باغ عمارت کلاه فرنگی یزد

  • 5 / 5 بر اساس 1 رای
آدرس: ایران یزد یزد محله رحمت آباد
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره باغ عمارت کلاه فرنگی یزد

باغ کلاه فرنگی یزد در محله رحمت آباد واقع است و مربوط به زمان قاجار می باشد . سالها قبل توسط رشتی ها در این منطقه شبیه ساختمان کلاه فرنگی رشت یا تبریز ساخته شد . این عمارت در دو طبقه بوده و زیر زمینی هم نداشته است و آب جوی رحمت آباد از زیر آن رد می شده و به حوض وسط آن می ریخته است . در تالار قسمت پایین محل خوبی برای پذیرایی از مهمانان وجود داشته است و در طبقه دوم اتاقهایی ساخته شده بوده است و این عمارت شبیه کلاه فرنگی بوده است . این عمارت را در زمان جنگ جهانی دوم به روایت آقای حسن دشتی مالک فعلی آن، زردشتیان یزد خریداری می کنند و تا مدتها در اختیار آنان بوده است و بعد ها قبل از انقلاب آقای حسن دشتی که از اهالی محله رحمت آباد بوده از زردشتیان می خرد. این عمارت که اکنون جز دیوار باغ و مطبخ و چند اتاق در ورودی آن و یک حوض که در وسط تالار بوده چیزی از آن باقی نمانده در اوایل انقلاب به علت بارش شدید باران و کم توجهی ویران می شود . اکنون عمارت آجری زیبایی در کنار آن، در باغ ساخته شده است . در گذشته این باغ درختان خرمالو، انار، توت و انجیر زیادی داشته که در حال حاضر درختان انار حاصل دارند .

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
4 دیدگاه و 1 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 3 اسفند 1396

    کاش حاج ابوالقاسم رشتی، رحمت آباد را هم مانند قاسم آباد وقف کرده بود تا حداقل نامی از وی در رحمت آباد باقی می ماند و زمین های رحمت آباد این چنین توسط رعیت ها به این روز نمی افتاد.

    • 3 اسفند 1396

    رحمت آباد را حاجی ابوالقاسم رشتی و نوادگانش ( رشتی، رشتیان، امینی و امینیان) به وجود آوردند ولی متاسفانه هیچ اسمی از آنان در محله و خیابان های رحمت آباد وجود ندارد که جای بسی تاسف است.

    • 3 اسفند 1396

    رحمت آباد را حاجی ابوالقاسم رشتی و نوادگانش ( رشتی، رشتیان، امینی و امینیان) به وجود آوردند ولی متاسفانه هیچ اسمس از آنان در محله و خیابان های رحمت آباد وجود ندارد که جای بسی تاسف است

    • 9 شهریور 1395

    این ملک شخصیه و جاذبه گردشگری نیست و عمارت چندین سال قبل خراب شده و منزل شخصی ساخته شده و متعلق به آقای مسن داخل عکس میباشد