هتل خانه سنتی بهروزی قزوین

  • 3 / 5 بر اساس 2 رای
آدرس: ایران قزوین قزوین خیابان امام خمینی، رویروی بازار سعادت، کوچه کریم اصغری، بن بست ششم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره هتل خانه سنتی بهروزی قزوین

خانه بهروزی از جمله بناهای شیوه معماری سازی قزوین است که با حیاط مرکزی اصلی و حیاط های جانبی شکل گرفته و حیاط اندرونی با تناسبات نیم کشکولی در دو جبهه دارای شاه نشین های تابستانی و زمستانی و در دو جبهه دیگر دارای ایوان های طاق نمایی است. شاه نشین اصلی خانه از طریق ایوانی ستون دار با حیاط بیرونی نیز ارتباط دارد. خانه در دو طبقه زیر زمین وهمکف شکل گرفته و تزیینات آجری لبه بازشوها و ارسی های آن ، از جمله تزیینات قابل توجه این بنا است. این خانه تاریخی مربوط به دوران قاجار است. امروزه این خانه یکی از بهترین هتل های سنتی شهر قزوین است که با آن معماری سنتی، نظر مسافران و توریست های بسیاری را به خود جلب کرده است. این هتل اولین هتل سنتی شهر قزوین است که به خوبی توانسته پذیرای مهمانان گرامی در فضایی آرام و دلنشین باشد. فضای داخل حیاط به همراه تخت های سنتی در میان درختان سرسبز و حوض آب برای ثبت یک خاطره به یاد ماندنی بسیار مکان مناسبی است. به علت سنتی بودن هتل، حمام آن نیز سنتی و عمومی است.

هتل خانه بهروزی | چهره ای زیبا در خانه های ایرانی

هتل خانه بهروزی قزوین در اسفند ماه سال 1393 با حفظ معماری سنتی مرمت شد و در اختیار گردشگران قرار گرفت. این خانه دارای 12 باب اتاق با فضای سنتی است که در یک طبقه جای گرفته اند. خانه بهروزی با قدمت بیش از 200 سال، در کوچه زرگرها واقع شده و دسترسی به نقاط مختلف شهر از هتل براحتی صورت می گیرد. خانه بهروزی های قزوین از جمله هتل هایی است که دارای حمام سنتی هم هست. به دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک، برخی اتاق های هتل خانه بهروزی فاقد حمام و سرویس بهداشتی هستند، برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در محوطه خانه سنتی بهروزی قزوین تعبیه شده است. مهمانان عزیزی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره و ماشینی هستند، می توانند در هتل خانه سنتی بهروزی قزوین طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنند.

راهنمای سفر به شهر قزوین؛ شهری دیدنی و تاریخ ساز
مهیار قاسمی ، چهارشنبه 1 فروردین 1403

با ما در راهنمای سفر به شهر قزوین همراه شوید تا شما را با دیدنی های مشهور قزوین آشنا کنیم.

نمایش بیشتر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
5 دیدگاه و 2 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 7 شهریور 1397

    متاسفانه بعضی از اتاقهای این هتل فاقد دستشویی و حمامه ؛ باتوجه به قیمت بالای ان اصلا بصرفه نیست .یک اتاق دو تخته هتل 3 ستاره با امکانات خوب به مراتب قیمتش پایینتره.

    • 4 شهریور 1396

    اگه کسی رفته لطفا یکم راجع به امکانات.پارکینگ و قیمتش اطلاع بدید

      • 7 شهریور 1397

      تعدادی از اتاقهاش بدون دستشویی و حمام است موقع رزرو دقت کنید.قیمت اتاق بدون سرویس بهداشتی حتی از یک اتاق دوتخته در هتل 4 ستاره گرانتر است.

    • 23 تیر 1395

    الان به هتل خانه بهروزی تبدیل شده که یکی از بهترین جاها برای اقامته. آرامش خاصی داره که قابل توصیف نیست.

    • 2 اردیبهشت 1395

    اینجا الان هتل است

    • 20 فروردین 1395

    اینجا هتل شده است