت اسکی و قایق سواری آن اشاره کرد.
این دریاچه برای شهروندان این امکان را فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند از امکانات ساحلی فشافویه و تفریحات متنوعی که بویژه برای جوانان در نظر گرفته شده استفاده کنند.

دریاچه تفریحی فشافویه

قرار نبود فشافویه یک دریاچه تفریحی و گردشگری باشد اما زمانی که در این منطقه دریاچه مصنوعی ساخته شد، آنهایی که از بوجود آمدن آن خبر داشتند، روزهای تعطیل روانه فشافویه می شدند تا کمی تفریج کنند. این ماجرا به سال 85 بر می گردد. در همین زمان و تا سال 86 حتی برخی از مردم، با جت اسکی های شخصی، در دریاچه فشافویه تفریح می کردند. این استقبال مردمی باعث شد شرکت آب اسکی فشافویه تاسیس شود و امکاناتی برای تفریحات آبی دریاچه فشافویه فراهم کند. اسفند 87 این اتفاق افتاد. البته تا تابستان 88 خبری از بلیت فروشی و عضو گیری نبود.
فشافویه مکان تفریحی جذابی را بوجود آورده است. هم فرصت تفریحات دریایی فراهم است و هم می توان پیک نیک خوبی را در یک روز تعطیل داشت. دریاچه 7 هکتاری فشافویه، اکنون روزانه تا 300 مراجعه کننده دارد که عمدتا برای ورزش های آبی به آنجا می روند. البته اگر در روزهای تعطیل و یا آخر هفته به دریاچه فشافویه بروید با جمعیتی از مردم روبرو خواهید شد که در حال انجام جت اسکی و اسکی روی آب و باقی تفریحات آبی هستند. در فشافویه جت اسکی های قدرتمندی وجود دارد و عموم آنها 1500 سی سی حجم موتور دارند. همچنین قایق های شاتل و دونات، بنانا و کایاک هم وجود دارد.

زمستان فشافویه

حتما حواستان هست که در پاییز و زمستان برای لذت بردن از تفریحات آبی، باید فضاهای سرپوشیده را انتخاب کنید. پس تا اول آبان بیشتر فرصت ندارید به دریاچه فشافویه بروید. اما از آبان تفریحات دیگری در انتظار شماست؛ پینت بال، تیرو کمان، سوارکاری، تراپ، اتومبیلرانی و … .
پیست اتومبیلرانی فشافویه تاکنون سه مسابقه ملی بزرگ را به خود دیده است؛ مسابقات اتومبیلرانی قهرمان کشوری آبان 88 (خودروهای دو دیفرانسیل)، استانی اسفند 88 و قهرمان کشوری.

امکانات تفریحگاه فشافویه

جای پارک مناسب
بوفه
کافی شاپ، رستوران، سالاد بار
بیمه برای تمام افراد در حال بازی
حمام و رختکن

هیجان انگیزترین تفریحات تهران | با این تفریحات دیوانه شوید
شایسته عسگریان ، دوشنبه 1 مهر 1398

تهران، شهری بزرگ و شلوغ بوده که اگر شما عاشق هیجان هستید، اماکن تفریحی تهران چشم به راه شما هستند تا خاطره ای شیرین را برایتان خلق کنند.

نمایش بیشتر
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
25 دیدگاه و 8 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 28 آبان 1401

سلام همایون آریوب هستم. خارج از ایران هستم. چیگونه میتوانیم از تعمیر و قصرهای پوتی فار که به منظور سریال یوسف پیامبر تعمیر شده بود، دیدن کنم ؟ زیرا این مکان ها در نزدیکی دریاچه ذیل اعمار شده بود.

• 21 شهریور 1400

• 9 فروردین 1397

من اونجا میرفتم و انواع تفریحات ادونچر مثل او ول

• 22 مهر 1396

سلام خدمت همه دوستان ،غرض کنم مادرتاریخ 96/7/21به این پارک رفتیم که متوجه شدیم سرکاریم و مخصوص افراد عضو هست هیچ امکاناتی هم ندارد بجز قایق سواری

• 21 مهر 1396

بهتره به مردم بگین اونجا ملک خصوصیه ما یه بار رفتیم یه ناهار اونجا بخوریم که مسولینش هرچی دلشون خواست به ما گفتن

• 24 شهریور 1396

اصلا اصلا اصلا نرید هیچ جا و چیزی برای تفریح و یا حتی نشستن نداره

• 27 مرداد 1396

واقعا متاسفم مردم رو چی فرض میکنن.اونقدر با آب و تاب تعریف کردن تو سایت که اصلا آدم فکر نمیکنه سرکاریه.ما کلی برنامه چیدیم با خانواده راه افتادیم بعد کلی پرس وجو بدون هیچ تابلو وراهنمایی رسیدیم ب یک درتوری که نگهبان داشت گفت اینجا فقط واسه ورزشکاراست واسه عموم آزاد نیست.واقعا خیلی بی شعورن.

• 19 مرداد 1396

آقا جاش که بیخوده آدرس درست حسابی نداره از گوگل هم که میری به در بسته میخوری آخه شما مردم چی حساب کردین چه کار میکنیم که کسی نباید بفهمه اسمشم گذاشتن دریاچه راستی میدونستین که با آب فاضلاب شهرک واوان این دریاچه در میشه از گوگل سرچ کنید می بینید اطراف واوان ما رودخونه طبیعی نداریم اما فاظلاب داریم

• 7 تیر 1396

من وهمسرم در تعطیلات عید فطر رفتیم که این محل را دیده وبعد به اتفاق دیگر دوستان به این محل مراجعه کنیم....ولی متاسفانه نزدیک یکساعت ونیم درحال دور زدن وپیدا کردن آن دریاچه بودیم که هنوز هم متوجه نشده دری که با زنجیر بسته شده بود برای همتنجا بود ویا نه ؟نه یک تابلودر این راه است ونه یک راهنما وجود دارد حتی از پلیس راه هم که پرسیدیم خبر درستی از آنجا نداشت وهمچنین در جاده خلوت کسی پیدا نمی شد بپرسیم وشماره تلفن ذاذه شده جواب نمیداد...ما فقط یک در بدون تابلو بسته پیدا کردیم که حدس زدیم شاید همان محل بوده است .چون وقتی در گوگل مپ نگاه میکردیم ما دقیق در محل بودیم فقط واقعا متاسفم برای اینکه نه برای وقت مردم ونه برای شعور مردم ارزش قائل هستند وطبق معمول یک کار بی برنامه به مسئولین آنجا توصیه می کنم اگر نمی توانند مسئولیتی را برعهده نگیرند قبول نکنند که عهده ای را سرگردان کنند